דובר על זה הרבה פה, בא ביחד עם קו 477 מבית שמש לבאר שבע ובכללי פעימה די גדולה יצא פרסום באתר מטרופוליןפורסם עי רמי גרינברג
פורסם עי רמי גרינברג
בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני."94 נסיעות שבועיות בשני הכיוונים" בתרגום לעברית זה כ 8 נסיעות לכיוון בימי חול.
לדעתי מדובר בבזבוז משאבים.
לחיבור לדרום עדיף לתגבר מסלולים המקבילים לכביש 4 כך שיגיעו לרכבת בלוד ורמלה. לחיבור לציר ז'בוטינסקי עדיף להחליף מרכבת ישראל לרק"ל באיילון. לחיבור לרשל"צ עדיף לתגבר קווים אזוריים בגוש דן.
בטווח של השנים הקרובות אני מקווה שיהיו קווים מתחנות המסילה המזרחית - תעופה, אלעד וראש העין שיחברו את פתח תקווה לדרום בחיבור "עוקף איילון" ושתהיה חשיבה מחדש לחיבור הקווים האדום והסגול למסילה המזרחית.
מערכת תח"צ אפקטיבית לא נבנית מריבוי קווים נדירים מכל מקום לכל מקום אלא מרשת של קווים חזקים ותדירים שהנוסע יכול לשלב כדי להגיע ליעדו.
"94 נסיעות שבועיות לנוסעי התחבורה הציבורית" זו התנסחות של אדם שלא נוסע בתח"צ.
הכניסה לראשון לציון מיותרת. במיוחד שיש את 367.בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני.
מניסיון שלי, בתי חולים הם תמיד יעד מבוקש בשעות הבוקר גם כאשר הקו פועל בתדירות יחסית נמוכה.
רבים המגיעים ליעדים הנ"ל יכולים להיות גמישים בשעות ההגעה שלהם, והנוסעים, שהם בעיקר חולים המקבלים טיפולים קבועיים או מלויים השוהים ליד מיטות חולים, מייחסים חשיבות לקו ישיר גם אם הוא יותר ארוך ולכן זה יעד שראוי לתת לו קישור ישיר.
יתכן שכשתפתח המסילה המזרחית יהיה ניתן לסגור את הקו, אבל זאת לא סיבה לא לתת מענה בתקופת הביניים שעתידה למשך שנים לא מעטות.
אתה משווה את הנסיעה ב367 לנסיעה ב372? 367 לוקח שעה ורבע של נסיעה לראשון לציון בשעות הרגועות, בעוד הקו החדש יסע עד לראשון לציון ב45 דקות בלבד! זהו קו אקספרס לראשון לציון ומוצדק ביותרהכניסה לראשון לציון מיותרת. במיוחד שיש את 367.
בתי החולים שעל הקו הם היעד העיקרי ולא ראשון לציון שהוא יעד משני.
מניסיון שלי, בתי חולים הם תמיד יעד מבוקש בשעות הבוקר גם כאשר הקו פועל בתדירות יחסית נמוכה.
רבים המגיעים ליעדים הנ"ל יכולים להיות גמישים בשעות ההגעה שלהם, והנוסעים, שהם בעיקר חולים המקבלים טיפולים קבועיים או מלויים השוהים ליד מיטות חולים, מייחסים חשיבות לקו ישיר גם אם הוא יותר ארוך ולכן זה יעד שראוי לתת לו קישור ישיר.
יתכן שכשתפתח המסילה המזרחית יהיה ניתן לסגור את הקו, אבל זאת לא סיבה לא לתת מענה בתקופת הביניים שעתידה למשך שנים לא מעטות.
מראשון לכיוון צפון הקו יהיה להורדה בלבד.מה מפריע לתגבר את 164 ומשם יש את הקו האדום?
כולל ראשון כמובן, אם היו לו איסוף והורדה עד בר אילן יכול להיות שזה היה ממש עוזר לקומראשון לכיוון צפון הקו יהיה להורדה בלבד.
כולל ראשון כמובן, אם היו לו איסוף והורדה עד בר אילן יכול להיות שזה היה ממש עוזר לקו
אני אישית לא חושב שהקו הזה ישרוד יותר מדי
זה לא משהו מיוחד כמעט כל קו במחוז דרום בתחילה המסלול איסוף בלבד ובסוף המסלול הורדה בלבד אני מציע לך לקרוא התקנות של משרד התחבורה של תכנון קושוב - בזבוז משאבים.
אפשר להבין העלאה בלבד בכיוון דרום,,דבר שימנע מהקו להתמלא בנוסעים מאזור גהה לרשל"צ על חשבון הנוסעים לדרום.
אבל לסרב להעלות נוסעים מראשון צפונה כשהנוסעים מהדרום מתחילים לרדת?
זה עוד מקרה של קו שיתרום לריבוי הקווים המבלבל - מבלי לתרום לתדירות המשולבת.
זה לא משהו מיוחד כמעט כל קו במחוז דרום בתחילה המסלול איסוף בלבד ובסוף המסלול הורדה בלבד אני מציע לך לקרוא התקנות של משרד התחבורה של תכנון קו
אני גר באזור הדרום דווקא כל תושבי קריית מלאכי וקריית גת משבחים את קו זהכולל ראשון כמובן, אם היו לו איסוף והורדה עד בר אילן יכול להיות שזה היה ממש עוזר לקו
אני אישית לא חושב שהקו הזה ישרוד יותר מדי
היה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירונייםאני גר באזור הדרום דווקא כל תושבי קריית מלאכי וקריית גת משבחים את קו זה
תקשיב אני לא יודע אם אתה באזור או לא אבל הכניסה לקסטינה יכולה להיות עד כ 5-7 דקות מה שיהרוס לחלוטין את הנסיעה המהירה שלוהיה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירוניים
היה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירוניים
אין הצדקה להכניס קו אקספרס לקסטינה. כתב לך כבר שלומי הרטמן שמדובר בכניסה ארוכה ומתישה. אפשר ללכת ברגל לצומת מלאכי והעצלנים יקחו קו 10/10א פנימי או קו 71 לאל עזיהיה מועיל יותר אם היה נכנס למסוף קסטינה, החלפה יותר קלה לקווים עירוניים
כבר זמן מה שמדי פעם עולות לי בראש שתי מחשבות לגבי האזור:
1. אם יש מקום לגרסה מאספת של 669, כלומר קו מאזור רעננה-גהה לקרית-גת וקסטינה?
2. כמה הביקוש מאזור קרית-גת וקסטינה לראשון-לציון משמעותי, ומצדיק קו עוקף רחובות (למרות שבראש שלי הוא נוסע בעיקר לראשון מערב)?
נראה לי שמישהו חשב באופן דומה, אבל יישם את זה עקום:
הקו נוסע באזור גהה במסלול מאוד ספציפי, עם קישור טוב לשיבא וביילינסון אבל פחות מוצלח ליעדים אחרים: נוגע בפינה של בר-אילן, לא מגיע למחלף גהה, לא ממשיך צפונה.
הכניסה לראשון הורסת את הקישור בין הצד הדרומי (קרית-גת) לצפוני (שיבא-ביילינסון), וכל זה לטובת ראשון מזרח שגם ככה מקושרת לדרום בקווים 367/371.
לדעתי היה נכון, אם כבר, להפעיל את הקו בלי המקטע של ראשון, במסלול דומה ל-669 (קו 668?), עם נגישות טובה יותר לבר-אילן (למה 550/557 לא עוצרים שם? אה, סליחה, נזכרתי).
במקביל, 372 היה יכול להיות קו שנכנס לראשון מערב.
ובכל מקרה, אף אחד מהם כנראה לא היה מפוצץ בנוסעים.
קו 371 ו367 נועדו לחבר מקטעים ספציפיים: בין באר שבע לקריית גת, בין קריית גת לרחובות או גדרה ובין רחובות ונס ציונה לראשון לציון. אף נוסע שצריך לראשון לציון לא ירצה לנסוע מבאר שבע בקו שאיננו 377. קו 372 נועד להיות קו אקספרס לקניון ראשונים ולהיכל התרבות בראשון לציון, הן לתושבי קרית גת והן לתושבי באר שבע שיבואו דרך קרית גת ישירות לראשון.כבר זמן מה שמדי פעם עולות לי בראש שתי מחשבות לגבי האזור:
1. אם יש מקום לגרסה מאספת של 669, כלומר קו מאזור רעננה-גהה לקרית-גת וקסטינה?
2. כמה הביקוש מאזור קרית-גת וקסטינה לראשון-לציון משמעותי, ומצדיק קו עוקף רחובות (למרות שבראש שלי הוא נוסע בעיקר לראשון מערב)?
נראה לי שמישהו חשב באופן דומה, אבל יישם את זה עקום:
הקו נוסע באזור גהה במסלול מאוד ספציפי, עם קישור טוב לשיבא וביילינסון אבל פחות מוצלח ליעדים אחרים: נוגע בפינה של בר-אילן, לא מגיע למחלף גהה, לא ממשיך צפונה.
הכניסה לראשון הורסת את הקישור בין הצד הדרומי (קרית-גת) לצפוני (שיבא-ביילינסון), וכל זה לטובת ראשון מזרח שגם ככה מקושרת לדרום בקווים 367/371.
לדעתי היה נכון, אם כבר, להפעיל את הקו בלי המקטע של ראשון, במסלול דומה ל-669 (קו 668?), עם נגישות טובה יותר לבר-אילן (למה 550/557 לא עוצרים שם? אה, סליחה, נזכרתי).
במקביל, 372 היה יכול להיות קו שנכנס לראשון מערב.
ובכל מקרה, אף אחד מהם כנראה לא היה מפוצץ בנוסעים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.