קולולולו הנתניהוז בסימן חתונות

Harrington

Well-known member
מנהל
תאר לעצמך, שעובד שלך מתחתן, בזמן שאתה ב"שבעה". האם תקום מהשבעה, תלך לשמוח ולמחרת תשוב לשבעה?
כנראה שלא אלא אם אשאל פוסק הלכה שייקבע שההלכה מתירה זאת. היה מקרה בהולנד לפני כמה עשרות שנים, כאשר אחד ממנהיגי הקהילה היהודית של המדינה ישב שבעה בעת שנקבעה לו פגישה עם מלכת המדינה. הוא שאל פוסק הלכה וזה קבע שהוא יכול לצאת מהשבעה כדי לקיים את הפגישה החשובה מטעם 'כבודה של מלכות' (אם אני זוכר נכון את הנימוק ההלכתי).
מצב של מלחמה, שבה נהרגים חיילים, כמעשה של יום ביומו ואזרחים חטופים נרצחים, או גוססים בשבי האוייב - אמור להיחשב, בעיני מנהיג אחראי, כתקופת שבעה.
צר לי, אבל לא. פשוט לא. ברור שתקופת מלחמה היא לא תקופת שגרה וברור שיש לזה השלכות. אבל לא, זאת לא תקופת שבעה בשום צורה או דרך.
דא עקא, שמנהיגנו מנותק, הן מהמציאות והן מהעם שלו ויוצא לו לפגרות ולמסעות בילויים וחגיגות, כאילו הוא מנהל מדינה עשירה, שמחה וחופשיה, בימי שלום.
אני לא ראיתי כל סימן להתנהגות שאתה מתאר.
תקשורת, שאמורה לבקר את השלטון, חייבת לדווח לקוראיה, על התופעה הזאת. תקיפת הידיעה הזאת, יכולה להצביע על צביעות, או חירטוט, או גם וגם.
אינשאללה הייתה בישראל "תקשורת שמבקרת את השלטון". הייתי מאוד שמח אם זה היה המצב. לצערי זה כמעט ולא קיים. אולי עם חריגים מסוימים כמו חלק מהתוכניות בערוץ 14 וכדו'. אך אצל השאר זה מזמן לא עניין של ביקורת. זאת התקפת השלטון מתוך אג'נדה פוליטית. הא ותו לא. ברוב המוחלט של המקרים בכל אופן. יש חריגים גם בתקשורת הממסדית.

בכל מקרה, בכלל עוד לא נקבע תאריך לחתונתו של העוזר הנ"ל, כך שכל מה שאתה מעלה בסוגיה זו זאת זווית ראיה בהחלט מעניינת, אבל לא כל כך רלוונטית לעניין. לא לספר שהגב' נתניהו העניקה במתנה לחתונת רגב ולא למה שכתבתי למעלה על הכתבה הרדודה הזאת.
 

דגלמנגל

Well-known member
כנראה שלא אלא אם אשאל פוסק הלכה שייקבע שההלכה מתירה זאת. היה מקרה בהולנד לפני כמה עשרות שנים, כאשר אחד ממנהיגי הקהילה היהודית של המדינה ישב שבעה בעת שנקבעה לו פגישה עם מלכת המדינה. הוא שאל פוסק הלכה וזה קבע שהוא יכול לצאת מהשבעה כדי לקיים את הפגישה החשובה מטעם 'כבודה של מלכות' (אם אני זוכר נכון את הנימוק ההלכתי).
זה מה שחשבתי, שאתה, בגילך (ובמגזרך), עדיין זקוק לאישור מ"מבוגר אחראי", שיחשוב במקומך ויחליט עבורך, אם מותר לך ללכת לפעולה בצופים או לא. נכון שהתחסנת לקורונה, כי ה"מבוגר" אמר?
צר לי, אבל לא. פשוט לא. ברור שתקופת מלחמה היא לא תקופת שגרה וברור שיש לזה השלכות. אבל לא, זאת לא תקופת שבעה בשום צורה או דרך.
לא קבעתי אחד לאחד. אתה יכול לצקת לזה איזה סוג של דאגה מנקרת שנראית לך מתאימה, אבל חוסר כל דאגה, מרמז על ניתוק מהמציאות.
אני לא ראיתי כל סימן להתנהגות שאתה מתאר.
באמת?
אנחנו במלחמה שגובה קורבנות מדי יום. זה והכתבה המדוברת ואתה עדיין לא רואה שום סימן?! כנראה שגם אתה מנותק מהמציאות. במקרה כזה, חבל על הזמן ועל המאמץ, לנסות בכלל להתדיין אתך.
אינשאללה הייתה בישראל "תקשורת שמבקרת את השלטון". הייתי מאוד שמח אם זה היה המצב. לצערי זה כמעט ולא קיים. אולי עם חריגים מסוימים כמו חלק מהתוכניות בערוץ 14 וכדו'. אך אצל השאר זה מזמן לא עניין של ביקורת. זאת התקפת השלטון מתוך אג'נדה פוליטית. הא ותו לא. ברוב המוחלט של המקרים בכל אופן. יש חריגים גם בתקשורת הממסדית.
לא כולם מושלמים כמוך, אבל יש כאלה שמשתדלים. וערוץ 14 אינו מבקר את השלטון, הוא ה-שופר של השלטון.
בכל מקרה, בכלל עוד לא נקבע תאריך לחתונתו של העוזר הנ"ל, כך שכל מה שאתה מעלה בסוגיה זו זאת זווית ראיה בהחלט מעניינת, אבל לא כל כך רלוונטית לעניין. לא לספר שהגב' נתניהו העניקה במתנה לחתונת רגב ולא למה שכתבתי למעלה על הכתבה הרדודה הזאת.
גם לא נקבעו תאריכי סיום המלחמה, החזרת שארית הפליטה של החטופים הביתה ופרסום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית, כך שכל מה שאתה מעלה בסוגיה זו, אלה שטויות ומריחת מלים בעלמא. במחילה מכבודך.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה מה שחשבתי, שאתה, בגילך (ובמגזרך), עדיין זקוק לאישור מ"מבוגר אחראי", שיחשוב במקומך ויחליט עבורך, אם מותר לך ללכת לפעולה בצופים או לא. נכון שהתחסנת לקורונה, כי ה"מבוגר" אמר?
טעות קטנה יש לך בהבנת הנקרא (ובהבנת הסיטואציה). אינני זקוק לאיש "שיחשוב במקומי ויחליט עבורי" ולא נזקק ל"אישור ממבוגר אחראי". אני נזקק לפסיקת הלכה על-ידי מומחה להלכה (שיכול להיות מבוגר ממני או צעיר ממני, זה חסר כל חשיבות וה'תנאי' לתפקיד שונה לחלוטין). הלה לא מאשר לי אישית ולא אוסר עלי אישית מאומה. הוא גם לא מחליט בשבילי. הוא רק מספר לי מה עמדת ההלכה בנסיבות שאתאר בפניו. הא ותו לא. לאחר שיעשה זאת והתמונה המקצועית המלאה תהיה בידי, אני ולא אף אחד אחר אקבל את ההחלטה אם (בהנחה שהדבר מתאפשר על-פי ההלכה) ללכת לחתונה אם לאו. כמובן שאם תשובת פוסק ההלכה תהיה שהדבר אסור הלכתית, ההתלבטות שלי אכן תהיה מעט קלה יותר. עדיין ההחלטה תהיה בידיי ורק אני זה שאקבל אותה. אבל בהנחה שכשאני יושב שבעה (מה שאגב אני מקווה שכבר לא יקרה לי בחיים) ארצה לפעול על-פי ההלכה, במקרה כזה ההחלטה תהיה מעט יותר קלה, בעוד שאם הפסיקה תהיה פוזיטיבית, ההתלבטות שלי כבר לא תהיה הלכתית אלא רגשית נטו.
לא קבעתי אחד לאחד. אתה יכול לצקת לזה איזה סוג של דאגה מנקרת שנראית לך מתאימה, אבל חוסר כל דאגה, מרמז על ניתוק מהמציאות.
לא רואה ולא מכיר "חוסר כל דאגה". לא אצל אף יהודי/ישראלי למעשה. החריגים לעניין זה, לצערי הרב מאוד (וזה לא נכתב בציניות), אני מזהה אצל הרל"בניקים שפעמים רבות רוקדים על הדם של נפגעים רק כדי להנפיץ איזו השמצה טובה (לשיטתם) על ראש הממשלה. אבל אם נשים את זה בצד, צר לי, אבל באמת ובתמים אני לא חושב שמסתובב יהודי אחד בעולם או ישראלי אחד, עם "חוסר כל דאגה". כן, זה כולל את ראש הממשלה שאצלו המחשבה הזאת (הדאגה) מן הסתם מוגברת עוד מאשר אצל יהודים/ישראלים אחרים, 'רגילים', עקב האחריות הרבה שמונחת על כתפיו.
באמת באמת.
אנחנו במלחמה שגובה קורבנות מדי יום. זה והכתבה המדוברת ואתה עדיין לא רואה שום סימן?!
לא, ממש לא. רואה את ההיפך הגמור. רצונו של ראש הממשלה ללכת לחתונת בנו ואולי גם לחתונת עוזרו (כאשר אין שום השוואה ביניהם על אף נסיונותיה היפים של הכתבת הרדודה לערוך השוואה כזאת), לא מלמדת בעיני של שום "חוסר כל דאגה" כהגדרתך. אני גם לא חושב שיש ישראלים רבים שנמנעים מללכת לחתונות השנה בגלל המצב המלחמתי שאנו נמצאים בו. אני גם לא חושב שיש זוגות רבים שנמנעים מלהינשא בתקופה זו מהסיבה הנ"ל. מן הסתם יש פה ושם כאלה, אולי יותר במעגלים הקרובים יותר למעגל הנפגעים (חטופים או חו"ח נפגעים במלחמה עצמה). אבל עובדתית יש מידי ערב חתונות והאולמות אינם ריקים.
בכל מקרה אם נחזור לרוה"מ תשובתי היא בדיוק כפי שכתבתי למעלה וחזרתי כעת לבקשתך.
כנראה שגם אתה מנותק מהמציאות.
אולי. ואיתי כנראה כל אולמות האירועים, כל הזוגות הנישאים, כל אורחיהם, ואולי אף "רוב הציבור הישראלי". פשוט אין קשר מיוחד או מחויב בין הדאגה הרבה, בין המחשבות שנמצאות בראש כולנו, בין הכאב שנמצא בליבות כולנו, לשאלה מה אנחנו עושים כל ערב. האם דאגתנו וכאבנו מחייבים אותנו לשבת בדכאון כל ערב ולבכות, כך במשך שנה שלמה, או שאנחנו יכולים לנסות לנהל חיי שגרה על אף הכאב והדאגה שלא משות מליבנו לרגע. המציאות היא השניה, זולת אצל חריגים. אז לפעמים יש פחות חשק, כן בגלל המאורעות, ולפעמים זה טיפה מתרחק. אך טבעי ואנושי כל הנ"ל. אבל כאמור, על אף הכתבה המרגשת, לא מצאתי שום בעיה מבחינה זו אצל ראש ממשלתנו.
לטעמי אני אם כן לא רק שלא מנותק מהמציאות, אלא בעניין הזה מחובר אליה כנראה יותר ממך. זאת בכל אופן, בכפוף לסברה שאתה באמת מתכוון לדבריך כאן ושאינם נכתבים נטו כדי להגיע בסוף לאפשרות לומר 'ביבי פויה' ותו לא. לא מן הנמנע, מבלי לפגוע בכבודך, שזה כל העניין ושגם אתה לא נמנע מלחייך בשנה זו כשמישהו מספר לך בדיחה טובה.
במקרה כזה, חבל על הזמן ועל המאמץ, לנסות בכלל להתדיין אתך.
אוקיי, זה כבר לשיקולך. לא יכול לקבל החלטה זו עבורך.
לא כולם מושלמים כמוך, אבל יש כאלה שמשתדלים.
אשריהם. אני אגב רחוק מלהיות מושלם (אם כי לא ברור לאיזה תחום אתה בדיוק מתכוון). יכול רק להשתדל. אבל לטעמי אין כל קשר לשאלת היותו של אדם מושלם או משתדל (או לא) להיות כזה. כל שאני מבקש מהתקשורת זה יושרה והגינות. הא ותו לא. כאמור מעלה, זה לא כל כך קיים בתקשורת הישראלית וכתוצאה מכך אני לא יכול לראות את התקשורת הממסדית ככזאת שמבצעת את מלאכתה "לבקר את השלטון" נאמנה. רמת ה'מושלמות' של האנשים אינה רלוונטית לכך. ודווקא במקרה הזה די היה בהשתדלות (לא למושלמות, אלא לעבודה ביושרה והגינות).
וערוץ 14 אינו מבקר את השלטון, הוא ה-שופר של השלטון.
יש בו כאלה שנדמים כשופרות, אך הערוץ משמיע לא מעט ביקורת על השלטון. אם אתה טוען אחרת אתה רק מלמד בכך שאינך מכיר את הערוץ, אלא רק כותב מה ששמעת או קראת עליו מפי אחרים (קרי לענייננו, בדפי המסרים של מחנה הרל"ב). כל מי שצופה בערוץ מעת לעת יודע שהוא מבקר גם מבקר את השלטון. גם את העומד בראשות השלטון למקרה שתהית.
גם לא נקבעו תאריכי סיום המלחמה, החזרת שארית הפליטה של החטופים הביתה ופרסום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית, כך שכל מה שאתה מעלה בסוגיה זו, אלה שטויות ומריחת מלים בעלמא. במחילה מכבודך.
תהרוג אותי אבל לא הצלחתי להבין את הקשר בין מחט לת_ת. קראתי את המשפט הזה 3 פעמים וישבתי לחשוב עליו ארוכות (יחסית). פשוט לא מבין מה בדיוק רצית לומר כאן (בכל אופן, מה רצית לומר שקשור איכשהו לדברי למעלה עליהם התיימרת להגיב במשפט זה, או לדיון שלנו). אגב בדיוק לפני כמה דקות (ארוכות :)) כתבתי לך תגובה ארוכה, אינני זוכר אם זה בשרשור זה או אחר, בנוגע לוועדת החקירה הממלכתית (מי בכלל קבע כבר שכזאת תהיה הוועדה שתוקם?) וסדר הזמנים הצפוי לתוצאותיה. בכל מקרה, אין לי מושג מה מדברי אמור לדעתך להיות "מריחת מילים בעלמא". אבל אם אתה הבנת ולא סתם היה לך חשוב לכתוב את הדברים כך כדי להפגין עקיצה/השמצה כביכול כדי לצאת לידי חובה בכל זאת על אף הדיון הענייני שאנחנו מצליחים לקיים בגדול ר"ל, דיינו.
 

דגלמנגל

Well-known member
טעות קטנה יש לך בהבנת הנקרא (ובהבנת הסיטואציה). אינני זקוק לאיש "שיחשוב במקומי ויחליט עבורי" ולא נזקק ל"אישור ממבוגר אחראי". אני נזקק לפסיקת הלכה על-ידי מומחה להלכה (שיכול להיות מבוגר ממני או צעיר ממני, זה חסר כל חשיבות וה'תנאי' לתפקיד שונה לחלוטין). הלה לא מאשר לי אישית ולא אוסר עלי אישית מאומה. הוא גם לא מחליט בשבילי. הוא רק מספר לי מה עמדת ההלכה בנסיבות שאתאר בפניו. הא ותו לא. לאחר שיעשה זאת והתמונה המקצועית המלאה תהיה בידי, אני ולא אף אחד אחר אקבל את ההחלטה אם (בהנחה שהדבר מתאפשר על-פי ההלכה) ללכת לחתונה אם לאו. כמובן שאם תשובת פוסק ההלכה תהיה שהדבר אסור הלכתית, ההתלבטות שלי אכן תהיה מעט קלה יותר. עדיין ההחלטה תהיה בידיי ורק אני זה שאקבל אותה. אבל בהנחה שכשאני יושב שבעה (מה שאגב אני מקווה שכבר לא יקרה לי בחיים) ארצה לפעול על-פי ההלכה, במקרה כזה ההחלטה תהיה מעט יותר קלה, בעוד שאם הפסיקה תהיה פוזיטיבית, ההתלבטות שלי כבר לא תהיה הלכתית אלא רגשית נטו.
הטעות בהבנה היא שלך. שאינך מסוגל להחליט בעניין פרטי ואינטימי ונזקק ל"חושב במקום", שמחליט עבורך. אני קורא לזה "מבוגר אחראי", אתה קורא לזה "פוסק הלכה", אבל בתכלס, הפוסק הזה הוא מין "מתקשר", שמפרש את רצונותיו וכוונותיו של ה"איש גדול בשמים". כל זה, מבלי להיכנס לעובדות, שה"איש גדול בשמים", הוא בכלל דמות פיקטיבית ואת ה"תורה" שלו כתבו מאמיניו, בני אנוש.
לא רואה ולא מכיר "חוסר כל דאגה". לא אצל אף יהודי/ישראלי למעשה. החריגים לעניין זה, לצערי הרב מאוד (וזה לא נכתב בציניות), אני מזהה אצל הרל"בניקים שפעמים רבות רוקדים על הדם של נפגעים רק כדי להנפיץ איזו השמצה טובה (לשיטתם) על ראש הממשלה. אבל אם נשים את זה בצד, צר לי, אבל באמת ובתמים אני לא חושב שמסתובב יהודי אחד בעולם או ישראלי אחד, עם "חוסר כל דאגה". כן, זה כולל את ראש הממשלה שאצלו המחשבה הזאת (הדאגה) מן הסתם מוגברת עוד מאשר אצל יהודים/ישראלים אחרים, 'רגילים', עקב האחריות הרבה שמונחת על כתפיו.
אהה, אז אתה מצליח להבין את הדאגה והעדרה, אבל רק כששמים לך שלט "כאן יריבים פוליטיים". השלט שמניח את דעתך, הוא "כאן אנש"ש", בדומה ל"בעיה של מישהו אחר", אצל דגלאס אדאמס, בסיפור על העלמת ההר.
לא, ממש לא. רואה את ההיפך הגמור. רצונו של ראש הממשלה ללכת לחתונת בנו ואולי גם לחתונת עוזרו (כאשר אין שום השוואה ביניהם על אף נסיונותיה היפים של הכתבת הרדודה לערוך השוואה כזאת), לא מלמדת בעיני של שום "חוסר כל דאגה" כהגדרתך. אני גם לא חושב שיש ישראלים רבים שנמנעים מללכת לחתונות השנה בגלל המצב המלחמתי שאנו נמצאים בו. אני גם לא חושב שיש זוגות רבים שנמנעים מלהינשא בתקופה זו מהסיבה הנ"ל. מן הסתם יש פה ושם כאלה, אולי יותר במעגלים הקרובים יותר למעגל הנפגעים (חטופים או חו"ח נפגעים במלחמה עצמה). אבל עובדתית יש מידי ערב חתונות והאולמות אינם ריקים.
אין דין ראש הממשלה, כדין כל אזרח מהשורה. הוא האזרח מספר אחת. עליו לשמש דוגמה. כל אזרח מהשורה, לא טירפד 6 פעמים את חיסול צמרת החמאס ולא יזם הזרמת מיליוני דולרים בכל חודש לאויבינו, מתוך תפיסה שגויה, שבכך ישיג שקט מצידם. על שגיאות צריך לשלם, אבל הוא לא מרגיש שום אחריות. הוא קובע את גורל המדינה, אבל מתנהג כאילו כל זה לא נוגע לו. המלחמה לא נגמרת, חיילים ממשיכים ליהרג, חטופים ממשיכים להירצח, אבל זה לא נוגע לו, כי יש לו חגיגה אצל העובד שלו, זה שמביא לו קולות. ועם זה אתה חי בשלום. את זה אתה מצדיק. בא לי להקיא מגישה כזאת.
בכל מקרה אם נחזור לרוה"מ תשובתי היא בדיוק כפי שכתבתי למעלה וחזרתי כעת לבקשתך.
לא ביקשתי, אבל אם אתה מתעקש, אז אפנה אותך שוב אל סיפור העלמת ההר, כפי שכתבתי לעיל.
לטעמי אני אם כן לא רק שלא מנותק מהמציאות, אלא בעניין הזה מחובר אליה כנראה יותר ממך. זאת בכל אופן, בכפוף לסברה שאתה באמת מתכוון לדבריך כאן ושאינם נכתבים נטו כדי להגיע בסוף לאפשרות לומר 'ביבי פויה' ותו לא. לא מן הנמנע, מבלי לפגוע בכבודך, שזה כל העניין ושגם אתה לא נמנע מלחייך בשנה זו כשמישהו מספר לך בדיחה טובה.
אני לא נושא באחריות ל-600 חללים ו-1,400 נרצחים וחטופים. ממני לא מצופה לבקש סליחה ולקבל על עצמי את הדין, אם ייסלח לי או לא, שהרי סליחה מבקשים, לא מספיק לאמר את המילה. אתה, כאדם דתי, אמור להכיר את זה, ממנהג הסליחות.
כאזרח מהשורה, אילו נשאתי באחריות כבדה כזאת - לא הייתי מקשיב לבדיחות. להבנתי, יש הבדל שמים וארץ, בין אזרח מהשורה, לבין האזרח מספר אחת. להבנתך - כנראה שאין.
יש בו כאלה שנדמים כשופרות, אך הערוץ משמיע לא מעט ביקורת על השלטון. אם אתה טוען אחרת אתה רק מלמד בכך שאינך מכיר את הערוץ, אלא רק כותב מה ששמעת או קראת עליו מפי אחרים (קרי לענייננו, בדפי המסרים של מחנה הרל"ב). כל מי שצופה בערוץ מעת לעת יודע שהוא מבקר גם מבקר את השלטון. גם את העומד בראשות השלטון למקרה שתהית.
אני מכיר אותו. וגם את התאום שלו ערוץ "טוב" (אגב "טוב", בחירת שם לטמפיטים, שמאמינים, שאם קוראים לו "טוב", אז הוא בטח כזה). אני גולש אליהם, לפעמים, במסגרת "הכר את השד". קשה מאוד, אפילו לדמיין, ש-14 מבקר את ממשלת ביבי.
תהרוג אותי אבל לא הצלחתי להבין את הקשר בין מחט לת_ת. קראתי את המשפט הזה 3 פעמים וישבתי לחשוב עליו ארוכות (יחסית). פשוט לא מבין מה בדיוק רצית לומר כאן (בכל אופן, מה רצית לומר שקשור איכשהו לדברי למעלה עליהם התיימרת להגיב במשפט זה, או לדיון שלנו). אגב בדיוק לפני כמה דקות (ארוכות :)) כתבתי לך תגובה ארוכה, אינני זוכר אם זה בשרשור זה או אחר, בנוגע לוועדת החקירה הממלכתית (מי בכלל קבע כבר שכזאת תהיה הוועדה שתוקם?) וסדר הזמנים הצפוי לתוצאותיה. בכל מקרה, אין לי מושג מה מדברי אמור לדעתך להיות "מריחת מילים בעלמא". אבל אם אתה הבנת ולא סתם היה לך חשוב לכתוב את הדברים כך כדי להפגין עקיצה/השמצה כביכול כדי לצאת לידי חובה בכל זאת על אף הדיון הענייני שאנחנו מצליחים לקיים בגדול ר"ל, דיינו.
הקשר הוא קביעת התאריך לחגיגה של העובד והציפיה המובנת מאליה, מרה"מ, לבוא לחגוג איתו - זאת, בעצם ימי המלחמה, בין ימי הלוויות, התכופים כל כך, של נרצחים ושל חללי צה"ל. מראש ממשלה מצופה לחוש את העם ולא להתחפש לאזרח מהשורה ולרוץ לחגיגות.

=================================
הערה: אם תמשיך ככה, לכתוב חוברות, פשוט אתעלם ממך. אין לי זמן, גם להתעמק בכל חוברת שלך, כדי להגיב וגם ליהנות מדברי שאר הכותבים בפורום.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הטעות בהבנה היא שלך. שאינך מסוגל להחליט בעניין פרטי ואינטימי ונזקק ל"חושב במקום", שמחליט עבורך. אני קורא לזה "מבוגר אחראי", אתה קורא לזה "פוסק הלכה", אבל בתכלס, הפוסק הזה הוא מין "מתקשר", שמפרש את רצונותיו וכוונותיו של ה"איש גדול בשמים". כל זה, מבלי להיכנס לעובדות, שה"איש גדול בשמים", הוא בכלל דמות פיקטיבית ואת ה"תורה" שלו כתבו מאמיניו, בני אנוש.
אין כל הבדל בין מה שאתה מתאר כאן (אמנם באופן שגוי) להתייעצות של אזרח עם עורך דין בסוגיה חוקית מסוימת. הוא נועץ בעורך דין מאחר וזה בקי ממנו בנושא, ואז מקבל את החלטתו.
לגבי "העובדה" שבסיפא דבריך, מציע שתבדוק את משמעות המושג עובדה. רמז: דעתך ואמונתך אין עובדות.
אהה, אז אתה מצליח להבין את הדאגה והעדרה, אבל רק כששמים לך שלט "כאן יריבים פוליטיים". השלט שמניח את דעתך, הוא "כאן אנש"ש", בדומה ל"בעיה של מישהו אחר", אצל דגלאס אדאמס, בסיפור על העלמת ההר.
אם אתה הבנת את הקשר בין המשפט הזה לדברי, דיינו.
 

דגלמנגל

Well-known member
אין כל הבדל בין מה שאתה מתאר כאן (אמנם באופן שגוי) להתייעצות של אזרח עם עורך דין בסוגיה חוקית מסוימת. הוא נועץ בעורך דין מאחר וזה בקי ממנו בנושא, ואז מקבל את החלטתו.
לגבי "העובדה" שבסיפא דבריך, מציע שתבדוק את משמעות המושג עובדה. רמז: דעתך ואמונתך אין עובדות.
בדקתי. הן כן. לפחות במקרה הזה.
אם אתה הבנת את הקשר בין המשפט הזה לדברי, דיינו.
תמשיך לחלום. אם זה מנחם אותך, דיינו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מהכתבות המטומטמות יותר שקראתי לאחרונה :).

מה הקשר בין חתונת בנו של אדם לחתונת אחד מעובדיו, קרוב ככל שלא יהיה :)? לא יודע מי האידיוט שכתב את זה, אבל אני מוכן להתערב שהוא טרם חיתן את אחד מילדיו בחיים :). אחרת לא היה מוציא דברי הבל מטופשים כאלה מפיו כנראה.

הרדידות של הכותב באה לידי ביטוי גם לקראת סוף הכתבה, כאשר נמצא משום מה לנכון לספר לאומה שהגב' נתניהו נתנה לחתונת בנה של מירי רגב ספר במתנה ר"ל טט'ט ל"ע.

דחילק, ברצינות, עד כמה משועממים חיי הרל"בניק שזה מה שמעסיק אתכם :)?
אתה משלם מיסים? אם כן לא מפריע לך שראש הממשלה שלך מנסה לרשום כל הוצאה פרטית שלו ושל משפחתו הגרעינית על חשבון משלמי המיסים שאתה חלק מהם?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה משלם מיסים? אם כן לא מפריע לך שראש הממשלה שלך מנסה לרשום כל הוצאה פרטית שלו ושל משפחתו הגרעינית על חשבון משלמי המיסים שאתה חלק מהם?
זה קשור איכשהו לדיון, לדברי, או לנושא השרשור?
 
למעלה