חשבתי על דיסגרפיה
אני קצת מהססת כי בעצם אני לא מכירה את הילד וגם לא ממש עוקבת בפורום (קראתי חלק מההודעות בעמוד הזה, לא יודעת מה היה כאן לפני יומיים). אני לא רוצה שתתפסי יותר מדי למה שיש לי להגיד. בכנות, חוץ מלהגיד לך שאחד אוהב לשחק קלפים חלומות והשני חנות ירקות עם קופה רושמת, קשה לתת עצות קונקרטיות בלי באמת להכיר אותך או את הילד.
מצד שני, אני תמיד אוהבת כמה שיותר אינפורמציה ולחשוב בעצמי על איך הפאזל האישי שלי מתחבר. אז אני אומרת את הדברים בנימה הזו של, מידע אף פעם לא מזיק.
בדיסגרפיה יש קושי בקישור של תו חזותי לשם/משמעות. יש כל מיני סוגים של דיסגרפיה. תחשבי שאם לא תדעי ש-א היא האות אלף יהיה לך קשה לזכור איזה צליל הצורה א עושה כי היא חסרת משמעות. זה לא שאף פעם לא תדעי מה זה א, ברל עם דיסגרפיה יקח יותר זמן ויהיה צריך יותר חשיפה. מה שאמרת שהוא היה צריך לספור מההתחלה מראה באמת על קושי לזכור.
אני לא מכירה את המערכת במונטריאול ומפוסטים בשרשור של האלווין לא נשמע שיש לך חוויה מדהימה שם במערכת החינוך. ולמרות זאת, שווה להתייעץ עם מורה או יועצת או esl אם יש לכם. כדאי שתקבלי זווית מקצועית על איך הוא ביחס לממוצע לגילו, מה הדברים שחזקים אצלו ומה החלשים ולראות איזה כלים יש לך לעזור לו. אם את מרגישה יותר נוח עם הרופא ילדים אולי הוא יכול לעזור, שלפחות יצא משהו מהמערכת הציבורית. אם המורה לא בקשר אישי עמוק איתה או שסתם אין לך כימיה איתה אולי את יכולה למצוא מסלול עוקף מורה אחרי שתפגשי איתה ותביני מה היא חושבת.