טעות קטנה יש לך בהבנת הנקרא (ובהבנת הסיטואציה). אינני זקוק לאיש "שיחשוב במקומי ויחליט עבורי" ולא נזקק ל"אישור ממבוגר אחראי". אני נזקק לפסיקת הלכה על-ידי מומחה להלכה (שיכול להיות מבוגר ממני או צעיר ממני, זה חסר כל חשיבות וה'תנאי' לתפקיד שונה לחלוטין). הלה לא מאשר לי אישית ולא אוסר עלי אישית מאומה. הוא גם לא מחליט בשבילי. הוא רק מספר לי מה עמדת ההלכה בנסיבות שאתאר בפניו. הא ותו לא. לאחר שיעשה זאת והתמונה המקצועית המלאה תהיה בידי, אני ולא אף אחד אחר אקבל את ההחלטה אם (בהנחה שהדבר מתאפשר על-פי ההלכה) ללכת לחתונה אם לאו. כמובן שאם תשובת פוסק ההלכה תהיה שהדבר אסור הלכתית, ההתלבטות שלי אכן תהיה מעט קלה יותר. עדיין ההחלטה תהיה בידיי ורק אני זה שאקבל אותה. אבל בהנחה שכשאני יושב שבעה (מה שאגב אני מקווה שכבר לא יקרה לי בחיים) ארצה לפעול על-פי ההלכה, במקרה כזה ההחלטה תהיה מעט יותר קלה, בעוד שאם הפסיקה תהיה פוזיטיבית, ההתלבטות שלי כבר לא תהיה הלכתית אלא רגשית נטו.
הטעות בהבנה היא שלך. שאינך מסוגל להחליט בעניין פרטי ואינטימי ונזקק ל"חושב במקום", שמחליט עבורך. אני קורא לזה "מבוגר אחראי", אתה קורא לזה "פוסק הלכה", אבל בתכלס, הפוסק הזה הוא מין "מתקשר", שמפרש את רצונותיו וכוונותיו של ה"איש גדול בשמים". כל זה, מבלי להיכנס לעובדות, שה"איש גדול בשמים", הוא בכלל דמות פיקטיבית ואת ה"תורה" שלו כתבו מאמיניו, בני אנוש.
לא רואה ולא מכיר "חוסר כל דאגה". לא אצל אף יהודי/ישראלי למעשה. החריגים לעניין זה, לצערי הרב מאוד (וזה לא נכתב בציניות), אני מזהה אצל הרל"בניקים שפעמים רבות רוקדים על הדם של נפגעים רק כדי להנפיץ איזו השמצה טובה (לשיטתם) על ראש הממשלה. אבל אם נשים את זה בצד, צר לי, אבל באמת ובתמים אני לא חושב שמסתובב יהודי אחד בעולם או ישראלי אחד, עם "חוסר כל דאגה". כן, זה כולל את ראש הממשלה שאצלו המחשבה הזאת (הדאגה) מן הסתם מוגברת עוד מאשר אצל יהודים/ישראלים אחרים, 'רגילים', עקב האחריות הרבה שמונחת על כתפיו.
אהה, אז אתה מצליח להבין את הדאגה והעדרה, אבל רק כששמים לך שלט "כאן יריבים פוליטיים". השלט שמניח את דעתך, הוא "כאן אנש"ש", בדומה ל"בעיה של מישהו אחר", אצל דגלאס אדאמס, בסיפור על העלמת ההר.
לא, ממש לא. רואה את ההיפך הגמור. רצונו של ראש הממשלה ללכת לחתונת בנו ואולי גם לחתונת עוזרו (כאשר אין שום השוואה ביניהם על אף נסיונותיה היפים של הכתבת הרדודה לערוך השוואה כזאת), לא מלמדת בעיני של שום "חוסר כל דאגה" כהגדרתך. אני גם לא חושב שיש ישראלים רבים שנמנעים מללכת לחתונות השנה בגלל המצב המלחמתי שאנו נמצאים בו. אני גם לא חושב שיש זוגות רבים שנמנעים מלהינשא בתקופה זו מהסיבה הנ"ל. מן הסתם יש פה ושם כאלה, אולי יותר במעגלים הקרובים יותר למעגל הנפגעים (חטופים או חו"ח נפגעים במלחמה עצמה). אבל עובדתית יש מידי ערב חתונות והאולמות אינם ריקים.
אין דין ראש הממשלה, כדין כל אזרח מהשורה. הוא האזרח מספר אחת. עליו לשמש דוגמה. כל אזרח מהשורה, לא טירפד 6 פעמים את חיסול צמרת החמאס ולא יזם הזרמת מיליוני דולרים בכל חודש לאויבינו, מתוך תפיסה שגויה, שבכך ישיג שקט מצידם. על שגיאות צריך לשלם, אבל הוא לא מרגיש שום אחריות. הוא קובע את גורל המדינה, אבל מתנהג כאילו כל זה לא נוגע לו. המלחמה לא נגמרת, חיילים ממשיכים ליהרג, חטופים ממשיכים להירצח, אבל זה לא נוגע לו, כי יש לו חגיגה אצל העובד שלו, זה שמביא לו קולות. ועם זה אתה חי בשלום. את זה אתה מצדיק. בא לי להקיא מגישה כזאת.
בכל מקרה אם נחזור לרוה"מ תשובתי היא בדיוק כפי שכתבתי למעלה וחזרתי כעת לבקשתך.
לא ביקשתי, אבל אם אתה מתעקש, אז אפנה אותך שוב אל סיפור העלמת ההר, כפי שכתבתי לעיל.
לטעמי אני אם כן לא רק שלא מנותק מהמציאות, אלא בעניין הזה מחובר אליה כנראה יותר ממך. זאת בכל אופן, בכפוף לסברה שאתה באמת מתכוון לדבריך כאן ושאינם נכתבים נטו כדי להגיע בסוף לאפשרות לומר 'ביבי פויה' ותו לא. לא מן הנמנע, מבלי לפגוע בכבודך, שזה כל העניין ושגם אתה לא נמנע מלחייך בשנה זו כשמישהו מספר לך בדיחה טובה.
אני לא נושא באחריות ל-600 חללים ו-1,400 נרצחים וחטופים. ממני לא מצופה לבקש סליחה ולקבל על עצמי את הדין, אם ייסלח לי או לא, שהרי סליחה מבקשים, לא מספיק לאמר את המילה. אתה, כאדם דתי, אמור להכיר את זה, ממנהג הסליחות.
כאזרח מהשורה, אילו נשאתי באחריות כבדה כזאת - לא הייתי מקשיב לבדיחות. להבנתי, יש הבדל שמים וארץ, בין אזרח מהשורה, לבין האזרח מספר אחת. להבנתך - כנראה שאין.
יש בו כאלה שנדמים כשופרות, אך הערוץ משמיע לא מעט ביקורת על השלטון. אם אתה טוען אחרת אתה רק מלמד בכך שאינך מכיר את הערוץ, אלא רק כותב מה ששמעת או קראת עליו מפי אחרים (קרי לענייננו, בדפי המסרים של מחנה הרל"ב). כל מי שצופה בערוץ מעת לעת יודע שהוא מבקר גם מבקר את השלטון. גם את העומד בראשות השלטון למקרה שתהית.
אני מכיר אותו. וגם את התאום שלו ערוץ "טוב" (אגב "טוב", בחירת שם לטמפיטים, שמאמינים, שאם קוראים לו "טוב", אז הוא בטח כזה). אני גולש אליהם, לפעמים, במסגרת "הכר את השד". קשה מאוד, אפילו לדמיין, ש-14 מבקר את ממשלת ביבי.
תהרוג אותי אבל לא הצלחתי להבין את הקשר בין מחט לת_ת. קראתי את המשפט הזה 3 פעמים וישבתי לחשוב עליו ארוכות (יחסית). פשוט לא מבין מה בדיוק רצית לומר כאן (בכל אופן, מה רצית לומר שקשור איכשהו לדברי למעלה עליהם התיימרת להגיב במשפט זה, או לדיון שלנו). אגב בדיוק לפני כמה דקות (ארוכות
) כתבתי לך תגובה ארוכה, אינני זוכר אם זה בשרשור זה או אחר, בנוגע לוועדת החקירה הממלכתית (מי בכלל קבע כבר שכזאת תהיה הוועדה שתוקם?) וסדר הזמנים הצפוי לתוצאותיה. בכל מקרה, אין לי מושג מה מדברי אמור לדעתך להיות "מריחת מילים בעלמא". אבל אם אתה הבנת ולא סתם היה לך חשוב לכתוב את הדברים כך כדי להפגין עקיצה/השמצה כביכול כדי לצאת לידי חובה בכל זאת על אף הדיון הענייני שאנחנו מצליחים לקיים בגדול ר"ל, דיינו.
הקשר הוא קביעת התאריך לחגיגה של העובד והציפיה המובנת מאליה, מרה"מ, לבוא לחגוג איתו - זאת, בעצם ימי המלחמה, בין ימי הלוויות, התכופים כל כך, של נרצחים ושל חללי צה"ל. מראש ממשלה מצופה לחוש את העם ולא להתחפש לאזרח מהשורה ולרוץ לחגיגות.
=================================
הערה: אם תמשיך ככה, לכתוב חוברות, פשוט אתעלם ממך. אין לי זמן, גם להתעמק בכל חוברת שלך, כדי להגיב וגם ליהנות מדברי שאר הכותבים בפורום.