404 אאז"נ פעל כבר פעם. דן הפעיל אותו, והוא נסע בכל הרחוב הראשי של בני ברק, היה תמיד מפוצץ.קו 404 - בני ברק ~ ירושלים
476 - בני ברק ~גבעת זאב
יחלו לפעול בתאריך 16.04.2024
לוח זמנים, תחנות ומפות לקו 404 של דרך אגד עוטף ירושלים למרכזית הארזים, ירושלים - הופאון אוטובוס קרוב (xn--4dbclabp0e.co.il)קו 404 - בני ברק ~ ירושלים
476 - בני ברק ~גבעת זאב
יחלו לפעול בתאריך 16.04.2024
היה קו מבת ים- חולון לירושלים דרך כביש 44 (בית דגן, צריפין), רמלה יישובי גזר ולטרון.404 היה מספר הקו מבת ים לירושלים. דרך חולון, רמלה , אולי גם לוד והמון תחנות בכניסה לישובים קטנים. לאחד מהם קראו גזר.
עם חמור לבן הגיעו יותר מהר לירושלים.
המצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבהמדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד
קו מאוד מהיר מדרך יצחק רבין וישירות לכביש המהירהמצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבה
לא יודע עד כמה זה מהיר בשעות בהם אנשים צריכים להגיע/לחזור מהעבודה.מדובר במהפכת שירות מבני ברק ומפתח תקווה לירושלים
ביניהם המהפכה שחכיתי לה באופן אישי
קו 427 מהיר מפתח תקווה לירושלים
קו 425 מקוצר לבית החולים תל השומר במסלולו הנוכחי
ויש שינויים נוספים עם קווים מבוטלים, קווים שיעבדו רק בסופ״ש ועוד
קו מאוד מהיר מדרך יצחק רבין וישירות לכביש המהיר
זה הכי מצויין שיש
קו מהיר מא.ת. פ״ת לירושלים לגמרי יכשל ובגדול.המצב במסוף קציר איום ונורא אי אפשר להכניס שם סיכה. גם יהיו שני 425 ברמת גן. קו מאזור התעסוקה של פתח תקווה לירושלים מראש נועד לכישלון. כי עם הפקקים שהוא יעבור בשעות השיא רכבת היא אופציה מהירה בהרבה
למה?קו מהיר מא.ת. פ״ת לירושלים לגמרי יכשל ובגדול.
קו 425 הוא קו מאסף שמיועד לתת שירות בין המקומות השונים לאורך מסלולו וצריך להשאיר אותו במתכונת הזאת.
מסוף תל השומר מפוצץ גם ככה ואני מסכים שהקו צריך תחנת יעד אחרת.
לוח זמנים, תחנות ומפות לקו 404 של דרך אגד עוטף ירושלים למרכזית הארזים, ירושלים - הופאון אוטובוס קרוב (xn--4dbclabp0e.co.il)
לוח זמנים, תחנות ומפות לקו 404 של דרך אגד עוטף ירושלים ל - הופאון אוטובוס קרוב (xn--4dbclabp0e.co.il)
לוח זמנים, תחנות ומפות לקו 476 של דרך אגד עוטף ירושלים להר שמואל, גבעת זאב - הופאון אוטובוס קרוב (xn--4dbclabp0e.co.il)
לוח זמנים, תחנות ומפות לקו 476 של דרך אגד עוטף ירושלים ל - הופאון אוטובוס קרוב (xn--4dbclabp0e.co.il)
עם שאר הדברים אני מסכים. אבל היתרון של אוטובוס לעומת רכבת זה זה שהוא עוצר בכל תחנה ורצון לתת לנוסעים שירות מ״דלת לדלת״ (דבר רע שגורם לבזבוז קילומטרים כמו כאן). ואז אם תעשה את זה יבואו תלונות של ״למה הקו לא עוצר כאן, הוא עובר פה״. ממילא יש מגבלות איסוף והורדה כדי שלא יעמיסו עליו נוסעים עירוניים.אם רוצים שאוטובוס יתן שירות של רכבת פרברית, חלק חשוב מכך הוא צימצום מספר התחנות. המרחק הנורמאלי בין תחנות רכבת פרברית בישוב עירוני הוא משהו כמו 1.5, 2 ואפילו 3 ק"מ כמו במסילת השרון. בישוב כמו גבעת זאב אין מקום ליותר מ 2-3 תחנות בקו בינעירוני, לא 25. המחיר של ריבוי תחנוצ הוא האטה משמעותית במהירות הנסיעה. בחידוש הלונדוני האחרון, אוטובוסי ה Superloop, מגבילים את העצירה לתחנה כל קילומטר בערך בקרבת תחנות הרכבת. הסיבה לכך היא שמיעוט התחנות מאפשר ליצור שירות היקפי יעיל בין הפרוזדורים הקיימים למרכז העיר וממנו.
עם שאר הדברים אני מסכים. אבל היתרון של אוטובוס לעומת רכבת זה זה שהוא עוצר בכל תחנה ורצון לתת לנוסעים שירות מ״דלת לדלת״ (דבר רע שגורם לבזבוז קילומטרים כמו כאן). ואז אם תעשה את זה יבואו תלונות של ״למה הקו לא עוצר כאן, הוא עובר פה״. ממילא יש מגבלות איסוף והורדה כדי שלא יעמיסו עליו נוסעים עירוניים.
אבל כל המקומות הללו מחוברים ברכבת. נתב"ג ות"א -רכבת ישירה.הודעה מאתר אפיקים
נוסעים נכבדים,
בהתאם להחלטת משרד התחבורה החל מיום שלישי ה-16/04/2024 תופסק פעילות קווי השרות ע"י אלקטרה אפיקים ותפעול הקווים יועבר לדרך אגד
פירוט הקווים שיופסקו לפעול ע"י אלקטרה אפיקים
400,401,421,422,423,427,429 בני ברק – ירושלים
425 פתח תקווה – ירושלים
428 תל אביב יפו – ירושלים
485 נמל התעופה בן גוריון – ירושלים
489 ראש העין – ירושלים
חברת אלקטרה אפיקים מודה לציבור הנוסעים על האמון שניתן במשך שנים ותמשיך לשרות נאמנה את ציבור הנוסעים בקווי השרות הפעילים ברחבי הארץ
אבל כל המקומות הללו מחוברים ברכבת. נתב"ג ות"א -רכבת ישירה.
המצב היום הוא שלצאת מאגן האיילות עד לצומת של גבעת זאת זה בערך 15 דקות. אבל אנשים מעדיפים להאריך את הדרך שלהם בעוד 15 רבע שעה ולהגיע לצומת רמות, כי אין להם אמון שהאוטובוסים אכן יעצרו ויעלו אותם.את ה 476 אני מבין פחות. הרי אפשר לתת חיבור אזורי מרמות לגבעת זאב או למקם מסוף כלשהו בצמתי הכניסה לגבעת זאב במרחק בטוח מבץכביש 433 כך שה 404 יחבר לקו מקומי שם כפי שהוא יחבר לקווים מקומיים בארזים. אוטובוס בקו אזורי יוכל בקלות לעשות מספר נסיעות לארזים או אפילו לנבון וחזרה לגבעת זאב וכביש 433 בזמן שיקח לאוטובוס אחד לחצות את כל בני ברק מהשכונות שמצפון לז'בוטינסקי, דרך כל העיר למחלף גבעת שמואל, כבישים 4 ו 433 וכל מסלול הפיזור העירוני בגבעת זאב.
גם כאן מדובר בניהול עומסים.לגבי 7 הקווים השונים מבני ברק לירושלים - זו בעיית חוסר היעילות בהתגלמותה. את ההבדלים השונים במסלולים צריך להעביר לעירוני ולצמצם את מספר הקווים ל 2-3 קווים בינעירוניים. בין ירושלים לתל אביב יש 3 קווים בלבד.
המצב היום הוא שלצאת מאגן האיילות עד לצומת של גבעת זאת זה בערך 15 דקות. אבל אנשים מעדיפים להאריך את הדרך שלהם בעוד 15 רבע שעה ולהגיע לצומת רמות, כי אין להם אמון שהאוטובוסים אכן יעצרו ויעלו אותם.
בנוסף, כמות האוטובוסים שחולפת בצומת רמות היא בלתי סבירה בעליל
ולכן של 476, כמו שאר קווי השכונות הוא פשוט, להפחית את האוטובוסים שחולפים בצומת רמות, באמצעות זה שמציעים לנוסעים קו שעובר יותר קרוב לבית שלהם, ולכן למרות התדירות הנמוכה שלו, הנוסעים צפויים להעדיף אותו.
עניין של ניהול עומסים.
גם כאן מדובר בניהול עומסים.
בעבר פעל בעיקר קו 402, והקו היה בתדירות כל כך גבוהה שלא היה ניתן להפעיל אותו בצורה סדירה בלי שיפקוק את כל התחנות.
ואז נוסף קו 422 שפעל במסלול שונה בבני ברק, כדי לפזר את העומסים, אבל הביקושים עלו עוד יותר, וגם כאן הקו פקק את עצמו.
ולכן הוסיפו עוד קווים, שמבצעים מסלולים שונים בעיקר בבני ברק, כשהמטרה היא להפחית עומסים מהמסלול המרכזי, ולגרום לתנועה לזרום.
אם יחזירו את הקו הזה למסלול מרכזי, או לחילופין ינסו להוציא אותו מנקודה אחת, המערך יקרוס בגלל הביקושים הגבוהים.
לכל קו יש קיבולת, אם הניצול הוא מתחת לקיבולת זה חוסר יעילות.
אם הניצול יעבור את הקיבולת תהיה קריסה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.