קוים לדמותו של עלי ....
בעיון בשמואל א' פרק ב', מצטייר עלי הזקן ככהן מסור לתפקידו, אשר מטיף לבניו על שחיתותם, ברגע שהשמועה על כך מגיעה אל אזנו. בהמשך מגיע איש-אלהים ומאשים את עלי אישית (פס' כט') -"ותכבד את בניך ממני להבריאכם מראשית כל-מנחת ישראל לעמי"; .על זאת ועל חטאי בניו, הוא נענש בענש כבד ביותר. אפשר להסיק מכך שעלי לא עשה די ע"מ לעצור את פשעי בניו, ואין ניתנות לו הקלות כלשהן בשל גילו או מצבו הפיזי-נפשי. מעניין למצוא בתנ"ך הרבה דוגמאות המצביעות על כשלונם המחפיר של אבות האומה, או הנושאים בתפקידי מפתח - בחינוך הבנים. זה נראה כמעט מגמתי בתנ"ך. ומה דעתכם על כך, מעבר לעובדה שהאדם אינו יצור מושלם?
בעיון בשמואל א' פרק ב', מצטייר עלי הזקן ככהן מסור לתפקידו, אשר מטיף לבניו על שחיתותם, ברגע שהשמועה על כך מגיעה אל אזנו. בהמשך מגיע איש-אלהים ומאשים את עלי אישית (פס' כט') -"ותכבד את בניך ממני להבריאכם מראשית כל-מנחת ישראל לעמי"; .על זאת ועל חטאי בניו, הוא נענש בענש כבד ביותר. אפשר להסיק מכך שעלי לא עשה די ע"מ לעצור את פשעי בניו, ואין ניתנות לו הקלות כלשהן בשל גילו או מצבו הפיזי-נפשי. מעניין למצוא בתנ"ך הרבה דוגמאות המצביעות על כשלונם המחפיר של אבות האומה, או הנושאים בתפקידי מפתח - בחינוך הבנים. זה נראה כמעט מגמתי בתנ"ך. ומה דעתכם על כך, מעבר לעובדה שהאדם אינו יצור מושלם?