קו חדש 372

EHP12

Well-known member
קו 371 ו367 נועדו לחבר מקטעים ספציפיים: בין באר שבע לקריית גת, בין קריית גת לרחובות או גדרה ובין רחובות ונס ציונה לראשון לציון. אף נוסע שצריך לראשון לציון לא ירצה לנסוע מבאר שבע בקו שאיננו 377. קו 372 נועד להיות קו אקספרס לקניון ראשונים ולהיכל התרבות בראשון לציון, הן לתושבי קרית גת והן לתושבי באר שבע שיבואו דרך קרית גת ישירות לראשון.

ממחלף מסובים יש לפעמים את קו 167 ישירות לרעננה, ובשאר היום יש קו 947 מפתח תקווה ישיר למסוף רעננה, כך שאין צורך ביחס לביקוש בקו 668 שהצעת (כי גם מבאר שבע בקושי אנשים יורדים במסוף רעננה והרוב המוחלט יורד במסוף אלוף שדה, בר אילן, מחלף מסובים וצמתי בני ברק).
יש יותר אנשים שמכירים מראשון לבאר שבע את 371 מאשר את 377

את 371 אני חושב שצריך לקצר כקו מבית קמה לבאר שבע דרך משמר הנגב.

לפצל את 369 לשני קווים:

תל אביב קריית גת

יבנה באר שבע.

367: שיסע ממרכזית ראשון דרך כבישים 431 (כולל עצירה ברכבת ראשונים) ו-40.

370: צריך לפעול פעם בשעה, למעט במוצאי שבת טרם הפעלת הרכבת.

מלבד זאת 167 זה קו עם נסיעות ספורות ביום, והוא לא אופציה קיימת ברוב היממה.
 

Ynhockey

New member
נראה כמו קו שנועד לתושבי קריית גת בלבד. מצד אחד טוב שמשפרים את הנגישות של עיר זו למרכז, מצד שני זה פספוס הזדמנות אדיר של יצירת קישוריות בין פתח תקווה לאזור לכיש. לפני כ־20 שנה שירתתי באזור הזה והייתי צריך לנסוע בקווים מאספים כמו 249 ו־301 כדי להגיע תוך 3 שעות. בטוח שיש עוד אנשים שהיו רוצים להגיע מפתח תקווה לקריית גת, קריית מלאכי ואשקלון. היה רצוי שתהיה לו תדירות יותר גבוהה וכיסוי של יותר אזורי מגורים (קשה מאוד לתכנן מסלול עם החלפה אל קו לא תדיר, גם אם היה נוסע כל 30 דקות למשל). כמו כן תמוהה ההחלטה של קביעת ראשל"צ כאיסוף בלבד לבאים מפתח תקווה – לקו 164 לוקחת כשעה להגיע לראשונים, וזו לא אופציה טובה ליוממות.
 
נראה כמו קו שנועד לתושבי קריית גת בלבד. מצד אחד טוב שמשפרים את הנגישות של עיר זו למרכז, מצד שני זה פספוס הזדמנות אדיר של יצירת קישוריות בין פתח תקווה לאזור לכיש. לפני כ־20 שנה שירתתי באזור הזה והייתי צריך לנסוע בקווים מאספים כמו 249 ו־301 כדי להגיע תוך 3 שעות. בטוח שיש עוד אנשים שהיו רוצים להגיע מפתח תקווה לקריית גת, קריית מלאכי ואשקלון. היה רצוי שתהיה לו תדירות יותר גבוהה וכיסוי של יותר אזורי מגורים (קשה מאוד לתכנן מסלול עם החלפה אל קו לא תדיר, גם אם היה נוסע כל 30 דקות למשל). כמו כן תמוהה ההחלטה של קביעת ראשל"צ כאיסוף בלבד לבאים מפתח תקווה – לקו 164 לוקחת כשעה להגיע לראשונים, וזו לא אופציה טובה ליוממות.
אני לא מבין מה הביעה הראי יש עמוס בקו 164 הקיים האם היה עוד קו חלק מהעמוס יעבור לקו 372 וימנע ממי שרוצה להגיע מפתח תקווה לדרום
 
נראה כמו קו שנועד לתושבי קריית גת בלבד. מצד אחד טוב שמשפרים את הנגישות של עיר זו למרכז, מצד שני זה פספוס הזדמנות אדיר של יצירת קישוריות בין פתח תקווה לאזור לכיש. לפני כ־20 שנה שירתתי באזור הזה והייתי צריך לנסוע בקווים מאספים כמו 249 ו־301 כדי להגיע תוך 3 שעות. בטוח שיש עוד אנשים שהיו רוצים להגיע מפתח תקווה לקריית גת, קריית מלאכי ואשקלון. היה רצוי שתהיה לו תדירות יותר גבוהה וכיסוי של יותר אזורי מגורים (קשה מאוד לתכנן מסלול עם החלפה אל קו לא תדיר, גם אם היה נוסע כל 30 דקות למשל). כמו כן תמוהה ההחלטה של קביעת ראשל"צ כאיסוף בלבד לבאים מפתח תקווה – לקו 164 לוקחת כשעה להגיע לראשונים, וזו לא אופציה טובה ליוממות.
ובלי קשר המטרה של הקו מובקת לתת שירות מדרום למרכז לא לתת שירות פנימי למרכז
 
נראה כמו קו שנועד לתושבי קריית גת בלבד. מצד אחד טוב שמשפרים את הנגישות של עיר זו למרכז, מצד שני זה פספוס הזדמנות אדיר של יצירת קישוריות בין פתח תקווה לאזור לכיש. לפני כ־20 שנה שירתתי באזור הזה והייתי צריך לנסוע בקווים מאספים כמו 249 ו־301 כדי להגיע תוך 3 שעות. בטוח שיש עוד אנשים שהיו רוצים להגיע מפתח תקווה לקריית גת, קריית מלאכי ואשקלון. היה רצוי שתהיה לו תדירות יותר גבוהה וכיסוי של יותר אזורי מגורים (קשה מאוד לתכנן מסלול עם החלפה אל קו לא תדיר, גם אם היה נוסע כל 30 דקות למשל). כמו כן תמוהה ההחלטה של קביעת ראשל"צ כאיסוף בלבד לבאים מפתח תקווה – לקו 164 לוקחת כשעה להגיע לראשונים, וזו לא אופציה טובה ליוממות.
ממש לא רק לקרית גת: קרית מלאכי, מועצת נחל שורק ובאר טוביה, וכל יישובי לכיש ואף באר שבע. קו 164 לא ארוך משמעותית יותר מ372 והוא קו בתדירות גבוהה, כך שאין עניין לסרבל את קו 372 שארוך גם ככה
 

Ynhockey

New member
ממש לא רק לקרית גת: קרית מלאכי, מועצת נחל שורק ובאר טוביה, וכל יישובי לכיש ואף באר שבע. קו 164 לא ארוך משמעותית יותר מ372 והוא קו בתדירות גבוהה, כך שאין עניין לסרבל את קו 372 שארוך גם ככה
נסעת פעם בקו 164? לוקח משהו כמו שעה מתחנת המוצא לראשל"צ הראשונים בשעות השיא. אם אפשר לקצר את זה ל־40 דקות למשל עם קו מהיר יותר, אז פתאום נפתחת האפשרות לפתח תקוואים לימם לפארק המדע ואזורים נוספים. באופן כללי אין קישוריות טובה בין מזרח המטרופולין לדרום המטרופולין. לא חייבים לשלב את שתי הפונקציות של קישור לשם + קישור לדרום באותו קו, אבל זה עדיף מכלום לדעתי.

לגבי הדרום אתה צודק, התכוונתי לאזורי הדרום שהקו עובר בהם. לא הייתי מרחיק לכת לגבי ב"ש, שהדרך הטובה ביותר להגיע משם לפ"ת תישאר דרך תל אביב.
 
נסעת פעם בקו 164? לוקח משהו כמו שעה מתחנת המוצא לראשל"צ הראשונים בשעות השיא. אם אפשר לקצר את זה ל־40 דקות למשל עם קו מהיר יותר, אז פתאום נפתחת האפשרות לפתח תקוואים לימם לפארק המדע ואזורים נוספים. באופן כללי אין קישוריות טובה בין מזרח המטרופולין לדרום המטרופולין. לא חייבים לשלב את שתי הפונקציות של קישור לשם + קישור לדרום באותו קו, אבל זה עדיף מכלום לדעתי.

לגבי הדרום אתה צודק, התכוונתי לאזורי הדרום שהקו עובר בהם. לא הייתי מרחיק לכת לגבי ב"ש, שהדרך הטובה ביותר להגיע משם לפ"ת תישאר דרך תל אביב.
לגבי באר שבע אתה צודק. לגבי ה20 דקות פחות נסיעה בין 164 ל372- מנסיוני, את משרד התחבורה לא מעניין רווחת הנוסעים, אלא עד כמה קיים ביקוש בין מוצא ליעד. הייתה פעם פסיקת בג״ץ לגבי נוסעת שגרה ברחובות ועובדת כמרצה בבר אילן, לגבי קו 319 מבני ברק לרחובות, שבמצב הנוכחי מאז ומתמיד לא עוצר בשום תחנה בין מחלף גבעת שמואל (היציאה מבני ברק) ועד נס ציונה, והיא ביקשה מאגד להוסיף תחנה בבר אילן, זאת משום שקו 318 עושה סיבוב ארוך ומתיש לעומת 319 שהוא קו ישיר. אגד לא הסכימו בשום אופן והיא עתרה לבג״ץ, שהסכימו עם אגד שמאחר ויש קו וחיבור בין בר אילן לרחובות, גם אם זה בדמות קו איטי- אין לחייב לעשות עצירה בבר אילן לקו המהיר ממועט התחנות הזה. למותר לציין שהיא חוייבה גם בהוצאות משפט לאגד…
 
נסעת פעם בקו 164? לוקח משהו כמו שעה מתחנת המוצא לראשל"צ הראשונים בשעות השיא. אם אפשר לקצר את זה ל־40 דקות למשל עם קו מהיר יותר, אז פתאום נפתחת האפשרות לפתח תקוואים לימם לפארק המדע ואזורים נוספים. באופן כללי אין קישוריות טובה בין מזרח המטרופולין לדרום המטרופולין. לא חייבים לשלב את שתי הפונקציות של קישור לשם + קישור לדרום באותו קו, אבל זה עדיף מכלום לדעתי.

לגבי הדרום אתה צודק, התכוונתי לאזורי הדרום שהקו עובר בהם. לא הייתי מרחיק לכת לגבי ב"ש, שהדרך הטובה ביותר להגיע משם לפ"ת תישאר דרך תל אביב.
ולגבי שאלתך אם נסעתי פעם ב164- כן, הרבה פעמים, אבל כל נסיעותיי בקו היו במקטע פתח תקווה-בר אילן, ולא דרומה מזה, אף שאני מתאר לעצמי שמדובר בנסיעה מתישה כמו כל הנסיעות על ציר הרצל/דרך המכבים
 
למעלה