קבלו עוד אחד

קסנדרה*

New member
קבלו עוד אחד

"תן למילים לעשות בך/ תן להם הייה חופשי/ אלו תיכנסנה בך תבואנה פנימה/ עושי צורות על צורות/ יחוללו בך אותה חוויה/ תן למילים לעשות בך/ אלו תעשינה בך כרצונן/ עושות צורות מחדש בדבר/ תעשינה בדבר שלך/ אותו הדבר בדיוק/ כי הן דבר אותו תעשינה/ הבן תבין כי אלו תחיינה/ לך אותה חוויה ופירושה כטבע/ כי הן טבע ולא המצאה/ ולא גילוי כי כן טבע/ תעשינה טבע דבר בך/ כמו שתן מין חיים למילה/ תן למילים לעשות בך".
 
כמו שתן מיים חיים למילה

חחחחחחחחח אוי ואם הייתה כותבת משתין בקיר סתם סתם איך שהיא נתנה כפל משמעות לכל המילים החוזרות אני מוצאתאת המשפט הזה חזק מפני שכאן הכוונה לברית מילה כי ידוע ששתן מרפא את ברית המילה
ואולי נסחפתי חחחח
 
שיר הלל

א. שיר ארס פואטי? לא ממש אבל.. ב. שיר הלל לכל מי שכותב - למשורר, למשל - שיכול ליצור מן המלים הכל, לצור מהן צורות, והן הופכול לדבר עצמו (והשאלה עד כמה המלים הן הדבר עצמו (דרך אגב, מלה=דבר) או רק תאור שלו, היא שאלה פילוסופית ידועה וטעונה
 

קסנדרה*

New member
וולך הייתה מכורה למילה הכתובה

"תן למילים לעשות בך/ * מרשה למלים לעשות בה כבשלהם תן להם הייה חופשי/ * ולמרות זאת לוקחת את החופש שכה היה חשוב לה אלו תיכנסנה בך תבואנה פנימה/ היא סופגת אותן אליה עושי צורות על צורות/ והם מתפסלות בה כפסלים ומקבלים צורות יחוללו בך אותה חוויה/ ויחוללו חוויה וזו החוויה שעולה על הכתב תן למילים לעשות בך/ ושוב היא חוזרת בשביל להעצים אלו תעשינה בך כרצונן/ עושות צורות מחדש בדבר/ והנה עוד צורות חדשות הן תיצורנה בך תעשינה בדבר שלך/ ואז הן תשננה בך דבר זה או אחר אותו הדבר בדיוק/ ואפילו בדיוק אותו הדבר כי הן דבר אותו תעשינה/ הבן תבין כי אלו תחיינה/ ואז אם תבין אותן הן יקבלו חיים, משמעות לך אותה חוויה ופירושה כטבע/ ואז תהפוכנה בך לטבע כתוצאה מהחוויה כי הן טבע ולא המצאה/ ואז תדע שזו לא המצאה זה אמיתי ולא גילוי כי כן טבע/ תעשינה טבע דבר בך/ כמו שתן מין חיים למילה/ טבעי כמו שתן, כמו מים חיים תן למילים לעשות בך". אך איזו כתיבה ללקק את האצבעות.
 
פילוסופיה בגרוש

מבחינה פילוסופית - יש את "הדבר" האמיתי - המציאות, החיים וכו'. המלים הן פרשנות - מתן מושגים שיחליפו את העצמים. אחר כך אפשר שהמלים הן הדבר עצמו - הכתיבה היא משחק עם המלים - וזה עולם ומלואו.
 

קסנדרה*

New member
יש לוולך גם שירים שהם פילוסופיה שלה

ויש שיטענו שהיא שווה גרוש, עד היום היא עדיין לא קונזנוס.
 

קסנדרה*

New member
והנה המזעזע מכולם ../images/Emo36.gif

ולא במלואו: ** הנח אתה גם את התפילין עבורי/ כרוך אותם על ידיי/ שחק אותם בי/ העבר אותם מעדנות על גופי/ חכך אותם בי היטב/ בכל מקום גרה אותי/ עלף אותי בתחושות/ העבר אותם על הדגדגן שלי"
 
השיר תפילין

למיטב ידיעתי הוא אכן אחד השירים האנטי-דתיים הבוטים שלה. לכן גם ציינתי שהרב בשיר חתונה היה המוות.
 

קסנדרה*

New member
השיר תפילין היה אחד האנטי הכי חזק

שלה מול הממסד היא חייתה בעולם שהיה זעיר-בורגני לעילא ולעילא והשתייכה לזרם השמאל-רדיקלי ובחרה לבעוט באתוה הישראלי וכל דבר שהיה אנטי ממסדי בעיניה.
 

תכלת7

New member
לדעתי יש יותר מזעזעים משיר זה

יכול להיות שאנשים דתיים יראו בו פגיעה מסויימת. אני דווקא נוטה לפרש אותו באופן פמיניסטי- הרבה משיריה של יונה וולך עסקו בדמותה הכנועה/ילדותית/מסורסת/חסרת דעות של האישה בימנו. תכלת.
 
כן. למשל - תותים

"תותים"/ יונה וולך כשתבואי לשכב איתי תלבשי שמלה שחורה מאוירת בתותים ומגבעת שחורה מקושטת בתותים והחזיקי סלסלת תותים ותמכרי לי תותים תגידי בקול דק ומתוק תותים תותים מי רוצה תותים אל תלבשי כלום מתחת לשמלה אחר כך חוטים יעלו אותך למעלה בלתי נראים או נראים ויורידו אותך ישר על הזין שלי
 

aiziq

New member
ממש לא מזעזע. יופי צרוף

פנטזיה כתובה כהלכה. המשוררת מדברת מחשבותי של גבר.
 
לא מזעזע אבל

בוטה! אני חושבת שיש פה אמירה מאוד בוטה כנגד האשה כפי שהיא נתפסת בראש של הגבר. כמו בובה לפורקן. הפואנטה עוקצנית ומוחצת
 

aiziq

New member
בנות, אל תנסו לשפוט לב גבר. הנסיון

והמאמץ הכרוך בקבלתו כפי שהוא ישתלם לכן יותר (
)
 

תכלת7

New member
לא לגמרי מסכימה

המילים הן פעמים רבות פרשנות אבל יש להן השפעה עצומה והן חלק מהחיים ומה"דבר" האמיתי. אני אנסה להסביר- ברגע שלמילים יש כוח,לא רק שנותנות מושגים, בין אם בשיחה בין בני אדם או אפילו שיחה פנימית של האדם עם עצמו הם יכולות להשפיע למשל בנסיון שכנוע עצמי או מנטרה מסוימת ( חזרה על מילה שאמורה להעניק שלווה וכו...) תכלת.
 
אופפפפפפפפ

התכוונתי שהפילוסופיה שלי היא בגרוש - ממש על קצה המזלג ולא מעמיקה. מסכימה מאוד שהמלים הן לפעמים (ואולי תמיד) הדבר עצמו! ואמר כבר ניטשה "הכל פרשנות".
 
למעלה