קוקאין עולה כמה מאות ש"ח לגרם.

Harrington

Well-known member
מנהל
נניח שאדם א' מספק קוקאין בחינם לאדם ב' ומעודד אותו לצרוך אותו.

האם אדם א' רוצה בטובתו של אדם ב'?
אין לזה תשובה חד-משמעית. תיאורטית מאחר וקוקאין ממכר ולא בריא וכו', אפשר לומר שלא. מצד שני אנחנו לא יודעים אם אדם ב' יודע בדיוק מה השלילי בקוקאין. יתכן גם שהוא סבור שאדם א' יזכה למעט מנוחה ושלווה בעקבות השימוש ולא בהכרח יתמכר לאורך זמן.
 

DANIAVNI

Well-known member
נניח שאדם א' מספק קוקאין בחינם לאדם ב' ומעודד אותו לצרוך אותו.

האם אדם א' רוצה בטובתו של אדם ב'?
תלוי איך את מגדירה "טוב".
אם "טוב" הוא כפי שאותו אדם מגדיר אז אפשרי שמבחינתו הוא גורם טוב לאדם השני
למשל, נניח שמספק הקוק מחזיק בהשקפה של חייה היום כי מחר תמות .
ברור גם שאם למספק ישנן כוונות רעות כמו לגרום לאותו אדם להתמכר כדי לגרום לו נזק, לשלוט עליו או להפוך אותו ללקוח כבול, אז בוודאי שאיננו רוצה בטובתו.

הבעייה היא לגבי אותם מקרים שבהם הגדרת הטוב של המספק שונה מההגדרה החברתית המקובלת .
למשל, המספק רצה רק לגרום כיף באותו הרגע אבל לדעתנו כחברה בטווח הארוך אותו אדם ייתמכר .

וייתכן גם המקרה בהפוך על הפוך
המספק לא סיפק חינם כי לא רצה לגרום הנאה זולתו, זאת אומרת, לא רצה בטובתו.
אך דווקא בגלל שלא קיבל סם, ניצל אותו אדם מהתמכרות בטווח הארוך .
 
נניח שאדם א' מספק קוקאין בחינם לאדם ב' ומעודד אותו לצרוך אותו.

האם אדם א' רוצה בטובתו של אדם ב'?
התעלמת מהפיל בחדר,למה קוקאין כ"כ יקר?

הוא צריך להיות זול ובהפקה המונית.


בכל זאת לשאלתך - השאלה מה הכוונה,יכול להיות למשל מצב שאדם א' יש לו הרבה כסף/קוקאין

וחושב שאדם ב' כרגע לא יכול להיגמל ממנו/יש לו בעיות גדולות יותר/כל סיבה אחרת.

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אין לזה תשובה חד-משמעית. תיאורטית מאחר וקוקאין ממכר ולא בריא וכו', אפשר לומר שלא. מצד שני אנחנו לא יודעים אם אדם ב' יודע בדיוק מה השלילי בקוקאין. יתכן גם שהוא סבור שאדם א' יזכה למעט מנוחה ושלווה בעקבות השימוש ולא בהכרח יתמכר לאו

פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אדם ב' לא יודע... אבל יש לו מספיק כסף כדי לרכוש את הסם עבור אדם א' והוא גם יודע היטב היכן ניתן לרכוש את הסם ומיהם המוכרים. מעניין!
מילא, אילו אמרת שמדובר באדם א' כלשהו, שעבר אירוע קשה כמו תאונה, חבלה קשה או ניתוח מייסר; ואז הגיע הרופא, שהחליט למנוע ממנו סבל מיותר ומעיק, ונתן לו מנת אופיום/מורפיום/פטידין או השד יודע מה, כדי להקל על סבלו של המתייסר. והרופא גם ראה שהסבל מתמשך. אז הוא המשיך ופמפם לגופו של א' המסכן עוד מנות סם, כדי להרגיעו. אבל אז, הגענו לנקודת האלחזור, והאיש א' הפך למכור. תקרא לזה מכור. תקרא לזה "נוטל אופיאטים" או איך שלא תרצה, אבל האדם מכור. ועכשיו לך ותגמול אותו. זהו תהליך מייסר ומי יודע כד כמה גדול הסיכוי שהתהליך יסתיים בשלום. אבל מה לעשות? כאן היה מדובר בהליך רפואי, שאיש מקצוע (רופא) עקב אחר המטופל, ורק מתוך כורח ומעקב אחר הסבל הנורא של המטופל, הרופא העדיף בכ"ז לעשות שימוש בחומרים הללו.
מיצ?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אשריך על הבעת חוכמתך העילאית בתגובה זו. ברוך ה' היא הספיקה לי שאתה בס"ה מחפש להתנגח ולהשמיץ כהרגלך (ובהמשך לנסיון שלך לעשות זאת במקום אחר) להבין שאין לי עניין להמשיך לקרוא את תגובתך. הפסד שלי, ברור לי.

בריאות.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
אשריך על הבעת חוכמתך העילאית בתגובה זו. ברוך ה' היא הספיקה לי שאתה בס"ה מחפש להתנגח ולהשמיץ כהרגלך (ובהמשך לנסיון שלך לעשות זאת במקום אחר) להבין שאין לי עניין להמשיך לקרוא את תגובתך. הפסד שלי, ברור לי.

בריאות.
במקום ההוא רק לילד המחמד מותר לכתוב שקרים על מי שאינה גולשת שם ולכתוב גם על אמא שלה...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אשריך על הבעת חוכמתך העילאית בתגובה זו. ברוך ה' היא הספיקה לי שאתה בס"ה מחפש להתנגח ולהשמיץ כהרגלך (ובהמשך לנסיון שלך לעשות זאת במקום אחר) להבין שאין לי עניין להמשיך לקרוא את תגובתך. הפסד שלי, ברור לי.

בריאות.
'אוויל משריש תוגת אימו'. זו תשובתי אליך.
1. כי פשוט... לא הוזמנת להגיב והגבת.
2. לא ענית שום מענה ענייני וסלחתי.
3. השבתי לך מה כן יתכן כנכון אבל ככסיל מצוי איבדת אותי.
4. אז לך לחפש את מיצמיץ ואל תבוא בטענות כשאגיב תגובות שמכעיסות אותך בפורום הקדוש של מחלל השבתות המוכר והידוע.
האם גם הפעם לא מיצינו מיצמוש?
אז לסיכום: נראה שבריאות זה לא בדיוק הדבר שמלווה אותך תדיר. חבל.
 
למעלה