אם כך היו צריכים לפתוח קווים מיקנעם לאוניברסיטה, ומעפולה דרך יישובי העמק, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה, ואלו עדיין צריכים להחליף במרכזית המפרץ.רחוק לא מוגדר במספר קילומטרים אלה בזמן שלוקח לעבור אותם. נצרת מרוחקת מחיפה רק כ 30 ק''מ. בקו סטודנטים 333 הנסיעה לוקחת 40 דק' פחות לכיוון מאשר בהחלפה דרך מרכזית המפרץ. מכללת כנרת ותל חי כמעט ולא נגישות מרוב יישובי הצפון ללא קווי סטודנטים. ולא כולם יכולים להשכיר דירה ליד מוסד הלימודים, מהרבה סיבות...
סטודנט יכול לבחור איפה הוא לומד. לחייל אין את הבחירה.... קהל סטודנטים הוא עדיין מצומצם מאוד לעומת מוקדי תעסוקה, ולכן תמיד אעדיף להפנות קווי שעות שיא לשם.אין שום קשר בין חיילים בבסיס לסטודנטים. מוסד לימודים נבחר לא רק עפ''י הקרבה שלו לבית, יש סוגי תארים, מסלולי לימוד ועוד. מי שאין לו כסף להשכיר דירה בחיפה יוכל ללמוד רק במכללת סכנין? לא. אחריותה של המדינה, במיוחד אם היא בוחרת להקים מוסדות לימוד מחוץ למרכזי הערים היא גם לספק אליהם נגישות וקווי סטודנטים הם פתרון מצוין. ואגב אם תבדוק את העלות התפעולית של קווי אריאל תראה שברובם היא נמוכה יותר מקווי נתניה שנוסעים במקביל למסלול הרכבת. אז אולי שם צריך לצמצם...
כל נסיעה בשיא בוקר עם פחות מ-25 נוסעים זה בזבוז משאבים.