קווי בין הזמנים של חברת אלקטרה 2024

konforty25

Active member
מצ"ב הקבצים עם פירוט על הקווים
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240806_215058_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215058_Adobe Acrobat.jpg
    1.8 MB · צפיות: 38
  • Screenshot_20240806_215105_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215105_Adobe Acrobat.jpg
    KB 335.6 · צפיות: 37
  • Screenshot_20240806_215111_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215111_Adobe Acrobat.jpg
    KB 268.6 · צפיות: 33
  • Screenshot_20240806_215125_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215125_Adobe Acrobat.jpg
    KB 206.7 · צפיות: 32
  • Screenshot_20240806_215132_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215132_Adobe Acrobat.jpg
    1.2 MB · צפיות: 36
  • Screenshot_20240806_215140_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240806_215140_Adobe Acrobat.jpg
    KB 273 · צפיות: 36

Ccyclist

Well-known member
מצ"ב הקבצים עם פירוט על הקווים

מעניין, במיוחד היעדר מידע המסלול בקווים "לרמת החייל" שברור שאינה יעד חרדי.

גם תדירויות אין, רק מידע שיהיה "תיגבור".

לגבי החופים הנפרדים - חבל שבמקום להקדיש להם שירות עירוני תדיר בערים בהם הם נמצאים - יוצרים קווים בינעירוניים אליהם. באשדוד ונתניה יש תחנות רכבת ותחנות מרכזיות עם קישורים בינעירוניים. תיגבור השירות העירוני והכוונה אליו היו יכולים לחסוך תשומות ניכרות בהשוואה ליצירת קווים בינעירוניים שלמים שעיקר מסלולם מקביל לחיבורים בינעירוניים אחרים ורק מקטע מקומי קצר ייחודי להם.

החוף הנפרד באשדוד נמצא כ 5 דקות נסיעה מהתחנה המרכזית, כ 15 דקות נסיעה מתחנת הרכבת. בקו עירוני מאסף אפשר לנפח זאת ל 7 ו 20 דקות בערך

רמת בית שמש ובני ברק נמצאות כל אחת כשעת נסיעה (במהירות של אוטובוס) מהחוף הנפרד, עם איסוף עירוני - אפילו שעה וחצי.

אוטובוס מתחנת הרכבת באשקלון יכול לבצע 4-5 נסיעות בזמן שיקח לאוטובוס מרמת בית שמש או בני ברק לבצע נסיעה אחת.

אוטובוס מהתחנה המרכזית באשדוד יכול לבצע 9 או אפילו 14 נסיעות.

ככה מותחים את המערכת מעבר ליכולתה - במקום קישור עירוני תדיר ליעד ספציפי, עניין של מספר מכונות שאפשר לספור על יד אחת - עושים מערכת שלמה של קווים בינעירוניים שמצריכים עשרות אם לא מספר תלת ספרתי של מכונות.

העדיפות השניה אחרי הפנייה לאוטובוס מקומי צריכה להיות הארכת קווי בני ברק ורמת בית שמש לאשדוד ונתניה לחופים הנפרדים. עניין של תוספת 5-10 או במקרה הגרוע 15 דקות לקווים קיימים.

בפוסט אחר בפורום ישנה תוספת ברוכה של קו ממרכזית רמות לכותל. זה קו שמרבית נוסעיו יהיו חרדים והוא יאגם נוסעים מכל המקומות הרבים שמחוברים למרכזית רמות אל הכותל במקום שיהיו קווים לכותל מכל מקום שיש בו קווים למרכזית רמות.
 

ohadg09

Active member
מעניין, במיוחד היעדר מידע המסלול בקווים "לרמת החייל" שברור שאינה יעד חרדי.

גם תדירויות אין, רק מידע שיהיה "תיגבור".

לגבי החופים הנפרדים - חבל שבמקום להקדיש להם שירות עירוני תדיר בערים בהם הם נמצאים - יוצרים קווים בינעירוניים אליהם. באשדוד ונתניה יש תחנות רכבת ותחנות מרכזיות עם קישורים בינעירוניים. תיגבור השירות העירוני והכוונה אליו היו יכולים לחסוך תשומות ניכרות בהשוואה ליצירת קווים בינעירוניים שלמים שעיקר מסלולם מקביל לחיבורים בינעירוניים אחרים ורק מקטע מקומי קצר ייחודי להם.

החוף הנפרד באשדוד נמצא כ 5 דקות נסיעה מהתחנה המרכזית, כ 15 דקות נסיעה מתחנת הרכבת. בקו עירוני מאסף אפשר לנפח זאת ל 7 ו 20 דקות בערך

רמת בית שמש ובני ברק נמצאות כל אחת כשעת נסיעה (במהירות של אוטובוס) מהחוף הנפרד, עם איסוף עירוני - אפילו שעה וחצי.

אוטובוס מתחנת הרכבת באשקלון יכול לבצע 4-5 נסיעות בזמן שיקח לאוטובוס מרמת בית שמש או בני ברק לבצע נסיעה אחת.

אוטובוס מהתחנה המרכזית באשדוד יכול לבצע 9 או אפילו 14 נסיעות.

ככה מותחים את המערכת מעבר ליכולתה - במקום קישור עירוני תדיר ליעד ספציפי, עניין של מספר מכונות שאפשר לספור על יד אחת - עושים מערכת שלמה של קווים בינעירוניים שמצריכים עשרות אם לא מספר תלת ספרתי של מכונות.

העדיפות השניה אחרי הפנייה לאוטובוס מקומי צריכה להיות הארכת קווי בני ברק ורמת בית שמש לאשדוד ונתניה לחופים הנפרדים. עניין של תוספת 5-10 או במקרה הגרוע 15 דקות לקווים קיימים.

בפוסט אחר בפורום ישנה תוספת ברוכה של קו ממרכזית רמות לכותל. זה קו שמרבית נוסעיו יהיו חרדים והוא יאגם נוסעים מכל המקומות הרבים שמחוברים למרכזית רמות אל הכותל במקום שיהיו קווים לכותל מכל מקום שיש בו קווים למרכזית רמות.
לגבי רמת החייל אני די בטוח שיש שם קהילה חרדית, יש משם קווי חרדים לבית שמש, ירושלים, בני ברק (מן הסתם) ואשדוד

ובכללי, החברה חרדית היא ציבור שונה, בהרבה מקרים נוסעות משפחות שלמות עם ילדים מה שמקשה על החלפות
 

מוישי67

Active member
לגבי רמת החייל אני די בטוח שיש שם קהילה חרדית, יש משם קווי חרדים לבית שמש, ירושלים, בני ברק (מן הסתם) ואשדוד

ובכללי, החברה חרדית היא ציבור שונה, בהרבה מקרים נוסעות משפחות שלמות עם ילדים מה שמקשה על החלפות
הקהילה שם ממש קטנה ולא משמעותית.
הקווים שיש משם לבית שמש וירושלים עוברים דרך בני ברק, לרוב יוצאים ריקים ממסוף עתידים, ומתמלאים רק בבני ברק.
קווים מיותרים לדעתי.
 

Ccyclist

Well-known member
הקהילה שם ממש קטנה ולא משמעותית.
הקווים שיש משם לבית שמש וירושלים עוברים דרך בני ברק, לרוב יוצאים ריקים ממסוף עתידים, ומתמלאים רק בבני ברק.
קווים מיותרים לדעתי.

ברור שהכוונה למסוף באזור. העניין שמידע נוסעים שימושי היה מציין תחנות עיקריות או מסלולים בבני ברק.

זו דוגמה טובה לפרסום "מוצא - יעד" שלא אומר דבר לנוסעים.
 

מנכל אחד

Active member
מעניין, במיוחד היעדר מידע המסלול בקווים "לרמת החייל" שברור שאינה יעד חרדי.

גם תדירויות אין, רק מידע שיהיה "תיגבור".

לגבי החופים הנפרדים - חבל שבמקום להקדיש להם שירות עירוני תדיר בערים בהם הם נמצאים - יוצרים קווים בינעירוניים אליהם. באשדוד ונתניה יש תחנות רכבת ותחנות מרכזיות עם קישורים בינעירוניים. תיגבור השירות העירוני והכוונה אליו היו יכולים לחסוך תשומות ניכרות בהשוואה ליצירת קווים בינעירוניים שלמים שעיקר מסלולם מקביל לחיבורים בינעירוניים אחרים ורק מקטע מקומי קצר ייחודי להם.

החוף הנפרד באשדוד נמצא כ 5 דקות נסיעה מהתחנה המרכזית, כ 15 דקות נסיעה מתחנת הרכבת. בקו עירוני מאסף אפשר לנפח זאת ל 7 ו 20 דקות בערך

רמת בית שמש ובני ברק נמצאות כל אחת כשעת נסיעה (במהירות של אוטובוס) מהחוף הנפרד, עם איסוף עירוני - אפילו שעה וחצי.

אוטובוס מתחנת הרכבת באשקלון יכול לבצע 4-5 נסיעות בזמן שיקח לאוטובוס מרמת בית שמש או בני ברק לבצע נסיעה אחת.

אוטובוס מהתחנה המרכזית באשדוד יכול לבצע 9 או אפילו 14 נסיעות.

ככה מותחים את המערכת מעבר ליכולתה - במקום קישור עירוני תדיר ליעד ספציפי, עניין של מספר מכונות שאפשר לספור על יד אחת - עושים מערכת שלמה של קווים בינעירוניים שמצריכים עשרות אם לא מספר תלת ספרתי של מכונות.

העדיפות השניה אחרי הפנייה לאוטובוס מקומי צריכה להיות הארכת קווי בני ברק ורמת בית שמש לאשדוד ונתניה לחופים הנפרדים. עניין של תוספת 5-10 או במקרה הגרוע 15 דקות לקווים קיימים.

בפוסט אחר בפורום ישנה תוספת ברוכה של קו ממרכזית רמות לכותל. זה קו שמרבית נוסעיו יהיו חרדים והוא יאגם נוסעים מכל המקומות הרבים שמחוברים למרכזית רמות אל הכותל במקום שיהיו קווים לכותל מכל מקום שיש בו קווים למרכזית רמות.
משרד התחבורה הורה למפעילי התח"צ שלא לפרסם לו"ז מפורט
לדעתי הפרסומים כפי שהם היום מיותרים ועדיף לבטלם.

ככה לא מותחים את המערכת מעבר ליכולתה אלא מנצלים את המערכת טוב יותר.
כי חלק גדול מהביקושים מקבל מענה על ידי אוטובוסים בינעירונים שמופעלים על ידי קבלני משנה.
וגם כי נסיעה ישירה לוקחת פחות זמן מנסיעה מאספת או מנסיעה עם החלפות, מה שאומר שהנוסעים תופסים פחות זמן בתוך כל אוטובוס (כי הנסיעה שלהם יותר קצרה) ומאפשרים למערכת לתת שירות ליותר נוסעים.
אין בכלל אפשרות להכפיל את המערכת העירונית רק לתקופה קצרה, ואין טעם להפעיל מערכת בתדירות גבוהה יותר במהלך השנה.
וגם, מערכת מבוססת החלפות תקרוס בגלל העומס בנקודת ההחלפה.
 

Ccyclist

Well-known member
משרד התחבורה הורה למפעילי התח"צ שלא לפרסם לו"ז מפורט
לדעתי הפרסומים כפי שהם היום מיותרים ועדיף לבטלם.

ככה לא מותחים את המערכת מעבר ליכולתה אלא מנצלים את המערכת טוב יותר.
כי חלק גדול מהביקושים מקבל מענה על ידי אוטובוסים בינעירונים שמופעלים על ידי קבלני משנה.
וגם כי נסיעה ישירה לוקחת פחות זמן מנסיעה מאספת או מנסיעה עם החלפות, מה שאומר שהנוסעים תופסים פחות זמן בתוך כל אוטובוס (כי הנסיעה שלהם יותר קצרה) ומאפשרים למערכת לתת שירות ליותר נוסעים.
אין בכלל אפשרות להכפיל את המערכת העירונית רק לתקופה קצרה, ואין טעם להפעיל מערכת בתדירות גבוהה יותר במהלך השנה.
וגם, מערכת מבוססת החלפות תקרוס בגלל העומס בנקודת ההחלפה.

כמובן שקישור שאפשר לבצע ב 6 אוטובוסים עירוניים, נסיעה כל 5 דקות מהרכבת והתחנה המרכזית באשדוד - תרצה שיבצעו ב 5 קווים בינעירוניים, 15 אוטובוסים כדי לאפשר תדירות של אוטובוס אחד בשעה או 30 אוטובוסים לתדירות חצי שעתית.

אתה לא מסתכל על זה מבחינת המערכת, שיעיל לה להסיע 100-120 נוסעים לכיוון בשעה באוטובוס עירוני פנימי של אשדוד, מאשר להסיע 50-60 נוסעים בשעה וחצי באוטובוס בינעירוני.

כמו תמיד - הרצון שלך בנוחות אישית לנוסעים פוגעת במערכת בכללותה, בקיבולתה, במכפיל הכוח שההחלפה יוצרת.

מתחנת הרכבת בני ברק יש רכבת ישירה לאשדוד.
 

מנכל אחד

Active member
כמובן שקישור שאפשר לבצע ב 6 אוטובוסים עירוניים, נסיעה כל 5 דקות מהרכבת והתחנה המרכזית באשדוד - תרצה שיבצעו ב 5 קווים בינעירוניים, 15 אוטובוסים כדי לאפשר תדירות של אוטובוס אחד בשעה או 30 אוטובוסים לתדירות חצי שעתית.

אתה לא מסתכל על זה מבחינת המערכת, שיעיל לה להסיע 100-120 נוסעים לכיוון בשעה באוטובוס עירוני פנימי של אשדוד, מאשר להסיע 50-60 נוסעים בשעה וחצי באוטובוס בינעירוני.

כמו תמיד - הרצון שלך בנוחות אישית לנוסעים פוגעת במערכת בכללותה, בקיבולתה, במכפיל הכוח שההחלפה יוצרת.

מתחנת הרכבת בני ברק יש רכבת ישירה לאשדוד.
ברור שבסופו של דבר הרצון הוא לדאוג לנוחות של הנוסעים.

אין עניין שיסעו הרבה אוטובוסים ברחובות, וגם לא שהנוסעים יבלו את זמנם בנסיעות או המתנה לאוטובוסים.

החלפות לא יוצרות מכפיל כח, אלא מצד אחד מאפשרות יותר הזדמנויות, ומצד שני מצריכות הרבה יותר משאבים כדי לאפשר את כל ההזדמנויות.
בעבר, כשלא היה מידע בזמן אמת, וקשה היה לנתח ביקושים, לשיטה הזאת היו הרבה יתרונות.
כיום, המידע בזמן אמת, והיכולת לצפות ביקושים באופן מערכתי הופכים את שיטת הקווים הישירים לפי חיזוי ליותר יעילים וזולים.

הנסיעה באוטובוס בין בני ברק לאשדוד היא כשעה.
ברכבת קצת יותר משעה וחצי.
זה לא יעיל שנוסע שרוצה להגיע מאשדוד לבני ברק ולחזור באותו היום ישקיע עוד שעה על נסיעה.
במיוחד כשזמן הנסיעה ברכב הוא כ40 דקות.
 

קבצים מצורפים

  • אשדוד לבני ברק.png
    אשדוד לבני ברק.png
    KB 32.1 · צפיות: 4
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
ברור שבסופו של דבר הרצון הוא לדאוג לנוחות של הנוסעים.

אין עניין שיסעו הרבה אוטובוסים ברחובות, וגם לא שהנוסעים יבלו את זמנם בנסיעות או המתנה לאוטובוסים.

החלפות לא יוצרות מכפיל כח, אלא מצד אחד מאפשרות יותר הזדמנויות, ומצד שני מצריכות הרבה יותר משאבים כדי לאפשר את כל ההזדמנויות.
בעבר, כשלא היה מידע בזמן אמת, וקשה היה לנתח ביקושים, לשיטה הזאת היו הרבה יתרונות.
כיום, המידע בזמן אמת, והיכולת לצפות ביקושים באופן מערכתי הופכים את שיטת הקווים הישירים לפי חיזוי ליותר יעילים וזולים.

הנסיעה באוטובוס בין בני ברק לאשדוד היא כשעה.
ברכבת קצת יותר משעה וחצי.
זה לא יעיל שנוסע שרוצה להגיע מאשדוד לבני ברק ולחזור באותו היום ישקיע עוד שעה על נסיעה.
במיוחד כשזמן הנסיעה ברכב הוא כ40 דקות.

זמן הנסיעה ברכבת מבני ברק לאשדוד הוא בדיוק שעה.

למערכת יעיל יותר שהנוסע יקח קו מקומי לרכבת או לתחנה המרכזית בעירו, קו בינעירוני וקו מקומי ליעדו בעיר היעד.

נחזור אלי בגילה של שנות השמונים - לא תמיד נסענו ישר לחוף ירושלים. היו קרובי משפחה ותיקים בלב העיר, היינו מבקרים גם בדיזינגוף סנטר או עושים קצת קניות באלנבי בדרך לקרובים (בעיקר בחורף, לא בדרך לים). אם היית רוצה לתת מענה דלת לדלת לכל היעדים האלו - או שהיית צריך לעשות קו מגילה בירושלים עם סיבוב קטן בתוך תל אביב או שהיית צריך לעשות גם קו 4-405-32 וגם קו 5-405-32 ולהמשיך את השיטה שלך - גם קווים 4-405-31 ו 5-405-31 כי היו שני מסלולי קווים עיקריים בגילה וקו 32 לא נכנס לגילה א'.

בשיטת ההחלפות קווים 31 ו 32 הביאו את כל הנוסעים מגילה לתחנה המרכזית לצד נוסעים שיעדיהם במרכז ירושלים. בתחנה המרכזית היו שלל קווים בינעירוניים (כולל 401 או 402 של יונייטד טורס לבני ברק שבלט על רקע קווי אגד) ולנוסעים לתחנה המרכזית בתל אביב היה 405. בתל אביב היה אפשר להחליף לשלל קווים מקומיים, אם כי אנחנו בדרך כלל נסענו ב 4.

בימינו קו הרכבת הישיר לירושלים מחליף הן את 405 ואת 480, קו 4 התל אביבי יוחלף בקו הסגול במסלול די חופף למקטע התחנה המרכזית החדשה - אלנבי - בן יהודה, קו 32 הירושלמי מקבל שידרוג רק"לי בדמות הקו הירוק מקטע גילה - גבעת רם לתחנה המרכזית ונבון. עד סוף העשור יהיה אפשר לעשות את הנסיעה שתיארתי על טהרת אמצעים מסילתיים רבי קיבולת ועל בסיס 2 החלפות כי ככה בונים תחבורה ציבורית.
 

מנכל אחד

Active member
זמן הנסיעה ברכבת מבני ברק לאשדוד הוא בדיוק שעה.

למערכת יעיל יותר שהנוסע יקח קו מקומי לרכבת או לתחנה המרכזית בעירו, קו בינעירוני וקו מקומי ליעדו בעיר היעד.

נחזור אלי בגילה של שנות השמונים - לא תמיד נסענו ישר לחוף ירושלים. היו קרובי משפחה ותיקים בלב העיר, היינו מבקרים גם בדיזינגוף סנטר או עושים קצת קניות באלנבי בדרך לקרובים (בעיקר בחורף, לא בדרך לים). אם היית רוצה לתת מענה דלת לדלת לכל היעדים האלו - או שהיית צריך לעשות קו מגילה בירושלים עם סיבוב קטן בתוך תל אביב או שהיית צריך לעשות גם קו 4-405-32 וגם קו 5-405-32 ולהמשיך את השיטה שלך - גם קווים 4-405-31 ו 5-405-31 כי היו שני מסלולי קווים עיקריים בגילה וקו 32 לא נכנס לגילה א'.

בשיטת ההחלפות קווים 31 ו 32 הביאו את כל הנוסעים מגילה לתחנה המרכזית לצד נוסעים שיעדיהם במרכז ירושלים. בתחנה המרכזית היו שלל קווים בינעירוניים (כולל 401 או 402 של יונייטד טורס לבני ברק שבלט על רקע קווי אגד) ולנוסעים לתחנה המרכזית בתל אביב היה 405. בתל אביב היה אפשר להחליף לשלל קווים מקומיים, אם כי אנחנו בדרך כלל נסענו ב 4.

בימינו קו הרכבת הישיר לירושלים מחליף הן את 405 ואת 480, קו 4 התל אביבי יוחלף בקו הסגול במסלול די חופף למקטע התחנה המרכזית החדשה - אלנבי - בן יהודה, קו 32 הירושלמי מקבל שידרוג רק"לי בדמות הקו הירוק מקטע גילה - גבעת רם לתחנה המרכזית ונבון. עד סוף העשור יהיה אפשר לעשות את הנסיעה שתיארתי על טהרת אמצעים מסילתיים רבי קיבולת ועל בסיס 2 החלפות כי ככה בונים תחבורה ציבורית.
למערכת זה יותר יעיל.
לנוסע פחות
הנוסע רוצה להגיע במהירות בין היעדים ואם כמה שפחות החלפות
אם הוא נמצא בבני ברק באזור גן וורשא יש לו אפשרות לנסוע כשעה בקו 350
או לעלות על אוטובוס עירוני לתחנת ההגנה (כי זה יותר נגיש מתחנת בני ברק) להמתין לרכבת עד לתחנת עד הלום, ולחזור בחזרה אחורה לתוך אשדוד, גם 2 החלפות, וגם נסיעה יותר ארוכה.

צורת הנסיעה בשנות השמונים היא לא רלוונטית להיום.
כיום יש מידע מתי מגיע האוטובוס הבא והנוסע לא ממתין בתחנה לשווא.
ויש גם מידע בסיסי (שראוי לשפר אותו) על היעדים של הנוסעים, כך שניתן יותר לחזות ביקושים ולתת להם מענה נקודתי.

הרכבת לא מסוגלת לענות על כלל הביקושים הבינעירוניים, אפילו לא בתקופת שגרה.
כצה"ל לא הפעיל מערך הסעים, לא היה ניתן לעלות לרכבת בצורה סבירה בימי ראשון וחמישי.
 

Ccyclist

Well-known member
למערכת זה יותר יעיל.
לנוסע פחות
הנוסע רוצה להגיע במהירות בין היעדים ואם כמה שפחות החלפות
אם הוא נמצא בבני ברק באזור גן וורשא יש לו אפשרות לנסוע כשעה בקו 350
או לעלות על אוטובוס עירוני לתחנת ההגנה (כי זה יותר נגיש מתחנת בני ברק) להמתין לרכבת עד לתחנת עד הלום, ולחזור בחזרה אחורה לתוך אשדוד, גם 2 החלפות, וגם נסיעה יותר ארוכה.

צורת הנסיעה בשנות השמונים היא לא רלוונטית להיום.
כיום יש מידע מתי מגיע האוטובוס הבא והנוסע לא ממתין בתחנה לשווא.
ויש גם מידע בסיסי (שראוי לשפר אותו) על היעדים של הנוסעים, כך שניתן יותר לחזות ביקושים ולתת להם מענה נקודתי.

הרכבת לא מסוגלת לענות על כלל הביקושים הבינעירוניים, אפילו לא בתקופת שגרה.
כצה"ל לא הפעיל מערך הסעים, לא היה ניתן לעלות לרכבת בצורה סבירה בימי ראשון וחמישי.

אם המערכת צריכה למצוא 30 אוטובוסים ונהגים רק לשילוב היעדים אחד שבפוסטר הזה - היא צריכה וודאי למצוא מאות אם לא אלפי אוטובוסים לשלל האופציות האחרות שלגיטימי לחלוטין שהציבור החרדי ירצה לנסוע אליהן, אך לא בשיטה הישירה הבזבזנית.

יש רכבת לאשדוד, יש קווים בינעירוניים לאשדוד מערים עם ציבור חרדי - את החיבור ליעד הספציפי של החוף הנפרד באשדוד הרבה יותר יעיל למערכת ולכמויות הנוסעים - שיתבצע במספר אוטובוסים עירוניים מצומצם בתוך אשדוד.

אגב - תיארתי נסיעה לא רק במונחי שנות השמונים והתשעים - אלא גם איך היא תתבצע ב 2030 בשני קווי רק"ל וקו של רכבת ישראל.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
אם המערכת צריכה למצוא 30 אוטובוסים ונהגים רק לשילוב היעדים אחד שפוסטר הזה - היא צריכה וודאי למצוא מאות אם לא אלפי אוטובוסים לשלל האופציות האחרות שלגיטימי לחלוטין שהציבור החרדי ירצה לנסוע אליהן, אך לא בשיטה הישירה הבזבזנית.

יש רכבת לאשדוד, יש קווים בינעירוניים לאשדוד מערים עם ציבור חרדי - את החיבור ליעד הספציפי של החוף הנפרד באשדוד הרבה יותר יעיל למערכת ולכמויות הנוסעים - שיתבצע במספר אוטובוסים עירוניים מצומצם בתוך אשדוד.

אגב - תיארתי נסיעה לא רק במונחי שנות השמונים והתשעים - אלא גם איך היא תתבצע ב 2030 בשני קווי רק"ל וקו של רכבת ישראל.
איך הכפלת זמן הנסיעה באמצעות רכבת גורמת למערכת להיות יותר יעילה?
גם בשנת 2030 המערכת לא תתבסס בשום מקום על רכבות, הם לא מהירות יותר, וגם לא יכולות לענות על כל הביקושים.
הרק"ל באזור המרכז לא עומד בתחזיות, בגלל שהוא לא אטרקטיבי מספיק כדי לגרום לאנשים לעזוב את האוטובוסים ולעבור לרק"ל
 
משרד התחבורה הורה למפעילי התח"צ שלא לפרסם לו"ז מפורט
לדעתי הפרסומים כפי שהם היום מיותרים ועדיף לבטלם.

ככה לא מותחים את המערכת מעבר ליכולתה אלא מנצלים את המערכת טוב יותר.
כי חלק גדול מהביקושים מקבל מענה על ידי אוטובוסים בינעירונים שמופעלים על ידי קבלני משנה.
וגם כי נסיעה ישירה לוקחת פחות זמן מנסיעה מאספת או מנסיעה עם החלפות, מה שאומר שהנוסעים תופסים פחות זמן בתוך כל אוטובוס (כי הנסיעה שלהם יותר קצרה) ומאפשרים למערכת לתת שירות ליותר נוסעים.
אין בכלל אפשרות להכפיל את המערכת העירונית רק לתקופה קצרה, ואין טעם להפעיל מערכת בתדירות גבוהה יותר במהלך השנה.
וגם, מערכת מבוססת החלפות תקרוס בגלל העומס בנקודת ההחלפה.
רגע, למה לא לפרסם לו"ז?
איך הנוסעים ידעו ף אילו נסיעות ישנן ומתי?
או שמא הכוונה להסתיר מרוב הציבור, ולפרסם בציבור החרדי בלבד?
 

מנכל אחד

Active member
רגע, למה לא לפרסם לו"ז?
איך הנוסעים ידעו ף אילו נסיעות ישנן ומתי?
או שמא הכוונה להסתיר מרוב הציבור, ולפרסם בציבור החרדי בלבד?
לא פורסם גם לציבור החרדי.
משער שהם חוששים מטעויות ותלונות.
וגם הרבה פעמים יש שינויים של הרגע האחרון, והפרסום בעיתונות מונע את הגמישות הזאת.
 
למערכת זה יותר יעיל.
לנוסע פחות
הנוסע רוצה להגיע במהירות בין היעדים ואם כמה שפחות החלפות
אם הוא נמצא בבני ברק באזור גן וורשא יש לו אפשרות לנסוע כשעה בקו 350
או לעלות על אוטובוס עירוני לתחנת ההגנה (כי זה יותר נגיש מתחנת בני ברק) להמתין לרכבת עד לתחנת עד הלום, ולחזור בחזרה אחורה לתוך אשדוד, גם 2 החלפות, וגם נסיעה יותר ארוכה.

צורת הנסיעה בשנות השמונים היא לא רלוונטית להיום.
כיום יש מידע מתי מגיע האוטובוס הבא והנוסע לא ממתין בתחנה לשווא.
ויש גם מידע בסיסי (שראוי לשפר אותו) על היעדים של הנוסעים, כך שניתן יותר לחזות ביקושים ולתת להם מענה נקודתי.

הרכבת לא מסוגלת לענות על כלל הביקושים הבינעירוניים, אפילו לא בתקופת שגרה.
כצה"ל לא הפעיל מערך הסעים, לא היה ניתן לעלות לרכבת בצורה סבירה בימי ראשון וחמישי.
הדבר הכי חשוב שהשתנה משנות ה80 זה שטח העיר שגדל ומצב התנועה שהחמיר.
את הזמן שלוקח להעלות ולהוריד דלת לדלת בשכונות, אפשר לנצל לעשות עוד נסיעה בינעירונית של תחנות מרכזויות. הקו הפנימי, שגם ככה צריך אותו, יסיים את ההסעה ליעד.
כך נסעתי גם אני בצעירותי. כולל תיקים בשביל מה שמתקרא "לעשות שבת/חג".
בסופו של דבר המערכת לא צריכה להתחשב ב"נוסע" אלא בציבור הנוסעים. קוים יעודיים אלה פוגעים בזמינות ליתר הציבור, אשר בקרוב צפוי לשלם אגרות גודש ומיסי נסועה. יותר אנשים ידרשו שרות סביר (לפחות ברמת נסיעות היום יום), ויתחילו לברר את מקור החסמים .
 

מנכל אחד

Active member
הדבר הכי חשוב שהשתנה משנות ה80 זה שטח העיר שגדל ומצב התנועה שהחמיר.
את הזמן שלוקח להעלות ולהוריד דלת לדלת בשכונות, אפשר לנצל לעשות עוד נסיעה בינעירונית של תחנות מרכזויות. הקו הפנימי, שגם ככה צריך אותו, יסיים את ההסעה ליעד.
כך נסעתי גם אני בצעירותי. כולל תיקים בשביל מה שמתקרא "לעשות שבת/חג".
בסופו של דבר המערכת לא צריכה להתחשב ב"נוסע" אלא בציבור הנוסעים. קוים יעודיים אלה פוגעים בזמינות ליתר הציבור, אשר בקרוב צפוי לשלם אגרות גודש ומיסי נסועה. יותר אנשים ידרשו שרות סביר (לפחות ברמת נסיעות היום יום), ויתחילו לברר את מקור החסמים .
הקווים המפזרים לא פוגעים בזמינות ליתר הציבור, ודאי לא בעיר כמו ירושלים בה התחבורה העירונית בתדירות גבוהה.
והזמן שנחסך לא היה מאפשר להפעיל עוד נסיעות בינעירונית כי היה צריך להשמש בו בשביל להפעיל נסיעות עירוניות שיקלטו את הנוסעים שהגיעו מחוץ לעיר.
בסופו של דבר, המערכת צריכה לשרת את הנוסעים, וכאשר יש את האפשרות לנתח את המידע ולדעת מה הם הביקושים, אין היגיון להתקבע על מסלול קשיח ולגרור את כל הנוסעים לתחנה מרכזית.
 

קו 415

Active member
הקווים המפזרים לא פוגעים בזמינות ליתר הציבור, ודאי לא בעיר כמו ירושלים בה התחבורה העירונית בתדירות גבוהה.
והזמן שנחסך לא היה מאפשר להפעיל עוד נסיעות בינעירונית כי היה צריך להשמש בו בשביל להפעיל נסיעות עירוניות שיקלטו את הנוסעים שהגיעו מחוץ לעיר.
בסופו של דבר, המערכת צריכה לשרת את הנוסעים, וכאשר יש את האפשרות לנתח את המידע ולדעת מה הם הביקושים, אין היגיון להתקבע על מסלול קשיח ולגרור את כל הנוסעים לתחנה מרכזית.
אם כבר מדברים על רכבת מבני ברק לאשדוד.
תחנת בני ברק לא קשורה לאזור מגורים של בני ברק.
 
למעלה