קווי בין הזמנים של חברת אלקטרה 2024

הקווים המפזרים לא פוגעים בזמינות ליתר הציבור, ודאי לא בעיר כמו ירושלים בה התחבורה העירונית בתדירות גבוהה.
והזמן שנחסך לא היה מאפשר להפעיל עוד נסיעות בינעירונית כי היה צריך להשמש בו בשביל להפעיל נסיעות עירוניות שיקלטו את הנוסעים שהגיעו מחוץ לעיר.
בסופו של דבר, המערכת צריכה לשרת את הנוסעים, וכאשר יש את האפשרות לנתח את המידע ולדעת מה הם הביקושים, אין היגיון להתקבע על מסלול קשיח ולגרור את כל הנוסעים לתחנה מרכזית.
הנסיעות העירוניות מאגמות את כל הנוסעים, שמגיעים מכל הארץ יחד עם הנוסעים הפנימיים ליעדים המדויקים שלהם, ומשחררים את הבינעירוניים לעוד סיבוב.
ויש גם מקרים (נפוצים, ר' קו 406) שחלק גדול מהנוסעים יורדים בתחנות הראשונות של הסיבוב העירוני, והבינעירוני סתם נוסע ריק. באותו זמן במוצא, או בעיר אחרת שאפילו לא זוכה לקו, חסרות נסיעות.
 

מנכל אחד

Active member
הנסיעות העירוניות מאגמות את כל הנוסעים, שמגיעים מכל הארץ יחד עם הנוסעים הפנימיים ליעדים המדויקים שלהם, ומשחררים את הבינעירוניים לעוד סיבוב.
ויש גם מקרים (נפוצים, ר' קו 406) שחלק גדול מהנוסעים יורדים בתחנות הראשונות של הסיבוב העירוני, והבינעירוני סתם נוסע ריק. באותו זמן במוצא, או בעיר אחרת שאפילו לא זוכה לקו, חסרות נסיעות.
לא כל משאב צריך לאגם.
צריך לאגם משאבים כשהם מבוזבזים.
האוטובוסים מגיעים מלאים, אם יבטלו אותם בשביל לתת את אותה רמת השירות יצטרכו להכפיל את הקווים הסדירים, כי יהיה קשה יותר להעריך באיזה שעה יגיעו הנוסעים.
וגם יצטרכו להפעיל קו עירוני בתדירות גבוהה, כי אנחנו לא רוצים שמי שמגיע מאוטובוס בינעירוני ימתין חצי שעה לאוטובוס הפנימי.
מכיון שרוב הביקוש הוא מחוץ לעיר, הקו העירוני כמעט ולא ישרת נוסעים בתוך העיר.
והבינעירוני מגיע מלא, כך שהפעלה של קו ישיר לנקודת הביקוש במקרה הזה היא ניצול המשאבים בצורה הטובה ביותר.
 
למעלה