קבלו חומר על שוסון - חלק ראשון

מצב
הנושא נעול.
שןסון APH 522 משנת 1956

עוד על שוסונים
באתר על תולדות התחבורה הציבורית בעיר גרנובל בצרפת מופיעים תרשימים של כל סוגי השוסונים. רק למען ההשכלה הכללית, שוסון זה שם המפעל שייצר את האוטובוסים האלה. בשנות הששים, כמדומני הוא נרכש על יד מפעל SAVIEM. אז מסתבר שהיו כמה וכמה דגמים והם יוצרו עד 1963 לפחות. לי ידוע על שוסונים בשלושה מוזיאונים: האחד מיודענו באגד לפחות שנים במוזיאון התחבורה הציבורית בפריז אחד שמור בהולנד... אז הנה הדגם הראשון APH1 משנת 1949
שןסון APH 522 משנת 1956
 

dkredo

New member
זה צריך להיות כאן:

קבלו חומר על שוסון - חלק ראשון
שפירסמתי אתמול בפורום על משאיות. זוהי כתבה שהתפרסמה בעיתון "טכניקה ומדע מדצמבר 1951
זה צריך להיות כאן:
לך דע למה אנחנו כל כך אוהבים את השוסון. אז שנאו אותו, הנהגים התבשלו מהמנוע, הנוסעים התלוננו על נסיעה מתנדנדת ובחילות, היו בעיות אם הבלמים החשמליים (שעד היום אני לא יודע אם מדובר ב"תלמה" כמו שאנחנו מכירים היום, על גל ההינע, או שמדובר בבלמים חשמליים לגלגלים עצמם. מישהו יודע?). אבל כמו הרבה כלי רכב צרפתיים, השוסון היה מאוד מתקדם לזמנו - ככה בונים אוטובוסים היום, עם מרכב אינטגרלי. אפילו הצורה, של הדגם היותר חדיש דומה קצת, במיוחד מאחור לאוטובוסים מתוצרת מאן הראשונים שהופעלו בדן! אני זוכר נכון שבארץ הרכיבו להם תיבת הילוכים של טייגר? שהידית היתה משמאל לנהג? תגידו, אני נורמאלי שזה עוד מעניין אותי?
 

krause

New member
אם יצפן היה בפורום הוא היה כותב:

זה צריך להיות כאן:
לך דע למה אנחנו כל כך אוהבים את השוסון. אז שנאו אותו, הנהגים התבשלו מהמנוע, הנוסעים התלוננו על נסיעה מתנדנדת ובחילות, היו בעיות אם הבלמים החשמליים (שעד היום אני לא יודע אם מדובר ב"תלמה" כמו שאנחנו מכירים היום, על גל ההינע, או שמדובר בבלמים חשמליים לגלגלים עצמם. מישהו יודע?). אבל כמו הרבה כלי רכב צרפתיים, השוסון היה מאוד מתקדם לזמנו - ככה בונים אוטובוסים היום, עם מרכב אינטגרלי. אפילו הצורה, של הדגם היותר חדיש דומה קצת, במיוחד מאחור לאוטובוסים מתוצרת מאן הראשונים שהופעלו בדן! אני זוכר נכון שבארץ הרכיבו להם תיבת הילוכים של טייגר? שהידית היתה משמאל לנהג? תגידו, אני נורמאלי שזה עוד מעניין אותי?
אם יצפן היה בפורום הוא היה כותב:
חרה של אוטובוס צרפתי!!! יתכן והקדים את דורו מבחינת המרכב וכו´.אבל בתור ילד אני לא שוכח את החום שיצא ממכסה הגיר או המנוע,אל תוך האוטובוס,ואת הרעידות בזמן עמידה בתחנה. אבל גם היה כיף להיות בתוך אוטובוס חדש, שונה, גדול יותר.מי כמוני אוהב נוסטלגיה.
 
הוא היה אוטובוס טוב. אבל...

אם יצפן היה בפורום הוא היה כותב:
חרה של אוטובוס צרפתי!!! יתכן והקדים את דורו מבחינת המרכב וכו´.אבל בתור ילד אני לא שוכח את החום שיצא ממכסה הגיר או המנוע,אל תוך האוטובוס,ואת הרעידות בזמן עמידה בתחנה. אבל גם היה כיף להיות בתוך אוטובוס חדש, שונה, גדול יותר.מי כמוני אוהב נוסטלגיה.
הוא היה אוטובוס טוב. אבל...
בישראל לא ידעו לטפל בו כמו שצריך ! עובדה שבצרפת ובדרום אמריקה היו מרוצים יותר. בצרפת לא היו רעידות באוטובוס ! יש לי ספר צרפתי על שוסונים !
 
השוסון פשוט לא התאים לתנאי הארץ

הוא היה אוטובוס טוב. אבל...
בישראל לא ידעו לטפל בו כמו שצריך ! עובדה שבצרפת ובדרום אמריקה היו מרוצים יותר. בצרפת לא היו רעידות באוטובוס ! יש לי ספר צרפתי על שוסונים !
השוסון פשוט לא התאים לתנאי הארץ
כמעט בכל דגמי האוטובוסים שהיו כאן המנוע היה מחוץ למרכב ולא בכדי. החום שנפלט היה גבוה. דבר נוסף, הגיר/קלטש של הדגמים הראשונים לא נתן תחרות עם גיר הוילסון הפניאומטי של הליילנד. ולבסוף, החלונות הגדולים נתנו אפקט אקווריום וזה היה באמת בלתי נסבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה