צריכה בבקשה עזרה ועיצות

לפyמים

New member
הם באיחור מיוני 2005

בחוזה לא מצויינת הריבית לגבי האיחור. מה שכן, בחוזה כתוב שבמסירת המפתח או ביוני 2005 ישולם יתרת הכסף, המוקדם מביניהם. אנחנו השגנו מהם אישור לשלם את יתרת הכסף רק במסירת המפתח.
 

Rשף

New member
אז אתם לחוצים...

הם מן הסתם יתחמקו מלשלם לכם שכ"ד ותיאלצו לערב עורך דין. התשובה לשאלה השנייה תלויה בחוזה, סביר שאם הם יהיו באיחור מעל התאריך שהתחייבו אליו לא תצטרכו להצמיד.
 

Rשף

New member
ואין עורך דין בתמונה ?

הם צריכים ניעור טוב מעורך דין אסרטיבי
 

לפyמים

New member
בנתיים לא, משתדלים בלי

זה יקר לנו. בנתיים אנחנו מתיעצים עם מפקח בניה
 
אין סעיף של פנלטי

לא יודעת מה המונח בעברית אבל אמור להיות סעיף שבו מצויין שאם הקבלן לא מוסר את הבית בתאריך המצויין הוא יצטרך לשלם לכם סכום מסויים עבור כל יום יש גם מי שמחליט להמיר את הסעיף הזה בשכר דירה מעצבן מאוד ומוסיף מימד נוסף שלדעתי לא כדאי להכנס לדירה לפני שהוא מסדר ה כ ל !
 

לפyמים

New member
יש סעיף של שכר דירה

אבל הם טוענים שהם לא צריכים יותר לשלם כי הם מוכנים לתת את המפתח.
 

Rשף

New member
שיטענו

תעשי לבד את החשבון, סביר שעו"ד (חתמתם חוזה בלי עו"ד בכלל ?) ייקח לכם כמה אלפי שקלים, חודש שכר דירה שתשלמו או בעייה עם העירייה יעלו לכם הרבה יותר. מה לעשות ומכתב מעו"ד הרבה יותר מלחיץ מסתם צעקות ודפיקות על השולחן ? אגב, מעניין לבדוק בחוזה את הניסוח המדויק של בית מוכן ייתכן ויש ציון (ואולי בעקיפין) שחובה טופס 4
 

בינא

Member
כל העצות שקיבלת נכונות אבל יש עוד..

העובדות הן שהקבלן לא עמד בהסכם אתכם ומבקש למעשה להפר אותו. ההפרות, כפי שהן נראות ממה שכתבת עד כה הן: 1. אי-עמידה בזמני הבצוע (בצורה מאוד קיצונית) 2. ניסיון לאלץ אתכם לקבל מבנה לא גמור על פי ההסכם (מבחינה חוקית, לקבלן אסור לאכלס מבנה ללא טופס 4 ובמקרים מסויימים ללא תעודת גמר). ללא ספק, הקבלן בבעיה כספית, ובבעיה של אישור למחסן (אם אני מבין נכון, חיצוני, שבדרך כלל אינו מקבל אישור מאף רשות כי זה מבנה נוסף שייבנה בחריגה מקווי הבניה). נראה שהחברה הקבלנית חושבת שהיא יכולה ללחוץ אתכם בגלל שהם משלמים את שכר הדירה ויכולים להפסיק זאת (מסיבה כלשהי). רצוי שתפנו בדחיפות לעו"ד המתמחה בנדל"ן רק כדי שיבדוק את ההסכם ביניכם וייתן לכם ייעוץ משפטי מה הקבלן יכול לעשות במסגרת ההסכם ומה אתם יכולים לדרוש ו/או לעשות. זה לא עולה כמו שזה מאוד משתלם. לא כל פניה לעו"ד חייבת להביא לבית משפט ולהוצאות של אלפים. ניתן גם לסכם מראש עם עו"ד שהוא יוציא מכתב אחד לקבלן, המסתמך על ההסכם ומה אתם זכאים לדרוש מהקבלן בגינו. יכול להיות שמכתב אחד מעו"ד, יגרום לקבלן ו/או החברה הקבלנית, לחשוב שוב אם כדאי להם להסתכסך אתכם (הם הרי לא יודעים שאין לכם כסף לעו"ד). חשוב שתדעו שחובה על הקבלן למלא את ההסכם כלשונו. בשביל זה יש הסכם. למרות כל האמור - אופציה נוספת, מקלה קצת: ביכולתכם להחליט שאתם מוותרים על המחסן וסוגרים עם הקבלן לסדר את הגישה לחניה ובתמורה לתשלום חד-פעמי שלו, מקבלים ממנו תשלום כפיצוי על אי-בניית המחסן (לפי שווי שוק ש"אתגר" יכול לחשב לכם) והתחיבות בכתב שהוא מוציא טופס 4 על-חשבונו כולל כל מה שצריך לשלם עבורו או בגינו. סייגים לאמור למעלה: 1) חובה שהקבלן יוכיח שבוצעו כל הבדיקות הנדרשות לטופס 4 ושהעיכובים נובעים רק מזה שהוא לא גמר את העבודות מחוץ לדירה ושהסיבות לכך הן כאלה שהוא יכול לעמוד בהן (כלומר זה תלוי רק בו). 2) הבדיקות שבוצעו כוללות בדיקת אטימות ממ"ד ואישור כתוב וחתום של הג"א 3) אתם לא חותמים על ויתור על שום סעיף בהסכם (פרט למחסן, אם מתברר שלמעשה אינו חוקי). 4) למעשה אתם מחליפים הסכם לבניית הדירה בהסכם איכלוס על-תנאי. בהצלחה
 

לפyמים

New member
המחסן בעצם בנוי אבל אטום

וללא אפשרות שימוש בו כרגע. ממה שנאמר לנו בזמנו - למחסן הם יוציאו טופס 4 בנפרד. לא קראתי שוב את החוזה (טרם הספיקותי בימים האחרונים) אבל ממה שזכור לו, המחסן הוא חלק מהבית והוא שטח שנשלם עליו ארנונה. יש מה שנקרא: קומת מחסנים. גם המעלית עדיין לא עובדת למרות שרואים שיש לה חיבור לחשמל. לא הבנתי מה זה נקרא: טופס 4 על חשבונו? לא זכור לי שמישהו אמר לי לשלם על טופס 4.
 

בינא

Member
תשובות לשאלותיך

ממה שאת מספרת, נראה לי שהבניה בוצעה עם קבלן ו/או חברה קבלנית עם בעיות כספיות. אני גם מבין שזו דירה בבית דירות. האם יש כבר אנשים שגרים במבנה? באיזו קומה קניתם דירה. האם יש למעלית חשיבות מבחינתכם? האם אתם צריכים אותה? "מחסנים אטומים" נשמע לא טוב כי הם כנראה לא חוקיים ולא יהיו אף פעם. עקרונית, אין לקבלן כל בעיה להשלים מחסנים בזמן קצר מאוד. לא תשלמי ארנונה על מחסן שלא קיים מבחינה חוקית כי אם הוא אטום הוא לא יכול להימדד בשטחים שאושרו לבניה ואם הוא נבנה בניגוד להיר הבניה (אינו מופיע בבקשה להיתר) הוא לא חוקי. תשלומים לטופס 4 הם תשלומים עבור כל מיני בדיקות ועבודות שנדרשות כדי לקבל חתימות של הגורמים השונים האמורים לחתום בטופס 4, כדי שהקבלן יוכל לבקש חיבור חשמל קבוע מחברת חשמל ויוכל לחבר מים כחוק (לא מים לצרכי בניה, אלא שעוני מים לכל דירה) ויוכל לקבל אישור שחיבור הביוב של הבית נעשה כחוק ויוכל להמשיך לבצע עבודות שהעירייה מחייבת אותו כדי להוציא תעודת גמר. להבנת הנושא - בעיריית ירושלים צריך לקבל יותר מ-20 חתימות של יותר מ-20 מחלקות שונות כדי שמהנדס העיר יחתום על טופס 4 (אחרי שהעוזר שלו חתם). אתם תשלמו עבור חיבור החשמל לדירה שיכול להיות מבוצע רק אחרי טופס 4. זהו התשלום היחידי שהקבלן לא יכול לשלם כי חברת חשמל (על-פי חוק החשמל), חותמת אתכם הסכם לאספת החשמל ובתמורה לתשלום שלכם היא מספקת את השעון. לפני חתימת ההסכם עם חברת החשמל הקבלן חייב, עם חשמלאי מוסמך, לעבור ביקורת (שעולה לו גם כסף) של בודק חברת החשמל שבכלל יאשר את החיבורים לדירה, את עבודת החשמל בדירה ואת החיבור הקבוע לכל הבניין, מה שלא יקרה אם המעלית אינה מורכבת ומוכנה להפעלה... אור בחדר המדרגות עובד?
 

לפyמים

New member
יש כבר 3 דירות מאוכלסות

אנחנו לא נשלם על טופס 4. האור בחדר מדרגות עובד. המעלית מורכבת ויש אור במספרים שלה, אבל אנחנו לא יודעים למה היא לא שמישה. לגבי ח"ח אנחנו יודעים שאנחנו נשלם על החיבור וממה שהבנו היתה בדיקה של ח"ח והם נונתים חשמל זמני למבנה כולו. בזמנו מהנדס הבניין אמר לנו שברגע שניכנס, תוך חודש ישלימו את המחסן. אנחנו לעומת זה אמרנו שאנחנו ניכנס רק אחרי טופס 4 והוא הסכים. פתאום התחילו לעשות לנו בעיות. גם היתה צריכה להיות לנו מערכת חכמה שפתאום, בלחץ, ביקשו שנאשר שלא תהיה ויתנו זיכוי. מצד שלישי - הם בונים לא מעט באזור שלנו וכולם מרוצים מהם, אבל כל הבניות, חוץ משלנו, אלו דירות קרקע בהרחבות של הישובים מסביב.
 

בינא

Member
כמה הבהרות ומחשבות

המהנדס של הקבלן מיצג את הקבלן. לפי הסיפור שלך, נראה שהקבלן בונה פעם ראשונה בית דירות. קבלנים שיודעים לבנות בתים צמודי קרקע, אינם ערוכים לבניה של בית דירות ואינם מוכנים, בגלל שאינם מכירים את הנושא, לדרישות המיוחדות של בתי דירות ולכן התחשיבים הכספיים שלהם לא נכונים והם מסתבכים כלכלית. סביר גם להניח שהמעלית מושבתת כי לא קיבלה אישור חתום של מהנדס מעליות בודק מוסמך ולא קבלה אישור של משרד ממשלתי כלשהו... אם הקבלן בעל שם טוב בסביבה, זה יעבוד לטובתכם, אם הוא יקבל מכתב מעו"ד או אפילו מכם (לאחר שהתיעצתם עם עו"ד), כי שם טוב לוקח הרבה זמן לבנות והוא יחשוש לקלקל אותו. אם הקבלן נחשב טוב, חשוב שתבהירו לו במהלך המשא והמתן איתו, בשלב זה, שאתם מכבדים אותו ואת החברה שלו ויודעים שהוא נחשב קבלן טוב ולכן מה שאתם מבקשים הוא ממנו, לכבד את ההסכם כלשונו ואם זה לא ניתן, שינסה להגיע אתכם להסכמה אחרת, כך שלא תרגישו מופסדים. חשוב לא לנסות "למתוח את החבל" בדרישות מופרזות כי אם הקבלן במצוקה כספית הוא יחליט ללכת אתכם עד הסוף ואתם לא רוצים להתקל במערכת המשפטית ולהיות תקועים בה ב-20 השנים הקרובות (זה הזמן שייקח עד פסק דין בממוצע) לגבי המערכת החכמה - לא ברור לי מה זה, אבל ברור שהקבלן מתחנן שתוותרו לו על זה כי האפשרויות למערכות חכמות רבות מאוד וכמעט בטוח שהוא לא ביצע את ההכנות הנדרשות למערכת כזו (החשמלאי שלו לא קיבל תוכנית ולכן לא ביצע). עדיף שתסכימו על פיצוי הוגן ופעם כשיהיה לכם עודף כסף, תבצעו "מערכת חכמה" (מה שזה לא יהיה) בעצמכם. החשמל הזמני שחברת החשמל נותנת, כשמו הוא "חשמל זמני", שאינו ניתן למגורים אלא לבניה, אבל חברת החשמל מוכנה "להעלים עין" במקרים רבים ולעזור לקבלנים לאכלס את הדירות למרות שאין להם טופס 4, כי היא רוצה להרוויח על החשמל ואם החיבורים "הזמניים" תקינים מבחינת בודק חברת החשמל, הם מאפשרים זאת... אבל עם מגבלה בכמות החשמל שניתן להשתמש בה. זה אומר שלא ניתן, כנראה גם בגלל זה, להפעיל את המעלית ו/או לא ניתן יהיה לאכלס את כל הבנין עד לקבלת חשמל קבוע כי הכמות שניתן לספק לבנין על הכבל הזמני, בדרך-כלל פחותה מזו שניתן לספק בחיבור הקבוע. אין ולא יכולה להיות לך כל השפעה על נושא החשמל וחברת החשמל. מה שכתבתי כאן הוא רק לידיעה ולהבנה כמה מסובך לקבלן וכמה אתם תלויים בו
 

לפyמים

New member
תודה על ההסברים

ממה ששומעים מבעלי מקצוע פה באזור הקבלן ידוע כחברה אמינה, בניה טובה וחומרים מעולים. מערכת חכמה זו מערכת חשמל (שחייבים להכין לפני סיום הבניה) כדי למשל, להדליק דוד דרך הטלפון וכאלו דברים. מחר בעלי ינסה למצוא בעיריה תשובות ראשוניות
 
למעלה