תודה רבה על הפירוט.
404 ו-406: למה זה חולון דרך בת ים ולא בת ים דרך חולון? הרי חולון יותר קרובה לירושלים מאשר בת ים, אז איך הולכים הקווים? מעניין לראות גם במקרה של הקווים מתל אביב וגם במקרה של הקווים מירושלים, שהקווים לאשדוד נדחפו אחרי שכל שיטת המספור כבר היתה קיימת, ולכן הם לא כל כך מסתדרים. בירושלים רואים את זה כי קודם הפעילו כנראה את 438 באנלוגיה לקווים לאשקלון, וכשרצו להפעיל עוד אחד אז כבר לא היה מקום ב-..43 ונאלצו לקרוא לו 448. וגם מתל אביב - הקווים לאשדוד מסתיימים ב-2 ו-4 במקום להסתיים ב-1 ו-2 כמו כל מאסף ואקספרס רגילים (312 נמצא במקום הנכון, אבל 314 לא). אם היו מתכננים את הכל מראש, אז קווי אשקלון היו מתחילים ב-300 וקווי אשדוד ב-310. במקום זה בקווי 310 יש ערבוב בין אשקלון לאשדוד.
תודה רבה על הפירוט.קווי אגד ומיספורם
1) לגבי מיספור הקווים: ראשית, אבהיר שלקווים הבינעירוניים, קרי 3 ספרות, יש שני מניינים: אחד של חיפה והצפון בלבד, ושני של ת"א וכל הארץ למעשה. מה שנאמר כאן לגבי שיטות המיספור הוא נכון, אם כי לא מיושם בכל המקרים. לדוגמא: קווי _87 הם בין ת"א ואיזור פרדס-חנה -זכרון, ואלו _84 הם הקווים בין ת"א לקרית-שמונה והגולן. 2) להלן הפירוט העדכני של הקווים בין ירושלים לשפלה ולדרום (כל הקווים מסתיימים בירושלים, ומתחילים בה, אלא אם כן מצוין "מ\לי-ם בלבד"): 403 - רמלה (אקס´) 404 - חולון, דרך: רמלה, בת-ים (אקס´) 406 - חולון, דרך: בת-ים (ישיר) 430 - ראשל"צ (ישיר) 432 - ראשל"צ, דרך: רמלה, רחובות (אקס´) (מי-ם בלבד, בלילה) 433 - ראשל"צ, דרך: רמלה, צ´ בית-דגן (אקס´) 434 - רחובות, דרך: צ´ נחשון (אקס´) 435 - רחובות, דרך: רמלה (אקס´) 436 - אשקלון (ישיר) (לי-ם בלבד) 437 - אשקלון, דרך: צ´ קסטינה (אקס´) 438 - אשדוד (אקס´) 440 - באר-שבע, דרך: קרית-ארבע (מאסף) 441 - קרית-גת, דרך צ´ קסטינה (אקס´) (לי-ם בלבד) 443 - באר-שבע, דרך: שדרות, נתיבות (מאסף) 444 - אילת, דרך: בקעת ים-המלח (אקס´) 446 - באר-שבע, דרך צ´ קסטינה, קרית גת (אקס´) 448 - אשדוד (ישיר) (לי-ם בלבד) 470 - באר-שבע (ישיר)
404 ו-406: למה זה חולון דרך בת ים ולא בת ים דרך חולון? הרי חולון יותר קרובה לירושלים מאשר בת ים, אז איך הולכים הקווים? מעניין לראות גם במקרה של הקווים מתל אביב וגם במקרה של הקווים מירושלים, שהקווים לאשדוד נדחפו אחרי שכל שיטת המספור כבר היתה קיימת, ולכן הם לא כל כך מסתדרים. בירושלים רואים את זה כי קודם הפעילו כנראה את 438 באנלוגיה לקווים לאשקלון, וכשרצו להפעיל עוד אחד אז כבר לא היה מקום ב-..43 ונאלצו לקרוא לו 448. וגם מתל אביב - הקווים לאשדוד מסתיימים ב-2 ו-4 במקום להסתיים ב-1 ו-2 כמו כל מאסף ואקספרס רגילים (312 נמצא במקום הנכון, אבל 314 לא). אם היו מתכננים את הכל מראש, אז קווי אשקלון היו מתחילים ב-300 וקווי אשדוד ב-310. במקום זה בקווי 310 יש ערבוב בין אשקלון לאשדוד.