קו חדש 372

Ccyclist

Well-known member
פורסם עי רמי גרינברג

"94 נסיעות שבועיות בשני הכיוונים" בתרגום לעברית זה כ 8 נסיעות לכיוון בימי חול.

לדעתי מדובר בבזבוז משאבים.

לחיבור לדרום עדיף לתגבר מסלולים המקבילים לכביש 4 כך שיגיעו לרכבת בלוד ורמלה. לחיבור לציר ז'בוטינסקי עדיף להחליף מרכבת ישראל לרק"ל באיילון. לחיבור לרשל"צ עדיף לתגבר קווים אזוריים בגוש דן.

בטווח של השנים הקרובות אני מקווה שיהיו קווים מתחנות המסילה המזרחית - תעופה, אלעד וראש העין שיחברו את פתח תקווה לדרום בחיבור "עוקף איילון" ושתהיה חשיבה מחדש לחיבור הקווים האדום והסגול למסילה המזרחית.

מערכת תח"צ אפקטיבית לא נבנית מריבוי קווים נדירים מכל מקום לכל מקום אלא מרשת של קווים חזקים ותדירים שהנוסע יכול לשלב כדי להגיע ליעדו.

"94 נסיעות שבועיות לנוסעי התחבורה הציבורית" זו התנסחות של אדם שלא נוסע בתח"צ.
 

מנכל אחד

Well-known member
"94 נסיעות שבועיות בשני הכיוונים" בתרגום לעברית זה כ 8 נסיעות לכיוון בימי חול.

לדעתי מדובר בבזבוז משאבים.

לחיבור לדרום עדיף לתגבר מסלולים המקבילים לכביש 4 כך שיגיעו לרכבת בלוד ורמלה. לחיבור לציר ז'בוטינסקי עדיף להחליף מרכבת ישראל לרק"ל באיילון. לחיבור לרשל"צ עדיף לתגבר קווים אזוריים בגוש דן.

בטווח של השנים הקרובות אני מקווה שיהיו קווים מתחנות המסילה המזרחית - תעופה, אלעד וראש העין שיחברו את פתח תקווה לדרום בחיבור "עוקף איילון" ושתהיה חשיבה מחדש לחיבור הקווים האדום והסגול למסילה המזרחית.

מערכת תח"צ אפקטיבית לא נבנית מריבוי קווים נדירים מכל מקום לכל מקום אלא מרשת של קווים חזקים ותדירים שהנוסע יכול לשלב כדי להגיע ליעדו.

"94 נסיעות שבועיות לנוסעי התחבורה הציבורית" זו התנסחות של אדם שלא נוסע בתח"צ.
בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני.
מניסיון שלי, בתי חולים הם תמיד יעד מבוקש בשעות הבוקר גם כאשר הקו פועל בתדירות יחסית נמוכה.

רבים המגיעים ליעדים הנ"ל יכולים להיות גמישים בשעות ההגעה שלהם, והנוסעים, שהם בעיקר חולים המקבלים טיפולים קבועיים או מלויים השוהים ליד מיטות חולים, מייחסים חשיבות לקו ישיר גם אם הוא יותר ארוך ולכן זה יעד שראוי לתת לו קישור ישיר.

יתכן שכשתפתח המסילה המזרחית יהיה ניתן לסגור את הקו, אבל זאת לא סיבה לא לתת מענה בתקופת הביניים שעתידה למשך שנים לא מעטות.
 

EHP12

Well-known member
בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני.
מניסיון שלי, בתי חולים הם תמיד יעד מבוקש בשעות הבוקר גם כאשר הקו פועל בתדירות יחסית נמוכה.

רבים המגיעים ליעדים הנ"ל יכולים להיות גמישים בשעות ההגעה שלהם, והנוסעים, שהם בעיקר חולים המקבלים טיפולים קבועיים או מלויים השוהים ליד מיטות חולים, מייחסים חשיבות לקו ישיר גם אם הוא יותר ארוך ולכן זה יעד שראוי לתת לו קישור ישיר.

יתכן שכשתפתח המסילה המזרחית יהיה ניתן לסגור את הקו, אבל זאת לא סיבה לא לתת מענה בתקופת הביניים שעתידה למשך שנים לא מעטות.
הכניסה לראשון לציון מיותרת. במיוחד שיש את 367.
 

מנחם403

Active member
הכניסה לראשון לציון מיותרת. במיוחד שיש את 367.
אתה משווה את הנסיעה ב367 לנסיעה ב372? 367 לוקח שעה ורבע של נסיעה לראשון לציון בשעות הרגועות, בעוד הקו החדש יסע עד לראשון לציון ב45 דקות בלבד! זהו קו אקספרס לראשון לציון ומוצדק ביותר
 

Ccyclist

Well-known member
בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני.
מניסיון שלי, בתי חולים הם תמיד יעד מבוקש בשעות הבוקר גם כאשר הקו פועל בתדירות יחסית נמוכה.

רבים המגיעים ליעדים הנ"ל יכולים להיות גמישים בשעות ההגעה שלהם, והנוסעים, שהם בעיקר חולים המקבלים טיפולים קבועיים או מלויים השוהים ליד מיטות חולים, מייחסים חשיבות לקו ישיר גם אם הוא יותר ארוך ולכן זה יעד שראוי לתת לו קישור ישיר.

יתכן שכשתפתח המסילה המזרחית יהיה ניתן לסגור את הקו, אבל זאת לא סיבה לא לתת מענה בתקופת הביניים שעתידה למשך שנים לא מעטות.

קו אזורי מלוד לשיבא יכול בקלות להיות חצי שעתי או אפילו כל 20 דקות. זה מענה הגיוני יותר בהסתמך על הרכבות מבאר שבע לנהריה וכרמיאל. הרכבות ברות תיגבור משום שהן משרתות קהל נוסעים גדול יותר לשורת יעדים וקישורים נרחבת יותר. כיום יש חור של 5 שעות שפל בבוקר מ 9 ועד 1 שבהם אין את הרכבת לכרמיאל וחבל שכך. כדי לשפר את הקשר מבאר שבע למרכז צריך להחזיר אותה לפחות עד האיילון והרצליה. בעבר הצבע שלה - כתום - סימל קו תיגבור שהסתיים בזמנו בסבידור.

קו של כ 8 נסיעות ביום פירושו או נסיעה כל שעה וחצי - שעתיים, או מקבץ נסיעות בוקר צפונה, מקבץ נסיעות ערב דרומה ותדירות נמוכה יותר בשאר היום, אולי פעם בשעתיים וחצי עד 3 שעות.

לנוסע עם תור בשעת צהריים מקרית כלשהי עדיף לנסוע במערכת מבוססת החלפות שיש בה יותר הזדמנויות לבצע נסיעה שתגיע ליעד. נוסע שינסה להשתמש בקו עם נסיעות נדירות יצטרך להתאים את התור לזמני הנסיעה של האוטובוס, מה שיכול להשתנות אם מזיזים את התור מכל סיבה שהיא. זו החולשה של מערכת שמנסה לנחש לנוסע את הנסיעות ברמת המיקרו במקום לתת לנוסע את היכולת להתקדם לעבר יעדו בכל שעות היום.
 

Ccyclist

Well-known member
כולל ראשון כמובן, אם היו לו איסוף והורדה עד בר אילן יכול להיות שזה היה ממש עוזר לקו
אני אישית לא חושב שהקו הזה ישרוד יותר מדי

שוב - בזבוז משאבים.

אפשר להבין העלאה בלבד בכיוון דרום,,דבר שימנע מהקו להתמלא בנוסעים מאזור גהה לרשל"צ על חשבון הנוסעים לדרום.

אבל לסרב להעלות נוסעים מראשון צפונה כשהנוסעים מהדרום מתחילים לרדת?

זה עוד מקרה של קו שיתרום לריבוי הקווים המבלבל - מבלי לתרום לתדירות המשולבת.
 
שוב - בזבוז משאבים.

אפשר להבין העלאה בלבד בכיוון דרום,,דבר שימנע מהקו להתמלא בנוסעים מאזור גהה לרשל"צ על חשבון הנוסעים לדרום.

אבל לסרב להעלות נוסעים מראשון צפונה כשהנוסעים מהדרום מתחילים לרדת?

זה עוד מקרה של קו שיתרום לריבוי הקווים המבלבל - מבלי לתרום לתדירות המשולבת.
זה לא משהו מיוחד כמעט כל קו במחוז דרום בתחילה המסלול איסוף בלבד ובסוף המסלול הורדה בלבד אני מציע לך לקרוא התקנות של משרד התחבורה של תכנון קו
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא משהו מיוחד כמעט כל קו במחוז דרום בתחילה המסלול איסוף בלבד ובסוף המסלול הורדה בלבד אני מציע לך לקרוא התקנות של משרד התחבורה של תכנון קו

אני זוכר שבקו 10 (לימים 31) בירושלים היו הגבלות הורדה שחס וחלילה תושבי הקטמונים לא יסעו בו. האפלייה הלא מוצדקת הזו לא החזיקה מעמד במבחן המציאות והסתיימה כבר בשנות השמונים המוקדמות.

כל התחום הזה של תנאים מסובכים לשימוש בקווים מסבך ומסרבל את תחום התח"צ.
 

מנחם403

Active member
היה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירוניים

היה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירוניים
אין הצדקה להכניס קו אקספרס לקסטינה. כתב לך כבר שלומי הרטמן שמדובר בכניסה ארוכה ומתישה. אפשר ללכת ברגל לצומת מלאכי והעצלנים יקחו קו 10/10א פנימי או קו 71 לאל עזי
 
כבר זמן מה שמדי פעם עולות לי בראש שתי מחשבות לגבי האזור:
1. אם יש מקום לגרסה מאספת של 669, כלומר קו מאזור רעננה-גהה לקרית-גת וקסטינה?
2. כמה הביקוש מאזור קרית-גת וקסטינה לראשון-לציון משמעותי, ומצדיק קו עוקף רחובות (למרות שבראש שלי הוא נוסע בעיקר לראשון מערב)?

נראה לי שמישהו חשב באופן דומה, אבל יישם את זה עקום:
הקו נוסע באזור גהה במסלול מאוד ספציפי, עם קישור טוב לשיבא וביילינסון אבל פחות מוצלח ליעדים אחרים: נוגע בפינה של בר-אילן, לא מגיע למחלף גהה, לא ממשיך צפונה.
הכניסה לראשון הורסת את הקישור בין הצד הדרומי (קרית-גת) לצפוני (שיבא-ביילינסון), וכל זה לטובת ראשון מזרח שגם ככה מקושרת לדרום בקווים 367/371.

לדעתי היה נכון, אם כבר, להפעיל את הקו בלי המקטע של ראשון, במסלול דומה ל-669 (קו 668?), עם נגישות טובה יותר לבר-אילן (למה 550/557 לא עוצרים שם? אה, סליחה, נזכרתי).
במקביל, 372 היה יכול להיות קו שנכנס לראשון מערב.

ובכל מקרה, אף אחד מהם כנראה לא היה מפוצץ בנוסעים.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
כבר זמן מה שמדי פעם עולות לי בראש שתי מחשבות לגבי האזור:
1. אם יש מקום לגרסה מאספת של 669, כלומר קו מאזור רעננה-גהה לקרית-גת וקסטינה?
2. כמה הביקוש מאזור קרית-גת וקסטינה לראשון-לציון משמעותי, ומצדיק קו עוקף רחובות (למרות שבראש שלי הוא נוסע בעיקר לראשון מערב)?

נראה לי שמישהו חשב באופן דומה, אבל יישם את זה עקום:
הקו נוסע באזור גהה במסלול מאוד ספציפי, עם קישור טוב לשיבא וביילינסון אבל פחות מוצלח ליעדים אחרים: נוגע בפינה של בר-אילן, לא מגיע למחלף גהה, לא ממשיך צפונה.
הכניסה לראשון הורסת את הקישור בין הצד הדרומי (קרית-גת) לצפוני (שיבא-ביילינסון), וכל זה לטובת ראשון מזרח שגם ככה מקושרת לדרום בקווים 367/371.

לדעתי היה נכון, אם כבר, להפעיל את הקו בלי המקטע של ראשון, במסלול דומה ל-669 (קו 668?), עם נגישות טובה יותר לבר-אילן (למה 550/557 לא עוצרים שם? אה, סליחה, נזכרתי).
במקביל, 372 היה יכול להיות קו שנכנס לראשון מערב.

ובכל מקרה, אף אחד מהם כנראה לא היה מפוצץ בנוסעים.

לצערי אין תיכנון לתחנת החלפה בין הקו הראשי למסילת 431 במחלף נשרים. זה אומר שהחיבור מרשל"צ הוותיקה דרומה ישאר תלוי בחיבור משלים כלשהו - אוטובוסים, הקו החום,,נסיעה לרשל"צ דיין ונסיעה ארוכה יחסית בקו הנגב המערבי כשיתחבר מחדש. זו החמצה תיכנונית שתשאיר את רשל"צ מנותקת מהחיבור הישיר ביותר לדרום.
 

מנחם403

Active member
כבר זמן מה שמדי פעם עולות לי בראש שתי מחשבות לגבי האזור:
1. אם יש מקום לגרסה מאספת של 669, כלומר קו מאזור רעננה-גהה לקרית-גת וקסטינה?
2. כמה הביקוש מאזור קרית-גת וקסטינה לראשון-לציון משמעותי, ומצדיק קו עוקף רחובות (למרות שבראש שלי הוא נוסע בעיקר לראשון מערב)?

נראה לי שמישהו חשב באופן דומה, אבל יישם את זה עקום:
הקו נוסע באזור גהה במסלול מאוד ספציפי, עם קישור טוב לשיבא וביילינסון אבל פחות מוצלח ליעדים אחרים: נוגע בפינה של בר-אילן, לא מגיע למחלף גהה, לא ממשיך צפונה.
הכניסה לראשון הורסת את הקישור בין הצד הדרומי (קרית-גת) לצפוני (שיבא-ביילינסון), וכל זה לטובת ראשון מזרח שגם ככה מקושרת לדרום בקווים 367/371.

לדעתי היה נכון, אם כבר, להפעיל את הקו בלי המקטע של ראשון, במסלול דומה ל-669 (קו 668?), עם נגישות טובה יותר לבר-אילן (למה 550/557 לא עוצרים שם? אה, סליחה, נזכרתי).
במקביל, 372 היה יכול להיות קו שנכנס לראשון מערב.

ובכל מקרה, אף אחד מהם כנראה לא היה מפוצץ בנוסעים.
קו 371 ו367 נועדו לחבר מקטעים ספציפיים: בין באר שבע לקריית גת, בין קריית גת לרחובות או גדרה ובין רחובות ונס ציונה לראשון לציון. אף נוסע שצריך לראשון לציון לא ירצה לנסוע מבאר שבע בקו שאיננו 377. קו 372 נועד להיות קו אקספרס לקניון ראשונים ולהיכל התרבות בראשון לציון, הן לתושבי קרית גת והן לתושבי באר שבע שיבואו דרך קרית גת ישירות לראשון.

ממחלף מסובים יש לפעמים את קו 167 ישירות לרעננה, ובשאר היום יש קו 947 מפתח תקווה ישיר למסוף רעננה, כך שאין צורך ביחס לביקוש בקו 668 שהצעת (כי גם מבאר שבע בקושי אנשים יורדים במסוף רעננה והרוב המוחלט יורד במסוף אלוף שדה, בר אילן, מחלף מסובים וצמתי בני ברק).
 
למעלה