קופת גמל לאימי היקרה

קופת גמל לאימי היקרה

אימי בת 55. לפני כחודש השתחררה לה סכום כסף ניכר מקרן השתלמות. האם כדי לה עם סכום הכסף שהשתחרר לרכוש קופת גמל אמרלד שהיא קופת גמל לטווח קצר יחסית?או שעדיף לה לשמור את הכסף בבנק בעובר ושב?
 

assaf el

New member
תגובה

לא כל כך הבנתי את השאלה. אם יש לה קרן השתלמות ועל פי השאלה אני מבין שהיא לא זקוקה כעת לכסף האפשרות הטובה ביותר בכדי להנות מפטור ממס על הרווחים היא להשאיר את הכסף בקרן השתלמות ולבחון מה המסלול הנכון ביותר עבור אימך-סולידי,גמיש,מנייתי וכד',יש מגוון רחב של מסלולים בקרנות ההשתלמות וגם מסלולים הדומים למסלול של אמרלד שהוא עד 15% במניות. אין אפשרות להעביר כסף מקרן השתלמות לקופת גמל ומשיכה מקרן ההשתלמות והפקדה של סכום גדול(מעל לכ-20,000 ש"ח) בקופת גמל תחייב במס על רווחים ראלים בעת המשיכה וכך לקחת כסף פטור והפכת לחייב ללא כל צורך. לגבי הבנק - יש לבחון את האלטרנטיבות ולזכור שבכולם יש מס על רווחי הון ואם מדובר על סכום גדול מדובר בלא מעט כסף.
 
מחדדת את השאלה

לאחר 6 שנים קרן השתלמות הופכת נזילה, נכון? האם עדיף לי עם סכום הכסף שישתחרר להפקיד בבנק בפק"מ או בקופת גמל. אימי כבר לא ממש צעירה כך שחשבתי על קופה סולידית שניתן בתום 5 שנים למשוך את הכסף, מה דעתך?
 
מנסה לענות

תמיד עדיף קופת גמל על פני פק"מ. אם מדובר בקופת גמל שמתחילה להיצבר בגיל מאוחר יחסית (כגילה של אימך), עדיף כמובן לבחור בקופה סולידית ככל שניתן (גם כך הריבית בימים אלו היא מאוד בעייתית).
 
למעלה