קו 64 לפתח תקווה

הי אני אשמח לדעת למה לכיוון פתח תקווה אין חלופה ראשית לקו יש רק את חלופה 1
זו גם דוגמה למשהו שהוא לא מספיק חשוב כדי להקפיד על הסדר ולכן לא תמיד קורה.

לכל קו (כמעט) יש חלופה ראשית, זו החלופה עם הכי הרבה נסיעות לאותו כיוון ולעיתים קרובות היא גם החלופה היחידה של הקו.
מקובל לסמן אותה ב-# (שיטת אגד שהתשרשרה גם למפעילים אחרים) או ב-0 (הטכנולוגים לא אוהבים את השימוש בסימנים ומעדיפים רק מספרים).

אבל בין ה"מקובל" לבין "החובה לסמן כך" יש פער. כי בתכל'ס סימון החלופה לא רלוונטי לנוסעים. תהליך של שינוי סימון החלופה ברישוי גורר הודעות על שינויי לו"ז ואפילו ביטולי קווים שלא באמת ולא לצורך ומבלבל את כולם ולכן לעיתים נכון להימנע ממנו ולא להיצמד ל-OCD שלנו כמתכננים. לכן תמצא קווים שחלופת הבסיס החזקה שלהם היא 1, או ד או ז' או ץ מכל מיני סיבות הסטוריות של הסטת נסיעות בין חלופות הקו השונות שזה פשוט לא גבוה בסדר העדיפויות לסדר אותם.
 

Ccyclist

Well-known member
זו גם דוגמה למשהו שהוא לא מספיק חשוב כדי להקפיד על הסדר ולכן לא תמיד קורה.

לכל קו (כמעט) יש חלופה ראשית, זו החלופה עם הכי הרבה נסיעות לאותו כיוון ולעיתים קרובות היא גם החלופה היחידה של הקו.
מקובל לסמן אותה ב-# (שיטת אגד שהתשרשרה גם למפעילים אחרים) או ב-0 (הטכנולוגים לא אוהבים את השימוש בסימנים ומעדיפים רק מספרים).

אבל בין ה"מקובל" לבין "החובה לסמן כך" יש פער. כי בתכל'ס סימון החלופה לא רלוונטי לנוסעים. תהליך של שינוי סימון החלופה ברישוי גורר הודעות על שינויי לו"ז ואפילו ביטולי קווים שלא באמת ולא לצורך ומבלבל את כולם ולכן לעיתים נכון להימנע ממנו ולא להיצמד ל-OCD שלנו כמתכננים. לכן תמצא קווים שחלופת הבסיס החזקה שלהם היא 1, או ד או ז' או ץ מכל מיני סיבות הסטוריות של הסטת נסיעות בין חלופות הקו השונות שזה פשוט לא גבוה בסדר העדיפויות לסדר אותם.

בעידן האפליקציות חוסר סדר כזה עלול לגרור בעיות לנוסעים גם אם מספרי החלופות הם עניין טכני.

לגבי סימן כמו # שמייצג האשטאג או את המושג "מספר" - שימוש בו משבש כל מני תוכנות ולכן הוא וסימנים נוספים כמו * $ אסור שיהיו בנתון פשוט.

אם שינויים טכניים גורמים להודעות שווא - אולי עדיף לעשות אותם בקיץ לפני "בין הזמנים" או באמצע חופשת כיפור - סוכות החדשה.
 
בעידן האפליקציות חוסר סדר כזה עלול לגרור בעיות לנוסעים גם אם מספרי החלופות הם עניין טכני.

לגבי סימן כמו # שמייצג האשטאג או את המושג "מספר" - שימוש בו משבש כל מני תוכנות ולכן הוא וסימנים נוספים כמו * $ אסור שיהיו בנתון פשוט.

אם שינויים טכניים גורמים להודעות שווא - אולי עדיף לעשות אותם בקיץ לפני "בין הזמנים" או באמצע חופשת כיפור - סוכות החדשה.
לא התייחסתי לסימון הזה. מבחינתי אם יש בעיה טכנולוגית, שיעשו "מבצע" שבו # הופכת לאפס, ץ הופכת ל-שבע ומה שירצו. ואני בטוח שאפשר גם להתגבר טכנולוגית כי זה יילווה בטבלת המרה פשוטה.

התייחסתי לכך שלא תמיד החלופה עם הכי הרבה נסיעות מסומנת ב-0 , לפעמים היא תהיה מסומנת ב-4. תיקון של דבר כזה שהוא תמיד נקודתי הוא מיותר לדעתי ועשוי גם לגרור בעיות.
 

Ccyclist

Well-known member
לא התייחסתי לסימון הזה. מבחינתי אם יש בעיה טכנולוגית, שיעשו "מבצע" שבו # הופכת לאפס, ץ הופכת ל-שבע ומה שירצו. ואני בטוח שאפשר גם להתגבר טכנולוגית כי זה יילווה בטבלת המרה פשוטה.

התייחסתי לכך שלא תמיד החלופה עם הכי הרבה נסיעות מסומנת ב-0 , לפעמים היא תהיה מסומנת ב-4. תיקון של דבר כזה שהוא תמיד נקודתי הוא מיותר לדעתי ועשוי גם לגרור בעיות.

מצד הנוסע היתה רק פעם אחת שנתקלתי באותו קו פעמיים באפליקציה, כנראה בגלל שיטת החלופות. מספר הקו, של אותה המפעילה, הופיע כאילו היה מדובר בשני קווים שונים. מאד מבלבל כי חיפשתי את הקו לצרכי תדירות או הגבלות עלייה / הורדה, לא לצורך נסיעה בודדת.

חוסר סדר ומערכות ממוחשבות יכולות להניב כאוס שלם לנוסע.

ברכבת למשל - המידע כבר לא שמיש כי חוזרים פעמיים על תחנת המוצא ובגוגל (שאני משתמש בה במספר מדינות) מתקבל בלגן כמו בתמונות המצורפות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240702-111523_Maps.jpg
    Screenshot_20240702-111523_Maps.jpg
    KB 548.7 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240702-111701_Maps.jpg
    Screenshot_20240702-111701_Maps.jpg
    KB 282.4 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240702-111720_Maps.jpg
    Screenshot_20240702-111720_Maps.jpg
    KB 540.1 · צפיות: 2

רגבת

Member
אני אמנם לא משתמש ב-64 אלא ב-364, אבל תודה לך עליו. האפשרות של נוסעי תחב"צ לדלג על ז'בוטינסקי חשובה מאוד.
 
למעלה