צריכה עזרה וייעוץ

ננאא

New member
תודה לביאה

השמועות שהגיעו אלינו הם ממקור אמין והם נכונות ביררנו על גננת שיח והבנו שזה רק מגיל 5 - היא תהיה בת 5 בחנוכה אבל זה רק בגנים של 5, והיא תהיה בגן של 4-5 ולכן אמרו שאי-אפשר אני רוצה לציין שהבעיות שלה מתבטאות בעיקר בגן - בבית היא מאד מאד חברותית, ומשמיעה את עצמה - דברים שלא קורים בגן
 

זהבה נ

New member
טליה שלום, לא תמיד מה שהורה מבקש

אז הוא גם מקבל באופן שרירותי, צריך שיהיו לו חוות דעת של מומחים שיתמחו בבקשתו, במקרה של העדפתך גן שפתי במקום גן מיוחד. המלצה על גן משולב זה לא גן של חינוך מיוחד, זה גן רגיל עם שעות של תמיכה. באופן עקרוני לחזרה לגן רגיל לא צריך לקיים ועדת השמה אלא במקרים שההורים והצוות המקצועי לא תמימי דעות, אז מעלים את זה לדיון של ועדת השמה בכדי שתחליט. בכל מקרה בגנים (לפני גן חובה) לא ממהרים לקבל החלטות שההורים לא מסכימים ושותפים להן, מאוד מקפידים היום (יותר מפעם) לשתף את ההורים בכל התהליכים, טוב שכך.
 

ננאא

New member
צריכה עזרה וייעוץ

יש לי אחיינית בת 4 מתוקה ומקסימה - שעד עכשיו היתה בגן רגיל ותפקדה מצויין- בשנה האחרונה, הגננת אמרה עליה שבגן היא קצת מתבודדת, משחקת לבד ןלא יוצרת מספיק קשרים על ילדים בגן - עשו לה אבחון והמליצו לה על גן שפתי (בתחילת השנה היו לה בעיות שפתיות, אבל זה משתפר מיום ליום) - ואמרו שבכיתה א´ הם מקוים שהיא כבר תוכל ללכת לכיתה רגילה - הסכמנו עם זה - וקיבלנו הודעה שהיא התקבלה לגן השפתי - אבל פתאום הגיעו לאוזנינו שמועות שבשנה הבאה יהיו בגן הזה הרבה ילדים עם פיגור בינוני - קשה, וילדים אוטיסטים - והיא היחידה שמתפקדת בתחום הנורמה. כששמענו על זה החלטנו שחבל שהיא תהיה בגן הזה - היא צריכה להיות עם ילדים ברמה שהיא תוכל לתקשר איתם - שזו בעצם הבעיה שלה, כי במצב הזה אנו חוששים שהם יורידו לה את הרמה מה אתם ממליצים לנו לעשות - להיאבק על להעביר אותה לגן אחר - או להשאיר אותה נ.ב - הבנו שכדי להעביר אותה צריך ממש להיאבק, או פרוטקציות
 

ננאא

New member
ממי צריך לבקש את זה?

האם אנו משלמים פרטי, או שאפשר לקבל סייעת לפי חוק?
 

זהבה נ

New member
מהיכן יקבלו חונכת צמודה???

החוק נותן חונך צמוד רק לתלמיד גן או בית ספר שיש לו מוגבלות/ נכות פיזית קשה, לא במקרה של קשיים שפתיים. נכון גם לגננת שי"ח היא עדיין לא זכאית כי היא לא בגיל חובה וגננת שי"ח זה מגיל חובה בלבד. להערכתי אני עדיין מאמינה שגן שפתי הוא הפתרון לתקופה של לפחות שנה אחת של טיפולים אינטנסיביים שמאוד מאוד חשובים בגיל הצעיר הז כי ידוע שבגיל הזה האפקט שלהם הוא מאוד גדול ובשנה אחריה אפשר יהיה לשלבה באיזור המגורים שלה בתוספת גננת שי"ח. לשנה אחת היא יכולה להרויח מזה ובגדול כי האפשרות של להשאר בחברת הילדים הרגילים לא תתרום לה טיפולים בשפה ועזרה מיוחדת בשנה הזו. חשוב להתייחס לשנה כזו כשנה של הקרבה למען טיפול וגישור על פערים. לעתים הולכים צעד אחד אחורה ולאחר מכן שתיים שלוש קדימה, בזכות שנה אחת כזו היא תוכל לאחר מכן להשתלב בקהילה הטבעית שלה ללא קושי. ותחשבו על זה....
 

nama11

New member
nama11

הילד שלי הוא בגן שפתי, אני מאוד מאוד מרוצה מכל מה שהוא מקבל בגן, מאידך יש את העניין החברתי, מה פתאום שילד עם אינטליגנציה תקינה יהיה עם ילדים בעלי פיגור קל ואוטיסטים, נראה לי שבמועצה שלכם עירבבו גן תקשורת עם גן שפתי, משהו כאן ממש מוזר, תנסי לברר טוב טוב מהן כל האופציות לפני שאת מחליטה, אני יכולה לספר לך שלמרות שאני מרוצה מהגן של בני חלה בו התדרדרות איומה בהתנהגותו ואני חושדת שלענין החברתי יש חלק בכך.
 

ננאא

New member
מזה אני מפחדת - שתהיה התדרדרות

היות וזהו הגן היחיד באזור - זה גן שמשרת את כולם, וליידנו יש גן שהוא רק שפתי - ורצינו לדעת האם אנחנו יכולים לשלוח אותה לשם כי הוא הרבה יותר מתאים לה - לדעת כולם אבל אמרו לנו שיהיה קשה להעביר אותה - ולא נוכל לקבל הסעות, ואין באפשרות ההורים להסיע אותה כל יום איך אפשר לדעת אם יגיעו לנו הסעות?
 

זהבה נ

New member
מאוד חשוב שתבינו שבגיל כל כך צעיר

עדיין לא ממהרים להגדיר "פיגור". כי הרבה דברים בגיל הזה לעתים משתנים לטוב, חלקם מוגדרים "מעוכבי התפתחות רב בעיתיים", כך שלא תמיד זה עדיין חד משמעי. למהר ולומר על ילדים צעירים כל כך "מפגרים" אני לא הייתי ממהרת לצאת בסיסמאות ובטח לא כאלה. אם אתם מתעקשים על גן שבהגדרתו הוא "שפתי" ורק אם הוא הוגדר כך בפירוש כמסגרת מתאימה בוועדת ההשמה, אז ורק אז יש לכם אפשרות להלחם וגם תקבלו על פי החוק הסעות. לא מסיעים לגנים ממשולבים, חד משמעית לא, גם לא יכולים להעביר לעיר אחרת לרישום בגן משולב. מאוד חשוב להסביר כי שגן משולב הוא גן רגיל בהגדרת החוק כך שבדרך כלל אין לכם סיכויי להלחם על הגן הזה כי החוק לא לצדכם. אתם כן יכולים להיאבק על הכנסת הילד לגן שמתאים לו בהגדרה בלבד. עצתי לכם לברר שני דברים מה היתה ההגדרה המדוייקת בהחלטת ועדת ההשמה בכתב?(רשמי אותה כאן) מהי ההגדרה והאיפיון של הגן שאתם מעונינים בו. מאוד חשוב לברר זאת לפני תחילת כל תהליך של "מלחמות". בהצלחה,
 

זהבה נ

New member
ננאא, מה היה כתוב בהחלטת ועדת ההשמה

לא הזכרת את זה???? ומאוד קשה להדריך אותך ולייעץ אם לא נדע את ההחלטה של הוועדה במלואה.
 

ננאא

New member
בקשר לועדת השמה

עפ"י המלצת הפסיכולוג של הגן שעוקב אחרי הילדה כבר מספר חודשים, הומלץ לשבצה בגן שפתי, כאשר הופנינו למכון להתפתחות הילד הם הסתמכו על הדוחות והתצפיות של הקלינאית תקשורת והמרפאה בעיסוק, וטענו שהדוחות מספיקים ולא עשו לילדה אבחון. עפ"י ההחלטה של ועדת ההשמה מתוך הדו"ח - הומלץ על גן של חינוך מיוחד אך לא היו כתובים נימוקים לכך,ולכן קצת קשה לשחזר את בעיותיה בכתב,הדברים שנאמרו בועדה היו פחות או יותר כך: קשיים בהשתלבות חברתית בגן - ושיש צורך לבדוק תפקודי שפה ומוטוריקה (לילדה נעשו בדיקות שמיעה וראיה והם היו תקינים) ההמלצות של הגננת היו שהיא זקוקה לגננת שי"ח ולא לחינוך מיוחד. אנו מעוניינים בגן שיטפל בבעיות שפה שלה, ומענה לסגירות שלה מבחינה חברתית - הגננת אמרה שבהפסקות היא משחקת לבד. לא ציינתי ולדעתי חשוב לציין שהיא תאומה - והילדה השניה נמצאת בגן רגיל ללא כל בעיה. בבית הן משחקות מאד יפה ביחד ובאותם משחקים, והיא מחקה אותה בהרבה דברים כולל בשפה. תחילת ההתפתחות שלה היתה תמיד קצת יותר איטית -הן מבחינה מוטורית של זחילה, הליכה והן בתחום השפתי שבזה יש בעיה עד היום. כיום מבחינת מוטוריקה גסה היא מאד מפותחת - ומאד אתלטית, אפילו יותר מאחותה. אנו התעקשנו בכל-זאת על אבחון במכון להתפתחות הילד דרך מכבי, אבל הוא יעשה רק בחודש הבא וזה מאוחר מידי - בינתיים אנו מתייעצים עם חברים שבתחום.
 

זהבה נ

New member
ננאא, שלום וברוכה הבאה, מאוד חשוב

להבהיר לך שלא סתם מחליטים על השמה בגן שפתי של חינוך מיוחד. כנראה שלאחיינית שלך יש קושי מאוד גדול או ליקויי שפתי רציני לעומת נורמת בני גילה, לדעתי החלטת ועדת השמה על שיבוצה במסגרת גן מיוחד תעזור לה לגשר על הפער בינה לבין הנורמה של בני גילה, כי בגן מיוחד כזה יש דגש על נושא השפתי. בנוגע ללקויות אחרות שאת מזכירה כאן כמו פיגור, אוטיסטים וכדו´... אי אפשר לרכז בגן אחד כמה איפיונים, אם היא לא מוגדרת כאוטיסטית לא רשאים ואסור להכניסה לגן תיקשורתי שמיועד לילדים אוטיסטים, גם אי אפשר להכניסה לגן של ילדים בעלי פיגור אם היא אינה מוגדרת כך. מאוד חשוב לשים לב להגדרות ולא להתבלבל בינהם. בהצלחה,
 

ננאא

New member
הבעיה העיקרית שלה היא קשר עם

שאר הילדים בגן, מבחינת השפה, היא מתקדמת מאד יפה, והפסיכולוג אמר שניתן לטפל בכך ע"י קלינאית תקשורת - יש לה המון סיקולי אותיות - מדרגות = מרדגות וכדומה הבעיה היא שאנחנו גרים באזור קטן שאין בו הרבה גנים לחינוך מיוחד - והגן הזה מקבץ בתוכו את כל סוגי האוכלוסיות - והיא בפירוש לא מתאימה להיות עם ילדים עם פיגור וילדים אוטיסטים (שגם הם שם כי אין גנים אחרים) - יש עוד גן שנמצא לא רחוק - אבל הוא של מועצה מקומית - והם לא מסכימים לקבל ילדים שלא רשומים אצלם במועצה - למרות שהגן הזה מתאים לה מאד (גם לפי דעתו של הפסיכולוג) אז אני שואלת האם שווה להיאבק על זה - ולנסות להכניס אותה לשם למרות כל הבעיות שהם עושים
 

זהבה נ

New member
האם הגן המרוחק הוא גן ששיך לחינוך

המיוחד? כי אם הוא אכן שייך לחינוך המיוחד, אז הם כן צריכים לקבל אותה לגן המרוחק, אם האפיון שלהם מתאים לה. כל המסגרות של החינוך המיוחד הן על אזוריות, לכן זה אפשרי. צריך להתאים לילדה את המסגרת המתאימה לאפיון הקושי שלה שנקבע בוועדת ההשמה. ואם הגן המיוחד שמתאים לצרכים שלה מרוחק ושייך לרשות מקומית אחרת, אז זה ממש לא בעיה כי מתוקף חוק החינוך המיוחד היא אמורה לקבל הסעה בחינם. להתראות,
 

ננאא

New member
זה גן חינוך מיוחד עם שילוב

והוא בכלל לא מרוחק - אבל הוא לא שייך למועצה שלנו, והאופציה של המועצה שלנו זה הגן השני ואני גם מורה לחינוך מיוחד והתייעצנו עם עוד אנשי מקצוע שמכירים את הילדה וכולם אומרים שלא לשלוח אותה לגן השפתי, כי היא ברמה גבוהה יחסית לילדים שיהיו שם בשנה הבאה עד השנה הרמה בגן שם היתה פחות או יותר תואמת לרמה שלה, אבל לשנה הבאה נרשמו ילדים ברמה נמוכה כי זו האופציה שנתנו להם
 

ronen1981

New member
להאבק להעביר אותה לגן אחר.

במסגרת הנוכחית היא לא תזכה לתחרות אמיתי ולסביבה מגרה מספיק לדעתי וזה יגרור להקטנת ההתקדמות שלה. לדעתי את ח-י-ב-ת להעביר אותה גן. האינטלגנציה של אדם תלויה בסביבה ובגירויים שאליהם הוא נחסף לא פחות מהגנטיקה ולכן את חיבת להעביר אותה גן.
 

nama11

New member
גן שפתי

אני ממש מסכימה עם רונן, בגן שפתי אמיתי צריכים להיות ילדים בעלי יכולות גבוהות, כדאי שתבררי האם הגן השפתי מתאים עבור בתך, ובכלל מה שרונן הציע בכל הקשור לגירויים, ממש מתקבל על הדעת, האם יש לך אפשרות לסדר הסעות על חשבונך לביתך, כי עד כמה שידוע לי גן שילוב אינו שייך לחינוך המיוחד ולפיכך אם לא יתנו לך הסעות תצטרכי לדאוג לה פרטי. את צריכה לעשות כמה טלפונים למחלקת החינוך של המועצה השכנה כדי לברר את כל הפרטים , אם את לא תדאגי לביתך אף אחד לא ידאג לה.
 

זהבה נ

New member
../images/Emo31.gifנעמה 11 שלום לך, היא לא האמא

היא הדודה. ואם קבעו בוועדת ההשמה גן של חינוך מיוחד אז בכדי לשנות החלטה כזו, על ההורים לפנות לוועדת ערר. כי אחרת היא יכולה להיות "מעוכבת רישום" (אם היא בגן חובה). יש כמה איפיונים של גנים מיוחדים: יש עם הדגש על מעוכבי התפתחות רב בעייתיים יש עם הדגש על מועכבי שפה יש עם הדגש על בעיות בתקשורת ואולי שכחתי כמה... אז אתכל האיפיון הזה קובעים בדיון של וועדת ההשמה, על סמך האבחונים שנערכו, חוות הדעת המקצועיות (במידה ויש נוספות) ודו"ח הגננת, כמובן שמתחשבים גם בחוות דעתם של ההורים.
 

ronen1981

New member
נראה לי רלונטי לנושא.....

תחילה בלי קשר לדעתי האיקון
לא במקום וסתם מציק לעיין את לא מסכימה וחושבת שהיא (או אני) טועים לגטימי לחלוטין (אני לא פעם כבר שמתי סייג לדברי שיש לקחתם בערבון מוגבל) אבל .... הינה משהו לדעתי רלונטי לנושא : "מתוך המבוא של חוזר המנכ"ל נ"ט/ (ג) התשנ"ט, ‏1999 "תכנית השילוב במסגרת החינוך הרגיל - לטיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות רגילות ובכיתות חינוך מיוחד". .1 בחוק החינוך המיוחד (‏1988) סעיף ‏7 ב´ (תיקון: תש"ן) נאמר שועדת השמה "בבואה לקבוע השמתו של ילד חריג, תעניק זכות קדימה להשמתו במוסד לחינוך מוכר שאינו חינוך מיוחד". חוק החינוך המיוחד, נותן תוקף לגישה החינוכית המעדיפה שילוב על פני השמה בחינוך המיוחד. גישה זו, מהווה את "אחת מאבני הבוחן של מערכת החינוך בישראל" הבאה לידי ביטוי "ביכולתה ובנכונותה לתת מענה חינוכי הולם, לצרכים המיוחדים של תלמידים חריגים המתקשים להסתגל מבחינה לימודית או חברתית במסגרת החינוך הרגיל ולהימנע ככל האפשר מהפנייתם למסגרות החינוך המיוחד. שילוב במסגרת חינוכית רגילה אינו תואם לילדים עם לקויות קשות הזקוקים למסגרות חינוכיות-טיפוליות המיוחדות להם. מספר תלמידים אלה מועט יחסית, ואילו רובם של התלמידים בעלי צרכים מיוחדים יכולים להשתלב במסגרת הכיתה הרגילה ולהפיק מכך תועלת הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית. " והינה קישור למלא הדברים : http://www.education.gov.il/special/chok6.htm
 
למעלה