Ccyclist
Well-known member
אם יש לך דוג' למערך ההסעות ההמונים באירוע כזה, אשמח לראותו.
למרות שהאירועים שציינת אינם דומים להסעות סופ"ש של הציבור החרדי.
מדובר באירועים גדולים וחד פעמיים, דבר שמאפשר להגביל את השימוש ברכבים פרטיים, בעוד שכאן מדובר באירוע שחוזר על עצמו לפחות פעם בשבוע.
סביר גם שמערך התח"צ משתמש ברכבות שלא ניתן לשנות את מסלולן ללא תכנון ארוך טווח.
המשתמשים במערך הם בדרך כלל אנשים צעירים עם ציוד מינימלי.
האירועים האלה גם מתפרסים על שטח יותר קטן מנסיעות של הציבור החרדי שמפרסות על שטח נכבד מהעיר.
יש גם הבדל בין אירוע כמו מצעדים הפגנות וכדו' שאנשים מגיעים והולכים לאורך כל האירוע, לבין אירוע כמו משחק בו ידוע שרוב מוחלט של הנוסעים מעוניינים להגיע ולצאת בשעה ידועה
למרות שאני לא מכיר את מערך ההסעות, אני יכול להעריך שהאוטובוסים שכן משתמשים כחלק מהמערך לא נוסעים מנקודה אחת לשניה תוך עצירה בנקודות מרכזיות בדרך.
אכן לא מיניתי את כל שכונות בירושלים, אלא נתתי דוג' לשכונות שהן בגודל של עיר, ושאני מכיר שיש בהם ביקושים גבוהים ליעדים בינעירוניים.
כמות הקווים שאמורים להפעיל קשורה לתחזית הביקושים שיש לכל נקודה.
כאשר יש אפשרות למלא אוטובוס משכונה כלשהי או לחילופין לשלוח את הנוסעים (שכבר ממלאים את האוטובוס בתוך השכונה) לנקודה מרכזית בעיר, יעילות היא לשלוח את הנוסעים מהנקודה בהם הם כבר ממלאים אוטובוס שלם ולא לשלוח עשרות אלפי נוסעים לציר בודד שלא יכול להכיל את הביקושים.
המערכות הגדולות בנויות לספוג את התנועה הנוספת של הארועים הגדולים, שמתבצעים בעיקר בסופי השבוע.
המקסימום שיעשו זה להגדיר תחנות תחתית מסויימות כתחנות יציאה בלבד או לתגבר קווי אוטובוס לתדירויות שעת שיא. לעיתים יגדירו גם תחנות שונות לקבוצות אוהדים שונות במשחקי הכדורגל, כלומר שאוהדי קבוצה א' יתבקשו ללכת לתחנה א' ואוהדי קבוצה ב' לתחנה ב'.
הארועים האמורים אינם מוגבלים לצעירים בלבד אלא משתתפים בהם כל סוגי האוכלוסייה.
המבנה הרשתי בנוי לאפשר תחבורת שיא ומצליח להתמודד עם תחבורת פנאי.
לגבי ירושלים - גילה ופסגת זאב גם הן שכונות בגודל של עיר, והשירות הבינעירוני היחיד שהן מקבלות הוא 2-3 נסיעות בוקר של חלופת קו 480 לתל אביב.
בגיגול מהיר ועיגול מסויים מספרי התושבים הם:
גבעת זאב 18,500
שכונות חרדיות לא רציפות בירושלים:
נווה יעקב 22,000
רמת שלמה 17,000
בית וגן 22,500
הר נוף 19,000
חומת שמואל (דתיים) 25,000
שכונות כלליות לא רציפות בירושלים:
ארמון הנציב 19,000
גילה 32,500
פסגת זאב 45,000
קריית היובל 25,000
עיר גנים 15,000
הנה לך 10 שכונות שכולן ראויות לשיטתך לעשרות קווים בינעירוניים כל אחת, 100-250 קווי אוטובוס חדשים שהמערכת פשוט אינה יכולה לתת.
בשכונות הכלליות הפתרון הוא לנסוע לתחנה המרכזית ולרכבת נבון, וגם מסוף תלפיות המשרת אזור של בערך 100,000 - 150,000 תושבים בדרום מזרח העיר (גילה, ארמון הנציב, תלפיות, ארנונה, הקטמונים, בקעה, המושבה הגרמנית, קטמון הישנה).
נערך לאחרונה ב: