החל מתאריך 14.6.24 עודכנו לוחות הזמנים בשישי ומוצ"ש בקווי חרדים: 849,850,851,854,855,856,969
צפה בקובץ המצורף 106106
המשוואה היא 1000=2 /( x^2-x)העובדה שיש קו מישוב קטן בסובב ירושלים כמו גבעת זאב עד טבריה די בעייתית.
לדעתי הגיוני שיהיו קווי כביש 443 ממרכזית הארזים / מסוף סנהדריה שיאספו בגבעת זאב כי אפשר לקבל שיש בצפון ירושלים תחנה מרכזית שניה.
תח"צ טובה בנויה על תדירות והיררכיה. החלפה היא חלק משימוש במערכת יעילה.
מערכת שבה יש "הסעות פרטיות" מכל עיר שיש בה קהילה חרדית לעשרות ישובים שונים ברחבי הארץ יוצרת צורך באלפי קווים ייעודיים. השורש הריבועי של 1,000 הוא 31.62, ואני חושב שיש מעל 32 ישובים עם קהילות חרדיות הזוכות לקווי "הסעה פרטית".
המשוואה היא 1000=2 /( x^2-x)
יוצא בערך 15 ישובים ש"זוכים", כדבריך לאלף קוים לפי שיטת קו מכל ישוב לכל ישוב. יש לקחת בחשבון את הישוב עצמו, ושכל מספר קו הוא הלוך-חזור.
ובנוסף, יש מצב שקוים נפרדים יוצאים מ/ מגיעים אל שכונות נפרדות באותו ישוב (שרחוק מהמוצא), לכן ייתכן שמדובר בעוד פחות ישובים שמקבלים את המשאבים הללו. לו היה עובר דרך תחנה מרכזית אחת היה מדובר בהרבה פחות קוים -בשני סדרי גודל. יש לציין, כי תחנת מעבר אחת לכל הארץ אינה סבירה. ישובים שסמוכים זה לזה אמורים להיות מקושרים ביניהם (ראשון רחובות) . ערים מרכזיות (כמו ירושלים, תל אביב, חיפה ), ראוי שיהיו מקושרות לישובים רבים בארץ , ואף שיהיו מספר קוים בין עיר גדולה לפרברים הסמוכים לה.
המשוואה היא 1000=2 /( x^2-x)
יוצא בערך 15 ישובים ש"זוכים", כדבריך לאלף קוים לפי שיטת קו מכל ישוב לכל ישוב. יש לקחת בחשבון את הישוב עצמו, ושכל מספר קו הוא הלוך-חזור.
ובנוסף, יש מצב שקוים נפרדים יוצאים מ/ מגיעים אל שכונות נפרדות באותו ישוב (שרחוק מהמוצא), לכן ייתכן שמדובר בעוד פחות ישובים שמקבלים את המשאבים הללו. לו היה עובר דרך תחנה מרכזית אחת היה מדובר בהרבה פחות קוים -בשני סדרי גודל. יש לציין, כי תחנת מעבר אחת לכל הארץ אינה סבירה. ישובים שסמוכים זה לזה אמורים להיות מקושרים ביניהם (ראשון רחובות) . ערים מרכזיות (כמו ירושלים, תל אביב, חיפה ), ראוי שיהיו מקושרות לישובים רבים בארץ , ואף שיהיו מספר קוים בין עיר גדולה לפרברים הסמוכים לה.
תחבורה ציבורית לא בנויה עבור חיילים, זה שהצבא אינו דואג להם לנסיעות מהבסיסים ליעדים קרובים לביתם כאשר מדובר בכמות גדולה של חיילים שצריכה להגיע מנקודה אחת לשניה היא מחדל, שגורם לסבל לחיילים ולעומסים בלתי סבירים על התחבורה הציבורית בימים א', וה'
לא ידוע על ביקוש לנסיעות מבת ים לטבריה, זאת הסיבה שאין קו ישיר בין היעדים.
לא ברור לי מה הקשר לכך שיש תחנות רכבת בעפולה ומודיעין, רכבת היא לא מילת קסם.
יצאתי ולמדתי שאזרח שנוסע במדינה בזמנים בהם מצליחים לחזות את הביקושים שלו מקבל קו ישיר ומהיר ולא מתעקשים שהוא יגרר בכל רחבי הארץ.
מהדברים שכתבת את מבין שאת סבורה שיש יעילות לקו מהיר, ושכיון שאין קו מהיר מבת ים לטבריה מהווה שיקול עבורך האם לנסוע לטבריה בתח"צ או
לא בטוחה לגבי אלעד. אולי בני ברק עדיפה. נמצאת על כביש 4 ומהווה יעד חשוב בפני עצמה.כשאני מציע תחנה מרכזית ארצית חרדית באלעד - אני מציע אותה בהקשר של הקווים הארציים הארוכים ביותר שמשתמשים בכביש 6.
אקח את ההערכה שלך שמדובר ב 15 ישובים בערך, נאמר לשם החישוב שמערכתית 7 מצפון לאלעד ו 7 מדרום לה - טכנית זה מאפשר לצמצם את את המערכת החרדית ל מספר קווים ל 14 המסתיימים באלעד. יחד עם ביטול האיסוף והפיזור העירוני - אפשר לצמצם את זמן הנסיעה של קו מהצפון או מהדרום לאלעד לחצי מזמן הנסיעה של קו חוצה מדינה ולאפשר יותר נסיעות לכל תשומה. במקום שהנוסעים בערד יצטרכו להמתין בדיוק לקו לטבריה או צפת או בני ברק - הם יוכלו לעלות לקו תדיר לאלעד ולהחליף. בגלל יתרון המכפלות של הרשת - יהיה אפשר לבצע כל נסיעה ספציפית מספר פעמים גדול יותר מאשר במערכת הנוכחית.
ברור לי שבאזורי יש קייס טוב לקווים אזוריים כמו מביתר עילית לבית שמש ומשם למודיעין עילית למשל.
ברור לי גם שצריך איזשהו מרכז כובד דומה בדרום-מרכז הארץ (בין ירושלים לאשקלון, אך נגיש במידה סבירה גם לדרום), ואולי גם בצפון.
לא בטוחה לגבי אלעד. אולי בני ברק עדיפה. נמצאת על כביש 4 ומהווה יעד חשוב בפני עצמה.
אם כל התחבורה בין ביתר, בית שמש, מודיעין עילית, אשדוד לנתניה, זכרון יעקב, רכסים, חיפה, טבריה, עפולה, כרמיאל, צפת וחצור הגלילית תעבור דרך הכניסה לאלעד, אז אלעד תהיה פקוקה בדיוק כמו בני ברק.הסיבה שאלעד עדיפה בעיניי היא שמדובר בעיר על סף כביש 6 שאפשר להגיע אליה בלי הפקקים של כבישים 4 ו 1. מתוכננת תחנת רכבת על המסילה המזרחית מול הכניסה לעיר כך שיש מיקום פוטנציאלי.
בני ברק היא אמנם יעד חשוב, אבל היא נקודת מרכז גרועה למי שצריך להגיע מערד לטבריה או מאשקלון לצפת. העיר לא השכילה לבנות לעצמה תחנה מרכזית. הכניסה אליה בנסיעה חוצת מדינה תאריך את זמן הנסיעה משמעותית.
יתכן שבגלל חשיבות העיר לרשימת ה 15 מוצדק שיהיה קו אליה וכן לירושלים גם במערכת הכי מצומצמת שתהיה.
את רשימת ה 15 עצמה צריך להגביל כך שישובים קטנים יותר יחוברו לישוב רשימת ה 15 הקרוב או לעיר הגדולה הקרובה. שכונות בערים בינוניות עם תחנה מרכזית ואפילו תחנת רכבת לא צריכות להיות ברשימת ה 15 אלא להסתמך על שירותי התח"צ הכלליים בעריהן לערי רשימת ה 15.
אם כל התחבורה בין ביתר, בית שמש, מודיעין עילית, אשדוד לנתניה, זכרון יעקב, רכסים, חיפה, טבריה, עפולה, כרמיאל, צפת וחצור הגלילית תעבור דרך הכניסה לאלעד, אז אלעד תהיה פקוקה בדיוק כמו בני ברק.
כמובן מתוך הנחה שרמת הביקוש תשאר כמו שהיא היום ולא תרד פלאים.
אני לא מכיר את המסילה המזרחית ואיזה ישובים היא תשרת.צפה בקובץ המצורף 106568
ממפת גובמאפ נראה שתחנת הרכבת אלעד מתוכננת לאזור מחלף נחשונים. יש גם רצועה שמחברת לכניסה לאלעד.
אם ימקמו תחנה בינעירונית ליד תחנת הרכבת - זה אזור כפרי שלא ישפיע על הכניסה לאלעד כהוא - זה. אם ימקמו אותה במשולש הדרכים שבין הכניסה לאלעד לכביש 6 - תהיה השפעה מסויימת על האזור, אבל בני ברק זה לא יהיה.
היתרון המערכתי מתחנה כזו הוא ניכר. הישובים החרדיים המרוחקים ביותר נמצאים שעה וחצי עד שעתיים נסיעה משם, כך שיהיה אפשר לצמצם קווים ארוכים שלוקח כיום 3 שעות ומעלה לבצע אותם, שנסיעת מוצ"ש אחת תוקעת את הנהג בצד השני של המדינה.
אני חושב שקווי בני ברק - פרוזדור ירושלים רבתי קצרים מספיק שיוכלו להמשיך להתקיים כקווים ישירים יחסית, אך עצירה בנקודה כמו אלעד תאפשר לנוסעים מערים אלו להחליף לקווים לשלל יעדים בצפון ובדרום בלי להמתין בדיוק לקו שלהם בעיר המוצא.
אני לא מכיר את המסילה המזרחית ואיזה ישובים היא תשרת.
אבל בנתיים המסילה הזאת לא קיימת.
למרות שאני מעריך שגם כשתהיה קיימת התועלת בה תהיה בעיקר בזמנים בהם הכבישים פקוקים בדומה לשירות הקיים ברכבת כיום.
רק שתדע ב GIS של משרד התחבורה אפשר לראות גם תחנות עתידיותמדובר במיקום ליד מחלף נחשונים של כביש 6.
זה המחלף שבו כביש 471 ממחלף בר אילן בכביש 4 מתחבר לכביש 6.
זו נקודת מרכז מצויינת אפילו למערכת על טהרת האוטובוסים.
לגבי המסילה המזרחית: מצורפים צילומי מסך מ govmap עם הדגשות.
באדום הדגשתי את המסילה המזרחית עצמה, מסילה מלוד לחדרה שתהווה עיקוף מזרחי של גוש דן. כל מה שנכנס כיום ללוד יוכל לעבור גם למסילה זו. יש גם חיבור ממסילת הקו המהיר לירושלים צפונית ללוד אך דרומית לנתב"ג. אלעד נמצאת בקרבת המסילה.
מצפון לחדרה היא תתחבר למסילת החוף לחיפה והלאה.
מדרום לחיבור למסילת החוף הדגשתי בסגול את ההסתעפות למסילת כביש 70 המתוכננת מהמסילה המזרחית למסילת העמק, מערבית לעפולה. זהו החיבור למרכז של המסילה העתידית לטבריה.
בצפון הדגשתי בוורוד את המסילה לטבריה ובטורקיז את המשך המסילה מכרמיאל לאזור צפת (לא מתוכננת תחנה בעיר בגלל הבדלי הגבהים, אך מתוכננת תחנה בראש פינה).
בדרום יש תוכניות רשמיות למסילה לערד.
הראיתי מהן השכבות שאיפשרתי במפה.
בעשור וקצת שאני בפורום נפתחו מסילות חולון - אשדוד, מסילת הנגב המערבי, מסילת העמק, תחנות רעננה במסילת השרון וכמובן הקו החדש לירושלים.
המסילה המזרחית נמצאת בבנייה כרגע (לפני מספר חודשים היתה סגירה בשרון כדי לאפשר את המפלג צפונה מכפר סבא) והמסילות לצפון ובצפון נמצאות בשלבי תיגנון מתקדמים.
כל זה בא ומתפתח וישרת גם את הציבור החרדי בערים שלאורך המסילות השונות.
לא באמת חסכת כלום.כשאני מציע תחנה מרכזית ארצית חרדית באלעד - אני מציע אותה בהקשר של הקווים הארציים הארוכים ביותר שמשתמשים בכביש 6.
אקח את ההערכה שלך שמדובר ב 15 ישובים בערך, נאמר לשם החישוב שמערכתית 7 מצפון לאלעד ו 7 מדרום לה - טכנית זה מאפשר לצמצם את את המערכת החרדית למספר קווים בין 7 קווים ארציים מצפון לדרום ל 14 המסתיימים באלעד. יחד עם ביטול האיסוף והפיזור העירוני - אפשר לצמצם את זמן הנסיעה של קו מהצפון או מהדרום לאלעד לחצי מזמן הנסיעה של קו חוצה מדינה ולאפשר יותר נסיעות לכל תשומה. במקום שהנוסעים בערד יצטרכו להמתין בדיוק לקו לטבריה או צפת או בני ברק - הם יוכלו לעלות לקו תדיר לאלעד ולהחליף. בגלל יתרון המכפלות של הרשת - יהיה אפשר לבצע כל נסיעה ספציפית מספר פעמים גדול יותר מאשר במערכת הנוכחית.
ברור לי שבאזורי יש קייס טוב לקווים אזוריים כמו מביתר עילית לבית שמש ומשם למודיעין עילית למשל.
ברור לי גם שצריך איזשהו מרכז כובד דומה בדרום-מרכז הארץ (בין ירושלים לאשקלון, אך נגיש במידה סבירה גם לדרום), ואולי גם בצפון.
לא באמת חסכת כלום.
תנסה לתאם הגעה/ יציאה של קווים אל/מ ירוחם, דימונה, אופקים, נתיבות, קריית גת, קריית מלאכי, ביתר עילית, בית שמש (קווים שונים מ/ל שכונות שונות), לוד, קריית יערים, מודיעין עילית, גבעת זאב ואשדוד עם קווים מ/ל נתניה, זכרון יעקב, עפולה, נופי הגליל, עפולה, חצור הגלילית, צפת, טבריה, כרמיאל, קריית אתא, רכסים, חיפה.
קשה עד בלתי אפשרי, בטח במסגגת של מוצ"ש או שישי לנהל כך מעבר בסגנון שדה תעופה. לא רק דורש מעבר לא בין אוטובוסים (עם מספר רב של ילדים קטנים, חחקם ישנים, עגלות תיקים וכדו), לא רק מקשה על ניהול עומסים אלא מעצם המערכת יכריח זמני במתנה ארוכים או פיזור נסיעות באופן שקשה לראות מה בעצם הרווחת כאן.
שלא לדבר על העובדה שרוב הנסיעות הן לאו דווקא בין צפון לדרום, ולא הזכרתי את ירושלים, בני ברק או פתח תקווה.
יש לי הרבה ביקורת על התקציבים שהולכים על קווי סופ"ש החרדים ועל בזבוז המשאבים שלעיתים קורה. אי אפשר לנסות להשוות את הביקוש והדרישה והצקכים של הציבור החרדי בסופ"ש למערכת תחב"צ סטנדרטית בעולם. המשתמשים שונים, הצרכים והקשיים שונים, הביקושים שונים, מבנה המערכת שונה בתכלית. יש דווקא יתרון מסויים בקווים מיישובים ספציפים בהם אפשר לאמוד את הביקוש ולאפשר הן בקרה על מספר הנוסעים והן מענה מיטבי יותר במקרה של גידול בביקוש.
אתה צעיר. אני זוכרת נסיעות מבת ים לראשון דרך התחנה המרכזית בתל אביב. בשבת. היו אוטובוסים כבר בשעה 15 לערך.הרבה יותר קשה לתאם במדוייק שירות הסעות פרטיות מדלת לדלת.
בשיטה שנוצרה תדירות המוצ"ש היא אוטובוס אחד או שניים שחייבים להיות ממש עליהם או שאי אפשר לבצע את הנסיעה.
אם הערים הפריפריאליות במערכת הזו מקבלות 10-25 אוטובוסים במוצ"ש- אותה הקיבולת יכולה להיות יעילה יותר אם תחבר לנקודת אמצע כך שיהיה אפשר לעבור בין מאות או אלפי האוטובוסים של המערכת.
החלפה בנקודת אמצע כזו לא תמטרך המתנה של שעתיים כמו שצריך להמתין לאוטובוס דלת לדלת אלא תהנה מתדירות גבוהה בהרבה המבוססת על 10-25 אוטובוסים מכל יעד במערכת.
ההבדל היחיד בין החרדים בישראל לכל ציבור אחר שצריך להגיע ממקום למקום בתח"צ הוא הכוח הפוליטי שלהם.
נסעתי בתח"צ בארץ ובחו"ל עם הוריי כילד, המקרה היחיד שבו היה לי קו משכונה בעיר א' ליעד מדוייק בעיר ב' היה כשששכרנו בית במרחק הליכה מתחנת רכבת פרברית שהיה בה בין השאר קו לפורטסמות'. בכל נסיעת תח"צ אחרת נסעתי היררכית מהשכונה לתחנה ראשית כלשהי, ומהתחנה הראשית באמצעי בינעירוני שאיגם נוסעים מכל רחבי העיר לנקודה מרכזית בעיר אחרת. אם מטרת הנסיעה היתה אנשים בשכונה - המשכנו אליהם באמצעי היררכי של העיר אליה הגענו.
נסענו כך לקרובים בלב תל אביב ( קווים 32, 405, 4 ), נסענו כך בחופשות באנגליה על כל הציוד והמזוודות מהית'רו לשכונות באזור 5 בצפון לונדון או בין צפון לונדון לברייטון ולהיפך. אודה שמגאטוויק לברייטון היינו נוסעים במונית פרטית מדי פעם ומנתב"ג במונית שירות של נשר - אבל אני בטוח שאם היו יוזמים אז את קו 485 היינו משתמשים בו.
אינני דורש מהחרדים שום דבר שלא עשיתי בעצמי כילד בגיל חד ספרתי.
בעייתי מבחינה בטחונית להפעיל מעברים בכביש 443, שניתן להפעיל מעברים בכביש 436העובדה שיש קו מישוב קטן בסובב ירושלים כמו גבעת זאב עד טבריה די בעייתית.
לדעתי הגיוני שיהיו קווי כביש 443 ממרכזית הארזים / מסוף סנהדריה שיאספו בגבעת זאב כי אפשר לקבל שיש בצפון ירושלים תחנה מרכזית שניה.
תח"צ טובה בנויה על תדירות והיררכיה. החלפה היא חלק משימוש במערכת יעילה.
מערכת שבה יש "הסעות פרטיות" מכל עיר שיש בה קהילה חרדית לעשרות ישובים שונים ברחבי הארץ יוצרת צורך באלפי קווים ייעודיים. השורש הריבועי של 1,000 הוא 31.62, ואני חושב שיש מעל 32 ישובים עם קהילות חרדיות הזוכות לקווי "הסעה פרטית".
בעייתי מבחינה בטחונית להפעיל מעברים בכביש 443, שניתן להפעיל מעברים בכביש 436
אני עדיין לא מצליח להבין מה קשור הגודל של המקום, אם מדובר במקום קטן עם ביקושים גבוהים ליעד מוגדר, זאת סיבה שאוטובוסים יצאו ריקים מסוף הארזים ויעמיסו על צומת רמות שגם ככה לא מצליחה לעמוד בביקושים רק בשם התדירות וההיררכיה?
אני אכן מסכים שהמקרה של גבעת זאב הוא אבסורדי מהבחינה הזאת שהוא מקבל שירות רק בגלל שהוא לא מוגדר ירושלים בעוד שהביקושים של נווה יעקב, רמת שלמה ורמות מנותבים למרכזית הארזים בלי להתחשב בביקושים בפועל רק בגלל שהשכונות האלה מוגדרות כירושלים.
אינני מצליח להבין את הקשר של השורש הריבועי לכאן.
ומבחינת יכולת שירות, לשירות מנקודה לנקודה יש יתרון תפעולי גדול כאשר יש זמן שיא ידוע.
כאשר יש אירועים גדולים בכל מקום בעולם, לא מתעקשים להסיע את המשתתפים לנקודה הגדולה הבאה ולהקריס גם את הנקודה הזאת, אלא מפזרים למגוון יעדים לפי הביקוש החזוי.
אם יש לך דוג' למערך ההסעות ההמונים באירוע כזה, אשמח לראותו.עכשיו יוני, חודש הגאווה. יהיו מצעדים של מאות אלפי או מיליוני משתתפים בערים רבות בעולם - באמצעות קווי המערכת הסדירה. המקסימום שיעשו בערים כמו סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון, פריס, ברלין, מדריד או ברצלונה הוא לתגבר את הקווים הסדירים. לא יהיו קווי להט"ב בינעירוניים מיוחדים, אפילו אם כמה מהמפעילות יצבעו את הרכבות והאוטובוסים בצבעי הגאווה לכבוד החודש.
במקביל יש בגרמניה את גביע אירופה בכדורגל. הם לא ינסו לחזות איפה יש אוהדי כדורגל ולהקים "קווי אוהדים" אלא יעודדו את מי שרוצה לצפות במשחקים באיצטדיונים להגיע לערים המארחות ולהתנייע ביניהן בתח"צ הקיימת. בהקשר של אירופה גבולות היבשה בין מדינות אזור שנגן פתוחים ואפשר פשוט לנסוע ממדינה למדינה מבלי לעבור ביקורת כלשהי, אז אם היו יוצרים "קווי כדורגל" לפי ההגיון של קווי החרדים בארץ - הם היו צריכים לכסות לא רק את גרמניה אלא כל עיירה נידחת מפורטוגל ועד פינלנד.
מערכת סדירה טובה יכולה להסיע מיליני נוסעים לארועים כמו מצעדים, מרתונים, הפגנות, משחקים וכו'.
מערכת חלשה שבה צריך להמתין שעה כדי לקחת את הקו המדוייק מתוך עשרות מבית החולים תל השומר - נחלשת עוד יותר כשדורשים ממנה לקיים מאות או אפילו מעל אלף קווים ישירים שוברי היררכיה.
אני לא נגד שקו מכביש 443 יכנס לתחנה עיקרית או שתיים בגבעת זאב.
לגבי שלושת השכונות שמנית - בהגיון שלך צריך להוסיף גם את בית וגן שאינה חלק מהרצף החרדי העיקרי בצפון מרכז ירושלים. כמה קווים תיתן לכל אחת מהן? 10 ? 25 ? בחשיבה מערכתית המחיר הוא 40 - 100 קווים נוספים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.