קו 64 לפתח תקווה

luisluis

Active member
לאיזה אשכול שייך הקו הזה?
נראה שהוא סובל מהזנחה ממש גדולה של המפעילה. המכונות בו ישנות ממש.

אגב, מאיפה הגיע המספר הזה 64? קווי 6X שמורים יותר לרמת גן
 

dctgdctg

Member

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2024-07-22 120555.png
    צילום מסך 2024-07-22 120555.png
    KB 146.3 · צפיות: 3
שייך לאשכול פתח תקווה-ראש העין.
האשכול כבר די ותיק, ולכן רוב האוטובוסים בו יחסית ישנים, (הגיל הממוצע עולה עד הוא מגיע למקסימום המכרזי המותר שהוא 7 או 8, תלוי במכרז). ולא עוזר שאפיקים ממש לא משקיעה בתחזוקה כמו שצריך.

אני גאה להגיד ש-64 הוא קו שאני תכננתי במסגרת ההכנה למכרז הזה. בזמנו זה היה הקו היחיד שמקשר את פתח תקווה לתל אביב שלא דרך ז'בוטינסקי. המספר 64 הוא בעיקר בגלל שאין כמעט מספרים פנויים בתל אביב ואסור שיהיו חפיפות באותה עיר.
 
שייך לאשכול פתח תקווה-ראש העין.
האשכול כבר די ותיק, ולכן רוב האוטובוסים בו יחסית ישנים, (הגיל הממוצע עולה עד הוא מגיע למקסימום המכרזי המותר שהוא 7 או 8, תלוי במכרז). ולא עוזר שאפיקים ממש לא משקיעה בתחזוקה כמו שצריך.

אני גאה להגיד ש-64 הוא קו שאני תכננתי במסגרת ההכנה למכרז הזה. בזמנו זה היה הקו היחיד שמקשר את פתח תקווה לתל אביב שלא דרך ז'בוטינסקי. המספר 64 הוא בעיקר בגלל שאין כמעט מספרים פנויים בתל אביב ואסור שיהיו חפיפות באותה עיר.
לצערינו יש מספר רב של כפילות מספרים בתל אביב ובמרכז
 
לצערינו יש מספר רב של כפילות מספרים בתל אביב ובמרכז
נכון. פעם היתה מערכת שמתריעה על כפילות מספרים בעת תכנון קו חדש ואף מונעת את זה אבל הרגו אותה. אז מה שנשאר זה בעיקר תשומת לב ניהולית ולצערי היא לא תמיד קיימת.
אגב שלומי שאלת אותי בפרטי אם אני גם עובד משרד התחבורה אבל משהו שם חסום למענה. אז התשובה היא שאני עובד בעדליא - מנהלת תח", עבור הרשות הארצית לתחבורה. גם בפרויקטים רוחביים וגם כרפרנט לממונה צפון.
 
נכון. פעם היתה מערכת שמתריעה על כפילות מספרים בעת תכנון קו חדש ואף מונעת את זה אבל הרגו אותה. אז מה שנשאר זה בעיקר תשומת לב ניהולית ולצערי היא לא תמיד קיימת.
אגב שלומי שאלת אותי בפרטי אם אני גם עובד משרד התחבורה אבל משהו שם חסום למענה. אז התשובה היא שאני עובד בעדליא - מנהלת תח", עבור הרשות הארצית לתחבורה. גם בפרויקטים רוחביים וגם כרפרנט לממונה צפון.
ואוו באמת חבל שלא קידמו את המערכת הזו אני הבנתי שעכשיו מקדים את זה שבקווי הזמנה מראש יופיעו בהזמנה מראש במוקם הורדה בלבד כך דוגמא את קו 42 שכל תחנות מופיעות הורדה בלבד במוקם בהזמנה מראש אני עוזר של ממונה מחוז דרום מהוא מחוז צפון הוא לא מופיע לי ברישוי האם הכוונה למחוז חיפה?
 
נערך לאחרונה ב:
נכון. פעם היתה מערכת שמתריעה על כפילות מספרים בעת תכנון קו חדש ואף מונעת את זה אבל הרגו אותה. אז מה שנשאר זה בעיקר תשומת לב ניהולית ולצערי היא לא תמיד קיימת.
אגב שלומי שאלת אותי בפרטי אם אני גם עובד משרד התחבורה אבל משהו שם חסום למענה. אז התשובה היא שאני עובד בעדליא - מנהלת תח", עבור הרשות הארצית לתחבורה. גם בפרויקטים רוחביים וגם כרפרנט לממונה צפון.
אם תרצה לקבל רעיונות לשיפור התחבורה בדרום אני אשמח לעזור לך
 

Ccyclist

Well-known member
שייך לאשכול פתח תקווה-ראש העין.
האשכול כבר די ותיק, ולכן רוב האוטובוסים בו יחסית ישנים, (הגיל הממוצע עולה עד הוא מגיע למקסימום המכרזי המותר שהוא 7 או 8, תלוי במכרז). ולא עוזר שאפיקים ממש לא משקיעה בתחזוקה כמו שצריך.

אני גאה להגיד ש-64 הוא קו שאני תכננתי במסגרת ההכנה למכרז הזה. בזמנו זה היה הקו היחיד שמקשר את פתח תקווה לתל אביב שלא דרך ז'בוטינסקי. המספר 64 הוא בעיקר בגלל שאין כמעט מספרים פנויים בתל אביב ואסור שיהיו חפיפות באותה עיר.

מה עשתה לך יוקו אונו שלא הכנסת את הקו לקרייה שלה ?

המספר נכון כי זה קו אלוף שדה של רמת גן, אזור של קווי ה 6X.

מה שבעייתי בעיניי זה המקטע הבינעירוני על גהה כשאפשר היה להמשיך לצד השני של הגשר באלוף שדה וליצור קו עירוני יותר דרך הצד הצפוני של שיבא ומרכז קריית אונו.

קו בינעירוני מובהק יותר, אולי ממרכזית פ"ת לכביש 471 עם יציאה לכביש בגת רימון ומקטע עירוני קצר באוריינטציה של צפון - דרום היה יכול לרדת בגהה לכביש 461 ולבצע "התגנבות" אפקטיבית לתוך תל אביב בקיבוץ גלויות.

מבחינה אחרת הקו הוא כמו אצבע בעין של עירייה שסירבה לקבל שלוחה של הקו הסגול ואני מניח שבעידן הקו הסגול אפשר יהיה לקצץ אותו לבר אילן כקו מזין. מהבחינה הזו זה מסלול מוצלח יחסית.

אגב - יש טריק בריייטוני שחבל שלא עשו בו שימוש בקו: השלמת המקטע בהדר גנים ללולאה חד כיוונית. זה היה יכול לחסוך 9 תחנות בכיוון הקצר.
 
מה עשתה לך יוקו אונו שלא הכנסת את הקו לקרייה שלה ?

המספר נכון כי זה קו אלוף שדה של רמת גן, אזור של קווי ה 6X.

מה שבעייתי בעיניי זה המקטע הבינעירוני על גהה כשאפשר היה להמשיך לצד השני של הגשר באלוף שדה וליצור קו עירוני יותר דרך הצד הצפוני של שיבא ומרכז קריית אונו.

קו בינעירוני מובהק יותר, אולי ממרכזית פ"ת לכביש 471 עם יציאה לכביש בגת רימון ומקטע עירוני קצר באוריינטציה של צפון - דרום היה יכול לרדת בגהה לכביש 461 ולבצע "התגנבות" אפקטיבית לתוך תל אביב בקיבוץ גלויות.

מבחינה אחרת הקו הוא כמו אצבע בעין של עירייה שסירבה לקבל שלוחה של הקו הסגול ואני מניח שבעידן הקו הסגול אפשר יהיה לקצץ אותו לבר אילן כקו מזין. מהבחינה הזו זה מסלול מוצלח יחסית.

אגב - יש טריק בריייטוני שחבל שלא עשו בו שימוש בקו: השלמת המקטע בהדר גנים ללולאה חד כיוונית. זה היה יכול לחסוך 9 תחנות בכיוון הקצר.
אגיד רק ש"מכרתי אותו" למקבלי ההחלטות בתור "מקדים קו סגול" (זה היה לפני שפתח תקווה ויתרו על המקטע לדעתי) וכמובן שתכננתי אותו דרך עזריאלי כמו שחשבתי שהקו הסגול צריך להיות מתוכנן ולא דרך רכבת ההגנה. לקרית אונו עצמה כבר היה שירות בדרך הזו לתל אביב אז העדפתי את ההתמקדות בפתח תקווה (וספציפיפית בכפר גנים ג') וחיבור יעיל בינה לבין בר אילן ובין תל אביב לבר אילן שלא היה קיים על פני טיול בכל מזרח גוש דן.
בגלל שהוא ממשיך לעזריאלי אני מניח שהוא לא יבוטל כשיהיה קו סגול. מקסימום תהיה התאמת תדירויות.
 
שייך לאשכול פתח תקווה-ראש העין.
האשכול כבר די ותיק, ולכן רוב האוטובוסים בו יחסית ישנים, (הגיל הממוצע עולה עד הוא מגיע למקסימום המכרזי המותר שהוא 7 או 8, תלוי במכרז). ולא עוזר שאפיקים ממש לא משקיעה בתחזוקה כמו שצריך.

אני גאה להגיד ש-64 הוא קו שאני תכננתי במסגרת ההכנה למכרז הזה. בזמנו זה היה הקו היחיד שמקשר את פתח תקווה לתל אביב שלא דרך ז'בוטינסקי. המספר 64 הוא בעיקר בגלל שאין כמעט מספרים פנויים בתל אביב ואסור שיהיו חפיפות באותה עיר.
באמת תכננת מסלול קו טוב. רק חבל שלא היה ביכולתך להוציא את הקו מחברות זמניות ונוראיות, ולהפעיל אותו דרך דן. בכלל דן נטשה את כפר גנים, לאחר ביטול 350, כל קווי כפר גנים תל אביב במקום להיות מופעלים עי דן, הם מופעלים על ידי מפעילים שלא בא לי לפרט את המגרעות קו 20 64 364. עכשיו גם אזור הכותל ננטש על ידי אגד. התחבורה הציבורית נהיית גרועה.
 
באמת תכננת מסלול קו טוב. רק חבל שלא היה ביכולתך להוציא את הקו מחברות זמניות ונוראיות, ולהפעיל אותו דרך דן. בכלל דן נטשה את כפר גנים, לאחר ביטול 350, כל קווי כפר גנים תל אביב במקום להיות מופעלים עי דן, הם מופעלים על ידי מפעילים שלא בא לי לפרט את המגרעות קו 20 64 364. עכשיו גם אזור הכותל ננטש על ידי אגד. התחבורה הציבורית נהיית גרועה.
גלגל עולה וגלגל יורד. לתפיסתי הסטורית אגד ודן לא נתנו שירות טוב בשום צורה טרם התחרות, היה להם את החוזקות שלהם, אבל רמת השירות הכללית היתה מזעזעת. (האוטובוס אולי היה גרמני מתוחזק אבל הצפיפות היתה איומה והכסף הנוסף לענף הגיע תמיד לשיפור תנאים לנהגים ולא הגיע לציבור).

התחרות היתה נדרשת, הביאה ליותר מהכפלת היקף השירות, הביאה לתהליכים מאד טובים גם בהסדרת הרשת, הסדרת התעריפים ועוד, אבל ברור שגם לה יש את החסרונות שלה. אחד היתרונות שלה היא דווקא "ניעור" של אגד ודן שהפכו מקואופרטיבים לחברות בע"מ, הותאמו מבחינת רמת שירות לנוסע לעולם החדש אבל שמרו על החוזקות הישנות שלהם שהמפעילים החדשים חסכו בהם.

בעוד אני חושב שנכון שכרגע אגד ודן מספקות שירות טוב יותר ממרבית המפעלים הפרטיים, אני לא חושב שההבדל חד מאד בכל הארץ. אני נוסע בעיקר בקווי מטרופולין בשרון ואין לי תלונות עליהם (בד"כ). יכול להיות שאפיקי פ"ת מייצגת את הקצה התחתון של הסקאלה.
 

ניוטראל

Active member
באמת תכננת מסלול קו טוב. רק חבל שלא היה ביכולתך להוציא את הקו מחברות זמניות ונוראיות, ולהפעיל אותו דרך דן. בכלל דן נטשה את כפר גנים, לאחר ביטול 350, כל קווי כפר גנים תל אביב במקום להיות מופעלים עי דן, הם מופעלים על ידי מפעילים שלא בא לי לפרט את המגרעות קו 20 64 364. עכשיו גם אזור הכותל ננטש על ידי אגד. התחבורה הציבורית נהיית גרועה.
מוזר הדבר. שבשנים האחרונות, לא היו מפרקיות בקו 1. אצל אגד!
וכשאקסטרה נכנסה, יש מפרקיות!
מה פשר התעלול/התעללות!?!
 

luisluis

Active member
אני דווקא סבור שקו 23 צריך להקרא קו 64
ואילו קו 64 צריך להיות מוחלף למספר שרלוונטי לפתח תקווה.
אגב אם השיטה היא קו 6X זה אלוף שדה אז איך מסבירים את קו 66? ויותר מזה בעבר לקו 66 ו 166 היה מסלול משותף בזבוטינסקי.. היום גם זה לא
 
אני דווקא סבור שקו 23 צריך להקרא קו 64
ואילו קו 64 צריך להיות מוחלף למספר שרלוונטי לפתח תקווה.
אגב אם השיטה היא קו 6X זה אלוף שדה אז איך מסבירים את קו 66? ויותר מזה בעבר לקו 66 ו 166 היה מסלול משותף בזבוטינסקי.. היום גם זה לא
פעם היתה שיטה, שניצניה בתקופה של אגד ודן כדואופול, אבל גם הם כבר שברו את השיטה של עצמם בערך דקה אחרי שהגו אותה. היום אתה יכול לאתר "שיטה" נקודתית פה ושם אבל בגדול אין ממש יכולת לייצר שיטה ארצית בלי חריגים ולטעמי זה גם פחות חשוב (מה שחשוב הוא בעיקר שלא תהיה חפיפה).
 

Ccyclist

Well-known member
פעם היתה שיטה, שניצניה בתקופה של אגד ודן כדואופול, אבל גם הם כבר שברו את השיטה של עצמם בערך דקה אחרי שהגו אותה. היום אתה יכול לאתר "שיטה" נקודתית פה ושם אבל בגדול אין ממש יכולת לייצר שיטה ארצית בלי חריגים ולטעמי זה גם פחות חשוב (מה שחשוב הוא בעיקר שלא תהיה חפיפה).

קידומות אות יגדילו את סוגי המספרים הקיימים.

בלונדון הקידומות שייכות למוסך או מסוף האוטובוסים, לא לרשות מקומית.

קווים שאני מכיר כמו C11, W5, W7 הם משניים, באזורים 2 ו 3, וחוסכים מספרי 3xx לקווים היקפיים מערכתיים יותר.

בברצלונה יש את מערכת ה V H D המעולה, אבל מספר הקווים שלה די מצומצם ויש שיווך של הזוגיים לאו9קיים והאיזוגיים לאנכיים.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה