לי זה נשמע בסה"כ אחלה עדכון
אנחנו כל הזמן מסיקים מסקנות, לומדים, משנים, מתקנים,משפרים ומשתפרים מפעם לפעם זה אף פעם לא נגמר ובעצם זה שאנחנו מבינים את זה ומוכנים לגלות כל פעם עוד אנחנו בדרך הנכונה מצד שני חשוב גם לזכור לטפוח לעצמנו על השכם ולהרביץ חיוך גדול של סיפוק אם אנחנו ראויים לכך לפי שאת שאת מספרת הילדים התעניינו ושיתפו פעולה ( ברור שעם גדולים יותר זה עובד טוב יותר!!!! ) ובעייני זה שהם נהגו כך ופיתחו דיאלוג עם הגזר אומר שהם היו שם, שהם האמינו לך ושכנראה שעשית משהו נכון
מראש התכוונת ליצור שעת סיפור מומחזת עם קצת הפעלה ושירה ולא הצגה של ממש ( שזה הבדל של שמיים וארץ כמובן ) ולכן אני מניח שהתכוונת שאת מתקשה לבנות את את סדר הדברים ואת אופן הצגת או המחזת קטע מסויים כמה רעיונות וטיפים: * כשניגשים לסיפור שהוא יחסית קצר תמיד אפשר ורצויי ל"עבות" את העלילה ( תוך השתדלות שלא לחרוג לחלוטין ממסגרת הסיפור בצורה שתהפוך אותו למשהו אחר לגמרי ולא ע"י תוספות קיצוניות שעלולות לפגום בסיפור ) הדרכים לעשות זאת הן ע"י מונולוג או דיאלוג של הדמויות ושוב- לא בנושא שאין לו יד ורגל לעלילה או לדמויות הדמות יכולה להציג את עצמה, לספר מה היא אוהבת, מאיפה היא באה, לאן הולכת ולמה, מה היא רוצה וכמובן ליצור דו שיח עם הילדים בהתאם לתגובותיהם או הנושא...לכן גם הצעתי שאת תשחקי את הסבא מה שיאפשר לך לעשות זאת בקלות וכן גם רעיון הגזר ששוחח איתם הוא רעיון נחמד בכיוון מה שאני מתכוון. דרך נוספת היא להוסיף מצבים קצרים, אפשר גם בשילוב שירים- לא חובה!!! למשל: לגדולים יותר - להמחיז\ להציג את שיגרת יומו של סבא הקם בבוקר, ניגש לגינה ומטפל בה... מטפל בירקות, עגבניה, מלפפון ( שלהם שירים מוכרים ואהובים שכתב מי אם לא לוין קיפניס שכתב את הסיפור
) ככה שאם אנחנו קצת " חוטאים " לסיפור בתוספת היא לפחות קשורה לעלילה, ליצירות נוספות של האומן ולהכרה רחבה שגם הן יצירותיו שירה של שירים אלו, אולי בשילוב בובות של מלפפון ועגבניה והילדים יכול להוסיף נפח לסיפור ולהתרחשות אפשר גם טיפול בערוגת הפרחים ( שגם להם כתב ל. קיפניס שירים רבים, מוכרים ואהובים ) בובות פרחים מדברים גם אופצייה הטיפול בירקות הגינה גורם לסבא וסבתא חשק לסלט או שסבא רוצה להפתיע את סבתא בסלט טרי ובריא על הבוקר, מלפפון - כבר יש, עגבניה - גם יש! מה חסר??? חחחחח
הגענו לגזר לקטנים יותר גירסה קלילה יותר על אותו רעיון רק בהרבה פחות מלל וללא השירים: על רקע מוסיקלי מתאים -המחשה בעיקר בתנועות או בתגובות קטנות על גביה בהתאם למתרחש, סבא מבצע את כל הפעולות שהוזכרו קודם רק בדרך, הוא יכול לפגוש פרפר שמתעופף או ציפור ( בובות פשוטות או בדימיון ), ארנב שמנסה להתגנב לעבר הגזר הכל בתנועה, על רקע מוסיקלי, עם ובלי בובות וחפצים ומילים בודדות בלבד בסיום הקטע את יכולה להשתמש באחד החיבורים שהצעתי לחיבור בין התוספות לגזר כמו בגירסה לגדולים יותר. *אני באופן אישי לא הייתי שר את כל השיר אלא מספר\ מציג\ ממחיז את הבתים בדרכים שהצעתי אז ועכשיו ובכל פעם שר את הפיזמון בשיתוף הילדים, הבובה\בות והאביזרים הנילווים ומשלב את השיר במלואו בסוף כפי שהצעתי לך בפעם הקודמת אבל זו רק דעתי ואת זו שתדעי מה הכי נכון ומתאים לך, לאופייך ולדרך עבודתך חשוב מכל להיות בטוחה בעצמך!!!!!!!!!!!!! כל לחץ, פחד, חוסר ידיעה מה הולך לקרות או בילבול בסדר מורגשים אצל הילדים שמזהים מיד זיוף!!!! עשי כל מה שאת יכולה כדי להיות כזו!!!!!!!!!!!! ישנם כאלה שמסוגלים לעמוד ולאלתר במקום בצורה שנדמה כאילו עבדו עליה זמן רב וגם להם יש בדר"כ רשימת סדר ונושאים מוכנים לכל מצב!!! אם את לא שייכת לאנשים כאלה, חיזרי שוב ושוב על סדר האירועים , הפעולות או ההמחזה הנילווים, נסי לחשוב על תגובות שאת עשוייה לקבל מהצופים והכיני כיוונים לתשובה - תגובה מתאימה והכי חשוב תעשי כמה שיותר חזרות וניסיונות לבד, על חברים ושוב לבד,ברגע שתהיי בטוחה במה את אומרת ועושה הכל יזרום נכון וקל יותר. כל זה כמובן מאוחר יותר, כרגע לא רק שמגיעה לך הנחה אלא גם מנוחה עם חיוך הסיפוק שהזכרתי אי שם בתחילת ההודעה... תודה לך על השיתוף, על כך שהרמת את הכפפה וזיכית אותנו בסדנה לאחר זמן ארוך שלא היתה לנו כזו בפורום אני אהבתי שבחרת לתת לגזר מראה כזה ולא של פרצוף מתוק כמו שעושים בדרך כלל, בעייני הוא גם קיבוצניק - מושבניק חושב אבל בהחלט יש בו ניחוח צרפתי אמרת שאני צריך להתחיל לגבות על זה כסף לא? אז למי אני שולח את החשבונית???