קו פנימי עם תחנות איסוף בלבד

מוישי67

Active member
הוא נכנס בעבר! ודרך אגב החל ממחר התקלה בקו 6 תתקון!
אכן! בדקתי עכשיו וזה תוקן. תודה אם היה לך חלק בזה.
אגב, פניתי גם בפניה רשמית בשביל זה ועדיין לא חזרו אלי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240218-171742.png
    Screenshot_20240218-171742.png
    KB 62.2 · צפיות: 1
כמו שאני שמעתי לגבי המצב בבית שמש, כדי שלאוכלוסיות מסוימות לא תהיה סיבה לעלות לאוטובוס, והוא יהיה בלעדי לאוכלוסיה אחרת ולשיגיונותיה. דומה לקו ממודיעין עילית בבני ברק שלא עוצר בתחנה של בסיס צבאי על כביש 443.
 

מוישי67

Active member
כמו שאני שמעתי לגבי המצב בבית שמש, כדי שלאוכלוסיות מסוימות לא תהיה סיבה לעלות לאוטובוס, והוא יהיה בלעדי לאוכלוסיה אחרת ולשיגיונותיה. דומה לקו ממודיעין עילית בבני ברק שלא עוצר בתחנה של בסיס צבאי על כביש 443.
חשדתי שזו הסיבה, אבל אם כך, היינו צריכים לראות דוגמאות נוספות בעוד קווים פנימיים בבית שמש.
לא מצאתי קווים פנימיים נוספים בבית שמש שיש בהם תחנות איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך שלא נראה לי שזו הסיבה במקרה הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
חשדתי שזו הסיבה, אבל אם כך, היינו צריכים לראות דוגמאות נוספות בעוד קווים פנימיים בבית שמש.
לא מצאתי קווים פנימיים נוספים בבית שמש שיש בהם תחנות איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך שלא נראה לי שזו הסיבה במקרה הזה.

בזמנו היתה מדיניות של העלאה בלבד בקו 10, לימים 31 ההיסטורי לגילה. הרעיון היה למנוע מתושבי הקטמונים להשתמש בקו כדי להגיע מהעיר לצומת פת ולהכריח אותם להשתמש ב 4, 18 ו 19. רצו שהקו יהיה לנוסעים לגילה בלבד. זה לא החזיק מעמד בגלל שהיה לחץ ציבורי שביטל את ההגבלה. עד כמה שאני זוכר ההגבלה היתה בתוקף ב 1983, אך בוטלה תוך מספר שנים, אולי 84 או 85.

כללים כאלו מאד בעייתיים בקווים עירוניים כי הם מסבכים את השימוש. אפשר לסבול את זה בבין עירוני - אזורי כי זה כלי למרחקים גדולים, אבל ההגבלות האלו דורשות מהנוסע לדעת מידע נוסף, ולעיתים זה לא מופיע באופן ברור. בדקתי הרגע בגוגל את קווים 501 ו 347 ברעננה, שאני די בטוח שיש בהם הגבלות כאלו ואחרות - ואין שם הצגה כלשהי של מגבלות.

אגב, בתחילת אוקטובר נהגתי לגעש, כאשר הברירות האחרות להגעה מהרצליה היו קווי ה 60X או מונית. בגוגל לא צויינו תנאי ההעלאה / הורדה. בדקתי את קו 601 צפונה באוטובוס קרוב ויש לי כל מני תנאי העלאה בלבד בתל אביב והורדה בלבד בנתניה. למזלי במקטע הרצליה - געש אין הגבלות כאלו. אם היינו בוחרים במסלול זה והיו הגבלות - זה היה מסבך את הנסיעה.
 
נערך לאחרונה ב:
חשדתי שזו הסיבה, אבל אם כך, היינו צריכים לראות דוגמאות נוספות בעוד קווים פנימיים בבית שמש.
לא מצאתי קווים פנימיים נוספים בבית שמש שיש בהם תחנות איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך שלא נראה לי שזו הסיבה במקרה הזה.
אין הרבה אוכלוסיות פנאטיות בבית שמש. כאמור יש בחפציבה, ויש בתוך השכונה החרדית הותיקה קרית הרב ניסים. בזמנו היה צריך לקבל אישור מיוחד לקו 11 שלא עובר בשום מקום אחר פרט לריכוזים חרדיים וקיבלו אותו וזה היה הקו היחיד לשכונות אלה. אבל לא היה להם בעיה עם קווים שעוברים בצירים שמסביב לשכונות ומשיקים להם ולכן היה מדובר על מקרי קצה של כיסוי נקודתי בתוך שכונות. בקו 11 אין מגבלות איסוף והורדה כי הוא לא עובר במקום בעייתי.
ריכוז פנאטי נוסף נמצא בקרית הרמ"א, ממש סמוך לנהר הירדן שהוא עורק התחבורה הראשי וגם נמצא ממש במרכז העיר ומאחר והכל כמעט עובר דרכו לא היה טעם לדון אפילו באפשרות של מגבלות. מה שכן בקרית הרמ"א הם כל כך קיצוניים שהם אפילו לא משתמשים בתחבורה ציבורית של המדינה. (גם לקיצוניות יש דרגות, אני חושב שהם מתולדות אהרון אבל אני לא בקיא מספיק בפלגים החרדיים כדי להיות בטוח בזה). הם כן נוהגים פה ושם להתפרע ולחסום את הרחוב הראשי וגם לשרוף פחי אשפה ואז זה משבש את כל התח"צ בעיר.

כאמור בשכונת חפציבה יש הרבה סוגי אוכלוסיות, ולאוכלוסיות האחרות בהחלט יש דרישה להגיע לכל המקומות בעיר ולא להסתפק בקו 11 ובשירות המשיק בקו 12 מחוץ לשכונה. ולא הוגן שהקיצוניים יכתיבו להם את הטון.
אז נוסחה כאן איזושהי פשרה שמגינה על האוטוסים ממעשי אלימות מחד ונותן שירות כלשהו, גם אם לא מיטבי מאידך. (רשמית אתה יורד תחנה אחרי נעימה וחוזר רק תחנה אחת ברגל במישור נוח, לא רשמית כאמור אין ממש אכיפה, וכדי לחזור מנעימי הביתה בכלל אין בעיה) אפשר לא לאהוב את זה, אבל המציאות תמיד בנויה מכל מיני פשרות. אם נחיה לפי כללים של שחור ולבן לא נגיע רחוק. ואם לא ניתן שירות בכלל בעצם ניתן שירות לפנאטים.
 

aryeri

Member
חשדתי שזו הסיבה, אבל אם כך, היינו צריכים לראות דוגמאות נוספות בעוד קווים פנימיים בבית שמש.
לא מצאתי קווים פנימיים נוספים בבית שמש שיש בהם תחנות איסוף בלבד או הורדה בלבד, כך שלא נראה לי שזו הסיבה במקרה הזה.
שלומי הרטמן הראה יותר למעלה בשרשור שגם בקווים 10,18 יש את זה.
בנוסף למיטב זכרוני גם בקווים 4, 4א, 5 יש את זה, או שחלקם לא עוצרים בכל התחנות שבדרך בכלל.
 

מוישי67

Active member
שלומי הרטמן הראה יותר למעלה בשרשור שגם בקווים 10,18 יש את זה.
בנוסף למיטב זכרוני גם בקווים 4, 4א, 5 יש את זה, או שחלקם לא עוצרים בכל התחנות שבדרך בכלל.
בקו 10 זה רק תחנה אחת, שקרובה מאוד לתחנת המוצא/היעד (תחנת הרכבת), אני מבין את ההגיון, זה לא דומה למקרה של קו 6.
בקו 18 זה קיים פתאום לתחנה אחת באמצע המסלול, כשכל שאר התחנות לפניה ואחריה הן לאיסוף והורדה, זה ממש נראה כמו טעות.
קו 4,4א,5 כל התחנות הן לאיסוף והורדה
 

EHP12

Well-known member
כמו שאני שמעתי לגבי המצב בבית שמש, כדי שלאוכלוסיות מסוימות לא תהיה סיבה לעלות לאוטובוס, והוא יהיה בלעדי לאוכלוסיה אחרת ולשיגיונותיה. דומה לקו ממודיעין עילית בבני ברק שלא עוצר בתחנה של בסיס צבאי על כביש 443.
אם אין סימטריה, לא חושב שזאת הסיבה. חוסר סימטריה באיסוף והורדה, כנראה מעיד על הכנסה בשוגג של המגבלות.
 

luisluis

Active member
כמו שאני שמעתי לגבי המצב בבית שמש, כדי שלאוכלוסיות מסוימות לא תהיה סיבה לעלות לאוטובוס, והוא יהיה בלעדי לאוכלוסיה אחרת ולשיגיונותיה. דומה לקו ממודיעין עילית בבני ברק שלא עוצר בתחנה של בסיס צבאי על כביש 443.

דווקא בגלל המלחמה משרד התחבורה עשה לא מעט שיפורים בהיבט הזה.
אם תפנה ותציג את המלחמה כטיעון ותסביר שזה עוזר למילואימניקים יש מצב שיוסיפו את התחנה.
 

laRio

Active member
באופן כללי השיטה הזאת של "איסוף בלבד" מתסכלת מאד ולא תואמת את התקופה של עליה וירידה מכל הדלתות.
לדעתי צריך לבטל את זה אלא אם מדובר בקווים שנוסעים לערים מרוחקות מאד (נניח מעל 50 קמ) בלי עצירות בין לבין
 

EHP12

Well-known member
באופן כללי השיטה הזאת של "איסוף בלבד" מתסכלת מאד ולא תואמת את התקופה של עליה וירידה מכל הדלתות.
לדעתי צריך לבטל את זה אלא אם מדובר בקווים שנוסעים לערים מרוחקות מאד (נניח מעל 50 קמ) בלי עצירות בין לבין
מגבלות איסוף והורדה לא יכולות להיות בקווים אשר מופעלים באוטובוסים עירוניים. נקודה.

בבינעירוני, בגלל המבנה שלו אין כמעט עליה מהדלת האחורית. ויש היגיון בדבר כאשר יש שירות עירוני מקביל. גם אם אין, יוצרים את המגבלות, כדי שהקו יממש את היעוד המקורי שלו, למשל אם קו מסוים מיועד שאנשים יסעו איתו ממספר שכונות לתל אביב, לא רוצים שמסות של תלמידים יעלו עליו שנוסעים בין השכונות.

בעיות מתחילות עם האפליקציות, שלא יודעות לספר לנוסעים את עניין האיסוף, וכבר שמעתי מלא סיפורים על קונפליקטים שהיו כי אנשים עלו על על 845 בתל אביב וחשבו שיוריד אותם במחלף נתניה. או עם קווים בינעירוניים עם נסיעות ספורות ביום שמסיעים בעיקר אוויר ולא נורא אם יסירו לו את המגבלות ויעזור לשירות העירוני.
 
מגבלות איסוף והורדה לא יכולות להיות בקווים אשר מופעלים באוטובוסים עירוניים. נקודה.

בבינעירוני, בגלל המבנה שלו אין כמעט עליה מהדלת האחורית. ויש היגיון בדבר כאשר יש שירות עירוני מקביל. גם אם אין, יוצרים את המגבלות, כדי שהקו יממש את היעוד המקורי שלו, למשל אם קו מסוים מיועד שאנשים יסעו איתו ממספר שכונות לתל אביב, לא רוצים שמסות של תלמידים יעלו עליו שנוסעים בין השכונות.

בעיות מתחילות עם האפליקציות, שלא יודעות לספר לנוסעים את עניין האיסוף, וכבר שמעתי מלא סיפורים על קונפליקטים שהיו כי אנשים עלו על על 845 בתל אביב וחשבו שיוריד אותם במחלף נתניה. או עם קווים בינעירוניים עם נסיעות ספורות ביום שמסיעים בעיקר אוויר ולא נורא אם יסירו לו את המגבלות ויעזור לשירות העירוני.
אתה משווה לי קו בין עירוני לקו עירוני, אני מזכיר שמטרה של קו עירוני הוא קישור בתוך העיר לא לתת לשכונת מסוימת שיורת מהיר, בנסוף לפי משרד התחבורה קו 845 נקרא ישיר ועוד קו 6 מאסף
בבקשה תשווה את כל הנתונים, בקווים 6 ו845



קו 845
סוג קו : בינעירוני
שירות : ישיר
נסיעות בשבוע : 229
אורך מסלול : 186.0 ק"מ

קו 6
סוג קו : עירוני
שירות : מקומי מאסף
נסיעות בשבוע : 768
אורך מסלול : 12.3 ק"מ
 
נערך לאחרונה ב:

קו 415

Active member
אתה משווה לי קו בין עירוני לקו עירוני, אני מזכיר שמטרה של קו עירוני הוא קישור בתוך העיר לא לתת לשכונת מסוימת שיורת מהיר,
בבקשה תשווה את כל הנתונים, בקווים 6 ו845



קו 845
סוג קו : בינעירוני
שירות : ישיר
נסיעות בשבוע : 229
אורך מסלול : 186.0 ק"מ

קו 6
סוג קו : עירוני
שירות : מקומי מאסף
נסיעות בשבוע : 768
אורך מסלול : 12.3 ק"מ
יצא לי ליסוע מספר פעמים בקו 6 בשני הכיוונים
וירדתי בתחנות שמיועדות לאיסוף וכל הנהגים עוצרים
לדעתי מדובר בטעות ברישוי
 
יצא לי ליסוע מספר פעמים בקו 6 בשני הכיוונים
וירדתי בתחנות שמיועדות לאיסוף וכל הנהגים עוצרים
לדעתי מדובר בטעות ברישוי
זה לצעירנו לא חוקי כרגע לפחות, או שנהגים עשו לך טובה, או שהם לא יודעים זאת, ואני מסכים שצריך לבטל את הגבלה הזו
 

luisluis

Active member
כמו שאני שמעתי לגבי המצב בבית שמש, כדי שלאוכלוסיות מסוימות לא תהיה סיבה לעלות לאוטובוס, והוא יהיה בלעדי לאוכלוסיה אחרת ולשיגיונותיה. דומה לקו ממודיעין עילית בבני ברק שלא עוצר בתחנה של בסיס צבאי על כביש 443.

דווקא בגלל המלחמה משרד התחבורה עשה לא מעט שיפורים בהיבט הזה.
אם תפנה ותציג את המלחמה כטיעון ותסביר שזה עוזר למילואימניקים יש מצב שיוסיפו את התחנה.
 
למעלה