המלצות ביצועים
קודם כל ארצה לשאול במסגרת מה את לומדת את התפקיד - האם כתוספת לרפרטואר שלך, או ממש עם ביצוע מתוכנן.... ובקשר לביצועים: קודם כל, יש כמה מנצחים שביצועים שלהם הוזכרו פה שיש להם יותר מהקלטה אחת לסימפוניה (לקלמפרר עד כמה שאני זוכר יש 4), שטיב הביצועים משתנה לא פעם דראסטית מהקלטות שונות של אותו מנצח (אני זוכר ששמעתי שני ביצועים של קלמפרר ואחד היה זוועתי ואחד היה טוב, אל תשאלו איזה כי אני לא זוכר...). הביצוע האהוב עליי הוא של שולטי עם הסימפונית של לונדון (יש לו גם עם שיקגו למיטב זכרוני, לא שמעתי עדיין...). מבחינת הניצוח זהו שולטי במיטבו, שמחשמל את התזמורת, הסולנים, והמקהלה. הצליל (הן של הביצוע עצמו והן של איכות ההקלטה המפתיעה לטובה) חסר מתחרים כמעט. הלן ווטס עושה עבודה מעולה ממש בפרק הרביעי, שברגעים מסויימים מרגש עד דמעות ממש. בכלל, זו הקלטה שממש כיף להאזין לה. ישנו כמובן גם הביצוע האגדי של ברונו וואלטר עם הפילהרמונית של ניו יורק, שאהוב עליי לא פחות. את תפקיד האלט שרה מורין פורסטר. קודם כל, לשמוע את ברונו וואלטר זה הדבר הכי קרוב שיכול להיות ללשמוע את מאהלר בעצמו, והביצוע הוא ללא ספק המשכנע ביותר מבחינת אינטרפרטציה. מורין פורסטר מאוד משכנעת בפרק הרביעי, שהזרימה שלו היא הכי טבעית שיכולה להיות כאן. כמו כן, יש ביצוע מאוד מעניין של סיימון ראטל עם תזמורת בירמינגהם, שמאוד מפתיע באיכותו. הפרק הראשון בייחוד מקורי מאוד, מבחינת ההעזה בניצוח - בייחוד בטמפי הקיצוניים. את תפקיד האלט שרה דיים ג'אנט בייקר, שהיא כבר קצת זקנה והכל - אבל זה עדיין יפה. דווקא זמרת הסופרן, ARLEEN AUGER (אין לי כוח לחשוב איך כותבים אותה בעברית) היא האטרקציה הגדולה פה (בכלל היא אחת הסופרניות האהובות עליי). שמחתי לעזור, והמון המון בהצלחה עם התפקיד!