קווי הסטודנטים באוניברסיטת אריאל

EHP12

Well-known member
רחוק לא מוגדר במספר קילומטרים אלה בזמן שלוקח לעבור אותם. נצרת מרוחקת מחיפה רק כ 30 ק''מ. בקו סטודנטים 333 הנסיעה לוקחת 40 דק' פחות לכיוון מאשר בהחלפה דרך מרכזית המפרץ. מכללת כנרת ותל חי כמעט ולא נגישות מרוב יישובי הצפון ללא קווי סטודנטים. ולא כולם יכולים להשכיר דירה ליד מוסד הלימודים, מהרבה סיבות...
אם כך היו צריכים לפתוח קווים מיקנעם לאוניברסיטה, ומעפולה דרך יישובי העמק, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה, ואלו עדיין צריכים להחליף במרכזית המפרץ.
אין שום קשר בין חיילים בבסיס לסטודנטים. מוסד לימודים נבחר לא רק עפ''י הקרבה שלו לבית, יש סוגי תארים, מסלולי לימוד ועוד. מי שאין לו כסף להשכיר דירה בחיפה יוכל ללמוד רק במכללת סכנין? לא. אחריותה של המדינה, במיוחד אם היא בוחרת להקים מוסדות לימוד מחוץ למרכזי הערים היא גם לספק אליהם נגישות וקווי סטודנטים הם פתרון מצוין. ואגב אם תבדוק את העלות התפעולית של קווי אריאל תראה שברובם היא נמוכה יותר מקווי נתניה שנוסעים במקביל למסלול הרכבת. אז אולי שם צריך לצמצם...
סטודנט יכול לבחור איפה הוא לומד. לחייל אין את הבחירה.... קהל סטודנטים הוא עדיין מצומצם מאוד לעומת מוקדי תעסוקה, ולכן תמיד אעדיף להפנות קווי שעות שיא לשם.

כל נסיעה בשיא בוקר עם פחות מ-25 נוסעים זה בזבוז משאבים.
 
אם כך היו צריכים לפתוח קווים מיקנעם לאוניברסיטה, ומעפולה דרך יישובי העמק, שזה קהל נוסעים גדול בהרבה, ואלו עדיין צריכים להחליף במרכזית המפרץ.

סטודנט יכול לבחור איפה הוא לומד. לחייל אין את הבחירה.... קהל סטודנטים הוא עדיין מצומצם מאוד לעומת מוקדי תעסוקה, ולכן תמיד אעדיף להפנות קווי שעות שיא לשם.

כל נסיעה בשיא בוקר עם פחות מ-25 נוסעים זה בזבוז משאבים.
קהל הסטודנטים ביקנעם לא גדול יותר מאשר במטרופולין נצרת. ככול שמרחק הנסיעה גדול יותר האפקטיביות של קו סטודנטים עולה. המרחק מיוקנעם למרכזית קטן מדי כדי שלקו סטודנטים יהיה יתרון על החלפה במרכזית/נשר/יגור (לכל קווי הסטודנטים מהגליל יש איסוף שם). מעפולה ויישובי העמק יש רכבת ולכן גם משם קו סטודנטים לא יהיה יעיל

אם הפרמטר הוא 25 נוסעים לנסיעה אז יש הרבה קווים בארץ שצריכים להתבטל....
 

connex

Active member
הבעיה הקריטית היא תחילת יום הלימודים כי יש גבול כמה מוקדם אפשר לצאת מהבית. בשעות יותר מאוחרות הבעיה קטנה יותר כי אפשר לעשות נסיעה עם החלפות ולהספיק. חוץ מזה חלק מקווי הסטודנטים נוסעים לאורך כל היום.
אני חושב שאנחנו מתעלמים מעניין אחד מהותי. סטודנט שגר רחוק יבנה מערכת בצורה כזאת שתאפשר לו להגיע ולצאת בזמנים שיקלו עליו ולא יתאים את עצמו לאוטובוס שנוסע פעם ביום. (ולא רק סטודנטים. בפוסטים ותגובות שלי בעבר, אני תמיד מציין את קו 330 של אלקטחרא אפיקים מאשדוד לנתב"ג שמגיע הכי קרוב אלי לעבודה אבל אני אף פעם לא יכול להשתמש בו כי אני מתחיל לעבוד ב09:30 ומסיים ב19:00 בזמן שהאוטובוס מגיע בסביבות 07:45 בנסיעות הבוקר ו13:45 בנסיעת הצהרים כשנסיעת הלילה לא רלוונטית, ובחזור נסיעת הבוקר עוברת בתחנה בערך ב09:00 ונסיעת הצהרים ב14:45) ונניח והייתי מתאים את עצמי לפחות לנסיעות הבוקר ומתחיל לעבוד ב08:00 אני אצטרך לסיים בארבע וכאמור בשעה הזאת הנסיעה הכי קרובה היא נסיעת הלילה ב 22:45
אז אם היו מתגברים או מפצלים את המסלול כפי שעשו בעבר עם הקו מאשדוד לראשלצ שנסע דרך יבנה ופוצל לשני קוים עם תדירות גבוהה יותר ומסלול קצר יותר
 
5. בדוגמה שנתת על אשדוד - אריאל, באיזה שעה יצטרך סטודנט שגר באשדוד לצאת מהבית כדי להגיע בזמן לשיעור של 8 בבוקר ללא הקו הזה?
שיסע לתל אביב או ראש העין ברכבת ישראל ומשם צ"ל קו תדיר לאוניברסיטת אריאל.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו התדיר לא קיים ולמזלנו במשרד התחבורה הבינו שיותר טוב קו ישיר מאשר לטרטר את הסטודנט על הבוקר עם 3 החלפות ועדיין יגיע באיחור.

מאשדוד יש רכבת לראש העין צפון. שם צריכה להיות נקודת החלפה משמעותית לקווי אריאל / כביש 5 / השומרון.

ברכב הפרטי מדובר ב 1:15 עד שעתיים, כך שלא סביר להתגורר באשדוד וללמוד באריאל כי גם במקרה הטוב ביותר זה אומר להיות בדרכים 2:30-4:00 כל יום.

אוטובוס, עם מגבלות מהירות של 100 קמ"ש בכביש 6 - יקח לפחות שעה וחצי גם אם יהיה ישיר. אם הוא יהיה מאסף בתוך אשדוד - תוסיף גם את זה לזמן הנסיעה.

בגלל שמדובר בנסיעה בודדת ליום - בבוקר היא תטרטר את הסטודנטים להגעה מוקדמת מדי, בצהריים היא תמנע אלמנטים חיוניים בלימוד כמו מחקר, מעבדות ועבודת צוות.

לא כל דבר מצדיק קו ייעודי משלו.

המרכז האוניברסיטאי באריאל נמצא בצד המזרחי של הישוב. במערכת היררכית צריך לחבר אותו לקווים הבינעירוניים של אריאל, לתחנת הרכבת ראש העין צפון (רכבות לאיילון, להרצליה, בעידן המסילה המזרחית - לדרום), לתחנת הרכבת קריית אריה (הקו האדום, חיבור לתוך תל אביב) ועד לפתיחת המסילה המזרחית - בקו של אריאל כולה לתחנת הרכבת בלוד, כמוקד להחלפה בכיוון דרום. קו כזה יכול להתחבר גם לקו 950.
 
נערך לאחרונה ב:
הקו התדיר לא קיים ולמזלנו במשרד התחבורה הבינו שיותר טוב קו ישיר מאשר לטרטר את הסטודנט על הבוקר עם 3 החלפות ועדיין יגיע באיחור.
בכביש 5 יש תחנות לאריאל וכל כ20-10- דקות עובר אוטובוס, רשת קווים אם תדירות מצטברת טובה.
 
קיימת רשת של קווי אוטובוס מאריאל בתדירות נמוכה שפועלת לרוב בערך פעם ביום לכיוון, הם לא מיותרים? לא היה כדאי לבטל ולהעביר את התשומות לקווים 275 ו286? יש להם פוטנציאל אולי לקשר בין אריאל וראש העין לכל היישובים האלה אם הם היו בלו"ז אחר ואולי ביטול מגבלות איסוף/הורדה
רוב הקווים מופעלים ע"י תנופה
75 לנתניה דרך כביש 6 ו57
276 לחדרה דרך צומת רעננה
255 (אלקטרה אפיקים) אולי לא בדיוק אבל לא כזה שונה, לראש העין
256 (אלקטרה אפיקים) כמו 255, אבל לכפר קאסם
291 למודיעין דרך כביש 444
292 לאשדוד דרך מחלף גדרה
293 לרמלה דרך לוד
294 לרחובות דרך רשל"צ ונס ציונה
295 לירושלים דרך אלקנה, שעלבים ומבוא חורון
296 בהרצליה דרך רמת השרון
759 (קווים) לג'ת דרך באקה
הם לא עומס תפעולי? חוץ מנתניה וחדרה אין עוד יעדים שיש אליהם קווים אחרים באיזור של אשכול שומרון של תנופה וזה גם הקו היחיד של קווים באריאל ובכללי בשומרון
שכחת את 251 למעלה אדומים שגם עובר בירושלים, לו היה ישיר למעלה אדומים אז היה הגיון למי שעובד באריאל וממעלה אדומים או להפך.
 

ohadg09

Active member
שכחת את 251 למעלה אדומים שגם עובר בירושלים, לו היה ישיר למעלה אדומים אז היה הגיון למי שעובד באריאל וממעלה אדומים או להפך.
הוא בכלל מיותר, יש מספיק קווים מאריאל לירושלים דרך כביש 60 והם מגיעים בדיוק לתחנה ממנה יוצאים קווים לכל רחבי מעלה אדומים
 

חעחעחע11

Active member
נראה לי היה גם במכרז של השומרון דיבור על קו סטודנטים מאריאל לעפולה או משהו, ידוע אם צפוי להיפתח קו כזה באמת?
 
למעלה