קו פנימי עם תחנות איסוף בלבד

מוישי67

Active member
קו 6 בבית שמש שיוצא מחפציבה, כל התחנות הראשונות של הקו (עד אחרי קניון נעימי) הן לאיסוף בלבד. (יש לציין שמדובר רק בכיוון הזה, בכיוון ההפוך כל התחנות הן להעלאה והורדה).
לא זוכר שנתקלתי בעוד קו פנימי כזה, ואני גם לא מבין מה יכולה להיות הסיבה.
בדרך כלל יש כמה סיבות להגדרת תחנות בקו לאיסוף בלבד.
1. אם רוב הנוסעים של הקו צריכים לרדת בתחנות המאוחרות יותר של הקו, והנוסעים שרוצים לרדת בתחנות הקרובות יכולים למלא את האוטובוס כך שלא יהיה מקום למי שרוצהף להמשיך הלאה.
זה לא המצב במקרה הזה.
2. אם יש כל כך הרבה נוסעים שרוצים לרדת בתחנות הראשונות, וזה יכול לעכב את הנסיעה, כך שמי שרוצה להמשיך הלאה, זמן הנסיעה הכולל שלו יהיה ארוך מדי. (זו, בדרך כלל, הסיבה להגדרת תחנות לאיסוף בלבד בקווים בינעירוניים)
זה לא המצב במקרה הזה.

אשמח אם מישהו יודע, ויוכל להסביר מה הסיבה במקרה הזה
 

מוישי67

Active member
קו 6 בבית שמש שיוצא מחפציבה, כל התחנות הראשונות של הקו (עד אחרי קניון נעימי) הן לאיסוף בלבד. (יש לציין שמדובר רק בכיוון הזה, בכיוון ההפוך כל התחנות הן להעלאה והורדה).
לא זוכר שנתקלתי בעוד קו פנימי כזה, ואני גם לא מבין מה יכולה להיות הסיבה.
בדרך כלל יש כמה סיבות להגדרת תחנות בקו לאיסוף בלבד.
1. אם רוב הנוסעים של הקו צריכים לרדת בתחנות המאוחרות יותר של הקו, והנוסעים שרוצים לרדת בתחנות הקרובות יכולים למלא את האוטובוס כך שלא יהיה מקום למי שרוצהף להמשיך הלאה.
זה לא המצב במקרה הזה.
2. אם יש כל כך הרבה נוסעים שרוצים לרדת בתחנות הראשונות, וזה יכול לעכב את הנסיעה, כך שמי שרוצה להמשיך הלאה, זמן הנסיעה הכולל שלו יהיה ארוך מדי. (זו, בדרך כלל, הסיבה להגדרת תחנות לאיסוף בלבד בקווים בינעירוניים)
זה לא המצב במקרה הזה.

אשמח אם מישהו יודע, ויוכל להסביר מה הסיבה במקרה הזה
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240124-103050.png
    Screenshot_20240124-103050.png
    KB 67.7 · צפיות: 9

aryeri

Member
אני לא מזמין תקינתי טלקה חמורה בקו 397 בבאר שבע הקו נכנס לאזור התעשייה עמק שרה בלי סיבה
זה כנראה נשאר מהתקופה של העבודות בשדרות יגאל אלון שנסגרו לאחד הכיוונים לתקופה ארוכה והנסיעה היתה דרך עמק שרה.
יש מצב שזה באג או משהו היסטורי שהראי לא חסרים כאלו באגים במערכות

תקלות שאני שמתי לב אליהן הן בקווי הלילה בירושלים שלכאורה פונים מנורדאו שמאלה ליפו למרות שמזמן הפנייה הזאת אסורה, והם לכאורה צריכים לעשות סיבוב ענק ומיותר.

כמו כן - בקו 11 בשדרות (שעוד לא חזר לפעול עקב המלחמה) יש טיול לא ברור של הקו ברחוב צדדי באחד הכיוונים ללא כל תחנה למרות שהוא יכול לנסוע על הכביש הראשי.

יש עוד מקרים כאלה.
 
זה כנראה נשאר מהתקופה של העבודות בשדרות יגאל אלון שנסגרו לאחד הכיוונים לתקופה ארוכה והנסיעה היתה דרך עמק שרה.


תקלות שאני שמתי לב אליהן הן בקווי הלילה בירושלים שלכאורה פונים מנורדאו שמאלה ליפו למרות שמזמן הפנייה הזאת אסורה, והם לכאורה צריכים לעשות סיבוב ענק ומיותר.

כמו כן - בקו 11 בשדרות (שעוד לא חזר לפעול עקב המלחמה) יש טיול לא ברור של הקו ברחוב צדדי באחד הכיוונים ללא כל תחנה למרות שהוא יכול לנסוע על הכביש הראשי.

יש עוד מקרים כאלה.
אכן נאמר לי במכתב: באשר לפנייתך, יש לציין כי המעקף המתואר בפנייתך הוא שארית מהסדר תנועה זמני שנשאר בקו
בעקבות עבודות תשתית שבוצעו באזור. העניין יטופל בהקדם.
אבל זה עדיין גרוע מאוד בעיני שאני צריך להתלנון כדאי שדבר זה יתקון
 
זה כנראה נשאר מהתקופה של העבודות בשדרות יגאל אלון שנסגרו לאחד הכיוונים לתקופה ארוכה והנסיעה היתה דרך עמק שרה.


תקלות שאני שמתי לב אליהן הן בקווי הלילה בירושלים שלכאורה פונים מנורדאו שמאלה ליפו למרות שמזמן הפנייה הזאת אסורה, והם לכאורה צריכים לעשות סיבוב ענק ומיותר.

כמו כן - בקו 11 בשדרות (שעוד לא חזר לפעול עקב המלחמה) יש טיול לא ברור של הקו ברחוב צדדי באחד הכיוונים ללא כל תחנה למרות שהוא יכול לנסוע על הכביש הראשי.

יש עוד מקרים כאלה.
אכן נאמר לי במכתב: באשר לפנייתך, יש לציין כי המעקף המתואר בפנייתך הוא שארית מהסדר תנועה זמני שנשאר בקו
בעקבות עבודות תשתית שבוצעו באזור. העניין יטופל בהקדם.
אבל זה עדיין גרוע מאוד בעיני שאני צריך להתלנון כדאי שדבר זה יתקון
 
קו 6 בבית שמש שיוצא מחפציבה, כל התחנות הראשונות של הקו (עד אחרי קניון נעימי) הן לאיסוף בלבד. (יש לציין שמדובר רק בכיוון הזה, בכיוון ההפוך כל התחנות הן להעלאה והורדה).
לא זוכר שנתקלתי בעוד קו פנימי כזה, ואני גם לא מבין מה יכולה להיות הסיבה.
בדרך כלל יש כמה סיבות להגדרת תחנות בקו לאיסוף בלבד.
1. אם רוב הנוסעים של הקו צריכים לרדת בתחנות המאוחרות יותר של הקו, והנוסעים שרוצים לרדת בתחנות הקרובות יכולים למלא את האוטובוס כך שלא יהיה מקום למי שרוצהף להמשיך הלאה.
זה לא המצב במקרה הזה.
2. אם יש כל כך הרבה נוסעים שרוצים לרדת בתחנות הראשונות, וזה יכול לעכב את הנסיעה, כך שמי שרוצה להמשיך הלאה, זמן הנסיעה הכולל שלו יהיה ארוך מדי. (זו, בדרך כלל, הסיבה להגדרת תחנות לאיסוף בלבד בקווים בינעירוניים)
זה לא המצב במקרה הזה.

אשמח אם מישהו יודע, ויוכל להסביר מה הסיבה במקרה הזה
נתחיל מזה שזה לא תקין. ככלל לקו עירוני לא אמורות להיות מגבלות איסוף והורדה. (אולי אפשר למצוא חריגים בקווים עירוניים חוצי מטרופולין אבל זה לא המצב כאן).

נמשיך בזה שהוא קו יחסית חדש מ-2021 אז הטיעונים ההסטוריים לא תקפים.
ספציפית בחפציבה יש גם אוכלוסיה חרדית קיצונית מהסוג שלא מוכן להתערבב עם אף אחד ואף זורק אבנים על אוטובוסים שמביאים למקומות של "פנאי" (כמו קניון נעימי). שיהיה ברור, זו לא כל השכונה ואפילו לא רובה. אבל הם כן מייצרים את הלחץ שלא לתת לשכונה הזו קישורים ישירים למקומות כמו ביג וקניון נעימי.

לכן ניתן לומר שכנראה היתה כאן פשרה פוליטית, נגדיר את הקו במגבלות איסוך הוורדה כדי שהם יאפשרו את הכניסה שלו לשכונה בלי אלימות, בידיעה שאחר כך זה לא ממש ייאכף. לא תקין בשום צורה אבל פרגמטי. אם האלטרנטיבה היתה לא לתת את השירות כלל שאר תושבי השכונה היו נפגעים.
לקו יש כמובן עוד תפקידים. הוא מחבר את כל רמה ד' לאזור הזה אבל גם לכל השימושים שבדרך לרבות קניון נעימי ולכן כשבוחנים את הפלוסים הומינוסים כנראה הפלוס מהמהלך (העקום הזה) עולים על המינוס.
 
נתחיל מזה שזה לא תקין. ככלל לקו עירוני לא אמורות להיות מגבלות איסוף והורדה. (אולי אפשר למצוא חריגים בקווים עירוניים חוצי מטרופולין אבל זה לא המצב כאן).

נמשיך בזה שהוא קו יחסית חדש מ-2021 אז הטיעונים ההסטוריים לא תקפים.
ספציפית בחפציבה יש גם אוכלוסיה חרדית קיצונית מהסוג שלא מוכן להתערבב עם אף אחד ואף זורק אבנים על אוטובוסים שמביאים למקומות של "פנאי" (כמו קניון נעימי). שיהיה ברור, זו לא כל השכונה ואפילו לא רובה. אבל הם כן מייצרים את הלחץ שלא לתת לשכונה הזו קישורים ישירים למקומות כמו ביג וקניון נעימי.

לכן ניתן לומר שכנראה היתה כאן פשרה פוליטית, נגדיר את הקו במגבלות איסוך הוורדה כדי שהם יאפשרו את הכניסה שלו לשכונה בלי אלימות, בידיעה שאחר כך זה לא ממש ייאכף. לא תקין בשום צורה אבל פרגמטי. אם האלטרנטיבה היתה לא לתת את השירות כלל שאר תושבי השכונה היו נפגעים.
לקו יש כמובן עוד תפקידים. הוא מחבר את כל רמה ד' לאזור הזה אבל גם לכל השימושים שבדרך לרבות קניון נעימי ולכן כשבוחנים את הפלוסים הומינוסים כנראה הפלוס מהמהלך (העקום הזה) עולים על המינוס.
האם יש לך את מקורות לזה שזה לא חוקי אשמח שתשלח לי ואשלח בקשה למשרד לטפל זאת
 
האם יש לך את מקורות לזה שזה לא חוקי אשמח שתשלח לי ואשלח בקשה למשרד לטפל זאת
לא אמרתי "לא חוקי", רק "לא תקין".

בהנחיות לא כתוב במפורש שאסור, (קו עירוני מקומי מאסף/מזין) שזה בעצם מרבית הקווים העירוניים)

זה פשוט לא מוזכר בכלל בהקשר של שירות עירוני רגיל. בעוד שבקווים מסוגים אחרים (בינעירוני מהיר/ישיר) זה כן מוזכר.
בנוסף ההנחיות נכתבו לפני שעךליה מכל הדלתות היתה הדיפאולט בכל הארץ. ברור שעכשיו זה לא רק לא תקין אלא גם לא ישים.


1706425463004.png
1706425480404.png
התצורה העירונית היחידה שבה זה מוזכר היא קו עירוני עורקי מהיר.(בניגוד לעורקי מאסף שבו לא אמורות להיות מגבלות איסוף הוורדה) אין לנו ממש קווים כאלה במדינה לדעתי. אבל אם היו זה היה מותר בהן.
עקב העלייה מכל הדלתות אני מקווה שבעדכון של ההנחיות יורידו גם את זה. אין טעם לשים בהנחיות דברים לא ישימים.
1706425668526.png
 
לא אמרתי "לא חוקי", רק "לא תקין".

בהנחיות לא כתוב במפורש שאסור, (קו עירוני מקומי מאסף/מזין) שזה בעצם מרבית הקווים העירוניים)

זה פשוט לא מוזכר בכלל בהקשר של שירות עירוני רגיל. בעוד שבקווים מסוגים אחרים (בינעירוני מהיר/ישיר) זה כן מוזכר.
בנוסף ההנחיות נכתבו לפני שעךליה מכל הדלתות היתה הדיפאולט בכל הארץ. ברור שעכשיו זה לא רק לא תקין אלא גם לא ישים.


צפה בקובץ המצורף 97886
צפה בקובץ המצורף 97887
התצורה העירונית היחידה שבה זה מוזכר היא קו עירוני עורקי מהיר.(בניגוד לעורקי מאסף שבו לא אמורות להיות מגבלות איסוף הוורדה) אין לנו ממש קווים כאלה במדינה לדעתי. אבל אם היו זה היה מותר בהן.
עקב העלייה מכל הדלתות אני מקווה שבעדכון של ההנחיות יורידו גם את זה. אין טעם לשים בהנחיות דברים לא ישימים.
צפה בקובץ המצורף 97888
אתה יודע שהם לא ממש מקפדים על זה אין כאלו הגדרות כלל במר קו
 
האם יש לך את מקורות לזה שזה לא חוקי אשמח שתשלח לי ואשלח בקשה למשרד לטפל זאת
לא אמרתי "לא חוקי", רק "לא תקין".

בהנחיות לא כתוב במפורש שאסור, (קו עירוני מקומי מאסף/מזין) שזה בעצם מרבית הקווים העירוניים)

זה פשוט לא מוזכר בכלל בהקשר של שירות עירוני רגיל. בעוד שבקווים מסוגים אחרים (בינעירוני מהיר/ישיר) זה כן מוזכר.
בנוסף ההנחיות נכתבו לפני שעךליה מכל הדלתות היתה הדיפאולט בכל הארץ. ברור שעכשיו זה לא רק לא תקין אלא גם לא ישים.


צפה בקובץ המצורף 97886
צפה בקובץ המצורף 97887
התצורה העירונית היחידה שבה זה מוזכר היא קו עירוני עורקי מהיר.(בניגוד לעורקי מאסף שבו לא אמורות להיות מגבלות איסוף הוורדה) אין לנו ממש קווים כאלה במדינה לדעתי. אבל אם היו זה היה מותר בהן. אפשר לראות לפי התיאור שקו 6 הוא לא כזה (הוא יכול ליפול הלגדרה של "עירוני עורקי מאססף" בו אין איזכור של מגבלות. ובכל מקרה אין הצדקה לחוסר סימטריות.
עקב העלייה מכל הדלתות אני מקווה שבעדכון של ההנחיות יורידו גם את זה. אין טעם לשים בהנחיות דברים לא ישימים.
צפה בקובץ המצורף 97888
באופן כללי אין בהנחיות פרק שמוקדש למגבלות איסוף הוורדה ומתי נכון ולא נכון להשתמש בהם ואיך בדיוק משתמשים בהם נכון. זה פרק חסר שמשאיר יותר מדי מקום לפרשנות אישית. גם בבינעירוני. ואין ספק שצריך לחדד את זה.
 

aryeri

Member
נתחיל מזה שזה לא תקין. ככלל לקו עירוני לא אמורות להיות מגבלות איסוף והורדה. (אולי אפשר למצוא חריגים בקווים עירוניים חוצי מטרופולין אבל זה לא המצב כאן).

נמשיך בזה שהוא קו יחסית חדש מ-2021 אז הטיעונים ההסטוריים לא תקפים.
ספציפית בחפציבה יש גם אוכלוסיה חרדית קיצונית מהסוג שלא מוכן להתערבב עם אף אחד ואף זורק אבנים על אוטובוסים שמביאים למקומות של "פנאי" (כמו קניון נעימי). שיהיה ברור, זו לא כל השכונה ואפילו לא רובה. אבל הם כן מייצרים את הלחץ שלא לתת לשכונה הזו קישורים ישירים למקומות כמו ביג וקניון נעימי.

לכן ניתן לומר שכנראה היתה כאן פשרה פוליטית, נגדיר את הקו במגבלות איסוך הוורדה כדי שהם יאפשרו את הכניסה שלו לשכונה בלי אלימות, בידיעה שאחר כך זה לא ממש ייאכף. לא תקין בשום צורה אבל פרגמטי. אם האלטרנטיבה היתה לא לתת את השירות כלל שאר תושבי השכונה היו נפגעים.
לקו יש כמובן עוד תפקידים. הוא מחבר את כל רמה ד' לאזור הזה אבל גם לכל השימושים שבדרך לרבות קניון נעימי ולכן כשבוחנים את הפלוסים הומינוסים כנראה הפלוס מהמהלך (העקום הזה) עולים על המינוס.

כן. אבל בירושלים יש את קווים 70,136,163 שהם קווים עירוניים אבל משרתים את מחנה פיקוד מרכז, קבר שמואל הנביא וקבר רחל. השאלה היא למה ישנם קווים נוספים עם תדירות גרועה, כגון קו 84, שהם גם קווים תיירותיים ובהם מתאפשרת עלייה וירידה חופשית, וישנם קווים שלא כך. בקו 70 עוד הייתי מבין, זה קו לבסיס צבאי באזור בעייתי במזרח העיר, קו 136 אולי גם כי זה קו מיניבוס אבל למה קו 163 לא למשל? זה קו עם אוטובוס שעובר במקומות רבים, לעיתים הוא סתם מדלג על תחנות הורדה בדרך חברון (למי זה מפריע?) ואין שום סיבה שהוא לא יהיה קו רגיל. גם לא ברור לי למה בהלוך ובחזור המסלול שונה. אגב, קבל רחל אולי ידוע בציבור או במקורות כשוכן בבית לחם אבל מעשית הוא נמצא בקצה התחום המוניציפלי של ירושלים. קו 163 מתחיל ונגמר בירושלים.
 
קו 6 בבית שמש שיוצא מחפציבה, כל התחנות הראשונות של הקו (עד אחרי קניון נעימי) הן לאיסוף בלבד. (יש לציין שמדובר רק בכיוון הזה, בכיוון ההפוך כל התחנות הן להעלאה והורדה).
לא זוכר שנתקלתי בעוד קו פנימי כזה, ואני גם לא מבין מה יכולה להיות הסיבה.
בדרך כלל יש כמה סיבות להגדרת תחנות בקו לאיסוף בלבד.
1. אם רוב הנוסעים של הקו צריכים לרדת בתחנות המאוחרות יותר של הקו, והנוסעים שרוצים לרדת בתחנות הקרובות יכולים למלא את האוטובוס כך שלא יהיה מקום למי שרוצהף להמשיך הלאה.
זה לא המצב במקרה הזה.
2. אם יש כל כך הרבה נוסעים שרוצים לרדת בתחנות הראשונות, וזה יכול לעכב את הנסיעה, כך שמי שרוצה להמשיך הלאה, זמן הנסיעה הכולל שלו יהיה ארוך מדי. (זו, בדרך כלל, הסיבה להגדרת תחנות לאיסוף בלבד בקווים בינעירוניים)
זה לא המצב במקרה הזה.

אשמח אם מישהו יודע, ויוכל להסביר מה הסיבה במקרה הזה
עוד דוגמא לתפקוד הלקוי והמבולגן במשרד התחבורה.
האחראים עם הקווים בבית שמש לא מכירים את העיר, ואין אף גורם שעובר בצורה מסודרת על מסמכי ונתוני הקווים ובוחן הן טעויות טכניות והן שינויים או פתרונות נצרכים.
הגישה היא שאם יש בעיה - החברה המפעילה היא האחראית וזו שתפנה בבקשה רשמית ובירוקרטית לשינוי (מסלול, הגדרת תחנה וכדו'), ובעצם עד שהחברה תקבל קנס על הורדה/ העלה שלא לפי רישיון קו (שסביר להניח במקביל שהבקרים שפועלית בתת-תנאים לא יעלו על הבעיה בכלל) אף אחד לא יעשה דבר.

ישנם מספר לא מבוטל של קווים שרישיון או מסלול הקו לא תקינים בעליל.
חברה שמספר הקילומטר הוא פחות מהמספר בפועל מיד תדווח ותתקן. באופן ההפוך -אין שום אינטרס לחברה לדווח על הבעיה.
לפעמים מדובר על קילומטר בודד (שיכול להגיע לאלפי שקלים נוספים ביום ועשרות אלפים בחודש), לעיתים בבאגים הרבה יותר רציניים של מספר קילומטרים ולולאות כפולות וקטעי מסלולים כפולים.
זכור לי קו לנתב"ג שביצע כמה וכמה לולאות סתמיות הלוך ושוב בשדה לפני התחנה האחרונה במסלול של רישיון הקו, והוסיף לחברה מסוימת סכום לא מבוטל.
 
אני לא מזמין תקינתי טלקה חמורה בקו 397 בבאר שבע הקו נכנס לאזור התעשייה עמק שרה בלי סיבה
 

aryeri

Member
אני לא מזמין תקינתי טלקה חמורה בקו 397 בבאר שבע הקו נכנס לאזור התעשייה עמק שרה בלי סיבה
זה כנראה נשאר מהתקופה של העבודות בשדרות יגאל אלון שנסגרו לאחד הכיוונים לתקופה ארוכה והנסיעה היתה דרך עמק שרה.
 
למעלה