הקווים הללו הם קווים של פרוזדור ירושלים.
למבשרת יש חוץ מ- 4/5 הקווים מהשכונות לבניני האומה (לפני ימי הרק"ל משכו פנימה דרך השוק עד הדוידקה)
קו (כרגע לא תדיר מספיק) לבי"ח הדסה עין כרם שהיה אמור להיות מוארך לתלפיות דרך מלחה.
קו שני להר בצופים דרך הר חוצבים, צומת בר אילן וגבעת התחמושת
וקו שלישי לגבעת שאול, גבעת רם וקריית הממשלה.
אין ספק שהכי נכון ליצור מרכז תחבורה בכניסה לביתר ובקצוות של בית שמש ולחבר אותם לרשת תדירה של קווים עירונים.
מסיבות שונות שנחפרו כאן בפורום בעבר זה לא קיים בחברה החרדית.
קו נקודות מרכזיות הופך בסופו של יום לתחילת התהליך שאין קו מדלת לדלת. זה שינוי שלאט לאט קורה בכל הערים החרדיות.
גם באלעד, גם במודיעין עילית וגם בבית עילית ובאופן פחות מובהק גם בבני ברק, ירושלים ובית שמש הייתה התנגדות חרדית למרכזי תחבורה מתבקשים בכניסה לערים מסיבות שונות ומשונות.
לא חסרים דוגמאות (למשל בערי השרון) של הפעלת תחבורה ציבורית בצורה דומה.
מאז ימי התואר שלי אני משחק עם הרעיון של מרכזי תחבורה/ מעבר על צירים ראשיים.
זו סוגיה מסובכת ורוב האנשים מעדיפים להמנע ממעברים בכל מחיר. לעובדה הפסיכולוגית הזו יש המון השלכות על שימוש בתחב"צ.
הכל מתחיל מכך שאין בארץ מודל רכבתי נפוץ. הרכבת מכתיבה מרחקים של כקילומטר ומעלה בין תחנותיה, וכפועל יוצא - מערכת מבוססת מוקדים.
במערכת אוטובוסים בלי הפרדה ברורה בין העירוני לאזורי ואף לארצי - תמיד אפשר לדרוש עוד ועוד תחנות, עוד ועוד קווים, עוד ועוד יעדים - עד לנקודה שהכל יוצא מכל פרופורציה.
הדגמתי בעבר שבשרון הקווים מרעננה לתל אביב עוצרים ב 25 תחנות במקום 5 התחנות המתוכננות למטרו, או שבעיר בקנה המידה של כרמיאל יש מקום לשתי תחנות רכבת (או מוקדי תחבורה ברמת חשיבות דומה) בלבד.
הבעיה הגדולה כשאין תשתית רכבתית ראויה היא שבמקום מוקדים בלב הישובים, כפי שתראה בתחנות רכבת אירופאיות - במערכת אוטובוסים מבוססת כביש יש הישענות על אזורים מרוחקים לצד דרכים ראשיות. מחלף חמד למשל.
במקרה הספציפי של בית"ר עילית - נראה שבנו אותה כשתי ערים נפרדות. הכביש שבין שתי הגבעות נמצא ליד שטחים פתוחים שבכל עיר אחרת היו מפתחים אותם למרכז עיר משותף לשתי השוכנות, מיקום אידאלי למוקד תעבורתי לצד קניונים, מקומות בילוי (גם בכיכר השבת מבלים במוצ"ש) ואולי גם מספר מוסדות דת ואולמות אירועים בכניסה לעיר. מקום כזה היה המוקד הטבעי להחלפה בין קווים עירוניים לאחרים. אם העיר היתה באירופה - הרכבת היתה עוברת ככל הנראה בעמק שבין הגבעות, כמו תחנת אדינברה וויוורלי Edinburgh Waverley שנמצאת בעמק שבין העיר העתיקה לעיר החדשה באדינברה.