צריך עזרה - המרת מידות צמיגים וטסט
שלום,
יש לי הונדה XR650L שנת 99, מכוון שזהו דגם אמריקאי מידות הצמיגים ברישיון רשומות באינצ'ים - 4.60-18 מאחור ו 3.00-21 מקדימה. כבר 12 שנה אני רוכב עם אותו סוג צמיגים - פירלי MT21 במידות 120/90-18 ו 90/90-21 ועובר טסט ללא בעיה. לפעמים כשהבוחן שאל על מידות הצמיג פשוט אמרתי שהמידה המטרית מקבילה לאינצ'ית (מה שנכון) וזה עבר ללא בעיה.
בטסט האחרון הבוחן אמר שמידת הצמיג חייבת להיות זהה לחלוטין למה שרשום ברישיון ואין דבר כזה צמיג מקביל, ואמר שבפעם הבאה הוא לא מעביר אותי. ואני צריך לגשת לשנות ברישיון.
פניתי ליבואן הונדה בישראל וביקשתי אישור למידות הצמיגים והם היו מוכנים לתת לי אישור, הבעיה היא שהמידות שאותן הם היו מוכנים לאשר הן 110/100-18 ו 80/100-21 , הבעיה עם המידות האלו היא שאלו הם מידות לצמיגי מוטוקרוס, הצמיגים צרים יותר, בטיחותיים פחות, אין כמעט צמיגים נורמליים חוקיים לכביש במידות האלו ובטח לא בצמיגים שאני רוכב איתם כבר שנים (MT21). הבחור בהונדה לא הסכים אפילו לשמוע על לתת לי אישור למידות נורמליות בטענה ש "זה מה שהוא קיבל מהיצרן".
השאלה מה אפשר לעשות עכשיו? יש איזו דרך לשכנע את היבואן? מישהו מכיר איזה טבלת המרה רצינית שאפשר להציג אותה לבוחן או משרד הרישוי כדי שיבינו שאילו הן המידות ההגיוניות לאופנוע? יש טעם לנסות לפנות להונדה (יפן? ארה"ב?) ? להמשיך ללכת לטסט ככה ולקוות שיהיה בסדר? לעשות מה שעושים במקרה הזה ולקנות זוג צמיגים רק לטסט ?
תודה !
שלום,
יש לי הונדה XR650L שנת 99, מכוון שזהו דגם אמריקאי מידות הצמיגים ברישיון רשומות באינצ'ים - 4.60-18 מאחור ו 3.00-21 מקדימה. כבר 12 שנה אני רוכב עם אותו סוג צמיגים - פירלי MT21 במידות 120/90-18 ו 90/90-21 ועובר טסט ללא בעיה. לפעמים כשהבוחן שאל על מידות הצמיג פשוט אמרתי שהמידה המטרית מקבילה לאינצ'ית (מה שנכון) וזה עבר ללא בעיה.
בטסט האחרון הבוחן אמר שמידת הצמיג חייבת להיות זהה לחלוטין למה שרשום ברישיון ואין דבר כזה צמיג מקביל, ואמר שבפעם הבאה הוא לא מעביר אותי. ואני צריך לגשת לשנות ברישיון.
פניתי ליבואן הונדה בישראל וביקשתי אישור למידות הצמיגים והם היו מוכנים לתת לי אישור, הבעיה היא שהמידות שאותן הם היו מוכנים לאשר הן 110/100-18 ו 80/100-21 , הבעיה עם המידות האלו היא שאלו הם מידות לצמיגי מוטוקרוס, הצמיגים צרים יותר, בטיחותיים פחות, אין כמעט צמיגים נורמליים חוקיים לכביש במידות האלו ובטח לא בצמיגים שאני רוכב איתם כבר שנים (MT21). הבחור בהונדה לא הסכים אפילו לשמוע על לתת לי אישור למידות נורמליות בטענה ש "זה מה שהוא קיבל מהיצרן".
השאלה מה אפשר לעשות עכשיו? יש איזו דרך לשכנע את היבואן? מישהו מכיר איזה טבלת המרה רצינית שאפשר להציג אותה לבוחן או משרד הרישוי כדי שיבינו שאילו הן המידות ההגיוניות לאופנוע? יש טעם לנסות לפנות להונדה (יפן? ארה"ב?) ? להמשיך ללכת לטסט ככה ולקוות שיהיה בסדר? לעשות מה שעושים במקרה הזה ולקנות זוג צמיגים רק לטסט ?
תודה !