קונאן המקורי, התרשמות ראשונית

קונאן המקורי, התרשמות ראשונית

יצא לי לראות לא מזמן בטלויזיה את הרימייק של קונאן הברברי. הסרט עצמו די גרוע, אבל מצד שני יותר מרגישים בו את "עולם המשחק" מאשר בסרטים המקוריים.

אז זה גרם לי לגגל פה ושם, והנה הפתעה - מסתבר שמבחר לא רע מכתביו של רוברט אי האוורד, כולל סיפורי קונאן המקוריים, נגיש בוויקיסורס:
http://en.wikisource.org/wiki/Author:Robert_Ervin_Howard

אז לאט לאט התחלתי לקרוא אותם לפי הסדר. זה לוקח זמן כי אני קורא אותם מהטלפון הנייד בנסיעות באוטובוס לבסיס וממנו, אבל בינתיים סיימתי עם שני הראשונים (הפיניקס על החרב ומצודת הארגמן, ששניהם מתרחשים כשקונאן כבר מלך) ואני באמצע השלישי (צריח הפיל, שמתרחש בנעוריו של קונאן).

התרשמויות בינתיים:

1) כנראה ששיטת הנק"פ של מו"ד היא בהשראת הספרים האלה. קונאן חוטף מכות, נפצע, נדקר, משפריצים עליו כל מיני רעלים - והוא ממשיך להילחם כאילו כלום.
2) למרות זאת, קונאן לא כזה מוכשר בלהיסתדר לבד - בינתיים תמיד צץ איזה מכשף או גנב מפוקפק שמסדר בשבילו כמה דברים.
3) הקסם שם דווקא מאוד לא מו"די. אין ממש לחשים ישירים, יותר כל מיני זימונים, רעלים, ו"זאת אבקה שמצאתי באיזה קבר בסטיגיה..."

מישהו שיחק בשיטה שמוקדשת לעולמו של קונאן או קרא כבר את הסיפורים?
 

dsa100

New member
אני קורא את אוסף הסיפורים

חלק יצאו אחרי שהאוורד נפטר.
לפי חלק מהסיפורים שלו יצרו את הסרט הראשון. בחלק מהסיפורים הוא אפילו לא הדמות הראשית, בסה"כ אני נהנה מהספר.
אין שום ספק שה DND קיבל השראה חזקה מהסיפורים, בנוסף אני חושב שבגלל שרוב האנשים ששיחקו דמות של לוחם ראו את הסרטים,
ולכן משחק הדמות שלהם תמיד מקבל השראה מקונן או מלוחם סיפורתי אחר (אגב מאוד דומה) קמרון מרומח הדרקון.
 
חלק גם נערכו וצונזרו

מה שבוויקיסורס אמורים להיות המקוריים, בכל אופן.

קונאן מהסיפורים גם די שונה מאיך ששוורצנגר שיחק אותו. הוא יותר דברן ובעל חוש הומור מוזר.

אני לא בטוח עד כמה קונאן השפיע על עיצוב דמויות הלוחמים במשחקי תפקידים, שבדרך כלל לא תאמו לסטריאוטיפ הברברי. אבל הספרים בהחלט שימשו השראה לגארי גייגקס, ביחד עם עוד סיפורי פנטזיה וחרב וכשפים שהמלצות לקרוא אותם מופיעות כבר בסוף המהדורה הראשונה של מוד"מ.

קרמון הוא דמות ממש שונה מקונאן. הוא יותר נאיבי ויותר נגרר. אתה לא תראה את קרמון מחליט לפרוץ למגדל מסתורי סתם בגלל שאיזה חוטף-נשים בפאב מלוכלך אמר שיש שם תכשיט ממש גדול. כנ"ל לא חונק מלך על כס המלוכה כדי לקחת לו את הכתר.
 
אגב, מישהו זוכר את קומיקס קונאן בעברית?

באייטיז היה ירחון נוער די נשכח בשם "משהו" (אאל"ט מבית מעריב) שכלל את הקומיקס הצ'יזי על עלילות קונאן (שהתהדר בקסדה מכוערת עם קרניים עקומות ושרירים בכל מיני מקומות לא סבירים בגופו) אבל הן הירחון והן הקומיקס לא התקיימו כל כך הרבה זמן...
 

DDN

New member
למה ככה?

אני הייתי מנוי על "משהו", גם כשהיה ירחון וגם כשהיה דו-שבועון.
אני זוכר אותו כמשהו יחסית ארוך.
בשלב מסויים היה לו מוסף קומיקס גדול, עם עלילות ספיידרמן מופרכות (לקחו חלקים מכל מיני קומיקסי ספיידרמן ונתנו אותם בלי קשר ביניהם)

הכתבות בתחילת הדרך על מו"ד (בעיתון שהוצג לראשונה, הייתה גם כתבה על WWF) היו חביבות עליי
 
איפה שגדלתי היה קשה להשיג את משהו

אז קראתי את "כולנו" שהיה ניתן לרכישה בקלות בקיוסק של יעקב הגרוזיני.
את "משהו" יצא לי לקרוא פה ושם אצל ילדים שהיה להם מנוי (אבי המגניב והפרימיטיבי התפלץ מהרעיון של לשלוח צ'קים בדואר בשביל לעשות מנוי, שלא לדבר על לתת כרטיסי אשראי בטלפון!) - אני זוכר משם בעיקר את הקומיקס של קונאן, אבל די במעומעם. היה שם איזה קטע שמישהו עם ברדס מפרוות זאב מחפש את קונאן, ובקטע אחר עמדו להקריב את קונאן והיה שם נביא שהיה אמור לראות משהו בכדור בדולח או ראי, והתפלץ לראות של"אסיר שמיד יעלה לעולה" יש עתיד שבו הוא מכתיר את עצמו למלך.

כששיחקנו מו"ד, אחד החבר'ה שהיה לו מנוי ל"משהו" הקריא משם ספויילרים לדרגות גבוהות (לנו הייתה רק הקופסא האדומה) - למשל, שכדאי לכוהן להיות נייטרלי כי בדרגה 9 הוא יכול להפוך לדרואיד!
 
למעלה