קטע 9 מחר ויאלהה ואל דה אראן אנדורה ארקאליס .

natyh

New member
וכמה בריחות היו לו ?

ובכמה מהן נתפס בקמ האחרון ואפילו נפל ?
 
כמה בריחות היו לי...

מבית הילדים בקיבוץ, מבית הספר... זה הפך אותי לאחד התלמידים הטובים?

פעם ברחתי מהצבא להופעה של דייר סטרייט, זה הפך אותי לאחד החיילים הטובים?

אפילו במרוץ אופניים ברחתי כמה פעמים, הייתי אחד מהטובים, או הגדולים?

פלצ'ה היה ברחן שכייף לצפות בו, לאחד מהגדולים, או הטובים זה לא הפך אותו.
ההפך - להגדירו ככזה מוריד מגדולתם של הטובים ביותר.
 

natyh

New member
להיפך .... אתה בורח נהדר מהתיחסות לחזרה מבריחה של ולורדה .

שהיא היתה הענין העיקרית בקטע הזה !
למיטב זכרוני ידעת לברוח בעבר יופי מהשאלה על החזרה מהבריחה של יינס וויכט מהבריחה עם אולריך וויראנק למיטב זכרוני בוור 2004 נוזאת לטובת ניגוחים מטופשים .
אבל לא יעזור לך כלום עבורי הוא מהגדולים ביותר , כי הוא מסמל את הרוח של הלוחם נלחם בידיעה ברורה שלא יצליח אבל מנסה ומנסה , נהפוך הוא התגובה שלך רק מחזקת את הנקודה הזו , ויותר מכך מ 180 הרוכבים שיוצאים לטור 179 לא ינצחו את הטור ...רבים מאד ביניהם לא ינצחו במהלכו אפילו לא קטע בודד , ורבים לא ינצחו אף קטע בכל שלב הקריירה המקצוענית שלהם ....
אבל בו בזמן , הם יאכלו חול אבק שלג , יחליקו ויפלו על כבישים רוטבים יסבלו יכאבו יעמיסו ויחלקו בקבוקים ומזון ולא יגעו לעולם בתהילה ! .
אולי עבורך הדברים הללו לא אומרים דבר , בשבילי הם מסמלים את המהות של ספורט האופניים .
הקטלוגים שלך בהחלט לא מקובלים עלי !
לא אתה זה שיקבע עבורי מי רוכב גדול ומי לא .
ובמישור האישי אם כבר התחלנו בזה ....
תמיד הייתי בין התלמידים הטובים ביותר .... גם כשברחתי מהשיעורים ידעתי לחפות על כך בלימוד עצמי ....אז גם לברוח צריך לדעת .
 

ItsikH

Member
הכביש לא חלק אפילו בתנאי גשם שוטף, כי הניקוז מושקע
בכל כביש הררי כזה, בצד הגבוה יש תעלת ניקוז מבטון, ובה פתחי ניקוז נוספים המובילים לצד הנמוך, המדרון בצד השני של הכביש. הניקוז בכבישים האלו מושקע יותר מהאספלט.
אשמח להקלטה מהשלב כי העומס בעבודה לא מאפשר לי לראות כלל.
 

natyh

New member
לי הכביש היה חלק מאד ....


למרות ההסבר המלומד בודאי בתנאי הסופה שהיתה שם אז והיתה שם היום ....
ובאותו ענין להבדיל בלה פאז בוליביה בכביש סופר משופע בשבר ענן אי שם בשנות התשעים גובה המיים עבר את החצי מטר .
 

nachshon4

New member
מה זה קשור איציק

כביש לא צריך עליו 5 ס"מ מים כדי להיות חלק. מספיק שהוא רטוב, גם אם הוא מנוקז הוא יכול להיות חלק.
ואגב, זה לא שהוא לא היה חלק היום, המזל היה שכל החלק הרטוב היה רק בעליה, ולא היו צריכים לרדת ירידות בתנאים הללו.
 

ItsikH

Member
אמת שהענין כמותי, אבל האספלט דוחה את המים, ובניקוז איכותי
כזה אפילו בתנאי גשם שוטף אין שום הקוות או הצטברות של מים - הגשם צריך להיות כבד ממש על מנת ליצור שכבת מים כלשהי. בהשוואה, בכביש ללא ניקוז כזה, כמו בישראל למשל
תוכל בעין לראות איך כל טפטוף מביא להקוות ולשלוליות של מים עומדים. ויחד עם המים העומדים תמצא גם את הטינופת השמנונית שהופכת אותם למלכודת החלקה - כי הטינופת לא נשטפת לשום מקום, היא נשארת לעמוד שם.
 
מה היה לנו בקטע 9

ציפיתי שהיום יהיה קרב האדירים הראשון בין פרום וקינטנה ומה שראינו זה אנמיות אצל שני המועמדים המובילים בדרוג הכללי. ראינו שרוכבים כמו ריצ'י פורט, אדם ייטס ודן מרטין נשארו בלי הרבה בעיות עם השניים הללו ועוד 5-6 רוכבים הגיעו בהפרש של 20 שניות מפרום וקינטנה. אולי הגשם והברד השפיעו על מהלך הקילומטרים האחרונים וגרמו לרוכבים להסתפק בשמירה על מיקומם, אבל נראה לי שלא זאת הייתה הסיבה לשוויון ששרר בסיום בין הפייבוריטים.
קינטנה מקבל איזושהי הקלה בכתב האישום כי אולי הוא בונה עכשיו על היצמדות לגלגל של פרום ומתכנן לתקוף רק בשבוע האחרון. אבל אם לוקחים בחשבון שהוא יחטוף לפחות עוד דקה וחצי בנג"ש, אז יש לו להחזיר 2 דקות פיגור ובמקרה כזה הסבלנות לא תמיד משתלמת.
מי שצריך להיות מודאג זה כריס פרום. אם אין לו את יכולת ההתקפה בהר אז זה יגדיל את הפגיעות שלו להתקפות של רוכבים אחרים שרואים שהדרוג הכללי פתוח והכל אפשרי (המקום העשירי בדרוג הכללי נמצא בפיגור של דקה מפרום). הכושר של היום והשוויון עם הרוכבים האחרים מסביר את הניסיון של אתמול לקחת כמה שניות בירידה בסיום בקטע 8. למזלו של פרום, ראינו היום שסרחיו הנאו מקבוצת סקיי נמצא בכושר מצוין ויוכל לעזור רבות לפרום בהמשך.
 

natyh

New member
אודי ראינו ביומיים האחרונים אותו דבר .

ראשית שבהרכב הנוכחי של סקאי ובפרופילים המדוברים לפרום אין את היתרונות שהיו לו בעבר ולכן לקח סיכונים .
שנית אתמול הפרופיל והמירוץ זעק להתקפות על פרום , אך אלו לא הגיעו.
הזכיר מאד את הטור ב 2005 .
 

nachshon4

New member
התקפות על פרום

אני חושב שריצ'י פורט היה כשיר לתקוף אתמול מבחינה פיזית, אבל ניכר שהוא כל הזמן מסתכל אחורה לחפש את ואן גרדרן. לא ברור לי כרגע מה באמת קורה ב-BMC ומה ההוראות שם, אחרי שפורט הפסיד את הזמן בגלל הפנצ'ר.
לגבי קינטנה: אני חושב שאיסטרטגית הוא לא תוקף בשלב הזה. הוא שומר על פרום, תוך הנחת עבודה שבשבוע השלישי הוא יהיה חזק יותר, ואם פרום לא יברח לפני כן זה אמור להספיק לו.
לא יודע לגבי האחרים.
 

natyh

New member
לא מבין על מה אתה מדבר ?

זה גראן טור לא מדובר על מירוץ מדרגה שלישית מדובר ברוכבים הטובים בעולם .
כדי לנצח חייבים להפעיל לחץ בלתי פוסק על המוביל במיוחד במסלולים בהם הפרופיל לא מתאים לו .
הפרופיל לא התאים לפרום לא שלשום ולא אתמול , פרום היה מודע לכך התכונן והוציא שלשום מים מן הסלע .
אתמול ולורדה היה חיב ללחוץ עליו לגרום לו לעבוד קשה לשחוק אותו ואת הקבוצה שלו או בשבילו או כדי שקינטנה יגיח מאחור.
מה ולורדה עשה ?
חזר לדבוקה ולחץ יד עם פרום .... על מה אתה מדבר ?
אתה מבין שזו מלחמת עולם ולא רכיבת טיול ?
 

nachshon4

New member
אני אסביר את עצמי, אם אתה לא מבין על מה אני מדבר

בודאי שמעת את המונחים טקטיקה או איסטרטגיה. גם אם זו מלחמת עולם, לא תמיד מתפרעים, לא בכל רגע נתון נותנים 100%. זו לא ריצת 100 מ', זו גם לא קלאסיקה חד-יומית.
בנתיים לא אני ולא אתה מנהלים את מוביסטאר, אולי יש להם רעיונות אחרים?
לעניות דעתי, ואתה לא חיב להסכים, אין להם עניין לאתגר את פרום בשלב הזה, כי הם מניחים שאלו הימים החזקים שלו (בשני הטורים שלקח הוא היה חזק בחצי הראשון של המרוץ, ונחלש לקראת סופו). אני מניח שהם חושבים שאם יגיעו לשבוע האחרון בלי הפרש משמעותי של פרום על קינטנה, קינטנה יוכל להביא לידי ביטוי את היתרון שלו ולנצח.
 
משחק הפנטזיה


חמישה משתתפים בחרו במנצח הקטע היומי, ההולנדי של קבוצת ג'אינט אלפסין, טום דומולן.
המשתתפים הם Dov_s ושני בניו עוז ועמית, srurbsc ואילן קורץ. הם שיפרו את מעמדם בתחרות אך לא הצליחו להגיע לפודיום הזמני.
בטבלת המשחק ממשיך להוביל ecoride1 (שכמו עוד שני משתתפים במשחק, איבד היום את קונטדור שפרש מהטור) עם 548 נק'. במקום השני UDYM44 עם 494 נק' ובמקום השלישי skicker עם 482 נק'.
דרוג המשחק לפי "אם הטור היה מסתיים עכשיו" יפורסם מחר ביום המנוחה.
 
למעלה