קבלה לעם ? או קבלה בע"מ ???

פנסימית

New member
כתבה חדשה על כת שמלמדים קבלה מה

העניין עם זה? איך זה שכל אחד לוקח את החוכמה הזו ועושה בה מה שהוא רוצה? קראו את הכתבה ותגיבו אם יש לכם תשובה על מה ששאלתי
 
קבלה לעם ? או קבלה בע"מ ???

בשנים האחרונות צצו כפטריות אחר הגשם כתות שמתימרות ללמד קבלה ע"י שרלטנים למטרות זרות, לצד מקומות כשרים ע"י מורי קבלה אמיתיים שמלמדים קבלה ויהדות לשם שמים. הבעיה בכתות האלה היא שמעבר לכך שלא מלמדים שם באמת קבלה, אלא ניו-אייג' עם מושגים מהקבלה שהוצאו מהקשרם, אז גם מנצלים שם אנשים תמימים לרעה באופן כלכלי ונפשי, ומשעבדים אותם לאט לאט לגחמות הפרטיות של העומדים בראש הכתות האלה וחברי ההנהלתם. אז אם כבר ללמוד קבלה ויהדות, אז עדיף לעשות זאת במקומות שבאמת מלמדים כן, כגון המקומות המומלצים ברשימה שבראש העמוד.
 

coriatel

New member
אל תדאג קבליסט ותיק

זכרו חברים שהכל פועל בהתאם לחוקים עליונים שאיתם הבורא מסובב את המציאות וכך גם כל הטרמפיסטים שמשתמשים בשם קבלה כדי להשיג ממון, כבוד או הנאות אחרות, אינם אלא נפעלים על ידיו ית' ואפשר, שכך אותם אנשים מגדילים כלים. דהיינו חשיבות לאמת. כי על האדם לרצות להשיג את האמת יותר מכל(גם אם עליו לעשות ויתורים על דברים שחשובים בשבילו) כדי שיעזרו לו מהשמיים וישימו אותו במקום אמת. ולעולם האדם נמצא במקום שאותו הוא הכי צריך בשביל לתקן את עצמו. כי יש השגחה פרטית בעולם. גם אם נסתרת. אינני יודע איך הרכבת את הרשימה אך אני יכול לתת עצה אחת לכל אלו שבאמת רוצים את האמת- חפשו אדם בעל השגה רוחנית אמיתית. כלומר שיודע לפרש את התורה באופן פנימי שנותן לכם הוראות למעשה ברור בפועל. אתם אמורים להרגיש קושי אמיתי כדי להתקדם ואתם אמורים להבין את המציאות בצורה יותר שלמה. אם אתם עומדים במקום ולא מצליחים להתגבר על עצמכם או לגדול בהבנה. חפשו מישהו יותר אמיתי:)
 
לא דואג, רק קורא לילד בשמו

"הגדלת כלים" זמנה הוא מגיל 13 למשך לא יותר מ- 3 עד 5 שנים של תורה ומצוות שלא לשמה, כפי שכותב הרב אשלג בהקדמה לספר הזוהר אות ל', ובהקדמה לתע"ש אות כ"ג, ולא בגיל 60+, כאשר לא שומרים עדיין אפילו את התורה ומצוות כהלכתן. הרשימה למעלה הורכבה ע"י מנהל הפורום ממקומות שבאמת מלמדים קבלה ע"י מורי קבלה יראי שמיים שלא מעוותים ומסלפים את הקבלה והיהדות, והעצה שנתת לוקה בחסר, כי קודם כל צריך שהמורה לקבלה יהיה אדם ירא שמיים כאמור ולא ימציא יהדות חדשה בשם "הקבלה", שמנוגדת לשולחן ערוך ושאר ספרי ההלכה האחרונים. דרך אגב, איפה אתה למדת קבלה או לומד היום?
 
הקבלה היא לא תורה בפני עצמה

אלה חלק (הסוד) מ-פרד"ס התורה, וברגע שמפרידים אותה משאר חלקי התורה, אז זו כבר המצאה חדשה, ולא קבלה ולא יהדות!
 

ירושלם1

New member
גם המצוות הם לא התורה בפני עצמה

אלה חלק מפרד"ס התורה וברגע שמפרידים את המצוות משאר חלקי התורה אז זו כבר המצאה חדשה ולא קבלה ולא יהדות שנזכה לקיים את כללות התורה של ואהבת לרעך כמוך ולא להשמיץ את אלו שמקיימים כך ואת אלו שלא מקיימים כך שנשפוט רק את עצמנו כי כל מה שמחוצה לנו זה הבורא אין עוד מלבדו !
 
מי אומר להפריד את המצוות משאר חלקי התורה?

ומה לעשות שכל המקובלים ובעה"ס והרב"ש אשלג לא חושבים כמוך וכמו לייטמן וברג (המורה המקורי שלו), ואומרים את ההפך הגמור ממכם שהמצוות הם הבסיס להכול! ושללא המצוות קודם כל אז זה לא קבלה ולא יהדות: הקדמת בעל כתבי האר"י לספר עץ החיים: ולא עוד אלא שלא נברא האדם אלא כדי שילמוד חכמת הקבלה אלא שצריך שיהיה גופו נקי בתחלה ע"י המצות המעשיות שכל תכליתן לדבר זה והם מוכרחים על כל פנים ואח"כ תוכל הנשמה הנקראת נר ה' נשמת אדם להאיר בגוף הזה כנר הנתונה תוך עששית זכוכית ומאירה ונותנת לו כח להבין סתרי התורה ומגלה עמוקות מני חשך. הקדמה לתע"ס: " יט) ...ואמנם אל יאמר אדם אלכה לי ואעסוק בחכמת הקבלה מקודם שיעסוק בתורה ובמשנה ובתלמוד, כי כבר אמרו רבותינו ז”ל, אל יכנס אדם לפרדס אלא אם כן מלא כריסו בבשר ויין, והרי זה דומה לנשמה בלי גוף, שאין לה שכר ומעשה וחשבון, עד היותה מתקשרת בתוך הגוף בהיותו שלם מתוקן במצות התורה בתרי”ג מצות... באופן שהת”ח העוסק בתורה לשמה צריך שיעסוק מתחילה בחכמת המקרא והמשנה והתלמוד, כפי מה שיוכל שכלו לסבול, ואחר כך יעסוק לדעת את קונו בחכמת האמת. כד) ... כי לא עם הארץ חסיד, ושגגת תלמוד עולה זדון, וחוטא אחד יאביד טובה הרבה, ע”כ מחויב בהכרח לחזור עליהם (לימוד ההלכה למעשה), עד כמה שיספיק לו שלא יכשל למעשה... וכדי שלא לטעות בזה, הביא מהרח”ו ז”ל תיכף בתחילת דבריו, שאין הנשמה מתקשרת בגוף אלא בהיותו שלם מתוקן במצות התורה בתרי”ג מצות." הקדמה לספר הזוהר: " מד)...לאחר י"ג שנה, כשמתחיל לעסוק בתורה ומצות, ואפילו בלי שום כונה, דהיינו בלי אהבה ויראה, כראוי למשמש את המלך, גם אפילו שלא לשמה, מתחילה הנקודה שבלבו להתגדל ולהראות פעולתה. כי מצות אינן צריכות כונה, ואפילו המעשים בלי כונה מסוגלים לטהר את הרצון לקבל שלו. אלא רק בשיעור דרגה הא' שבו, המכונה דומם. ובשיעור שמטהר חלק הדומם של הרצון לקבל, בשיעור הזה הוא הולך ובונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב שהיא הדומם דנפש דקדושה. וכשנשלם בכל תרי"ג מצוות, מבחינת המעשה, נשלמו בזה כל תרי"ג אברים של הנקודה שבלב, שהיא הדומם דנפש דקדושה, שרמ"ח איבריה הרוחניים נבנים ע"י קיום רמ"ח מצות עשה, ושס"ה גידיה הרוחניים נבנים ע"י קיום שס"ה מצות לא תעשה. עד שנעשית לפרצוף שלם דנפש דקדושה" אז למה לעוות ולסלף את הדברים הברורים האלה?
 

ירושלם1

New member
מה אתה מבין מהדברים הללו? שהמצוות הם לא הכל

אלה רק חלק רק הכנה שנזכה לקיים את כללות התורה ולא רק את חלקה במהרה בימינו אמן.
 
אני מבין מהדברים הללו שהמצוות הם הבסיס להכול!

וללא המצוות ושאר חלקי התורה זה לא קבלה ולא יהדות! הפך דברי השרלטנים לייטמן, ברג המורה המקורי שלו, ושאר תלמידיהם שחוזרים על השקרים האלה שלהם, וקוראים משמיץ למי שאומר את האמת של התורה וחכמת הקבלה בעניין הזה, במקום להוקיע את השרלטנים שמטעים ומכשילים את הציבור. ועל זה נאמר: "המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים", היינו - "המסנגר על שרלטנים שקרנים, סופו שיקרא משמיץ על אומרי האמת הקבלית".
 

ירושלם1

New member
אז אלו שמסתפקים בבסיס איתך אלו שצמאים ליותר

יתקדמו ליותר העיקר שנהיה באיחוד כי יש לנו בורא 1 והגאולה היא באיחוד ודבקות עימו.
 
איפה ראית שהצעתי להסתפק בבסיס ?

מה שאמרתי (בשם המקובלים, בעה"ס, הרב"ש, היהדות והתורה) זה שלימוד "קבלה" ללא הבסיס של המצוות ושאר חלקי התורה, זה לא קבלה ולא יהדות !!! כך שאל תוציא את דברי מהקשרם כדי להצדיק את עצמך ואת לייטמן המורה השרלטן שלך, כפי שהוא מוציא את הקבלה מהקשרה, של שאר חלקי התורה והמצוות. והגאולה, האיחוד והדבקות בבורא, על פי הקבלה והיהדות יכולים לבוא רק סביב הבסיס של התורה והמצוות, שעליו מוסיפים את לימוד הקבלה, ולא במקומם !
 
אז תחליף את המשקפיים של לייטמן ותתחיל לראות

ראה את דברי הרמב"ם לצומת ליבך, וכן תבין למה מורה השרלטן שלך לייטמן כבר לא יוכל לחזור בתשובה: » הלכות תשובה לרמב"ם - פרק רביעי: "א. ארבעה ועשרים דברים מעכבין את התשובה. ארבעה מהן עון גדול והעושה אחד מהן אין הקב''ה מספיק בידו לעשות תשובה לפי גודל חטאו: ואלו הן. המחטיא את הרבים ובכלל עון זה המעכב את הרבים מלעשות מצוה. ובכלל עון זה כל שאפשר בידו למחות באחרים בין יחיד בין רבים ולא מיחה אלא יניחם בכשלונם. ב. ומהן חמשה דברים הנועלים דרכי התשובה בפני עושיהן. ואלו הן: א) הפורש מן הצבור, לפי שבזמן שיעשו תשובה לא יהיה עמהן ואינו זוכה עמהן בזכות שעושין. ב) והחולק על דברי חכמים, לפי שמחלוקתו גורמת לו לפרוש מהן ואינו יודע דרכי התשובה. ג) והמלעיג על המצות, שכיון שנתבזו בעיניו אינו רודף אחריהן ולא עושן ואם לא יעשה במה יזכה. ד) והמבזה רבותיו, שדבר זה גורם לו לדחפו ולטרדו כגחזי ובזמן שנטרד לא ימצא מלמד ומורה לו דרך האמת. ה) והשונא את התוכחות שהרי לא הניח לו דרך תשובה. שהתוכחה גורמת לתשובה שבזמן שמודיעין לו לאדם חטאיו ומכלימין אותו חוזר בתשובה כמו שכתוב בתורה (דברים ט-ז) ''זכור ואל תשכח'', (דברים ט-ז) ''ממרים הייתם''. (דברים כט-ג) ''ולא נתן ה' לכם לב''. (דברים לב-ו) ''עם נבל ולא חכם''. וכן ישעיהו הוכיח את ישראל ואמר (ישעיה א-ד) ''הוי גוי חוטא''. (ישעיה א-ג) ''ידע שור קונהו''. (ישעיה מח-ד) ''מדעתי כי קשה אתה''. וכן צוהו האל להוכיח לחטאים שנאמר (ישעיה נח-א) ''קרא בגרון אל תחשוך''. וכן כל הנביאים הוכיחו לישראל עד שחזרו בתשובה. לפיכך צריך להעמיד בכל קהל וקהל מישראל שיהא מוכיח לרבים ומחזירן בתשובה, וזה ששונא את התוכחות אינו בא למוכיח ולא שומע דבריו לפיכך יעמוד בחטאתיו שהם בעיניו טובים:"
 
תגיד לי, אתה קורא בכלל את מה שכותבים לך?

או שאתה מגיב כמו תוכי בלי קשר לדיון ? רק כתבתי לך כמה הודעות לעיל מי מחליט ו-"מתי זה אז" על פי האר"י הקדוש ובעה"ס, ראה שוב פה בקישור: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2261&MessageId=157359664 אלא אם כן אתה סובר שההמצאות והשקרים של השרלטנים ברג, ולייטמן (שחוזר על דבריו), הם מבטלים את דברי האר"י הקדוש ובעה"ס המצוטטים, ומהווים יהדות וקבלה חדשים שמחליפים את היהדות והקבלה המקוריים שקבלנו מבורא העולם במעמד הר סיני.
 

ירושלם1

New member
ואם בציטוטים עסקינן - הנה 1 שאולי יאחד בינינו

מתוך מאמר מהותה של חכמת הקבלה כותב בעל הסולם - יכול המערער לומר, אם כן, כל החכמה הזו, הוא עסק לאותם שכבר זכו לאיזו בחינה של התגלות אלוקיית. ואיזה חיוב וצורך יכול להיות למרבית העם, בידיעת החכמה הנשגבה הזו? אמנם יש דעה כללית המקובלת אצל ההמון. אשר עיקר החפץ של התורה והדת, הוא עניין הכשר המעשה בלבד, שכל הנרצה תלוי על קיום המצוות המעשיות, בלי שום דבר נוסף הנלוה עליו, או שצריך לצאת ממנו. אם כן היה הדבר, ודאי צדקו דברי האומר שדי לנו בלימוד הנגלה לבד, בדברים הנוגעים למעשה. אבל לא כן הדבר, שכבר אמרו חז"ל: "וכי מה איכפת ליה להקב"ה למי ששוחט מן הצואר, או מי ששוחט מן העורף, הוי לא נתנו המצוות, אלא לצרף בהם את הבריות". הרי לפניך שיש עוד תכלית, אחר קיום המעשיות, שהמעשה הוא רק הכנה בעלמא לתכלית הזאת. ואם כן מובן מאליו, אשר אם המעשים, אינם מסודרים לתכלית הנרצה, הרי זה כאילו לא קיים כלום. וכן אמרו בזהר "מצוה בלא כוונה כגוף בלא נשמה". אם כן צריך עוד שיתלוה הכוונה אל המעשה. ועוד מובן שהכוונה צריכה להיות כוונה אמיתית, הראויה למעשה. על דרך שאמרו חז"ל על הפסוק "ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, שתהא הבדלתכם לשמי, שאל יאמר אדם אי אפשי בבשר חזיר, אבל יאמר אפשי, ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי". הרי שאם נמנע מהחזיר משום השקוץ שבו, או הזק גופני, אין הכוונה הזאת מועילה לו כלום, שיהיה נחשב לעושה מצוה, אלא אם יכוון בכוונה הרצויה והמיוחדת, שהתורה אסרה. וכן בכל מצוה ומצוה, ורק אז גופו הולך ומזדכך, מחמת קיום המצוות, שהוא התכלית המבוקש. אם כן לא די לנו לימוד הנהגת אופני המעשה, כי אנחנו צריכים ללמוד אותם הדברים המביאים לידי הכוונה הרצויה, לקיים כל דבר מתוך אמונתו בתורה, ובנותן התורה, אשר יש דין ויש דיין. ומי פתי לא יבין שאמונה בתורה, ובשכר ועונש. שהם סגולה לדבר הגדול הזה מצריכים לימוד רב בספרים המתאימים. באופן שעוד טרם המעשה, צריכים ללימודים המצרפין את הגוף שיסתגל לאמונה בה' ותורתו והשגחתו. ועל זה אמרו חז"ל: "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין", ולא אמרו בראתי לו מצוות תבלין, כי "ערביך ערבא צריך", כי היצר הרע, החפץ בהפקרות ובפריקת עול, לא יניחהו לקיים המצוות.
 
למעלה