קוצ'ינה תמר - רגשות מעורבים

sweetdreams

New member
מסכימה!

 

Czerniak

New member
מסכים גם (עם גסטרו)

אני לא חושב שהעיקרון הוא הפיצוי, לפחות בשבילי לא, אלא התחושה. להחזיר מנה טובה בנימוק - לא טעים - זה לא עובר מבחינתי וחסר נימוס ולא אעשה זאת. מנה שיצאה קרה מהמטבח*2 -זה מחייב התייחסות. דרך אגב - אם כבר קינוח פיצוי, לדעתי מנומס יותר להוריד מהחשבון את הקינוח שהוזמן ולא לפצות באמצעות קינוח שלא הוזמן.
הייתי פעם במסעדה שלאחר שברגע שהגיעו המנות - אמרנו למלצרית שהיא התבלבלה והביאה לנו מנה שלא הזמנו במקום אחת שכן. היא הלכה עם המנה - לאחראי משמרת - החזירה אותה אלינו ואמרה שזה עליהם והיא תביא לנו את המנה שכן הזמנו. לכאורה זה פיצוי, בפועל - הרגשה לא משהו, גם אנחנו לא מסוגלים לאכול ביחד כולם וגם יש לנו על השולחן מנה שאף אחד לא רוצה.
 
לכל המגיבים - נפלתם על הראש

המלצרית עשתה טעות? שהמסעדה תשלם!
לא מספיקה עוגמת הנפש של לשבת כל הארוחה עם חולצה ספוגה בשמן, צריך עכשיו גם לעבוד עוד אצלם? ללכת, לשים בניקוי יבש, לחכות שהוא יצא, לקחת קבלה ולהביא לשם? האם אנחנו גם עובדים אצלם?
זרקו עליהם כמה כדורי שוקולד שעולים שקל לחתיכה, פטרו אותם ב"תביאו-קבלה-אבל-אתם-בחיים-לא-תביאו" ושלום על ישראל.
 

foofoo77

New member
אז מה?

שהמלצרית תבוא אליו הביתה לקחת את החולצה לניקוי יבש?
אולי איזה פוט מסאז' על הדרך?
לא נסחפת בכלל
המסעדה היתה בסדר גמור, קרתה פשלה לא גדולה במיוחד אז נשפך שמן על החולצה ביג דיל.
 

Tanaqui

New member
לא חושבת שהייתי מרגישה שזה לא ביג דיל אם

הייתי צריכה לבלות את שארית הערב עם כתם שמן על החולצה.
נכון שדברים כאלה קורים, נכון שיש אסונות הרבה יותר גדולים, אבל זה בכל זאת לא נעים.
אולי אם נותנים סכום כסף מזומן כדי לכסות את עלות הניקוי היבש זה יותר נעים מאשר לטרטר את הבנאדם שיחזור עם קבלה.
ובקשר לקינוח כפיצוי פתאום בא לי רעיון (שאולי מתאים יותר למשהו כמו "פורום פלצני להורים", אבל היחידים שמודים בפלצנות נמצאים בפורום הזה
)
כמו שיש הורים שנותנים משהו מתוק לילד כדי לנחם אותו על כל דבר רע שקורה לו, כך המנהג של לפצות את הסועד המאוכזב בקינוח בלי קשר למהות האכזבה או לסיבתה.
 

החתולית

New member
איזה פתרון אופרטיבי ענייני יש במקרה כזה?

מסעדות לא מחזיקות גרדרובה חלופית ללקוחות, למקרה שמשהו ישפך. תקלות כאלה קורות, אפילו במסעדות מפוארות להפליא, בהן עובדים מלצרים ותיקים ומקצועיים.

אילו המסעדה היתה בוחרת לא חייב על אחת המנות, הלקוח לא היה צריך לשבת עם חולצה שעליה שמן?

הפתרון הענייני היחיד הוא התנצלות, ותשלום עבור ניקוי החולצה. אם הטלפון היה נהרס, אז תשלום עבור טלפון או תיקון.
 
אני חולק עליך

פיתרון אפשרי הוא מתן אחת המנות ללא תשלום תוך ציון שזה "קיזוז", ועוד הזמנה על חשבון הבית לקינוח נוסף כפיצוי על עוגמת הנפש ורצון לתת ללקוח לצאת בהרגשה טובה.
 

שקדייה

New member
כלומר- מנה + שני קינוחים

ולא קינוח + התחייבות לשלם את הנזק (שיכול לעלות גם יותר ממנה וקינוח).

אז אם נכנסים למתמטיקה הזו, אז גם ראוי לקחת בחשבון איזו חולצה זו היתה?
אם זו סתם איזו חולצת פוקס- הרי שמספיק להביא לימונדה חינם,
אבל אם מדובר בוורסצ'ה אורגינל- על המסעדה להציע לסועד לערוך אצלם בת מצווש לבת שלו בחינם?

ולמה שני קינוחים חינם?
לא עדיף ראשונה וקינוח? או אולי 3 קינוחים?

ואולי בכלל עדיף ללכת לאכול בחברת ביטוח ולא במסעדה....
 
מה לא ברור במה שכתבתי?

מנה פלוס קינוח.
ומי שנמצא בעסק של שירות לקוחות צריך לקחת בחשבון שצריך לפצות על פאשלות.
 

foofoo77

New member
לפני כמה שנים

אכלנו בצ'ימיצ'נגה שהיתה יוקרתית סופר דופר
והמלצרית שפכה עלי בקבוק קולה שלם , קילחה אותי.
היא התנצלה , חייכה יפה ולא הציעו שום פיצוי .
אין לי שום זכרונות רעים מהארוחה הזו (גם לא מאוד טובים כי לא נםלנו מהאוכל) אבל המקלחת של הקולה לא היתה כל כך קטסרופה כמו שאתה עושה מזה שנשפך עליו קצת שמן זית.
 

Ricca

New member
אני אומרת שאני שונאת שמפצים אותי בעוד קינוח.

הרי אם הייתי רוצה לאכול גלידה, הייתי מזמינה גלידה..
לפצות אותי במנה שלא הזמנתי זה פשוט מביא עצבים.
ועוד אחרי שהזמנתי קינוח ספציפי - מה אני אמורה לעשות עם שניים? לחטוף הרעלת סוכר?!
למה לא לומר למשל שהטרימסו הוא על חשבון הבית?
למה לא לשאול "האם תרצו גלידה כפיצוי? או אולי איזה צ'ייסר?"

ממש מעצבנים.
 
אני נוטה להסכים

פיצוי זו מחווה יפה, אבל לפעמים עושים את זה בצורה לא נכונה.

אני פעם אכלתי במסעדה שהשירות בה כלל כמה פשלות קטנות, מנה שהתעכבה, אחר כך הגיעה לא נכון... המלצרית התנצלה והתנצלה וכשפינתה לנו אמרה שנקבל קינוח על חשבון הבית כפיצוי על הפשלות ושנבחר מה שאנחנו רוצים. זה היה נחמד. במקרה אחר הזמנו כבר קינוח, והמלצר אמר בזמן שהגיש שהקינוח יהיה על חשבון הבית כפיצוי.

במקום אחר אחרי שרשרת של פשלות קצת יותר מעצבנות גם ראו לנכון לפצות אותנו בקינוח, רק שהביאו אותו קצת מאוחר מדי - אחרי שביקשנו את החשבון ואחרי שכל יושבי השולחן כבר אכלו קינוח, וגם הקינוח ניתן בצורה מוזרה - מלצר עבר והשליך את הצלחת על השולחן בלי להגיד כלום (לא נגענו בקינוח דרך אגב). זה לא גרם לנו להרגשה טובה יותר וההפך.
 

salo22

New member
מאוד פשוט

ולא קשור לאוכל או פיצוי - אם הבגד באמת התלכלך עד מאוד (ע"ע "אמבטיית שמן"), הייתם אמורים לקחת אותו לניקוי יבש ולהגיש החשבונית למסעדה, חד וחלק. אם הטלפון ניזוק הייתם אמורים להסב את תשומת מנהלי המסעדה לנושא עוד כשאתם שם והם היו אמורים לדאוג לפיתרון. אם הטלפון סתם התלכלך מכמה טיפות, לא קרה כלום, מחייכים למלצרית ולוקחים מפית נייר ומנגבים.
 
במקום להתלונן כאן היה מקום לדבר במסעדה

זאת אומרת להגיד במסעדה שאתם לא מעוניינים בקינוח. מבחינתכם זאת טרחה לחזור למסעדה עם קבלה של הניקוי יבש ואתם רוצים זיכוי בסך X ש"ח.
אני מאמינה שהם היו מסכימים ברצון.

לא תמיד אנשים חושבים על כל האופציות באותו רגע והם הציעו פיצוי ולא התנערו מהאחריות.
 
למעלה