קבוצות הנוער של עמותת אלון

קבוצות הנוער של עמותת אלון

עמותת אלון נוסדה בשנת 1998 על-ידי חבורת צעירים בשנות העשרים לחייהם במטרה לשפר את המציאות החברתית הקשה הקיימת בישראל, מציאות של פערים חברתיים הולכים ומתרחבים המאיימת על עצם קיומה של כל חברה בריאה. מתוך ראייה זו אלון פועלת לכינונה של חברה צודקת בישראל המבוססת על עקרונות של שוויון חברתי ואזרחי, ביטחון כלכלי ופתיחות תרבותית. אלון פועלת למען העצמתן של קהילות הסובלות ממצוקה כלכלית וחברתית בקרב כל גוני הציבור הישראלי, על מנת שיוכלו לקחת חלק משמעותי ועצמאי בחיי החברה הישראלית. לאור חזון זה שוקדת עמותת אלון על בניית מעגל רחב של פעילים חברתיים מכל גוני האוכלוסייה אשר יהיו מחויבים להוביל את השינוי החברתי ברוח חזונה של העמותה, לתמוך בו ולפעול הלכה למעשה למען קידום מטרות העמותה. אנו מאמינים כי לבני הנוער שמור תפקיד מרכזי בהובלת שינוי חברתי וכי גם על תלמידי תיכון מוטלת החובה והזכות להירתם לעשייה זו. לכן, שואפת עמותת אלון להרחיב את מעגל הפעילים גם לקרב בני נוער ולהקים קבוצות נוער לומדות ופועלות מקרב תלמידי החטיבות העליונות בבתי הספר. בדגש על תלמידי כיתה י"א וי'. הפעילות בקובצות הנוער תשלב עשייה חברתית משמעותית, פעולות בנושאים חברתיים ולמידה מעמיקה של תכנים. כיום מתגבשות מספר קבוצות במספר מוקדים: - כפר סבא - רעננה - רמת השרון - חיפה - ירושלים - יבנה - שוהם - לוד - באר שבע לפרטים, נא לפנות במסרים או לטלפון 09-7650525 בברכת כל ילד יכול.
 
אויש, אני כ"כ מצטערת על היום שבחרתי

בעמותת אלון, זה היה פשוט שנה מבוזבזת . אל תבינו אותי לא נכון , אני לרגע לא מצטערת על עצם העובדה שיצאתי לשנת שירות , אבל הבחירה לעשות את הש"ש בעמותת אלון הייתה פשוט טעות .
 

negative

New member
אתה יכול להרחיב למה?

מעניין. אני לפני בחירת מסלול שכזה , כמו כן קרוב משפחה שלי מתנדב בעמותה.
 
יכולה, בשמחה

כמו שכבר אמרתי עשיתי בעמותת אלון ש"ש. בחרתי בע"א מתוך אמונה מוחלטת במטרות המוצהרות של העמותה , ומכיוון שמאוד התחברתי לצוות שהפעיל אותה בזמנו. כמו כן החופש באימרה "תעשו עם השנת שירות שלכם מה שתרצו " מאוד קסם לי, מה שלא ידעתי בזמנו הוא כמה הזנחה וחאפריות מסתתרים מאחורי הגישה הסאו-קול ליברלית הזו. בפועל חיינו בדירה מטונפת (ואכן נדבקנו במחלות מהדירה ) בלי חשמל (עד שהזמנו חשמלאי מכספנו ) בלי אסלות (למשך חודשיים ) ורוב הזמן בלי כסף לקנות אוכל. כל זה עוד יכל להיות נסבל אם הייתה יד עליונה שתכוון את השנת שירות ותהפוך אותה למשמעותית, אבל בעמותת אלון כמו בעמותת אלון, יד ימין לא יודעת על יד שמאל. בעוד שעמותת אלון מטיפה לערכים נעלים בימי שכבה ועל גבי העלון , בפועל חיו איתי בקומנה אנשים גזענים " באתי לש"ש לחנך שחורים " ואנשים אלימים שהיכו חברי קומנה אחרים . עמותת אלון בחרה להשאיר את אותם אנשים בקומנה , ביודעין , על מנת לשמר כמה שיותר מתנדבים בכל מחיר. מה שקרה הוא, שקומנה , היחידה שאמורה להיות הגוף התומך בש"ש , סוג של משפחה, הפכה להיות קבוצה כל כך מסוכסת של אנשים עד שלא יכולנו לשבת אפילו באותו החדר יחד. ( כמובן שלא הייתה מצד עמותת אלון שום הדרכה קבוצתית רציפה ,במטרה לאחד את הקומנה או משהו כזה .) וכל זה אפילו עוד לא החלק הבאמת גרוע , כשהגענו להתנדב בבתי ספר ההוראות היו שונות משבוע לשבוע ואף סותרות זה לזו ,עד שבשלב מסוים הפסקנו אפילו לקבל הוראות / הכוונה ונותרנו להחליט בעצמנו, הבלגן חגג , אנחנו ( המתנדבים) היינו מבולבלים ואובדי עצות , והילדים (ברובם) לא השתינו עלינו . עד סוף השנה רובנו ככולנו פשוט הרמנו ידיים , הפסקנו ללכת לבתי הספר , ואת החודשיים האחרונים של הש"ש שלי בילתי בתחרות "אפיית עוגות בפחות מ6 שקל " . בתחום התנדבות אחר הצהריים , בכלל לא היה מה לדבר , בתחום הזה מלכתכילה עמדנו לבד , כל ההתמדדות נפלו על כתפנו ללא שום הכוונה ( החל ממציאת מקום להתנדב וכלה בגיוס תרומות להקמת חוגים ). מעולם לא ציפתי שיאכילו אותי בכפית , אבל לא דמיינתי שיזרקו אותי למיים העמוקים בלי שום הכוונה ויעמדו מהצד בעודי טובעת יחד עם כל מחזור הלון. בשיחת הסיכום בסוף השנה עם המנחה שלנו אמרנו (הקומנה שלי ) את כל מה שסיפרתי למעלה והרבה יותר . התגובה של הרכז שלי הייתה , ואני מצטטת " תודה רבה לכם על השיחה הזאת , אבל שום דבר לא הולך להשתנות , יש לנו יותר נסיון ואנחנו הרבה יותר מבינים מכם . תודה על השנת שירות , ואל תשכחו לנקות את הדירה לקומנה של שנה הבאה " כל מה שסיפרתי זה ממש על קצה המזלג, זה פשוט נהיה ארוך מידי כבר , אבל אני אשמח לשתף בעוד חוויות נהדרות מעמותת אלון.
 
כן ולא

חאפריות יש, זה ברור. אבל אין מה לעשות, כשאת ההכשרה עוברים שבועיים לפני התכלס זה לא יכול להיות מקצועי. עם זאת אני כן חושבת שהחוויה שתיארת היא חוויה אינדבידואלית, כי אני לא עברתי את אותה החוויה. ועוד אני יכולה להגיד, שאני רואה את שנת השירות כהכשרה ארוכה ומתסכלת, שמעצבת אותך ואת יכולותייך, שמניבה אחרי זה פירות די יפים. אבל נו מילא.
 
כמו שאמרתי

אני חושבת ששנת שירות כשלעצמה היא דבר חשוב ופרודקטיבי מאוד. יותר מזה , אני חושבת שעדיף לעשות ש"ש בעמותת אלון מלא לעשות בכלל עם זאת , מהרגע שנקלחת ההחלטה להקדיש שנה מהחיים לטובת הכלל , המקום האחרון שהייתי ממליצה עליו הוא עמותת אלון. יש המוני מקומות שאפשר לתרום בהם הרבה , הרבה יותר, ולו בגלל תשתית נכונה יותר , מקצועיות ואחריות כלפי המתנדבים , כל אלו חסרים בעמותה.
 
צר לי שחווית שנת השירות שלך לא הייתה

אופטימלית. אך עמותת אלון היא מסגרת שאני ורבים אחרים מהמחזור שלך שותפים בה ומאמינים בה. קבוצות הנוער של העמותה, אינן שנת שירות בעמותה ורבים מהחסרונות שציינת נובעים מחוויית שנת השירות. בתור מדריך בקבוצות הנוער, אעשה ככל שביכולתי שחוויה שכזו לא תהא לפעילי הנוער שאני מדריך ואני סמוך ובטוח שהשותפים שלי יעשו כן.
 
.

לומר שחווית שנת השירות שלי לא הייתה אופטימלית , זה כמו לומר שרובה הוא לא בדיוק עלה זית. זה שקבוצות הנוער של העמותה, הן לא שנת שירות, לא רלוונטי בכלל , אני מתקשה להאמין שעמותה שמתנהלת בהזנחנה וחוסר מקצועיות כלפי המתנדבים שלה על גבי כמה שנים , תפסיק לעשות את זה כי המתנדבים החדשים שלה משנים סטטוס. יותר מזה, בתור מישהי שכמעט נגררה לשירות לאומי בעמותה, ומכירה עשרות אנשים שהמשיכו לשנה ב' בעמותה , אני יכולה לומר ש90% מהאנשים שהמשיכו בעמותה אמרו בפה מלא שהסיבה המרכזית שלהם להמשיך בעמותה היא שאין להם כוח לחפש מקום אחר להתנדב, הם כבר מכירים את העמותה ונוח להם שם. למי שמחפש ויתורים עצמיים אצלו ובסביבתו ומסתפק בבנוניות ומטה עמותת אלון היא אופציה נהדרת. לכל השאר הייתי מציע לא להתעצל ולמצוא מקום אחר.
 
ועוד משהו

לאסיה , סתיו ובכלל : הדברים לא נאמרים בטון אישי או במטרה לפגוע, אני בטוחה שאתן (ולא רק אתן) באופן ספציפי באמת מנסות לתרום דרך עמותת אלון , ומסיבה כזו או אחרת מאמינות בעמותה. אני מעריכה אתכן ומאחלת לכן הרבה הצלחה, ובאותה נשימה אני אומרת שוב, שלמרות כל מה שאני בטוחה שאתן עושות , אני חושבת שהייתן יכולות לתרום הרבה יותר במקומות אחרים .
 
חבל שאת מציגה את זה בצורה כל כך שחורה

כשאני עצמי מכיר את הסיטואציה, את האנשים שהמשיכו ואת התנהלות העמותה. בתור מדריך, ששנה שעברה היה באותו סטטוס כמוך, אני מאמין שנפעל אחרת. אבל את יכולה לבחור בשלך ולהיות אנטי - רק חבל שאת מציגה דברים בצורה כל כך קיצונית, כשהם באמת לא.
 
אתה קצת משוחד, לא ?

אחרי הכל המטרה שלך היא לגייס אנשים . המטרה שלי היא שאנשים שרוצים לתרום ולעשות טוב לא יתבזבזו בעמותה כמו עמותת אלון
 
המטרה שלי היא שינוי חברתי

אני חושב שעמותת אלון וקבוצות הנוער שלה הן אחלה מקום לעשות את זה. באותה מידה אני יכול להגיד שהמטרה שלך היא שאנשים לא יתגייסו לעמותת אלון.
 
נכון , אני לפחות מודה בגלוי במטרה

אתה יודע מה? עזוב , אני חושבת שמי שחשב ללכת לעמותת אלון וקרא את הדברים שלי ושלך כבר הבין את הנקודה , שיהיה לך בהצלחה למרות העמותה.
 
למעלה