קוי בני ברק

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
היו מספר שינויים והארכות בקו 5 במשך השנים

אולי גם קו 5
הקו הוארך לפני קרוב לעשור למסוף 2000/רכבת מרכז.
אבל כנראה, שקטע תחנה מרכזית-בית החיל לא ממש השתנה.
לפני כשנה וחצי עם הפעימה השנייה היה שינוי לזמן קצר לכיוון מסוף 2000; נסיעה דומה להלוך. במקום דרך פנקס, נסיעה דרך אבן גבירול ויהודה המכבי. אולם שינוי זה בוטל די מהר והקו חזר למסלול הקודם.
היו מספר שינויים והארכות בקו 5 במשך השנים
בראשית ימיו כמדומני שהוא הגיע לרוטשילד בלבד.

כתבתי פוסט על הטמטום של השינוי חזרה למסלול הקודם בבלוג שלי לפני מספר חודשים.
 

droriko

New member
5 התחיל לפעול כמה שנים אחרי 4

אולי גם קו 5
הקו הוארך לפני קרוב לעשור למסוף 2000/רכבת מרכז.
אבל כנראה, שקטע תחנה מרכזית-בית החיל לא ממש השתנה.
לפני כשנה וחצי עם הפעימה השנייה היה שינוי לזמן קצר לכיוון מסוף 2000; נסיעה דומה להלוך. במקום דרך פנקס, נסיעה דרך אבן גבירול ויהודה המכבי. אולם שינוי זה בוטל די מהר והקו חזר למסלול הקודם.
5 התחיל לפעול כמה שנים אחרי 4
 

ה2

New member
אכן כך (בקשר ל-70). בעבר כל הקוים נסעו דרך

גם קו 68 הוא קו מאוד ותיק.
לדעתי הוא מהקווים הבודדים בגוש דן שמסלולם לא השתנה מאז שנות ה-50 או ה-60, למעט ההארכה ממסוף רימון למסוף לשכת הגיוס.
גם 64 שבוטל בשעה שעברה היה ותיק וגם 70, רק שהוא הופעל עד שנת 1976 על ידי חברת תל ליטוינסקי.
לגבי 70, אני משער שהמסלול שלו דרך יהודה הלוי/רוטשילד הוא מנסיבות היסטוריות כלשהן. לדעתי כיום עדיף שהוא יסתיים בכרמלית ולא בתמח"ת. בעבר קו 12 היה נוסע כך ואחר כך 72.
אכן כך (בקשר ל-70). בעבר כל הקוים נסעו דרך
יהודה הלוי (12 26 70) בכוון מתחנה מרכזית ובשד.רוטשילד נסעו רק 5 ו-92 המנוח. איפה שהוא בסוף שנות ה- 70 או תחילת 80 הפכו את יהודה הלוי לחד סטרי ואז העבירו את כל הקוים לרוטשילד. דרך אגב - אני זוכר שעשו את זה והעיר עמדה בפקקים יומיים (ייתכן גם שאוהד זוכר את זה).
 

אוהד11

New member
קו 7ב עבר מספר גלגולים - תחילה היה 54ב שנסע

אני כרגע עובד על תיעוד של כל השינויים שקרו
במשך השנים כאשר אני מתמקד כרגע בקווי גוש דן, וגם אני מאוד אשמח לקבל פרטים על כך.

השינוי הראשון שיש לי כרגע בנוגע לב"ב קרה ב-19 בינואר 1950, כאשר קו 61 הוארך לב"ב.

קו 61 החל כקו חדש רק חודשיים קודם, ב-20 בנובמר 1949, כשהוא נוסע מרחוב בן עמי (ליד ככר דיזנגוף) דרך דיזנגוף, ז'בוטינסקי, דרך פ"ת (לימים דרך בגין), ארלוזורוב ר"ג, יהלום, תחנה אחרונה הרב קוק (שכ' הלל). הוא נסע בין 06:00 ל-23:00 כל 30 ד'.

עם הארכתו, בכיוון מבני ברק הוא יצא מרבי עקיבא, אברהם, מודיעין (היום רח' בן גוריון), הרב קוק בר"ג ומשם כמקודם לככר דיזנגוף.

ב-19 במרץ 1950 הוזלה הנסיעה בקו בקטע שבין ארלוזורוב פינת דרך פ"ת לככר דיזנגוף.

ב-10 באוקטובר 1954, הוא פוצל לשתי זרועות: זרוע א' נסע מכופר הישוב, ביאליק, הרא"ה וסיים ברח' ירושלים בר"ג. זרוע ב' נסע לבני ברק.

זה מה שיש לי "רשמי" בינתיים על הקו הזה, למרות שאישית אני יודע שמאוחר יותר זרוע א' הפך לקו 61 (בלי זרוע) וזרוע ב' הפך לקו 62 (ה-62 הקודם הפך לקו 82).

הקו הבא שיש לי שנכנס לב"ב הוא קו 54 שב-9 ביוני 1953 הודיעו ש"בימים הקרובים" הוא יוארך לשיכון ב' בבני ברק (אני לא יודע מאיפה ההארכה היתה).
קו 7ב עבר מספר גלגולים - תחילה היה 54ב שנסע
במסלולו הנוכחי של 7ב ומבני ברק יצא 6ב לתל השומר (למיטב זכרוני מקהילות יעקב), ובשנות השמונים איחדו אותם ל- 7ב עד לקיצורו של הקו עד הפעלת הרפורמה ביולי 2011
 

mister K

New member
במשך תקופה קצרה היה גם קו 77.

קו 7ב עבר מספר גלגולים - תחילה היה 54ב שנסע
במסלולו הנוכחי של 7ב ומבני ברק יצא 6ב לתל השומר (למיטב זכרוני מקהילות יעקב), ובשנות השמונים איחדו אותם ל- 7ב עד לקיצורו של הקו עד הפעלת הרפורמה ביולי 2011
במשך תקופה קצרה היה גם קו 77.
הוחלט לפצל את 7ב כך שהקו ייסע מעתידים עד קהילות יעקב ובמקביל נפתח קו 77 שפעל ממכון מור עד תל השומר.
ההסדר הזה לא החזיק מעמד ולאחר חודשים ספורים חזר 7ב לנסוע עד תל השומר, כאמור עד יולי 2011.

54ב ו-6ב לא נסעו דרך גבעת שמואל למיטב זכרוני.
 

ארזS

New member
54ב

במשך תקופה קצרה היה גם קו 77.
הוחלט לפצל את 7ב כך שהקו ייסע מעתידים עד קהילות יעקב ובמקביל נפתח קו 77 שפעל ממכון מור עד תל השומר.
ההסדר הזה לא החזיק מעמד ולאחר חודשים ספורים חזר 7ב לנסוע עד תל השומר, כאמור עד יולי 2011.

54ב ו-6ב לא נסעו דרך גבעת שמואל למיטב זכרוני.
54ב
פעל בין רמת עמידר לנווה שרת [עוד לפני הקמת מסוף עתידים] בלבד.
 

אוהד11

New member
הגרסה של קו 77 החזיקה מעמד שבועיים-שלושה

במשך תקופה קצרה היה גם קו 77.
הוחלט לפצל את 7ב כך שהקו ייסע מעתידים עד קהילות יעקב ובמקביל נפתח קו 77 שפעל ממכון מור עד תל השומר.
ההסדר הזה לא החזיק מעמד ולאחר חודשים ספורים חזר 7ב לנסוע עד תל השומר, כאמור עד יולי 2011.

54ב ו-6ב לא נסעו דרך גבעת שמואל למיטב זכרוני.
הגרסה של קו 77 החזיקה מעמד שבועיים-שלושה
ובוטלה.
לגבי 54ב, הוא מעולם לא נסע לגבעת שמואל, כי אם נסע מקהילות יעקב לנוה שרת ולעתידים ומספרו השתנה ברבות הימים והנסיעות ל- 4ב, עד לאיחודו עם 6ב ל- 7ב מעתידים לתה"ש ולקיצורו לפני כשנה וחצי.
 

אורי404

New member
תודה אלן. תיעוד מעניין עם דברים אחרים

אני כרגע עובד על תיעוד של כל השינויים שקרו
במשך השנים כאשר אני מתמקד כרגע בקווי גוש דן, וגם אני מאוד אשמח לקבל פרטים על כך.

השינוי הראשון שיש לי כרגע בנוגע לב"ב קרה ב-19 בינואר 1950, כאשר קו 61 הוארך לב"ב.

קו 61 החל כקו חדש רק חודשיים קודם, ב-20 בנובמר 1949, כשהוא נוסע מרחוב בן עמי (ליד ככר דיזנגוף) דרך דיזנגוף, ז'בוטינסקי, דרך פ"ת (לימים דרך בגין), ארלוזורוב ר"ג, יהלום, תחנה אחרונה הרב קוק (שכ' הלל). הוא נסע בין 06:00 ל-23:00 כל 30 ד'.

עם הארכתו, בכיוון מבני ברק הוא יצא מרבי עקיבא, אברהם, מודיעין (היום רח' בן גוריון), הרב קוק בר"ג ומשם כמקודם לככר דיזנגוף.

ב-19 במרץ 1950 הוזלה הנסיעה בקו בקטע שבין ארלוזורוב פינת דרך פ"ת לככר דיזנגוף.

ב-10 באוקטובר 1954, הוא פוצל לשתי זרועות: זרוע א' נסע מכופר הישוב, ביאליק, הרא"ה וסיים ברח' ירושלים בר"ג. זרוע ב' נסע לבני ברק.

זה מה שיש לי "רשמי" בינתיים על הקו הזה, למרות שאישית אני יודע שמאוחר יותר זרוע א' הפך לקו 61 (בלי זרוע) וזרוע ב' הפך לקו 62 (ה-62 הקודם הפך לקו 82).

הקו הבא שיש לי שנכנס לב"ב הוא קו 54 שב-9 ביוני 1953 הודיעו ש"בימים הקרובים" הוא יוארך לשיכון ב' בבני ברק (אני לא יודע מאיפה ההארכה היתה).
תודה אלן. תיעוד מעניין עם דברים אחרים
כאשר אתה מציין את שנות החמשים, אני מנסה לדמיין איך אותם רחובות בני ברק, רמת גן ותל אביב נראו באותה תקופה.
הכבישים היו פנויים יותר. האוטובוסים? אולי טייגרים ואולי דגמים אחרים.
 

ארזS

New member
תנסה לדמיין...

תודה אלן. תיעוד מעניין עם דברים אחרים
כאשר אתה מציין את שנות החמשים, אני מנסה לדמיין איך אותם רחובות בני ברק, רמת גן ותל אביב נראו באותה תקופה.
הכבישים היו פנויים יותר. האוטובוסים? אולי טייגרים ואולי דגמים אחרים.
תנסה לדמיין...
קשה לי אפילו לתאר את הימים ההם שהיה אפשר לנשום בהם ללא זיהום אוויר, וכל אוטובוס היה נוסע מפוצץ בנוסעים, התדירות היתה הרבה יותר גדולה [היו שעות שקו 61 בבני ברק נסע כל 6-7 דקות ולא הצליח לקלוט נוסעים ! ]
איפה הימים ההם ואיפה הימים האלה...
ואוטובוס היה אוטובוס...
מי חלם על מזגנים ועל אלקטרוניקה ?
אחחחחח...היו ימים...
 

אורי404

New member
אני מנסה לדמיין גם את אותם אזורים

תנסה לדמיין...
קשה לי אפילו לתאר את הימים ההם שהיה אפשר לנשום בהם ללא זיהום אוויר, וכל אוטובוס היה נוסע מפוצץ בנוסעים, התדירות היתה הרבה יותר גדולה [היו שעות שקו 61 בבני ברק נסע כל 6-7 דקות ולא הצליח לקלוט נוסעים ! ]
איפה הימים ההם ואיפה הימים האלה...
ואוטובוס היה אוטובוס...
מי חלם על מזגנים ועל אלקטרוניקה ?
אחחחחח...היו ימים...
אני מנסה לדמיין גם את אותם אזורים
למשל אזור כיכר רמב"ם/כופר היישוב ברמת גן בשנות החמשים והששים או דיזנגוף בתל אביב.
 

ארזS

New member
קו 5 הוא קו חדש יחסית

קוי בני ברק
מה היו הקוים הראשונים שנפתחו בבני ברק ובאיזה שנים?
מתי נפתחו קוים 2 ו-5?
קו 5 הוא קו חדש יחסית
עניין של 15 שנים בערך מינוס פלוס.
קו 2 הוא קו וותיק מאוד שבעבר כשנפתח נקרא קו 56 והמספר שונה כשהחליטו למספר קווים פנימיים במספריפ בני ספרה אחת, ואז התפנה המספר 56 לצורך הקו החדש שנפתח בזמנו ביהוד.
 

אוהד11

New member
והחדשים ביותר הם 6 ו- 8, ובל נשכח את 18

קו 5 הוא קו חדש יחסית
עניין של 15 שנים בערך מינוס פלוס.
קו 2 הוא קו וותיק מאוד שבעבר כשנפתח נקרא קו 56 והמספר שונה כשהחליטו למספר קווים פנימיים במספריפ בני ספרה אחת, ואז התפנה המספר 56 לצורך הקו החדש שנפתח בזמנו ביהוד.
והחדשים ביותר הם 6 ו- 8, ובל נשכח את 18
שאמנם אינו פנימי בלבד בבני ברק, אך גם הוא אחד מקווי בני ברק
 

אורי404

New member
האם יש הבדל בין 18 ל-69 הקודם?

והחדשים ביותר הם 6 ו- 8, ובל נשכח את 18
שאמנם אינו פנימי בלבד בבני ברק, אך גם הוא אחד מקווי בני ברק
האם יש הבדל בין 18 ל-69 הקודם?
האם מסלול קו 69 הקודם דרך בני ברק היה זהה למסלול קו 18 או שהוא נסע ברחובות אחרים?
 

cwen

New member
היה פעם 59 שהיה נוסע בתוך בני ברק

האם יש הבדל בין 18 ל-69 הקודם?
האם מסלול קו 69 הקודם דרך בני ברק היה זהה למסלול קו 18 או שהוא נסע ברחובות אחרים?
היה פעם 59 שהיה נוסע בתוך בני ברק
אני לא זוכרת אם בסוף שנות השמונים או תחילת שנות התשעים ביטלו אותו והכניסו חלק מהפונקציות שלו לתוך קו 69.
 

ארזS

New member
בוודאי שהיה

היה פעם 59 שהיה נוסע בתוך בני ברק
אני לא זוכרת אם בסוף שנות השמונים או תחילת שנות התשעים ביטלו אותו והכניסו חלק מהפונקציות שלו לתוך קו 69.
בוודאי שהיה
ואפילו היה לי סידור עבודה קבוע בקו הזה בתחילת שנות ה-90.
מסלול הקו היה מהתחנה המרכזית בתל אביב לגבעת שמואל דרך בני ברק ובחזרה.
 

אוהד11

New member
59 המקורי לגב"ש פעל עד 92/93

היה פעם 59 שהיה נוסע בתוך בני ברק
אני לא זוכרת אם בסוף שנות השמונים או תחילת שנות התשעים ביטלו אותו והכניסו חלק מהפונקציות שלו לתוך קו 69.
59 המקורי לגב"ש פעל עד 92/93
 

orenhz

Member
מסלול קו 18ב זהה למסלול קו 69 של דן

האם יש הבדל בין 18 ל-69 הקודם?
האם מסלול קו 69 הקודם דרך בני ברק היה זהה למסלול קו 18 או שהוא נסע ברחובות אחרים?
מסלול קו 18ב זהה למסלול קו 69 של דן
למעט במוצ"ש, אז 69 נסע בב"ב במקום קו 54 ז"ל (במסלול קו 7ב היום).
גם קו 18ב עבר כמה גלגולים עד שהגיע למצבו הנוכחי.
 

אורי404

New member
תודה, ארז, יעל, אוהד ואורן


מסלול קו 18ב זהה למסלול קו 69 של דן
למעט במוצ"ש, אז 69 נסע בב"ב במקום קו 54 ז"ל (במסלול קו 7ב היום).
גם קו 18ב עבר כמה גלגולים עד שהגיע למצבו הנוכחי.
תודה, ארז, יעל, אוהד ואורן
 

אוהד11

New member
5ב התחיל במחצית שנות התשעים, ובתחילה פעלו

קו 5 הוא קו חדש יחסית
עניין של 15 שנים בערך מינוס פלוס.
קו 2 הוא קו וותיק מאוד שבעבר כשנפתח נקרא קו 56 והמספר שונה כשהחליטו למספר קווים פנימיים במספריפ בני ספרה אחת, ואז התפנה המספר 56 לצורך הקו החדש שנפתח בזמנו ביהוד.
5ב התחיל במחצית שנות התשעים, ובתחילה פעלו
בו מידיבוסים, אלא שהביקוש היה רב והכניסו במקומם ארבעה EL
 

bangy1

New member
היה קו 54 שהיה קיים בשנות ה50 ואולי לפני כן

קוי בני ברק
מה היו הקוים הראשונים שנפתחו בבני ברק ובאיזה שנים?
מתי נפתחו קוים 2 ו-5?
היה קו 54 שהיה קיים בשנות ה50 ואולי לפני כן
קו 54 מבני ברק לתל אביב היה קיים בתחילת שנות החמישים, ודומני שגם לפני קום המדינה,
תחנת המוצא שלו הייתה ברח' ר' עקיבא פינת רש"י ומשם ישירות לרח' ז'בוטינסקי לכיוון תל אביב,

בתוך תל אביב אינני יודע כיצד היה המסלול שלו בשנות ה50.

במשך השנים הקו הוארך עם התפתחותה של מועצת בני ברק שהפכה לעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה