קובץ שאלות כחלון

inverminx

New member
קובץ שאלות כחלון

שלום רב
ברצוני לרכוש דירה חדשה מקבלן לפני כניסת החוק החדש (יש לי כבר דירה ברשותי), יתכן שהדירה תהיה דירה להשקעה (דירה שניה) ויתכן שאחליט למכור את דירתי הקיימת בהמשך - אינני יודע.
מה האפשרויות העומדות בפני?
בהנחה שאני מעוניין להחזיק בשני הנכסים - מה התאריך הקובע עבור מס הרכישה הנוכחי? האם זהו תאריך חתימת החוזה מול הקבלן ? בהנחה שב1.7 יכנס לתוקפו חוק המעלה את מס הרכישה עבור דירות להשקעה - האם אשלם לפני התעריף הנוכחי או התעריף החדש?

נניח שאצהיר שאני מתכנן למכור את הדירה הנוכחית ואשלם מס רכישה כאילו העסקה היא עסקה של דירה יחידה, ולאחר תקופה מסויימת אחליט שאני מתחרט ואינני רוצה למכור את הנכס שברשותי
מהי הפרוצדורה? איזה מס רכישה אשלם? לפי המס הנהוג באותו יום? לפי המס שהיה נהוג בתאריך החוזה? אדגיש ואציין שמדובר בדירה מקבלן, לכן לפי החוק הנוכחי יש לי שנתיים למכור את הדירה, קראתי איפשהו שאחד השינויים שכחלון רוצה להעביר הוא צמצום התקופה הזו לשנה. מה המשמעויות?
תודה!
 
מס רכישה

שלום רב,
היום הקובע לענין מס הרכישה הינו יום חתימת החוזה מול הקבלן.
לפיכך, בהנחה שהתיקון במס הרכישה לא יוחל רטרואקטיבית ובהנחה שחתימת החוזה תתבצע לפני מועד תיקון החוק, יחול עליך התעריף הנוכחי.
זכותך להחליט שלא למכור את הדירה הקודמת, אולם במקרה כזה תידרש לשלם לא רק את ההפרש בין התעריף הנמוך לתעריף הגבוה, אלא גם ריבית פיגורים וקנסות כבדים. כדי להמנע מקנסות וריביות, עדיף לשלם את התעריף הגבוה ולבקש החזר במקרה שהדירה הקודמת תימכר תוך 24 חודש (או תוך 12 חודשים ממועד קבלת הדירה מהקבלן, המאוחר מביניהם).
בברכה,
עופר גת
 

inverminx

New member
רק שאלה אחת , אולי מוסרית

אם הבנתי אותך נכון אתה ממליץ לשלם מס רכישה על הדירה כדירה להשקעה גם אם קיים סיכוי שאמכור את הנכס הקיים , וזאת בכדי לחסוך תשלום מיותר של ריביות ופיגורים.
העניין הוא שאני זקוק ל70% מימון לנכס החדש, ובכדי לקבל 70% מימון אני צריך להצהיר בפני עורך דין שאני מתכנן למכור את הדירה שלי. מה שאומר שתהיה כאן סתירה, מצד אחד הצהרתי בפני עורך דין שאני מוכר את הדירה ומצד שני שילמתי מס רכישה כאילו הדירה תשמש כדירה להשקעה
האם קיימת בעיה במקרה כזה ?
&nbsp
תודה!
 
למעלה