צריך עזרה - המרת מידות צמיגים וטסט

barduck

New member
צריך עזרה - המרת מידות צמיגים וטסט

שלום,

יש לי הונדה XR650L שנת 99, מכוון שזהו דגם אמריקאי מידות הצמיגים ברישיון רשומות באינצ'ים - 4.60-18 מאחור ו 3.00-21 מקדימה. כבר 12 שנה אני רוכב עם אותו סוג צמיגים - פירלי MT21 במידות 120/90-18 ו 90/90-21 ועובר טסט ללא בעיה. לפעמים כשהבוחן שאל על מידות הצמיג פשוט אמרתי שהמידה המטרית מקבילה לאינצ'ית (מה שנכון) וזה עבר ללא בעיה.

בטסט האחרון הבוחן אמר שמידת הצמיג חייבת להיות זהה לחלוטין למה שרשום ברישיון ואין דבר כזה צמיג מקביל, ואמר שבפעם הבאה הוא לא מעביר אותי. ואני צריך לגשת לשנות ברישיון.

פניתי ליבואן הונדה בישראל וביקשתי אישור למידות הצמיגים והם היו מוכנים לתת לי אישור, הבעיה היא שהמידות שאותן הם היו מוכנים לאשר הן 110/100-18 ו 80/100-21 , הבעיה עם המידות האלו היא שאלו הם מידות לצמיגי מוטוקרוס, הצמיגים צרים יותר, בטיחותיים פחות, אין כמעט צמיגים נורמליים חוקיים לכביש במידות האלו ובטח לא בצמיגים שאני רוכב איתם כבר שנים (MT21). הבחור בהונדה לא הסכים אפילו לשמוע על לתת לי אישור למידות נורמליות בטענה ש "זה מה שהוא קיבל מהיצרן".

השאלה מה אפשר לעשות עכשיו? יש איזו דרך לשכנע את היבואן? מישהו מכיר איזה טבלת המרה רצינית שאפשר להציג אותה לבוחן או משרד הרישוי כדי שיבינו שאילו הן המידות ההגיוניות לאופנוע? יש טעם לנסות לפנות להונדה (יפן? ארה"ב?) ? להמשיך ללכת לטסט ככה ולקוות שיהיה בסדר? לעשות מה שעושים במקרה הזה ולקנות זוג צמיגים רק לטסט ?

תודה !
 
אבל 3.00-21 זה המקביל ל 90/90-21

אני יודע את זה כי חיפשתי צמיג 90/100-18(מה שמופיע ברשיון) לCB250 ומאחר ואף אחד כבר לא מביא צמיגים כאלו(מיצרים אותם בכמות ספורדית גם ככה) אז הורכב אצלי 3.00-18 שזה המקביל שלו

ואם הטסטר אמר שהוא לא מעביר אותך, תעבור טסטר, לכל טסטר נורמאלי יש טבלת המרה מאינטצ'י למילימטרי ובחזרה והם מאשרים את הצמיגים המקבילים.
 

barduck

New member
זה נכון, אבל

כידוע, במדינתנו להיות צודק לעיתים לא מספיק.

לא הייתי רוצה לנהל את הוויכוחים האלה עם הבוחן כל פעם מחדש ולהיות תלוי במצב רוח שלו באותו בוקר ושיהיה לו תמיד תירוץ פשוט לפסול לי את הטסט אם בא לו, ואז הרב בוחן בדיוק יוצא לסידורים והופ הפסדתי שעתיים עבודה. הרי מהרגע שמתחילים את הטסט אי אפשר להחליף מכון. אז נכון שבפעם הבאה אני לא אחזור לשם אבל אי אפשר לדעת על מראש על מי אתה נופל. אז חשבתי שאם יש איזו מדיניות להקפדת יתר עם צמיגי אופנועים לאחרונה, אני צריך תוכנית מה לעשות במידה והבעיה צצה בטסט.

אם יש טבלת המרה רשמית כזאת, מישהו יודע איפה ניתן להשיג אותה? זה מסוג הדברים שבוחן יתעצל ללכת להביא בעצמו אבל לא יתווכח עם הנתונים אם לי תהיה אותה בשלוף.

מה צריך לעשות כדי לשנות את המידות ברישיון? חייב אישור מהיבואן הרשמי או יש עוד מישהו/משהו שיכול לאשר המרה של מידות שיהיה מקובל על משרד הרישוי?
 
מהנסיון שלי עם הונדה

הם לא מוכנים לקחת אחריות על שינוי מידות צמיגים ברשיון, והם היחידים שיכולים לאשר לך את זה.

ניסיתי את זה עם הCB250, והתשובה שקיבלתי היתה שאם אני אעשה תאונה הם יכולים להיתבע על זה שהתאונה נגרמה בגלל מידות לא סטנדרטיות בצמיגים שהם אישרו.

בקשר לטבלת המרת מידות צמיגים רשמית, אני לא יודע איפה אפשר להשיג, אבל תנסה בפנצ'ריות, להם בד"כ יש גישה לנתונים כאלו, ואולי הם יסכימו לתת לך טבלה כזאת.
 

barduck

New member
יבואן הונדה


כמו שאמרתי הם דווקא נתנו לי אישור, רק למידות הזויות שלא באמת מתאימות לאופנוע או לסוג השימוש בו.

אבל זה בסדר מבחינתם כי אז הם תמיד יכולים להגיד שזה מה שנמסר להם מהיצרן. נסיתי להסביר להם שהמידות הללו לא נכונות ולנסות לחשוב איך אפשר בכל זאת לקבל אישור למידות שמתאימות אבל לא מצאתי שם שום רצון באמת לעזור או להפעיל קצת הגיון, רק כסת"ח. לא נראה לי שבטיחות הלקוח ונוחיותו באמת חשובים בעיניהם...
 

iec

New member
תעשה מה שתוכי אמר...ואם זה לא יעזור כנס למנהל

מכון הטסטים שם שהוא רב בוחן ודבר איתו...יש מצב שיעזור.
 

creth11

New member
כמה דברים

1- מידות הצמיגים חייבות להיות תואמות לרשום ברישיון הרכב תמיד, וכל ביקורת מישטרה עשויה לגרום להורדה כאשר אין התאמה כזו.
2- הייבואן הוא האחראי ביפני מישרד הרישוי על המידות המותרות לסוג הרכב תמיד.
3- היבואן ימסור מידות מותרות לפי הוראות הייצרן בלבד, במיקרה שלך הדגם ישן ומיושן ואילו המידות שהונדה החליט בזמנו כמתאימות לכלי ואף אחד לא יקח אחריות אסורה לשנות זאת.
4- אין דבר כזה טבלת המרת מידות, כלומר מבחינת החוק ואפשרויות השימוש ראה סעיפים קודמים, יש טבלאות שונות של המרה אבל אם אין אישור היצרן\יבואן זה אינו תקף.
5- לאור התיסבוכת תמצא לך מכון שמבין את הבעיה ומוכן להעלים עין, יש כאלה לפי מיטב הבנתי.
6- תבדוק במישרד הרישוי אם ניתן להיפגש עם רב בוחן (עמדה 1) של משרד הרישוי כדי שיאשר מידות חריגות
רק רכיבות טובות
 
רגע, רגע, רגע

מה שאתה מנסה להגיד פה זה שאם מידות הצמיג ברשיון רשומות בצורה מלימטרית, ועל הצמיג הן רשומות בצורה אינטצ'ית (צמיגים זהים לחלוטין רק שיטת הרישום שונה) יש למשטרה עילה להוריד את הרכב מהכביש?

נשמע לי, על פניו, די תמוה ולא עומד בבחינת בית המשפט.
 

creth11

New member
מה שאני אומר ? - מידות הצמיג חייבות להתאים

לרשום ברישיון הרכב במדוייק בלי חשבון והמרות
את הרישום אחראי בעל הרכב לבצע מול משרד הרישוי ואת המילחמה מתימטית יעשה בעל הרכב מול משרד הרישוי.
המישטרה תפקידה לאכוף את החוק ולא להיתפלסף איתו, את המישטרה ואת בעל הרכב מחייב הרישום ברישיון הרכב כלשונו וכתובו.
 

barduck

New member
נראה לי תוכי שגם לך יש את אותה בעיה עם הצמיג

לא שזה מנחם אותי באיזושהי דרך...
 
אני הרכבתי צמיג מקביל

אחרי שבשלוש שנים שעברו גם כן היה צמיג מקביל.

את הצמיג המקורי של האופנוע הזה אי אפשר כבר להשיג, ואני חיכיתי חצי שנה של הבטחות של "כן, הצמיג הוזמן, הוא תוך חודש פה" בשביל להתייאש ולשים צמיג מקביל.

האופנוע עובר טסט חלק, בכל שנה, ובכל שנה הטסטר מסתכל על מידות הצמיג ברשיון, המידות בפועל, משווה בטבלא ומעביר בלי מילה(חוץ מבפעם שלפני אחרונה שהוא אמר שהצמיג נראה לו בסוף חייו ושכדאי שלטסט הבא אני אחליף אותו)
 

creth11

New member
תראה את אשר כתבתי קודם ובנוסף

אם הטסטר מעביר אותך למה שלא ישנה את הרישום ברישיון ? זה בתחום תפקידו וכל מכון טסטים רשאי לבצע זאת.
עדיין חובתך כבעל הרכב לדאוג להתאמה בין הרשום ברישיון הרכב והצמיג
 

creth11

New member
אתה טועה, הטסטר יודע שייש בעיה ולכן מעביר אות

אבל הבעיה שהטסטר יודע היא שמכון טסטים יכול לשנות את הרישום ברישיון לפי רשימת הצמיגים המותרת לכל דגם רכב כפי שהזין הייבואן.
הטסטר יודע שהוא אינו יכול לשנות את הרישום כי הצמיג אינו נמצא ברשימה הנ"ל.
עדיין מול שוטר בכביש תהיה לך בעיה והשוטר יהיה צודק לפי החוק אם יוריד אותך, מבחינת השוטר צריך להיות התאמה מלאה ואת המילחמה אתה כבעל הרכב צריך לעשות מול משרד הרישוי.
כאמור ייתכן ופניה לרב בוחן בסניף מרכזי (חיפה חולון וכ"ו) של משרד הרישוי תפטור את הפלונטר בדרך החוקית.
לשאלתך, כן, אני מכיר היטב את הבעיה בדגם המסוים הזה של הונדה.
ועדיין התשובה הינה כפי שכתבתי גם אם לא ניראה לך.
 
אתה מדבר על ה CB או ה XR?

ומה שאתה אומר בעצם שיש בעיה ידועה, שאין לה פתרון, והכל תלוי במצב רוח של השוטר שבודק לי רשיונות?

הזוי משהו, אבל נשמע מתאים למדינתו ה*****.

 

creth11

New member
אתה מחפש להיתפלסף ? בהצלחה !

הרישום ברישיון צריך להיות זהה לחלוטין לרשום על הצמיג, אותם יחידות ואותם מיספרים.
את הפלסף יעשה בעל הרכב במישרד הרישוי או אם הצמיג מאושר לדגם כל מכון טסטים יכול לבצע שינוי רישום
שורה תחתונה
באחריות בעל הרכב שהרישום על הצמיג יהיה זהה לחלוטין לרשום ברישיון הרכב כולל יחדות מידות מיספרים שיטת מדידה שקילה וכל המצאה אחרת
מידה ברישיון הרכב ====== רישום על הצמיג בלי חישובים בלי המרות ובלי המצאות
הסבר יותר פשוט אין לי
 

barduck

New member
תשובה מפורטת, אם כי מבאסת

תודה.

היתה לי הרגשה שזאת רוח הדברים ושוטרי תנועה בד"כ לא מפעילים שיקול דעת כשהיא פועלת לטובת הנהג...

לגבי #3 - אני לא יודע מאיפה היבואן הביא את הנתונים. האופנוע יוצר לשוק האמריקאי וחוקי שם לכביש (בניגוד ל XR600). כל הדגמים המקבילים של סוזוקי (DR650), ימהה (XT600, XT660Z), קאוואסאקי (KLR/KLX) וכו' באים עם רוחב צמיגים 120 או 130 מאחור ו 90 מלפנים. אם אכן היבואן פנה להונדה יפן, נראה לי פשוט שהונדה יפן לקחו את הדגם הכי קרוב (XR600) ולא התחשבו בכלל בעובדה ש XR650L יותר כבד, יותר חזק וגם חוקי לכביש וצריך צמיגים שהם לא צמיגי שטח טהורים. עכשיו היבואן נעול על התשובה הזאת ואין עם מי לדבר.

לגבי #5 - כן, זה מה שבערך קרה עד עכשיו. פתרון חלקי שעדיין לא פותר לי את הבעיה עם השוטר הבא שהפרצוף שלי לא ימצא חן בעיניו וירצה לבדוק בקטנות או הבוחן שקם עצבני בבוקר.

לגבי #6 - מה הסיכון במהלך כזה? הדבר הכי גרוע שיכול לקרות מבחינתי זה שהמידות ברישיון יוחלפו למידות השגויות שאותן נתן היבואן. כי אם עכשיו אני לפחות יכול לטעות את הטיעון שהצמיג זהה וזוהי רק בעיית המרה, אם יהיה רשום ברשיון מידות מילימטריות, אני אהיה באמת תקוע עם צמיגים לא מתאימים וללא שום טיעון. משרד הרישוי יכול להכריח אותי להחליף את מידות הצמיגים ברשיון למידות השגויות בכפיה?
 
למעלה