צריכה עצות, רעיונות.....

1me too1

New member
אני אבדוק מחר

אבל מה שכן שמתי לב, אם אני אתן לו תרגיל של חמש ועוד שנים, הוא לא יוסיף את השניים לחמש אלא יספור מההתחלה חמש ואז עוד שניים. רק עכשיו הוא הפסיק עם זה, וגם לא תמיד.
תוכלי לפרט קצת לגבי זה?
 

1me too1

New member
שאלתי אותו הבוקר

הוא יודע להראות 8 אצבעות - בלי לספור, שאלתי על עוד מספרים וגם בקשתי שיחבר עם האצבעות - ולשמחתי הוא לא התחיל מההתחלה אלא הראה חמש והמשיך שש, שבע, שמונה.
אשמח אם תוכלי להרחיב בנושא
 

נחמנית

New member
חשבתי על דיסגרפיה

אני קצת מהססת כי בעצם אני לא מכירה את הילד וגם לא ממש עוקבת בפורום (קראתי חלק מההודעות בעמוד הזה, לא יודעת מה היה כאן לפני יומיים). אני לא רוצה שתתפסי יותר מדי למה שיש לי להגיד. בכנות, חוץ מלהגיד לך שאחד אוהב לשחק קלפים חלומות והשני חנות ירקות עם קופה רושמת, קשה לתת עצות קונקרטיות בלי באמת להכיר אותך או את הילד.
מצד שני, אני תמיד אוהבת כמה שיותר אינפורמציה ולחשוב בעצמי על איך הפאזל האישי שלי מתחבר. אז אני אומרת את הדברים בנימה הזו של, מידע אף פעם לא מזיק.
בדיסגרפיה יש קושי בקישור של תו חזותי לשם/משמעות. יש כל מיני סוגים של דיסגרפיה. תחשבי שאם לא תדעי ש-א היא האות אלף יהיה לך קשה לזכור איזה צליל הצורה א עושה כי היא חסרת משמעות. זה לא שאף פעם לא תדעי מה זה א, ברל עם דיסגרפיה יקח יותר זמן ויהיה צריך יותר חשיפה. מה שאמרת שהוא היה צריך לספור מההתחלה מראה באמת על קושי לזכור.
אני לא מכירה את המערכת במונטריאול ומפוסטים בשרשור של האלווין לא נשמע שיש לך חוויה מדהימה שם במערכת החינוך. ולמרות זאת, שווה להתייעץ עם מורה או יועצת או esl אם יש לכם. כדאי שתקבלי זווית מקצועית על איך הוא ביחס לממוצע לגילו, מה הדברים שחזקים אצלו ומה החלשים ולראות איזה כלים יש לך לעזור לו. אם את מרגישה יותר נוח עם הרופא ילדים אולי הוא יכול לעזור, שלפחות יצא משהו מהמערכת הציבורית. אם המורה לא בקשר אישי עמוק איתה או שסתם אין לך כימיה איתה אולי את יכולה למצוא מסלול עוקף מורה אחרי שתפגשי איתה ותביני מה היא חושבת.
 

1me too1

New member
על כיוון כזה לא חשבתי

למרות שאני חייבת להודות שאני מרגישה שיש משהו אבל לא יכולה לשים את האצבע....
הילדון הוא הצעיר בכיתה, החתך שלהם הוא סוף ספטמבר והוא יליד ספטמבר, כך שיש ילדים שגדולים ממנו בשנה.
כששאלתי אותו בבוקר הוא ידע להראות לי בלי לספור מההתחלה, בקשתי שיראה לי 8 והוא הראה בלי לספר.
מה שמוזר לי שבגן הכל היה טוב, גם בכיתה א, רק עכשיו פתאום, משהו קרה....
כשדיברתי עם המורה היא טענה שהוא צעיר אבל מצבו יותר טוב עכשיו מאשר בתחילת שנה, נכון לאוקטובר, בעוד שבועיים יש יום הורים ונראה מה יש לה להגיד.
תודה לך
 

alphadelta

New member
מחשבה

לפעמים מורים מהירים להגיע למסקנות. יחד עם זאת, איבחון זאת לא מילה גסה. יש דיסגרפיה , ודיסקלקוליה. יש בעיות שליפה ועוד שלל דברים. זה לא אומר שזה מה שמאתגר , אם בכלל, את הילדון. אני לא אשת מקצוע ואין לי כל יכולת לאבחן בפורום. אבל איבחון לדעתי זה תמיד צעד חכם. כי כך יודעים גם אם ומה האתגר וגם איזה כלים הכי טובים לעזור. אני לא יודעת איך זה פועל אצלכם. סביר שרופא הילדים ידע לאן להפנות. אם את רוצה לבדוק Developmental pediatrician זה מקום נהדר להתחיל. איבחון נותן רק שם. זה לא אומר שצריך טיפול תרופתי או אחר. זה רק נותן כיוון. הרי מה שאת רוצה זה לעזור לילדון.
 

1me too1

New member
אני מאמינה שזה מה שנעשה בסופו של דבר

אני אחכה למורה ביום הורים ונזרום משם
 
כתבו לך כבר דברים בשפע

ואין לי יותר מידי מה לחדש,
אני מאמינה שאנחנו כהורים יודעים הכי טוב מה עם הילדים שלנו ולפעמים 'הרגשה' של אמא היא סיבה מספיק טובה לבדיקה מעמיקה יותר.
הכי טוב היה למצוא בעל מקצוע להתייעץ איתו.
אני מודה שבימים אלה,
אני בעצמי מרגישה את החיסרון שאני במדינה זרה ואין עם מי להתייעץ.
מקווה שהיום הורים יאפשר לך.
בהצלחה!
 
למעלה