צריכה עזרה וייעוץ

ronen1981

New member
משהו חשוב: מקרים שאינם מחיבים ...

" המקרים שאינם מחייבים החלטה של ועדת השמה א. העברת תלמיד מגן ילדים משולב אל גן ילדים רגיל ב. העברת תלמיד מגן ילדים לחינוך מיוחד אל - *- גן ילדים רגיל (למעט גן משולב); - גן ילדים לחינוך מיוחד אחר ג. העברת תלמיד מכיתה לחינוך מיוחד בבית-ספר לחינוך רגיל אל: *- כיתה רגילה באותו בית-ספר או בבית-ספר לחינוך רגיל אחר; - כיתה לחינוך מיוחד אחרת באותו בית-ספר או בבית-ספר לחינוך רגיל אחר ד. העברת תלמיד מבית-ספר לחינוך מיוחד אל - *- כיתה רגילה בבית-ספר לחינוך רגיל; - בית-ספר לחינוך מיוחד. הערות א. החלטה על העברת תלמיד, כמפורט בסעיף זה, תתקבל על-ידי הצוות הבין-מקצועי של המוסד שהתלמיד לומד בו, על בסיס חוות דעת חינוכית, פסיכולוגית ומקצועית אחרת, בהתאם לצורך. ההחלטה טעונה אישור של המפקח על החינוך המיוחד ושל המפקח הכולל ותיאום עם רשות החינוך המקומית. ב. במקרים של העברת תלמיד ממסגרת החינוך המיוחד אל מסגרת החינוך הרגיל ההחלטה טעונה הסכמת ההורים (המקרים מסומנים ב-*). במקרים האחרים של העברות יש להביא את ההחלטה לידיעת ההורים. ג. העברות תלמידים בין מסגרות חינוך שאינן מחייבות החלטה של ועדת השמה תיעשינה על-פי נוהלי הרישום וההעברות של תלמידים ברשות המקומית. " ולדברים המלאים : http://www.education.gov.il/mankal/indux/nt6bk1_2_13.htm
 

זהבה נ

New member
רונן את חוזר מנכ"ל אני מכירה בעל פה

לצערי יש הרבה פערים מהחוק ועד ליישומו, דבר אחד אני רוצה לציין שהוא אחד המכשלות העיקריות, לאחר ועדת השמה תמיד בהחלטה יש משפט שעל פיו יקום או יפול "הכל" והוא אומר ככה: במגבלות חוק התקציב". אמ אתה אומר על כך, הא?. כל המילים היפות של חוזרי מנכ"ל כבר נקראות בצורה אחרת לגמרי כאשר אתה מגביל אותם(את מסגרות החינוך) בתקציב ומקצצץ ומקצץ ומקצץ.... מה נשאר ליישום עבור תלמידים בשילוב?? נאדה!!!! ובקשר להשמה בחינוך רגיל אחר זה אחד הדברים הכי חשובים שהמחוקק כתב, אני אישית הצלתי כמה תלמידם על פי לשון החוק ואפשרו להם לעבור למסגרת רגילה אחרת על פי ההמלצה של ועדת ההשמה וראה זה פלא הם הצליחו להתקדם והשתלבו נהדר. אבל אל תשכח שכל מקרה (זה עולם שלם של ילד ומשפחה) ומאוד שונה מהמקרה האחר, כך שבנושא של החינוך הרגיל והמיוחד אי אפשר לערוך הכללות גורפות. להת´
 

ננאא

New member
תודה לכולם על ההתייחסות

עדיין לא עשינו צעדים משמעותיים, אבל אנחנו כל הזמן בהתלבטויות והתיעצויות כי אנחנו מאד דואגים לה - ואנחנו קוראים את כל מה שאתם כותבים אמנם אני הדודה של הילדה אבל אני מורה לחינוך מיוחד ומבינה בנושא - והכל נעשה בשיתוף עם ההורים, הם גם עוקבים אחרי מה שנכתב - אבל דרכי
 
למעלה