קו
של אגד מהנתיב המהיר לירושלים - 100

מצב
הנושא נעול.
אתה באמת חושב שלאנשים משנה מה מספר האוטובוס?
העובדה היא שיש העדפה של אוכלוסיה מסוג אחד על כלל האוכלוסיה. זה אותו עיקרון כמו קוי המהדרין למיניהם: "לתפור" את המסלול על פי הצרכים של אוכלוסיה מסוימת ולהוזיל את מחיר השירות.
אבל זו הדרך הנכונה למשוך אוכלוסיה שכיום לא
משתמשת בתחבורה ציבורית, להשתמש בתחבורה הציבורית, לפחות חלקית. תפירת פתרונות ממוקדים, בתנאי שהפרסום שלהם הוגן, בעיני הוא חיובי. הבעיה עם קווי המהדרין בעיני אינה המחיר שלהם או המסלולים שלהם ואפילו לו סידורי הישיבה בהם, אלא הפרסום הלעיתים מטעה ולא הוגן שלהם ואי ציונם כקווים כאלה, למרות שבפועל הם כאלה. במקרה של קו 100, מדובר בנסיון לעודד משתמשי רכב פרטי לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית. בראיה רחבה של התחבורה הציבורית, ניסיון כזה הוא חיובי. דווקא זו דוגמא לתחבורה ציבורית שמתמקדת בצרכים ולא נקבעת על פי תיאוריות של מתכננים. כשמתמקדים בצרכים ברור שפונים לאוכלוסיה מסויימת. אין דבר כזה התאמה לצרכים של כולם. כשמנסים להתאים פתרון שיענה לצרכים של כולם, מקבלים בהרבה מקרים פתרון שלא עונה לצרכים של אף אחד. ולא מדובר כאן בשירות שבא על חשבון שירות אחר, לכן אף אחד שלא נכלל ב"אוכלוסיה המסוימת" לא נפגע.
 
אבל זו הדרך הנכונה למשוך אוכלוסיה שכיום לא
משתמשת בתחבורה ציבורית, להשתמש בתחבורה הציבורית, לפחות חלקית. תפירת פתרונות ממוקדים, בתנאי שהפרסום שלהם הוגן, בעיני הוא חיובי. הבעיה עם קווי המהדרין בעיני אינה המחיר שלהם או המסלולים שלהם ואפילו לו סידורי הישיבה בהם, אלא הפרסום הלעיתים מטעה ולא הוגן שלהם ואי ציונם כקווים כאלה, למרות שבפועל הם כאלה. במקרה של קו 100, מדובר בנסיון לעודד משתמשי רכב פרטי לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית. בראיה רחבה של התחבורה הציבורית, ניסיון כזה הוא חיובי. דווקא זו דוגמא לתחבורה ציבורית שמתמקדת בצרכים ולא נקבעת על פי תיאוריות של מתכננים. כשמתמקדים בצרכים ברור שפונים לאוכלוסיה מסויימת. אין דבר כזה התאמה לצרכים של כולם. כשמנסים להתאים פתרון שיענה לצרכים של כולם, מקבלים בהרבה מקרים פתרון שלא עונה לצרכים של אף אחד. ולא מדובר כאן בשירות שבא על חשבון שירות אחר, לכן אף אחד שלא נכלל ב"אוכלוסיה המסוימת" לא נפגע.
צ"ל: ואפילו לא סידורי הישיבה
 

nitsansh

New member
אבל זו הדרך הנכונה למשוך אוכלוסיה שכיום לא
משתמשת בתחבורה ציבורית, להשתמש בתחבורה הציבורית, לפחות חלקית. תפירת פתרונות ממוקדים, בתנאי שהפרסום שלהם הוגן, בעיני הוא חיובי. הבעיה עם קווי המהדרין בעיני אינה המחיר שלהם או המסלולים שלהם ואפילו לו סידורי הישיבה בהם, אלא הפרסום הלעיתים מטעה ולא הוגן שלהם ואי ציונם כקווים כאלה, למרות שבפועל הם כאלה. במקרה של קו 100, מדובר בנסיון לעודד משתמשי רכב פרטי לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית. בראיה רחבה של התחבורה הציבורית, ניסיון כזה הוא חיובי. דווקא זו דוגמא לתחבורה ציבורית שמתמקדת בצרכים ולא נקבעת על פי תיאוריות של מתכננים. כשמתמקדים בצרכים ברור שפונים לאוכלוסיה מסויימת. אין דבר כזה התאמה לצרכים של כולם. כשמנסים להתאים פתרון שיענה לצרכים של כולם, מקבלים בהרבה מקרים פתרון שלא עונה לצרכים של אף אחד. ולא מדובר כאן בשירות שבא על חשבון שירות אחר, לכן אף אחד שלא נכלל ב"אוכלוסיה המסוימת" לא נפגע.
המטרה של תחבורה ציבורית היא לא לענות על הצורך
של מגזר מסוים באוכלוסיה... לכל הנוסעים יש זכות שווה לקבל שירות טוב, ולא מקובל עלי שיהיה שיפור רק בקטע אחד...
 
המטרה של תחבורה ציבורית היא לא לענות על הצורך
של מגזר מסוים באוכלוסיה... לכל הנוסעים יש זכות שווה לקבל שירות טוב, ולא מקובל עלי שיהיה שיפור רק בקטע אחד...
אתה מעדיף להיות צודק מאשר להיות חכם
בגישה הזו התחבורה הציבורית (כמו כמעט כל תחום אחר) לא תתקדם ולא תשתפר לעולם, וודאי לא תמשוך אליה צרכנים נוספים.
 
המטרה של תחבורה ציבורית היא לא לענות על הצורך
של מגזר מסוים באוכלוסיה... לכל הנוסעים יש זכות שווה לקבל שירות טוב, ולא מקובל עלי שיהיה שיפור רק בקטע אחד...
ואגב, אם זו הגישה שלך, האם אתה נגד כרטיסי
החופשי הסמסטריאלים והשנתיים של הסטודנטים? הם הרי מיועדים למגזר מסויים באוכלוסיה וזולים בהרבה מהרצף המקביל של כרטיסי החופשי-חודשי לכלל האוכלוסיה. האם אתה נגד קו 784 של אגד מת"א לטכניון שמיועד בעיקר עבור סטודנטים?
 

nitsansh

New member
ואגב, אם זו הגישה שלך, האם אתה נגד כרטיסי
החופשי הסמסטריאלים והשנתיים של הסטודנטים? הם הרי מיועדים למגזר מסויים באוכלוסיה וזולים בהרבה מהרצף המקביל של כרטיסי החופשי-חודשי לכלל האוכלוסיה. האם אתה נגד קו 784 של אגד מת"א לטכניון שמיועד בעיקר עבור סטודנטים?
אני לא נגד, אני רוצה שיהיו הטבות לכל משתמשי
התחבורה בהווה ובעתיד... המתכונת של השירות החדש, ובמיוחד נקודות המוצא והיעד ושעות הפעילות, מייחדים אותו לפלח שוק מצומצם מאד.
 

olli3

New member
מנהל
מהיכן בתל אביב?
איזו נקודת מוצא בתל אביב עדיפה לנוסעים ברכב, כך שלא יצטרכו לשלם (והרבה) על החניה? חניה במסוף 2000 (שהוא דווקא אחד הזולים בתל אביב) עולה כמו מחיר הנסיעה בקו 100.
רידיניג :) למרות שגם מסביב למרכזית יש חניה
בחינם, אני בספק אם כל כך הרבה ששים להחנות את רכבם באיזור.
 
רידיניג :) למרות שגם מסביב למרכזית יש חניה
בחינם, אני בספק אם כל כך הרבה ששים להחנות את רכבם באיזור.
רידינג היה מתאים לשירות כזה מת"א לחיפה
נראה לי שלירושלים החניון של הנתיב המהיר עדיף על רידינג. לאגד הוא בטוח עדיף.
 

846

Active member
אני לא מבין את ההגיון בקו הזה...
מישהו מצפה שנוסעים מגוש דן יגיעו ברכב לחניון ויקחו משם אוטובוס לירושלים? ולמה לוח הזמנים אינו מאפשר לנסוע בבוקר מירושלים ולחזור אחה"צ מתל אביב?
מאפשר, אחרי 9:30
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה