קווי הסטודנטים באוניברסיטת אריאל

ohadg09

Active member
קיימת רשת של קווי אוטובוס מאריאל בתדירות נמוכה שפועלת לרוב בערך פעם ביום לכיוון, הם לא מיותרים? לא היה כדאי לבטל ולהעביר את התשומות לקווים 275 ו286? יש להם פוטנציאל אולי לקשר בין אריאל וראש העין לכל היישובים האלה אם הם היו בלו"ז אחר ואולי ביטול מגבלות איסוף/הורדה
רוב הקווים מופעלים ע"י תנופה
75 לנתניה דרך כביש 6 ו57
276 לחדרה דרך צומת רעננה
255 (אלקטרה אפיקים) אולי לא בדיוק אבל לא כזה שונה, לראש העין
256 (אלקטרה אפיקים) כמו 255, אבל לכפר קאסם
291 למודיעין דרך כביש 444
292 לאשדוד דרך מחלף גדרה
293 לרמלה דרך לוד
294 לרחובות דרך רשל"צ ונס ציונה
295 לירושלים דרך אלקנה, שעלבים ומבוא חורון
296 בהרצליה דרך רמת השרון
759 (קווים) לג'ת דרך באקה
הם לא עומס תפעולי? חוץ מנתניה וחדרה אין עוד יעדים שיש אליהם קווים אחרים באיזור של אשכול שומרון של תנופה וזה גם הקו היחיד של קווים באריאל ובכללי בשומרון
 

EHP12

Well-known member
קיימת רשת של קווי אוטובוס מאריאל בתדירות נמוכה שפועלת לרוב בערך פעם ביום לכיוון, הם לא מיותרים? לא היה כדאי לבטל ולהעביר את התשומות לקווים 275 ו286? יש להם פוטנציאל אולי לקשר בין אריאל וראש העין לכל היישובים האלה אם הם היו בלו"ז אחר ואולי ביטול מגבלות איסוף/הורדה
רוב הקווים מופעלים ע"י תנופה
75 לנתניה דרך כביש 6 ו57
276 לחדרה דרך צומת רעננה
255 (אלקטרה אפיקים) אולי לא בדיוק אבל לא כזה שונה, לראש העין
256 (אלקטרה אפיקים) כמו 255, אבל לכפר קאסם
291 למודיעין דרך כביש 444
292 לאשדוד דרך מחלף גדרה
293 לרמלה דרך לוד
294 לרחובות דרך רשל"צ ונס ציונה
295 לירושלים דרך אלקנה, שעלבים ומבוא חורון
296 בהרצליה דרך רמת השרון
759 (קווים) לג'ת דרך באקה
הם לא עומס תפעולי? חוץ מנתניה וחדרה אין עוד יעדים שיש אליהם קווים אחרים באיזור של אשכול שומרון של תנופה וזה גם הקו היחיד של קווים באריאל ובכללי בשומרון
כל הקווי סטודנטים האלו הם לחץ של לחץ פוליטי ציבורי ותקשורתי שטוען שחייבים לספק תחבורה ציבורית למוסדות להשכלה גבוהה לכל מקום שיש בו סטודנטים שלומדים בו. ושחשוב לעשות את הקווים האלו כדי לתת לאנשים נגישות להשכלה גבוהה. אריאל עוד מספיק גדולה, אבל לחלק מהמכללות בעיקר בקווים ליישובים ערביים, זה שירות שיצא מכלל פרופורציה.

בלי קשר מערכת הקווים בין גוש דן לאריאל היא אחת המערכות הכי מבולגנות שיש. לך תבדיל בין 286,288,386,586 וכל החלופות הנלוות להן.
 
כל הקווי סטודנטים האלו הם לחץ של לחץ פוליטי ציבורי ותקשורתי שטוען שחייבים לספק תחבורה ציבורית למוסדות להשכלה גבוהה לכל מקום שיש בו סטודנטים שלומדים בו. ושחשוב לעשות את הקווים האלו כדי לתת לאנשים נגישות להשכלה גבוהה. אריאל עוד מספיק גדולה, אבל לחלק מהמכללות בעיקר בקווים ליישובים ערביים, זה שירות שיצא מכלל פרופורציה.

בלי קשר מערכת הקווים בין גוש דן לאריאל היא אחת המערכות הכי מבולגנות שיש. לך תבדיל בין 286,288,386,586 וכל החלופות הנלוות להן.
דווקא בישובים הערביים בגליל מדובר בשירות חשוב. רב הסטודנטים בחברה הערבית לא משכירים דירות בקרבת מוסד הלימודים אלה נוסעים על בסיס יומי. במצב כזה ללא קווי הסטודנטים יש פגיעה משמעותית בנגישות שלהם למוסדות הלימוד. אגב רב מוסדות הלימוד בצפון ממוקמים מחוץ למרכז עירוני שמאפשר נגישות נורמלית לתח''צ. בנוסף יש גם תושבים שאינם סטודנטים שעושים שימוש בקווים הללו בתחנות בדרך.
 

EHP12

Well-known member
דווקא בישובים הערביים בגליל מדובר בשירות חשוב. רב הסטודנטים בחברה הערבית לא משכירים דירות בקרבת מוסד הלימודים אלה נוסעים על בסיס יומי. במצב כזה ללא קווי הסטודנטים יש פגיעה משמעותית בנגישות שלהם למוסדות הלימוד. אגב רב מוסדות הלימוד בצפון ממוקמים מחוץ למרכז עירוני שמאפשר נגישות נורמלית לתח''צ. בנוסף יש גם תושבים שאינם סטודנטים שעושים שימוש בקווים הללו בתחנות בדרך.
זה לא תחבורה ציבורית. זה ״הסעה מסובסדת״ גם הקווים האלו תמיד נוסעים חצי ריקים. עדיף לתגבר שירות סדיר לעיר שליד המוסד.
 
זה לא תחבורה ציבורית. זה ״הסעה מסובסדת״ גם הקווים האלו תמיד נוסעים חצי ריקים. עדיף לתגבר שירות סדיר לעיר שליד המוסד.
''הסעה מסובסדת'' זה שירות לאירוע פרטי או קישור בין 2 שכונות שרק תושבי אותן שכונות נוסעים ביניהן. כאן מדובר בשירות לגיטימי, במיוחד באזור הפריפריה שזכותם של הסטודנטים לקבל וגם מי שאינו סטודנט יכול להשתמש בו. שים לב שכמעט לכל קווי הסטודנטים יש איסוף והורדה לכל אורך המסלול. תגבור שירות לעיר הסמוכה לא יעזור כאשר המוסד האקדמי לא נמצא בעיר ותצטרך לצאת מהבית ב 4 לפנות בוקר כדי להגיע בזמן לשיעור שמתחיל ב 8.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
''הסעה מסובסדת'' זה שירות לאירוע פרטי או קישור בין 2 שכונות שרק תושבי אותן שכונות נוסעים ביניהן. כאן מדובר בשירות לגיטימי, במיוחד באזור הפריפריה שזכותם של הסטודנטים לקבל וגם מי שאינו סטודנט יכול להשתמש בו. שים לב שכמעט לכל קווי הסטודנטים יש איסוף והורדה לכל אורך המסלול. תגבור שירות לעיר הסמוכה לא יעזור כאשר המוסד האקדמי לא נמצא בעיר ותצטרך לצאת מהבית ב 4 לפנות בוקר כדי להגיע בזמן לשיעור שמתחיל ב 8.
גם בקו תלמידים כל אחד יכול לעלות. זה לא אומר שזה תחבורה ציבורית לגיטימית. מי שגר רחוק מגיע לו מעונות. גם זה לא בית ספר שכולם מתחילים ומסיימים בשעה אחידה. אנשים מתחילים ומסיימים בכל מיני שעות. ואם הקו הספיציפי הזה לא בשעות שהסטונדט צריך. מה זה עוזר?
 
גם בקו תלמידים כל אחד יכול לעלות. זה לא אומר שזה תחבורה ציבורית לגיטימית. מי שגר רחוק מגיע לו מעונות. גם זה לא בית ספר שכולם מתחילים ומסיימים בשעה אחידה. אנשים מתחילים ומסיימים בכל מיני שעות. ואם הקו הספיציפי הזה לא בשעות שהסטונדט צריך. מה זה עוזר?
קו תלמידים מקשר לבתי ספר באותה העיר (ואני חושב שגם אותם צריך במקום שהתלמידים יעמיסו על הקווים הרגילים) קווי סטודנטים מקשרים למוסדות לימוד מערים מרוחקות. באוניברסיטת חיפה למשל יש 15 אלף סטודנטים, רובם גרים רחוק. יש מספיק מעונות לכולם?
בגלל שלא כולם מתחילים ומסיימים באותה שעה הקווים פרוסים על פני כל היום, אבל שעות הבוקר הן קריטיות כי מהרבה ישובים אין דרך להגיע בזמן לשיעור הראשון ללא קו סטודנטים ויש גם עומס בקווים הרגילים.
 

EHP12

Well-known member
קו תלמידים מקשר לבתי ספר באותה העיר (ואני חושב שגם אותם צריך במקום שהתלמידים יעמיסו על הקווים הרגילים) קווי סטודנטים מקשרים למוסדות לימוד מערים מרוחקות. באוניברסיטת חיפה למשל יש 15 אלף סטודנטים, רובם גרים רחוק. יש מספיק מעונות לכולם?
בגלל שלא כולם מתחילים ומסיימים באותה שעה הקווים פרוסים על פני כל היום, אבל שעות הבוקר הן קריטיות כי מהרבה ישובים אין דרך להגיע בזמן לשיעור הראשון ללא קו סטודנטים ויש גם עומס בקווים הרגילים.
רחוק זה אומר יותר מ-50 קילומטרים מהמוסד. זה לא הרוב באוניברסיטת חיפה. וגם אם אין מקום במעונות, שוכרים דירה במרחק הליכה מהמוסד, במיוחד אם יש לך שיעור מוקדם בבוקר. ואתה מציין בעצמך את הרכבל. במקום זאת עדיף לתגבר שירות מהיישובים הרלוונטיים למרכזית המפרץ כך שישרת קהל נוסעים גדול בהרבה. במקרה של רשימת הקווים שניתנה בתחילת השרשור, מדובר בקווים שרובם הם נסיעה ביום. בשעות הבוקר שתמיד יהיה בהן מחסור באוטובוסים ונהגים אני תמיד אעדיף להסיע נוסעים לעבודה, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה. מאשר סטונדטים וזה בזבוז תשומות.
 
רחוק זה אומר יותר מ-50 קילומטרים מהמוסד. זה לא הרוב באוניברסיטת חיפה. וגם אם אין מקום במעונות, שוכרים דירה במרחק הליכה מהמוסד, במיוחד אם יש לך שיעור מוקדם בבוקר. ואתה מציין בעצמך את הרכבל. במקום זאת עדיף לתגבר שירות מהיישובים הרלוונטיים למרכזית המפרץ כך שישרת קהל נוסעים גדול בהרבה. במקרה של רשימת הקווים שניתנה בתחילת השרשור, מדובר בקווים שרובם הם נסיעה ביום. בשעות הבוקר שתמיד יהיה בהן מחסור באוטובוסים ונהגים אני תמיד אעדיף להסיע נוסעים לעבודה, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה. מאשר סטונדטים וזה בזבוז תשומות.
רחוק לא מוגדר במספר קילומטרים אלה בזמן שלוקח לעבור אותם. נצרת מרוחקת מחיפה רק כ 30 ק''מ. בקו סטודנטים 333 הנסיעה לוקחת 40 דק' פחות לכיוון מאשר בהחלפה דרך מרכזית המפרץ. מכללת כנרת ותל חי כמעט ולא נגישות מרוב יישובי הצפון ללא קווי סטודנטים. ולא כולם יכולים להשכיר דירה ליד מוסד הלימודים, מהרבה סיבות...
 

מוישי67

Active member
גם בקו תלמידים כל אחד יכול לעלות. זה לא אומר שזה תחבורה ציבורית לגיטימית. מי שגר רחוק מגיע לו מעונות. גם זה לא בית ספר שכולם מתחילים ומסיימים בשעה אחידה. אנשים מתחילים ומסיימים בכל מיני שעות. ואם הקו הספיציפי הזה לא בשעות שהסטונדט צריך. מה זה עוזר?
בקווי תלמידים בדרך כלל רק התחנה שליד מוסד הלימודים מוגדרת להעלאה בלבד, וכל השאר הורדה בלבד
 
קיימת רשת של קווי אוטובוס מאריאל בתדירות נמוכה שפועלת לרוב בערך פעם ביום לכיוון, הם לא מיותרים? לא היה כדאי לבטל ולהעביר את התשומות לקווים 275 ו286? יש להם פוטנציאל אולי לקשר בין אריאל וראש העין לכל היישובים האלה אם הם היו בלו"ז אחר ואולי ביטול מגבלות איסוף/הורדה
רוב הקווים מופעלים ע"י תנופה
75 לנתניה דרך כביש 6 ו57
276 לחדרה דרך צומת רעננה
255 (אלקטרה אפיקים) אולי לא בדיוק אבל לא כזה שונה, לראש העין
256 (אלקטרה אפיקים) כמו 255, אבל לכפר קאסם
291 למודיעין דרך כביש 444
292 לאשדוד דרך מחלף גדרה
293 לרמלה דרך לוד
294 לרחובות דרך רשל"צ ונס ציונה
295 לירושלים דרך אלקנה, שעלבים ומבוא חורון
296 בהרצליה דרך רמת השרון
759 (קווים) לג'ת דרך באקה
הם לא עומס תפעולי? חוץ מנתניה וחדרה אין עוד יעדים שיש אליהם קווים אחרים באיזור של אשכול שומרון של תנופה וזה גם הקו היחיד של קווים באריאל ובכללי בשומרון
קווי סטודנטים ולא רק באריאל, אלה בכל הארץ הם דרך חשובה לתת לסטודנטים מישובים מרוחקים ממוסד הלימודים אפשרות להגיע בזמן לתחילת יום הלימודים. מרב הישובים שמופיעים ברשימה סטודנט לא יגיע בזמן לשיעור שמתחיל ב 8 בבוקר בהחלפות או שיצא מהבית ב 4 לפנות בוקר. ולכן כן הקווים האלה חשובים (בתנאי שבוצע מיפויי נכון של המקומות מהם מגיעה אוכלוסיית הסטודנטים).
 

connex

Active member
קווי סטודנטים ולא רק באריאל, אלה בכל הארץ הם דרך חשובה לתת לסטודנטים מישובים מרוחקים ממוסד הלימודים אפשרות להגיע בזמן לתחילת יום הלימודים. מרב הישובים שמופיעים ברשימה סטודנט לא יגיע בזמן לשיעור שמתחיל ב 8 בבוקר בהחלפות או שיצא מהבית ב 4 לפנות בוקר. ולכן כן הקווים האלה חשובים (בתנאי שבוצע מיפויי נכון של המקומות מהם מגיעה אוכלוסיית הסטודנטים).
אתה צודק אבל למה זה צריך להיות על חשבון תחבורה ציבורית סדירה לרבות ציוד ומשאבים? מדוע שלא מוסדות הלימוד כפי שמאפשרים מגורים במעונות, יאפשרו גם הסעות לסטודנטים שלהם? למה צריך קו מיוחד מראש העין לאוניברסיטת אריאל כשמדובר על ישובים סמוכים שאפשר להפעיל ביניהם קו סדיר שיגיע גם לאוניברסיטה? למה צריך קו נפרד מאשדוד וקו נפרד מרחובות? למה לא לאחד בין הקווים אם כבר מפעילים קו לשם?
 
אתה צודק אבל למה זה צריך להיות על חשבון תחבורה ציבורית סדירה לרבות ציוד ומשאבים? מדוע שלא מוסדות הלימוד כפי שמאפשרים מגורים במעונות, יאפשרו גם הסעות לסטודנטים שלהם? למה צריך קו מיוחד מראש העין לאוניברסיטת אריאל כשמדובר על ישובים סמוכים שאפשר להפעיל ביניהם קו סדיר שיגיע גם לאוניברסיטה? למה צריך קו נפרד מאשדוד וקו נפרד מרחובות? למה לא לאחד בין הקווים אם כבר מפעילים קו לשם?
1. זה לא ''על חשבון תח''צ סדיר'' אלה חלק ממנו. סטודנטים הם משתמשי תח''צ לגיטימיים ומשלמים על השירות בדיוק כמו עובדי משרדים.
2. על אותו משקל אפשר לשאול למה כל שכונה בנתניה צריכה לקבל קו אוטובוס לתל אביב על חשבון....כמו שמתואר בפוסט השכן
3. למה מוסד אקדמי צריך לארגן הסעות פרטיות? בדיוק בשביל זה יש תח''צ ולמה סטודנט יצטרך לשלם עליהן (בעקיפין דרך שכר הלימוד) במקום שייהנה מהסדר תקופתי
4. אפשר לבדוק באופן פרטני כל קו האם הוא באמת נחוץ או לא ואולי לעשות התאמות שירות איפה שצריך אבל זה בטח לא אומר שקווי הסטודנטים מיותרים כקונספט
5. בדוגמה שנתת על אשדוד - אריאל, באיזה שעה יצטרך סטודנט שגר באשדוד לצאת מהבית כדי להגיע בזמן לשיעור של 8 בבוקר ללא הקו הזה?
 

connex

Active member
1. זה לא ''על חשבון תח''צ סדיר'' אלה חלק ממנו. סטודנטים הם משתמשי תח''צ לגיטימיים ומשלמים על השירות בדיוק כמו עובדי משרדים.
2. על אותו משקל אפשר לשאול למה כל שכונה בנתניה צריכה לקבל קו אוטובוס לתל אביב על חשבון....כמו שמתואר בפוסט השכן
3. למה מוסד אקדמי צריך לארגן הסעות פרטיות? בדיוק בשביל זה יש תח''צ ולמה סטודנט יצטרך לשלם עליהן (בעקיפין דרך שכר הלימוד) במקום שייהנה מהסדר תקופתי
4. אפשר לבדוק באופן פרטני כל קו האם הוא באמת נחוץ או לא ואולי לעשות התאמות שירות איפה שצריך אבל זה בטח לא אומר שקווי הסטודנטים מיותרים כקונספט
5. בדוגמה שנתת על אשדוד - אריאל, באיזה שעה יצטרך סטודנט שגר באשדוד לצאת מהבית כדי להגיע בזמן לשיעור של 8 בבוקר ללא הקו הזה?
אנחנו מדברים על קווים שיש להם רק נסיעה אחת ביום הלוך ונסיעה אחת ביום חזור. קו כזה לא ממש יעיל לסטודנט שמתחיל יותר מאוחר או מסיים מוקדם או מאוחר יותר משעת היציאה. אני לא אומר שקווי הסטודנטים מיותרים כקונספט אבל אם מפעילים אותם אז שיפעילו בתדירות גבוהה יותר כך שיתאפשר גם ללא סטודנטים להשתמש בקוים האלו אם הם חוסכים החלפות. ושוב אסיים בדוגמא של אשדוד. אם סטודנט מתחיל ללמוד ב10:00 מדוע שישתמש בקו שיוצא ב06:00? נכון, אפשר לנצל את הנסיעה ללימודים ואת השהייה לפני השיעור בקמפוס אבל אני בספק שסטודנטים יצאו ללימודים 4 שעות לפני תחילת השיעור. אבל אם הקו יפעל למשל כל שעה הוא יוכל לתת מענה לעוד סטודנטים וכאמור גם ללא סטודנטים שיקבלו קישור ליעדים נוספים
 

ohadg09

Active member
אנחנו מדברים על קווים שיש להם רק נסיעה אחת ביום הלוך ונסיעה אחת ביום חזור. קו כזה לא ממש יעיל לסטודנט שמתחיל יותר מאוחר או מסיים מוקדם או מאוחר יותר משעת היציאה. אני לא אומר שקווי הסטודנטים מיותרים כקונספט אבל אם מפעילים אותם אז שיפעילו בתדירות גבוהה יותר כך שיתאפשר גם ללא סטודנטים להשתמש בקוים האלו אם הם חוסכים החלפות. ושוב אסיים בדוגמא של אשדוד. אם סטודנט מתחיל ללמוד ב10:00 מדוע שישתמש בקו שיוצא ב06:00? נכון, אפשר לנצל את הנסיעה ללימודים ואת השהייה לפני השיעור בקמפוס אבל אני בספק שסטודנטים יצאו ללימודים 4 שעות לפני תחילת השיעור. אבל אם הקו יפעל למשל כל שעה הוא יוכל לתת מענה לעוד סטודנטים וכאמור גם ללא סטודנטים שיקבלו קישור ליעדים נוספים
קווים כאלה לא חייבים להיות ישירים, אולי חוץ מ75 ו276 שלהם ממילא יש גרסה סדירה (275)
296 נגיד יכול לעצור בכל המחלפים בכביש 5
290 קו מעולה, אבל צריך תגבור
291 כנל
292 יכול אולי דרך כביש 4
293 יכול אולי לנסוע דרך כביש 40
294 יכול לנסוע דרך יהוד וכביש 412
295 צריך להתבטל ובמקומו לתגבר את 291 ואת 109 (משעלבים ונוף איילון לירושלים)
759 יכול אולי לנסוע דרך כביש 444 ולספק תגבור ל113
 
אנחנו מדברים על קווים שיש להם רק נסיעה אחת ביום הלוך ונסיעה אחת ביום חזור. קו כזה לא ממש יעיל לסטודנט שמתחיל יותר מאוחר או מסיים מוקדם או מאוחר יותר משעת היציאה. אני לא אומר שקווי הסטודנטים מיותרים כקונספט אבל אם מפעילים אותם אז שיפעילו בתדירות גבוהה יותר כך שיתאפשר גם ללא סטודנטים להשתמש בקוים האלו אם הם חוסכים החלפות. ושוב אסיים בדוגמא של אשדוד. אם סטודנט מתחיל ללמוד ב10:00 מדוע שישתמש בקו שיוצא ב06:00? נכון, אפשר לנצל את הנסיעה ללימודים ואת השהייה לפני השיעור בקמפוס אבל אני בספק שסטודנטים יצאו ללימודים 4 שעות לפני תחילת השיעור. אבל אם הקו יפעל למשל כל שעה הוא יוכל לתת מענה לעוד סטודנטים וכאמור גם ללא סטודנטים שיקבלו קישור ליעדים נוספים
הבעיה הקריטית היא תחילת יום הלימודים כי יש גבול כמה מוקדם אפשר לצאת מהבית. בשעות יותר מאוחרות הבעיה קטנה יותר כי אפשר לעשות נסיעה עם החלפות ולהספיק. חוץ מזה חלק מקווי הסטודנטים נוסעים לאורך כל היום.
 

EHP12

Well-known member
הבעיה הקריטית היא תחילת יום הלימודים כי יש גבול כמה מוקדם אפשר לצאת מהבית. בשעות יותר מאוחרות הבעיה קטנה יותר כי אפשר לעשות נסיעה עם החלפות ולהספיק. חוץ מזה חלק מקווי הסטודנטים נוסעים לאורך כל היום.
מה זה שונה מחיילים בבסיס פתוח שיכולים להציב אותם עשרות קילומטרים מביתם וצריכים להגיע ב-08:00? האם נפתח קו לעשרה אנשים מכל עיר בארץ לכל בסיס צבאי? מי שבוחר ללמוד רחוק מהבית ולא לשכור דירה ליד המוסד, שיצא ב-5 בבוקר. ואתה רואה בקווים האלו את ההבדלים בנסיעה בין יום ראשון לשאר השבוע שמראים שמגיעים לעיר בתחילת השבוע ועוזבים בסוף השבוע.
 
נערך לאחרונה ב:
מה זה שונה מחיילים בבסיס פתוח שיכולים להציב אותם עשרות קילומטרים מביתם וצריכים להגיע ב-08:00? האם נפתח קו לעשרה אנשים מכל עיר בארץ לכל בסיס צבאי? מי שבוחר ללמוד רחוק מהבית ולא לשכור דירה ליד המוסד, שיצא ב-5 בבוקר. ואתה רואה בקווים האלו את ההבדלים בנסיעה בין יום ראשון לשאר השבוע שמראים שמגיעים לעיר בתחילת השבוע ועוזבים בסוף השבוע.
אין שום קשר בין חיילים בבסיס לסטודנטים. מוסד לימודים נבחר לא רק עפ''י הקרבה שלו לבית, יש סוגי תארים, מסלולי לימוד ועוד. מי שאין לו כסף להשכיר דירה בחיפה יוכל ללמוד רק במכללת סכנין? לא. אחריותה של המדינה, במיוחד אם היא בוחרת להקים מוסדות לימוד מחוץ למרכזי הערים היא גם לספק אליהם נגישות וקווי סטודנטים הם פתרון מצוין. ואגב אם תבדוק את העלות התפעולית של קווי אריאל תראה שברובם היא נמוכה יותר מקווי נתניה שנוסעים במקביל למסלול הרכבת. אז אולי שם צריך לצמצם...
 

EHP12

Well-known member
רחוק לא מוגדר במספר קילומטרים אלה בזמן שלוקח לעבור אותם. נצרת מרוחקת מחיפה רק כ 30 ק''מ. בקו סטודנטים 333 הנסיעה לוקחת 40 דק' פחות לכיוון מאשר בהחלפה דרך מרכזית המפרץ. מכללת כנרת ותל חי כמעט ולא נגישות מרוב יישובי הצפון ללא קווי סטודנטים. ולא כולם יכולים להשכיר דירה ליד מוסד הלימודים, מהרבה סיבות...
אם כך היו צריכים לפתוח קווים מיקנעם לאוניברסיטה, ומעפולה דרך יישובי העמק, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה, ואלו עדיין צריכים להחליף במרכזית המפרץ.
אין שום קשר בין חיילים בבסיס לסטודנטים. מוסד לימודים נבחר לא רק עפ''י הקרבה שלו לבית, יש סוגי תארים, מסלולי לימוד ועוד. מי שאין לו כסף להשכיר דירה בחיפה יוכל ללמוד רק במכללת סכנין? לא. אחריותה של המדינה, במיוחד אם היא בוחרת להקים מוסדות לימוד מחוץ למרכזי הערים היא גם לספק אליהם נגישות וקווי סטודנטים הם פתרון מצוין. ואגב אם תבדוק את העלות התפעולית של קווי אריאל תראה שברובם היא נמוכה יותר מקווי נתניה שנוסעים במקביל למסלול הרכבת. אז אולי שם צריך לצמצם...
סטודנט יכול לבחור איפה הוא לומד. לחייל אין את הבחירה.... קהל סטודנטים הוא עדיין מצומצם מאוד לעומת מוקדי תעסוקה, ולכן תמיד אעדיף להפנות קווי שעות שיא לשם.

כל נסיעה בשיא בוקר עם פחות מ-25 נוסעים זה בזבוז משאבים.
 
אם כך היו צריכים לפתוח קווים מיקנעם לאוניברסיטה, ומעפולה דרך יישובי העמק, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה, ואלו עדיין צריכים להחליף במרכזית המפרץ.

סטודנט יכול לבחור איפה הוא לומד. לחייל אין את הבחירה.... קהל סטודנטים הוא עדיין מצומצם מאוד לעומת מוקדי תעסוקה, ולכן תמיד אעדיף להפנות קווי שעות שיא לשם.

כל נסיעה בשיא בוקר עם פחות מ-25 נוסעים זה בזבוז משאבים.
קהל הסטודנטים ביקנעם לא גדול יותר מאשר במטרופולין נצרת. ככול שמרחק הנסיעה גדול יותר האפקטיביות של קו סטודנטים עולה. המרחק מיוקנעם למרכזית קטן מדי כדי שלקו סטודנטים יהיה יתרון על החלפה במרכזית/נשר/יגור (לכל קווי הסטודנטים מהגליל יש איסוף שם). מעפולה ויישובי העמק יש רכבת ולכן גם משם קו סטודנטים לא יהיה יעיל

אם הפרמטר הוא 25 נוסעים לנסיעה אז יש הרבה קווים בארץ שצריכים להתבטל....
 
למעלה