קורולה 2007 - בעיית הבוצה?

נופר1003

New member
קורולה 2007 - בעיית הבוצה?

לפני כמה ימים קניתי קורולה 07 טורקית (היתה פעם בליסינג עשתה 67 K ק"מ מתוכם 20 בשלוש שנים האחרונות)
בבדיקה לפני קניה אמר לי הבודק שצריך לעשות למנוע ניקוי פנימי (פלאשינג) אבל האוטו והמנוע במצב מצוין
כשהלכתי אחרי הקניה למוסך מורשה אמרה לי הנציגה (אחרי שפתחה את מכסה השמן) שאסור לי להמשיך לנסוע על הרכב ואני חייב לעשות פלאשינג שעולה 2500 שקל שהוא ללא אחריות
וגם אחרי הטיפול היא אומרת לי מראש שאדע ש50 אחוז מאלה שעוברים את הטיפול לא שורדים וצריך להחליף מנוע ב12K
המוסכניק שאיתו אני מתייעץ אמר לי שהוא לא היה עושה פלאשינג לאוטו כי הוא יכול להתחיל לעורר בעיות ורק לעורר את כל הבוץ המיובש להסתובב במנוע
יש לכם איזה עצה בשבילי ?
אני ממש נבוך (רכב ראשון בחיים, 41 K ש"ח)
 
בוצה

בעיות הבוצה במנועים של הקורולה אפיינו את השנתון 2003-2004 ואחרי זה טויוטה החליפה את גומיות השסתומים שגרמו לבעיית הבוצה.
אני לא מבין איך נציגת שירות במוסך פותחת מכסה שמן ומגיעה לאינדיקציה שאסור לנסוע ברכב הזה.
לדעתי במודל 2007 אין בכלל בעיית בוצה והיא נפתרה שנתיים קודם לכן.
 

enigo

New member
איך גומיות שסתומים גורמות לבעית בוצה?!

ההסבר שאני שמעתי על מקור הבעיה אחר לחלוטין, אבל מעניין לשמוע גרסה נוספת.
 
אני אסביר לך איך

הייתה בעיה של אטימה בשסתומי הפליטה,הפיח לא יצא בעת פעולת הפליטה מאחר וגומיות השסתומים לא אטמו את היציאה של הגזים וכך נוצר מרווח,ואז נוצרו משקעים שהתערבבו עם השמן וכך נוצרה הבוצה המפורסמת.
טויטה לקחה אחריות על הבעיה בגלל קריסת מנועים והחליפה את המנועים בשנים 2003-2004 .
בדגמים לאחר 2005 הגומיות בשסתומים הוחלפו וזה פתר את הבעיה אבל היו עוד מס' רכבים שסבלו מהבעיה.
הדגמים של 2001 -2002 לא סבלו מבעיית הבוצה מאחר והם הגיעו מיפן ולא מטורקיה שהגיעו משנת 2003.
בשנת 2008 לא ידוע על בעיות בוצה כמו בדגמים הקודמים.{ב 2008 הייתה הבעיה עם הגיר הרובוטי}
 

enigo

New member
הלינק שנתת שבור, וגם ההסבר שלך שגוי ביסודו

ולו רק בגלל שגומיות שסתומים לא אוטמות את גזי הפליטה, אלא תפקידן למנוע נזילת שמן מאזור הפיקות, לאורך השסתום, אל תוך תא הבעירה. בגלל זה כשגומיות שסתומים מתייבשות, המנוע מתחיל לשרוף שמן ולעשן.
ומכיוון שנקודת המוצא שלך שגויה, גם כל שאר ההסבר שלך שגוי (בלי קשר לזה שאני יודע שזו לא הסיבה).
הבעיה היתה שהצטברות בוצה - עניין שנובע מחימום יתר של שמן, בלי שום קשר לגזי פליטה, ומוחמר על ידי שימוש בשמן לא איכותי - היתה סותמת מעבר שמן חשוב לראש המנוע, ואז ראש המנוע לא היה משומן כראוי והיה נגרם נזק. התופעה היתה חמורה במיוחד בשנים 2003-2004 (ויש כאלו שאומרים גם 2005) בגלל שקוטר המעבר הזה היה קטן יחסית. אבל התופעה הופיעה גם במנועים מ-2001 ומנועים אחרי 2004, אלא שבתדירות קטנה יותר.
 
אני לא מתווכח איתך-זו דעתי

בדגמי 2003-2004 ישנה בעיה קריטית במנועים ,השמן במנועים הופך לסמיך מאוד ונהיה כמו בוץ ,גריז.תופעה זו מוכרת בשמן "בוצה" ,כאשר תופעה זו מתרחשת במנוע נגרם הרס בלתי הפיך במנועי הטויוטה ,דבר אשר מצריך החלפת מנוע .כאשר נדלקת מנורה אדומה בלוח השעונים ,סימן שהשמן ברכב הפך לבוצי והמנוע עומד להיתפס.
כיצד נוצרת הבוצה במנועי הטויוטה ?יש הסוברים ששימוש בשמן ירוד גורם לתופעה זו,לדעתי אבחנה זו מוטעית ,הבוצה נוצרת כתוצאה מכשל בתכנון המנוע בטויוטה,הגזים שאמורים לצאת דרך האגזוז ,לא יוצאים במאה אחוז,חלק מהגזים יורדים לאגן השמן ויוצרים את תופעת הבוצה .
חלק מהמנועים בדגמי הטויוטה הוחלפו וחלק עדיין נוסעים עם המנוע המקורי ,תופעה זו מתרחשת בסביבות ה 60,000-120,000 ק"מ.
 

ceyal

New member
שוב,דעתך שגויה.

אתה יכול לא להתווכח עד מחר אבל העובדה היא שתכנון לקוי במנועים גרם לכשל במעברי השמן, מה שגרם לו להתחמם ולהפוך לבוץ.
שום דבר בעולם לא יכול למנוע את הנזק מלהגרם במנועים אלו חוץ משטיפות מנוע תדירות בכל טיפול שני מה שהורס בסופו של דבר את מובילי השסתומים.

ההסבר שלך שגוי משום שכמו שכתב אניגו, תפקיד גומיות השסתומים הוא למנוע שריפת שמן ולא קשורות לתערובת.
בגלל זה יש מי שקורא להם גם "גומיות מנגבי שסתומים".
 
תקרא שוב מה כתבתי

"הבוצה נוצרת כתוצאה מכשל בתכנון המנוע בטויוטה"
אני מבין שהאמת נמצאת תמיד אצלכם,אבל מה שאני כותב מבוסס על תכתובת עם יבואני טויטה והיצרן.
דעתי שגויה? עד מחר,,, תבדוק מה שכתבתי מול טויטה ותווכח שהפעם,אבל רק הפעם טעיתם.
 

ceyal

New member
אתה מוזמן להראות לנו מה כתבה לך טויוטה.

יש מצב שהם המציאו מנוע שעובד הפוך.
הכל יכול להיות.
 

ceyal

New member
חוץ מזה שיש כשל לוגי במה שכתבת.

כתבת
"...הפיח לא יצא בעת פעולת הפליטה מאחר וגומיות השסתומים לא אטמו את היציאה של הגזים.."

מה הקשר בין גומיות שסתומים לבין גזי הפליטה?
 

enigo

New member
יש דברים שהם עניין לדעה - האם גויאבה טעימה או

מגעילה, האם תוכניות ריאלטי הן ראי לרדידות התרבות או לא וכן הלאה.
אין עניין של דעה בזה שגומיות שסתומים לא קשורות לאטימת מעבר גזי פליטה, לא אל השמן ולא אל שום מקום אחר. יכול להיות שאתה מתבלבל עם טבעות האטימה של הבוכנה?
וגם אם זו באמת הטעות, עדיין - מגע של שמן עם גזי פליטה לא גורם לשמן להפוך לסמיך כמו בוץ (שזה שונה ממה שכתבת בהודעה הראשונה, על יצירת משקעים, אבל לא קריטי). עובדה שבמנועים שקרסו השמן עדיין היה בסמיכות נורמאלית. כמו כן, אם הבעיה היתה שהשמן הופך לסמיך ולכן לא משמן - שטיפה של המנוע לא היתה פותרת את הבעיה. ויותר מזה - בעיה של הצטברות בוצה היא לא בעיה יחודית למנועי קורולה 2003, קורולה בכלל או טויוטה בכלל. זה דבר שקורה בכל מנוע שהוא, כתוצאה מחימום נקודתי של שמן לטמ' גבוהה. הבעיה במנועי טויוטה האמורים היא שהבוצה מצטברת במקום וצורה שחוסמים מעבר שמן חיוני.
אבל אני יותר מאשמח לראות את ההתכתבות האמורה עם היבואן והיצרן כדי לנסות להבין בעצמי למה הם התכוונו - אם כי לצערי, מנסיוני עם היבואן הספציפי, יש לי סיכוי שההסברים שם יהיו חסרי כל קשר למציאות או למכאניקה כפי שהיא מוכרת לשאר העולם.
 

em28

Well-known member
OT: אתה שונא גויאבות כשהן אצל אחרים

מת עליהן כשהן אצלך.

ראה המעבר של ליאור אליהו להפועל.
 

חן 1111

Active member
גם אם אתה צודק, וזה נגרם בגלל בריחת גזים

לאגן השמן, אז הגזים יכולים לברוח לאגן השמן רק דרך טבעות הבוכנה. אם הם כבר עוברים את שסתום הפליטה אז יותר קל להם לצאת דרך האגזוז מאשר להידחף דרך גומיית השסתום.
 

ceyal

New member
הבוצה התחילה ב 2001 והמשיכה עד תחילת 2008

ואת זה אני יודע בתור חבר של בעל מוסך שמחליף את המנועים האלו כמו גרביים.
 

נופר1003

New member
מוסך זיסו

לאחר קריאה באינטרנט (ןגם לאחר קבלת מסרים פרטיים מהחברים פה)
פניתי למוסך זיסו שגם הוא כשבדק את הפקק חשב שיש לי כמויות אדירות של בוצה
יש לו מכונה מיוחדת שדוחפת שמן נקי דרך משאבת השמן למנוע וכך גורמת לדחוף את הליכלוך והבוץ(לאחר שימוש בתכשיר הפלאשינג)
לאחר פעולת הפלאשינג והמכונה התברר שכנראה שאין לי כמויות גדולות כל כך של בוץ במנוע
אני ממליץ לכם לראות את הסירטון הזה ולהבין איזה כמויות של בוץ יוצאות מהמנועים האלה של טויוטה
https://docs.google.com/file/d/0B83do24Bw77Jd2ZPejhXNko5a2s/edit?usp=drive_web
חשוב לי לציין שמר זיסו התנהג באדיבות רבה מאד וגם התחשב מאד במחיר לאחר שהבין שאני לא הטייקון שיעשיר אותו ועזר לי בסבר פנים יפות מלבד זה שהוא עושה רושם של בחור מאד מקצועי ואמין
 

Bonex

New member
ומה לגבי העתיד ? תצטרך לעשות פלאשינג מדי כמה

חודשים, או שזהו זה ו"נפתרה הבעיה" ?
 
למעלה