קווי חרדים: 849,850,851,854,855,856,969.

Ccyclist

Well-known member
אם יש לך דוג' למערך ההסעות ההמונים באירוע כזה, אשמח לראותו.

למרות שהאירועים שציינת אינם דומים להסעות סופ"ש של הציבור החרדי.
מדובר באירועים גדולים וחד פעמיים, דבר שמאפשר להגביל את השימוש ברכבים פרטיים, בעוד שכאן מדובר באירוע שחוזר על עצמו לפחות פעם בשבוע.
סביר גם שמערך התח"צ משתמש ברכבות שלא ניתן לשנות את מסלולן ללא תכנון ארוך טווח.
המשתמשים במערך הם בדרך כלל אנשים צעירים עם ציוד מינימלי.
האירועים האלה גם מתפרסים על שטח יותר קטן מנסיעות של הציבור החרדי שמפרסות על שטח נכבד מהעיר.
יש גם הבדל בין אירוע כמו מצעדים הפגנות וכדו' שאנשים מגיעים והולכים לאורך כל האירוע, לבין אירוע כמו משחק בו ידוע שרוב מוחלט של הנוסעים מעוניינים להגיע ולצאת בשעה ידועה
למרות שאני לא מכיר את מערך ההסעות, אני יכול להעריך שהאוטובוסים שכן משתמשים כחלק מהמערך לא נוסעים מנקודה אחת לשניה תוך עצירה בנקודות מרכזיות בדרך.

אכן לא מיניתי את כל שכונות בירושלים, אלא נתתי דוג' לשכונות שהן בגודל של עיר, ושאני מכיר שיש בהם ביקושים גבוהים ליעדים בינעירוניים.
כמות הקווים שאמורים להפעיל קשורה לתחזית הביקושים שיש לכל נקודה.
כאשר יש אפשרות למלא אוטובוס משכונה כלשהי או לחילופין לשלוח את הנוסעים (שכבר ממלאים את האוטובוס בתוך השכונה) לנקודה מרכזית בעיר, יעילות היא לשלוח את הנוסעים מהנקודה בהם הם כבר ממלאים אוטובוס שלם ולא לשלוח עשרות אלפי נוסעים לציר בודד שלא יכול להכיל את הביקושים.

המערכות הגדולות בנויות לספוג את התנועה הנוספת של הארועים הגדולים, שמתבצעים בעיקר בסופי השבוע.

המקסימום שיעשו זה להגדיר תחנות תחתית מסויימות כתחנות יציאה בלבד או לתגבר קווי אוטובוס לתדירויות שעת שיא. לעיתים יגדירו גם תחנות שונות לקבוצות אוהדים שונות במשחקי הכדורגל, כלומר שאוהדי קבוצה א' יתבקשו ללכת לתחנה א' ואוהדי קבוצה ב' לתחנה ב'.

הארועים האמורים אינם מוגבלים לצעירים בלבד אלא משתתפים בהם כל סוגי האוכלוסייה.

המבנה הרשתי בנוי לאפשר תחבורת שיא ומצליח להתמודד עם תחבורת פנאי.

לגבי ירושלים - גילה ופסגת זאב גם הן שכונות בגודל של עיר, והשירות הבינעירוני היחיד שהן מקבלות הוא 2-3 נסיעות בוקר של חלופת קו 480 לתל אביב.

בגיגול מהיר ועיגול מסויים מספרי התושבים הם:

גבעת זאב 18,500

שכונות חרדיות לא רציפות בירושלים:
נווה יעקב 22,000
רמת שלמה 17,000
בית וגן 22,500
הר נוף 19,000
חומת שמואל (דתיים) 25,000

שכונות כלליות לא רציפות בירושלים:
ארמון הנציב 19,000
גילה 32,500
פסגת זאב 45,000
קריית היובל 25,000
עיר גנים 15,000

הנה לך 10 שכונות שכולן ראויות לשיטתך לעשרות קווים בינעירוניים כל אחת, 100-250 קווי אוטובוס חדשים שהמערכת פשוט אינה יכולה לתת.

בשכונות הכלליות הפתרון הוא לנסוע לתחנה המרכזית ולרכבת נבון, וגם מסוף תלפיות המשרת אזור של בערך 100,000 - 150,000 תושבים בדרום מזרח העיר (גילה, ארמון הנציב, תלפיות, ארנונה, הקטמונים, בקעה, המושבה הגרמנית, קטמון הישנה).
 
נערך לאחרונה ב:
בעייתי מבחינה בטחונית להפעיל מעברים בכביש 443, שניתן להפעיל מעברים בכביש 436
אני עדיין לא מצליח להבין מה קשור הגודל של המקום, אם מדובר במקום קטן עם ביקושים גבוהים ליעד מוגדר, זאת סיבה שאוטובוסים יצאו ריקים מסוף הארזים ויעמיסו על צומת רמות שגם ככה לא מצליחה לעמוד בביקושים רק בשם התדירות וההיררכיה?

אני אכן מסכים שהמקרה של גבעת זאב הוא אבסורדי מהבחינה הזאת שהוא מקבל שירות רק בגלל שהוא לא מוגדר ירושלים בעוד שהביקושים של נווה יעקב, רמת שלמה ורמות מנותבים למרכזית הארזים בלי להתחשב בביקושים בפועל רק בגלל שהשכונות האלה מוגדרות כירושלים.
אינני מצליח להבין את הקשר של השורש הריבועי לכאן.
ומבחינת יכולת שירות, לשירות מנקודה לנקודה יש יתרון תפעולי גדול כאשר יש זמן שיא ידוע.

כאשר יש אירועים גדולים בכל מקום בעולם, לא מתעקשים להסיע את המשתתפים לנקודה הגדולה הבאה ולהקריס גם את הנקודה הזאת, אלא מפזרים למגוון יעדים לפי הביקוש החזוי.
מי שלא מבין את הקשר של החזקות לכאן, ראוי שידאג שילדיו, לפחות , ידעו חשבון של כיתה ז.
חזקה היא מכפלה של מספר בעצמו במספר הפעמים שנקבע לפי גודל החזקה. שורש הוא הפעולה ההופכית. כדי לקבל את מספר הצירופים האפשריים של 2 יחידות (מעין "זוגות"), שיכולים x מספרים לייצר, יש להעלות את x בחזקת 2 ( x^2 , ידוע גם כ x בריבוע). כדי לדעת מכמה מספרים נוצרו מספר מסוים של צירופים של 2 יחידות, מוציאים שורש ריבועי. הזוגות, ש Ccyclist התייחס אליהם, הם קוים שמקשרים באופן ישיר ובלעדי שני ישובים. למשל קו ממודיעין עלית לטבריה, שאינו מוריד ומעלה בשום עיר בדרך.
 

מנכל אחד

Active member
מי שלא מבין את הקשר של החזקות לכאן, ראוי שידאג שילדיו, לפחות , ידעו חשבון של כיתה ז.
חזקה היא מכפלה של מספר בעצמו במספר הפעמים שנקבע לפי גודל החזקה. שורש הוא הפעולה ההופכית. כדי לקבל את מספר הצירופים האפשריים של 2 יחידות (מעין "זוגות"), שיכולים x מספרים לייצר, יש להעלות את x בחזקת 2 ( x^2 , ידוע גם כ x בריבוע). כדי לדעת מכמה מספרים נוצרו מספר מסוים של צירופים של 2 יחידות, מוציאים שורש ריבועי. הזוגות, ש Ccyclist התייחס אליהם, הם קוים שמקשרים באופן ישיר ובלעדי שני ישובים. למשל קו ממודיעין עלית לטבריה, שאינו מוריד ומעלה בשום עיר בדרך.
מודה לך על ההמלצה בהקשר לילדי, אקח זאת לתשומת ליבי.

אמרתי שאינני מבין את ההקשר מכיון שהמטרה בתח"צ היא לא להפעיל אין ספור נסיעות, אלא לנייד אנשים מנקודה לנקודה בצורה המהירה ביותר שהמערכת מאפשרת.
קו שמתמלא ברובו בנקודת המוצא אין טעם לאפשר לו להעלות נוסעים באמצע הדרך, כי סיכוי סביר שלא יהיה לנוסע מקום וזה פוגע באמינות הקו.
וגם אין טעם לאפשר לרדת בדרך כאשר יש אופציה חילופית, כי זה גורם לכך שהמושבים בחלק מהמסלול לא מנוצלים, מה שפוגע ביעילות הקו.
אם המטרה היא לאפשר לכל נוסע להנות יותר שעות מזמן הישיבה בתוך האוטובוס, אזי הנוסחה שלו נכונה מאוד.
אם המטרה היא לאפשר לכמה שיותר נוסעים להשתמש באוטובוסים, אזי הנוסחה אמורה להיות, נסיעה ישירה כמה שיותר ובלבד שהאוטובוס מלא.
 

Ccyclist

Well-known member
מודה לך על ההמלצה בהקשר לילדי, אקח זאת לתשומת ליבי.

אמרתי שאינני מבין את ההקשר מכיון שהמטרה בתח"צ היא לא להפעיל אין ספור נסיעות, אלא לנייד אנשים מנקודה לנקודה בצורה המהירה ביותר שהמערכת מאפשרת.
קו שמתמלא ברובו בנקודת המוצא אין טעם לאפשר לו להעלות נוסעים באמצע הדרך, כי סיכוי סביר שלא יהיה לנוסע מקום וזה פוגע באמינות הקו.
וגם אין טעם לאפשר לרדת בדרך כאשר יש אופציה חילופית, כי זה גורם לכך שהמושבים בחלק מהמסלול לא מנוצלים, מה שפוגע ביעילות הקו.
אם המטרה היא לאפשר לכל נוסע להנות יותר שעות מזמן הישיבה בתוך האוטובוס, אזי הנוסחה שלו נכונה מאוד.
אם המטרה היא לאפשר לכמה שיותר נוסעים להשתמש באוטובוסים, אזי הנוסחה אמורה להיות, נסיעה ישירה כמה שיותר ובלבד שהאוטובוס מלא.

אוטובוס שמתמלא בתחנה מרכזית או מספר תחנות אזוריות יעשה את המקטע הבינעירוני מלא, אך היעילות של איסוף ופיזור בקווים עירוניים מאפשרת לזמן נסיעה בודדת של האוטובוס הבינעירוני להיות קצר יותר ולקווים המקומיים להסיע יותר נוסעים בשעה בנספר נסיעות.

הבעיה בשיטת המימון לפי קילומטרים היא שלא אכפת לנפעילות להפעיל קו בינעירוני ארוך שלא מעלה אף אחד במשך 3 שעות ומשרת רק את אותם 50-60 נוסעים. אותה המכונה היתה יכולה לשרת מאות נוסעים באותה המשמרת אם היתה מופעלת כקו עירוני או אזורי, ואפילו להסיע 20%-30% יותר נוסעים אם היתה נוסעת מתחנה מרכזית לתחנה מרכזית בלבד ללא אלמנט האיסוף.

אוטובוס אזורי לתחנת רכבת יכול לאגם נוסעים לאמצעי עם קיבולת גדולה. התחנה המרכזית בערד למשל נמצאת 33 דקות נסיעה מתחנת הרכבת להבים-רהט. תחנת הרכבת כרמיאל נמצאת 32 דקות מהתחנה המרכזית של צפת ו38 דקות מהתחנה המרכזית של טבריה. לנסוע ברכב (מהיר ב 20 קמ"ש מאוטובוס) מערד לטבריה יקח 2:26 (2:40 ומעלה לאוטובוס תחנות מרכזיות ישיר, 3 שעות פלוס לאוטובוס איסוף-פיזור) ולנסוע מערד לצפת יקח 2:45 ברכב ו 3:00 - 3:30 בהתאמה לאוטובוס ישיר או מאסף.

נניח שכל האזוריים שמניתי ברי בימוע ב 40 דקות - באותן 3 שעות פלוס שלוקח להפעיל נסיעה בודדת בקו חוצה מדינה אחד ל 50-60 נוסעים - אותו האוטובוס יכול להפעיל 5 נסיעות אזוריות לרכבת ולהסיע 250-300 נוסעים.
 

busrider

Member
העובדה שיש קו מישוב קטן בסובב ירושלים כמו גבעת זאב עד טבריה די בעייתית.

לדעתי הגיוני שיהיו קווי כביש 443 ממרכזית הארזים / מסוף סנהדריה שיאספו בגבעת זאב כי אפשר לקבל שיש בצפון ירושלים תחנה מרכזית שניה.

תח"צ טובה בנויה על תדירות והיררכיה. החלפה היא חלק משימוש במערכת יעילה.

מערכת שבה יש "הסעות פרטיות" מכל עיר שיש בה קהילה חרדית לעשרות ישובים שונים ברחבי הארץ יוצרת צורך באלפי קווים ייעודיים. השורש הריבועי של 1,000 הוא 31.62, ואני חושב שיש מעל 32 ישובים עם קהילות חרדיות הזוכות לקווי "הסעה פרטית".
לא רק זה, הקווים האלה שבדרך כלל ישירים ומהירים יותר, לא מונגשים לכלל הציבור. קווים בינעירוניים שעוצרים בעשרות תחנות בשכונות חרדיות אבל מדלגות על צמתים ראשיות, מה שמונע משאר האוכלסיה להחליף לקווים הללו. קווי צפת למשל, עוצרים בעשרות תחנות אבל מדלגים על צומת גולני
 

Ccyclist

Well-known member
לא רק זה, הקווים האלה שבדרך כלל ישירים ומהירים יותר, לא מונגשים לכלל הציבור. קווים בינעירוניים שעוצרים בעשרות תחנות בשכונות חרדיות אבל מדלגות על צמתים ראשיות, מה שמונע משאר האוכלסיה להחליף לקווים הללו. קווי צפת למשל, עוצרים בעשרות תחנות אבל מדלגים על צומת גולני
20240618_132355.gif
לחצו על התמונה להפעלת הגיף. זה הקו ה"חביב" עלי, קו 972, אירונית - קידומת החיוג הבינלאומית של ישראל.

במקום לתגבר את האוטובוסים מהשכונות החרדיות לתחנות הרכבת + אוטובוסים של מרכזית המפרץ ונבון / התחנה המרכזית ירושלים - קו אוטובוס ארצי עם נסיעה בינעירונית של 1:40 מהתחנה האחרונה בתוך העיר חיפה לתחנת שערי ירושלים.

אוטובוס מקריית ויזניץ למרכזית המפרץ יקח 25 דקות בערך. לתחנה האחרונה בחיפה לוקח לקו 972 23 דקות. מתחנת שערי ירושלים לתחנה הסופית בשדרות גולדה מאיר לוקח 4 דקות, אז קו אקספרס משז"ר או רחוב יפו מול מרכזית ירושלים צריך להיות מסוגל לעשות את החיבור ב 10 דקות.

מיותר שיש אוטובוס ישיר בין נקודות שקרובות כל כך לרכבת ולאוטובוס בינעירוני רגיל כמו 960.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
צפה בקובץ המצורף 106835
לחצו על התמונה להפעלת הגיף. זה הקו ה"חביב" עלי, קו 972, אירונית - קידומת החיוג הבינלאומית של ישראל.

במקום לתגבר את האוטובוסים מהשכונות החרדיות לתחנות הרכבת + אוטובוסים של מרכזית המפרץ ונבון / התחנה המרכזית ירושלים - קו אוטובוס ארצי עם נסיעה בינעירונית של 1:40 מהתחנה האחרונה בתוך העיר חיפה לתחנת שערי ירושלים.

אוטובוס מקריית ויזניץ למרכזית המפרץ יקח פחות מחצי שעה. לתחנה האחרונה בחיפה לוקח לקו 972 23 דקות. מתחנת שערי ירושלים לתחנה הסופית בשדרות גולדה מאיר לוקח 4 דקות, אז קו אקספרס משז"ר או רחוב יפו מול מרכזית ירושלים צריך להיות מסוגל לעשות את החיבור ב 10 דקות.

מיותר שיש אוטובוס ישיר בין נקודות שקרובות כל כך לרכבת ולאוטובוס בינעירוני רגיל כמו 960.
מסכים איתך, צריך לבטל את 960 ולהעביר את התשומות ל972
 
העובדה שיש קו מישוב קטן בסובב ירושלים כמו גבעת זאב עד טבריה די בעייתית.

לדעתי הגיוני שיהיו קווי כביש 443 ממרכזית הארזים / מסוף סנהדריה שיאספו בגבעת זאב כי אפשר לקבל שיש בצפון ירושלים תחנה מרכזית שניה.

תח"צ טובה בנויה על תדירות והיררכיה. החלפה היא חלק משימוש במערכת יעילה.

מערכת שבה יש "הסעות פרטיות" מכל עיר שיש בה קהילה חרדית לעשרות ישובים שונים ברחבי הארץ יוצרת צורך באלפי קווים ייעודיים. השורש הריבועי של 1,000 הוא 31.62, ואני חושב שיש מעל 32 ישובים עם קהילות חרדיות הזוכות לקווי "הסעה פרטית".
לא סותר אותך, ברמה העקרונית, רק מוסיף עוד מידע ל-ביגר פיקצ'ר לגבי 859.

בעקרון זה קו טבריה-מודיעין עילית. קו שמחבר עיר של כמעט 90,000 איש, שמייצרת ביקוש לתח"צ שווה ערך לעיר של 350,000, עם עיר של 50,000 איש, שלהערכתי כ-15,000 מהם חרדים, אבל מעבר לזה היא מהווה גם מוקד תיירות ונופש עבור אותם 90,000 איש (שער קפיצה להרבה קברים חשובים).

ההארכה לגבעת זאב היא קצת "על הדרך" כדי להענות לבקשות תושבים בהיעדר שירות על 443 לכיוון טבריה ורוב החרדים של גבעת זאב גרים באגן איילות ממש סמוך ל-443 (וממש רחוק מהכניסה לירושלים שממנה יש שירות לטבריה) העובדה שהקו לא נכנס לאגן איילות מראה לטעמי על מחשבה כן להארכה שלו למרכזית הארזים בעתיד.
 

מנכל אחד

Active member
לא סותר אותך, ברמה העקרונית, רק מוסיף עוד מידע ל-ביגר פיקצ'ר לגבי 859.

בעקרון זה קו טבריה-מודיעין עילית. קו שמחבר עיר של כמעט 90,000 איש, שמייצרת ביקוש לתח"צ שווה ערך לעיר של 350,000, עם עיר של 50,000 איש, שלהערכתי כ-15,000 מהם חרדים, אבל מעבר לזה היא מהווה גם מוקד תיירות ונופש עבור אותם 90,000 איש (שער קפיצה להרבה קברים חשובים).

ההארכה לגבעת זאב היא קצת "על הדרך" כדי להענות לבקשות תושבים בהיעדר שירות על 443 לכיוון טבריה ורוב החרדים של גבעת זאב גרים באגן איילות ממש סמוך ל-443 (וממש רחוק מהכניסה לירושלים שממנה יש שירות לטבריה) העובדה שהקו לא נכנס לאגן איילות מראה לטעמי על מחשבה כן להארכה שלו למרכזית הארזים בעתיד.
החל מתאריך 1.7 קו 859 יתחיל את מסלולו במרכזית הארזים.
 

Ccyclist

Well-known member
החל מתאריך 1.7 קו 859 יתחיל את מסלולו במרכזית הארזים.

על קו ירושלים - טבריה ממרכזית הארזים אני חותם.

יש הגיון בקו מצפון ירושלים לטבריה עם תחנות איסוף בערים שלאורך 443. זה יהיה קו בינעירוני הגיוני.
 

Ccyclist

Well-known member
לא סותר אותך, ברמה העקרונית, רק מוסיף עוד מידע ל-ביגר פיקצ'ר לגבי 859.

בעקרון זה קו טבריה-מודיעין עילית. קו שמחבר עיר של כמעט 90,000 איש, שמייצרת ביקוש לתח"צ שווה ערך לעיר של 350,000, עם עיר של 50,000 איש, שלהערכתי כ-15,000 מהם חרדים, אבל מעבר לזה היא מהווה גם מוקד תיירות ונופש עבור אותם 90,000 איש (שער קפיצה להרבה קברים חשובים).

ההארכה לגבעת זאב היא קצת "על הדרך" כדי להענות לבקשות תושבים בהיעדר שירות על 443 לכיוון טבריה ורוב החרדים של גבעת זאב גרים באגן איילות ממש סמוך ל-443 (וממש רחוק מהכניסה לירושלים שממנה יש שירות לטבריה) העובדה שהקו לא נכנס לאגן איילות מראה לטעמי על מחשבה כן להארכה שלו למרכזית הארזים בעתיד.

בקנה המידה הנוכחי הגיוני יותר שיחליפו לקו ממודיעין עילית לגבעת זאב. בניגוד לקייס של קו למרכזית הארזים - המצב הנוכחי של קו מודיעין עילית והארכה לגבעת זאב פירושה שהקו ייצא את מודיעין עילית בחצי קיבולת, בהנחה שכקו בינעירוני מטבריה יש לו הגבלות הורדה בלבד. אני מניח שלא חסר כיסוי אזורי תדיר ממודיעין עילית לירושלים דרך גבעת זאב. הארכה של קו כזה ב 20 ק"מ כדי לשרת שכונה בישוב קטן היא די בעייתית.

כשהקו יגיע למרכזית הארזים יהיה לו עוגן חשוב בקצה הירושלמי שיצדיק אותו מערכתית.
 
החברה מחקה את המילה חרדים מההודעה
צפה בקובץ המצורף 106159
מחקו את הכתוב אך לא שינו את המציאות:
969- טבריה בני ברק. קו סביר וישיר. נחזור אליו בהמשך.
855 - מודיעין עלית טבריה בן זוגו של 850 - מודיעין עלית עפולה.
אם אדם חרדי אינו יכול להחליף אוטובוס בעפולה, כפי שעושים מיטב חיילינו , אז שבדרך לטבריה נעצור בעפולה. בהזדמנות זו נזכיר שיש תחנות רכבת הן בעפולה והן במודיעין.
854 גבעת זאב עפולה וכמובן נשוי באושר ל849 גבעת זאב טבריה.
קלאסי לקוים שהיו צריכים לצאת מירושלים . יש שם יופי של תחנה מרכזית. ואם לא נאה ויאה, אז לפחות לאחד קוים, כמתואר לעיל.
856 ביתר עלית טבריה. שוב, מה קרה לירושלים?
851 נתניה (קרית צענז) טבריה. זאת כיש חלופה נאה שאציג בקרוב.
מרוב קוים לטבריה התחשק לי לנסוע לשם מביתי בבת ים, כדי שאלמד להעריך את האקלים במחוזותי. בדקתי נסיעות בראשון בערך בעשר. למרבה התדהמה אין אוטבוס ישיר מבת ים, עירי הלבנה, לטבריה. אבל ישנן שתי אפשרויות הכוללות (אבוי) החלפה : האחת לנסוע לבני ברק ולקחת את מיודענו 969. מאה דקות בצפוף מאחורנית, עטופה ברדיד וסופגת גידופים, והופה, את בטבריה.
האפשרות הנוספת היא אוטובוס בודד היוצא מהעיירונת תל אביב לטבריה . 836 124 דקות של איסוף בוינגייט אולגה (מי אמר נתניה ולא קיבל), פורדיס, יקנעם, אלונים צומת גולני ועוד.
צא ולמד מה מקבל אזרח במדינה, ועל סמך מה.
 

מנכל אחד

Active member
מחקו את הכתוב אך לא שינו את המציאות:
969- טבריה בני ברק. קו סביר וישיר. נחזור אליו בהמשך.
855 - מודיעין עלית טבריה בן זוגו של 850 - מודיעין עלית עפולה.
אם אדם חרדי אינו יכול להחליף אוטובוס בעפולה, כפי שעושים מיטב חיילינו , אז שבדרך לטבריה נעצור בעפולה. בהזדמנות זו נזכיר שיש תחנות רכבת הן בעפולה והן במודיעין.
854 גבעת זאב עפולה וכמובן נשוי באושר ל849 גבעת זאב טבריה.
קלאסי לקוים שהיו צריכים לצאת מירושלים . יש שם יופי של תחנה מרכזית. ואם לא נאה ויאה, אז לפחות לאחד קוים, כמתואר לעיל.
856 ביתר עלית טבריה. שוב, מה קרה לירושלים?
851 נתניה (קרית צענז) טבריה. זאת כיש חלופה נאה שאציג בקרוב.
מרוב קוים לטבריה התחשק לי לנסוע לשם מביתי בבת ים, כדי שאלמד להעריך את האקלים במחוזותי. בדקתי נסיעות בראשון בערך בעשר. למרבה התדהמה אין אוטבוס ישיר מבת ים, עירי הלבנה, לטבריה. אבל ישנן שתי אפשרויות הכוללות (אבוי) החלפה : האחת לנסוע לבני ברק ולקחת את מיודענו 969. מאה דקות בצפוף מאחורנית, עטופה ברדיד וסופגת גידופים, והופה, את בטבריה.
האפשרות הנוספת היא אוטובוס בודד היוצא מהעיירונת תל אביב לטבריה . 836 124 דקות של איסוף בוינגייט אולגה (מי אמר נתניה ולא קיבל), פורדיס, יקנעם, אלונים צומת גולני ועוד.
צא ולמד מה מקבל אזרח במדינה, ועל סמך מה.
תחבורה ציבורית לא בנויה עבור חיילים, זה שהצבא אינו דואג להם לנסיעות מהבסיסים ליעדים קרובים לביתם כאשר מדובר בכמות גדולה של חיילים שצריכה להגיע מנקודה אחת לשניה היא מחדל, שגורם לסבל לחיילים ולעומסים בלתי סבירים על התחבורה הציבורית בימים א', וה'
לא ידוע על ביקוש לנסיעות מבת ים לטבריה, זאת הסיבה שאין קו ישיר בין היעדים.

לא ברור לי מה הקשר לכך שיש תחנות רכבת בעפולה ומודיעין, רכבת היא לא מילת קסם.

יצאתי ולמדתי שאזרח שנוסע במדינה בזמנים בהם מצליחים לחזות את הביקושים שלו מקבל קו ישיר ומהיר ולא מתעקשים שהוא יגרר בכל רחבי הארץ.

מהדברים שכתבת את מבין שאת סבורה שיש יעילות לקו מהיר, ושכיון שאין קו מהיר מבת ים לטבריה מהווה שיקול עבורך האם לנסוע לטבריה בתח"צ או לא.
 

EHP12

Well-known member
תחבורה ציבורית לא בנויה עבור חיילים, זה שהצבא אינו דואג להם לנסיעות מהבסיסים ליעדים קרובים לביתם כאשר מדובר בכמות גדולה של חיילים שצריכה להגיע מנקודה אחת לשניה היא מחדל, שגורם לסבל לחיילים ולעומסים בלתי סבירים על התחבורה הציבורית בימים א', וה'
לא ידוע על ביקוש לנסיעות מבת ים לטבריה, זאת הסיבה שאין קו ישיר בין היעדים.
מאז הקורונה שאז הצבא החל לדאוג להסעות וראה כי טוב, ירד מאוד העומס של חיילים על התחבורה הבינעירונית בימים ראשון וחמישי.
 
לקו ישיר יש גם יתרונות , למי שהשיגו עבורו קו כזה (גם אני נהנית מקו ישיר מפעם לפעם, בעיקר מהקו לירושלים). החסרונות הם כלפי מי שהקו הישיר מדלג עליו, או, לחילופין, כלפי הגורם שמממן מאות קוים ישירים כנ"ל .
הביקוש בתחבורה ציבורית (ובתחומים נוספים) הוא, בין היתר, תולדה של ההיצע. אלמלא היתה נסיעה כה נוחה בין טבריה למודיעין עילית, אולי חלק מאותם נוסעי האוטובוס המלא היה ממשיך בחייו ללא נסיעה שבועית זו. החלק האחר היה משתמש באלטרנטיבות נוחות פחות (החלפה ? קו מאסף?) או יקרות (הסעה מאורגנת? רכישת רכב על כל הוצאותיו?), אולי היו נוסעים לעתים קרובות פחות.
בטוחה אני , שאם היו מוציאים 2-3 אוטובוסים ביום בין בת ים לכנרת , היו בהם נוסעים. בטח בחופש הגדול ובשבתות הקיץ. בלי מונית מוגדלת זו, תושבי בת ים מסתפקים , לרוב, בחוף שבעיר מגוריהם, או שעושים מעת לעת במכוניותיהם את המסע המתיש צפונה. במצב הנוכחי רק נוסעים מעטים ביום נוסעים בתחב"צ מבת ים לטבריה ולכנרת. הם מחליפים אוטובוס, ובכך המשאב היקר ניתן להם ולאחרים מרחבי גוש דן והצפון (קו 836 כאמור בערך כל שעה) ביחד. אלמלא היו הסעות פרטיות מערי ספר מרובות לטבריה, הקו המשותף יכול להיות היה תדיר בהרבה להנאת הרבים.
 
נערך לאחרונה ב:

tal#

Active member
זמן טוב לבדוק מה שלום מושב תפרח,כנראה המושב עם השירות הכי תדיר בארץ.
עשר דקות נסיעה מהמסוף הריק ברכבת אופקים\מסוף הפארק , ~2K תושבים ופיזור בתוך המושב ממודיעין עילית\ירושלים\בני ברק+קו פנימי מאופקים עם 40 נסיעות ביום.
מעניין כמה זמן קו כזה היה שורד במקום אחר, עם מיעוט נוסעים ובלי תשתיות מתאימות.
 

קבצים מצורפים

  • 1718554681548.png
    1718554681548.png
    KB 33.8 · צפיות: 8
  • 1718554713187.png
    1718554713187.png
    KB 31.1 · צפיות: 8
  • 1718554736611.png
    1718554736611.png
    KB 35.2 · צפיות: 7
  • 1718554872044.png
    1718554872044.png
    KB 33.2 · צפיות: 7
  • 1718555640804.png
    1718555640804.png
    KB 32.4 · צפיות: 8

מנכל אחד

Active member
זמן טוב לבדוק מה שלום מושב תפרח,כנראה המושב עם השירות הכי תדיר בארץ.
עשר דקות נסיעה מהמסוף הריק ברכבת אופקים\מסוף הפארק , ~2K תושבים ופיזור בתוך המושב ממודיעין עילית\ירושלים\בני ברק+קו פנימי מאופקים עם 40 נסיעות ביום.
מעניין כמה זמן קו כזה היה שורד במקום אחר, עם מיעוט נוסעים ובלי תשתיות מתאימות.
טוב שאתה בודק מידי פעם את שלום תפרח. זה חשוב
כדאי גם שתבדוק ספירת הנוסעים עדכנים או שולחים אוטובוסים של קבלנים ולא משייכים את התיקופים לנסיעה (אם יש מי שגובה כספים בכלל).
בשביל קו אזורי, קו 31 הוא עם נתונים יפים מאוד.
בישוב אמנם מתגוררים 2000 נוסעים, אבל לא ספרת את הפנימיות שבו מתגוררים עוד 1200 איש, במוסדות החינוך שבו לומדים עוד מאות תלמידים מחוץ למושב, ובסופי שבוע הביקושים למקום גבוהים.
נ.ב. שכחת את קו 499
 

tal#

Active member
גם את 378 מטרופולין עושה עם קבלנים, אבל הוא מתחיל במסוף ומסתיים בכזה. מה שאי אפשר להגיד על תפרח, אבל כמובן שהנהג לא מעניין אף אחד.
אין שום מושב שזוכה לשירות בכזאת תדירות+בינעירוני.

הייתי מסתכל על 379 וקווי צאלים אבל מה לעשות שמר קו לא מציג אותם עדיין בגלל המלחמה. מנסיון אישי בתקופה הזאת הם לא היו ריקים.
 
למעלה