קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע

מצב
הנושא נעול.
קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע

קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע
שהיתי במקום בין השעות 0730-1330, במקום היו גם ירון דוזטס וחן מלינג (לא הכרתי אחרים אם היו).
צילמתי כ-280 תמונות מהן אני מציג את הנבחרות שנותנות תמונה על האירוע גם למי שלא היה שם.
אציג בכותרת את השעה ומהות כל תמונה

תמונה ראשונה - התחנה 0848 ומסילת התצוגה - השקט שלפני הסערה
 
0849 האנדרטה הטורקית בחזית התחנה

קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע
שהיתי במקום בין השעות 0730-1330, במקום היו גם ירון דוזטס וחן מלינג (לא הכרתי אחרים אם היו).
צילמתי כ-280 תמונות מהן אני מציג את הנבחרות שנותנות תמונה על האירוע גם למי שלא היה שם.
אציג בכותרת את השעה ומהות כל תמונה

תמונה ראשונה - התחנה 0848 ומסילת התצוגה - השקט שלפני הסערה
0849 האנדרטה הטורקית בחזית התחנה
 
0850 פירסום על קיר התחנה

קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע
שהיתי במקום בין השעות 0730-1330, במקום היו גם ירון דוזטס וחן מלינג (לא הכרתי אחרים אם היו).
צילמתי כ-280 תמונות מהן אני מציג את הנבחרות שנותנות תמונה על האירוע גם למי שלא היה שם.
אציג בכותרת את השעה ומהות כל תמונה

תמונה ראשונה - התחנה 0848 ומסילת התצוגה - השקט שלפני הסערה
0850 פירסום על קיר התחנה
 
פירסומת

קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע
שהיתי במקום בין השעות 0730-1330, במקום היו גם ירון דוזטס וחן מלינג (לא הכרתי אחרים אם היו).
צילמתי כ-280 תמונות מהן אני מציג את הנבחרות שנותנות תמונה על האירוע גם למי שלא היה שם.
אציג בכותרת את השעה ומהות כל תמונה

תמונה ראשונה - התחנה 0848 ומסילת התצוגה - השקט שלפני הסערה
פירסומת
 
עוד אחת

קטר 45166k + טנדר מוצבים בתחנת באר שבע
שהיתי במקום בין השעות 0730-1330, במקום היו גם ירון דוזטס וחן מלינג (לא הכרתי אחרים אם היו).
צילמתי כ-280 תמונות מהן אני מציג את הנבחרות שנותנות תמונה על האירוע גם למי שלא היה שם.
אציג בכותרת את השעה ומהות כל תמונה

תמונה ראשונה - התחנה 0848 ומסילת התצוגה - השקט שלפני הסערה
עוד אחת
 

davidfainshtein

Member
מנהל


ומה לגבי התחנה?
אני מקווה שברור לכם ש"התחנה בבאר שבע" מהשיר היא לא התחנה הטורקית...
 
לגבי ירושלים ראיתי שיש תכנית

ועדיין...
עם כל ה"ישראבלוף" שיש כאן, אין לי אלא להצדיע לכל העושים במלאכה. כן ירבו, והלוואי עלינו בירושלים קטר או שניים (או 101
).
לגבי ירושלים ראיתי שיש תכנית
שמבנה התחנה ישמש תערוכה/מוזיאון ומסביב יבנו מסעדות רבות מסוגים שונים, בדיוק מה שעשו בתל אביב, תחנה ל-"יאפים" ולא באמת נקודת-חן רכבתית.
 

down under

New member
אולי די עם הנהי והבכי?

לגבי ירושלים ראיתי שיש תכנית
שמבנה התחנה ישמש תערוכה/מוזיאון ומסביב יבנו מסעדות רבות מסוגים שונים, בדיוק מה שעשו בתל אביב, תחנה ל-"יאפים" ולא באמת נקודת-חן רכבתית.
אולי די עם הנהי והבכי?
התחנה בנווה צדק/יפו/מנשיה היא נקודת חן ופנינת חמד של ממש.
סליחה, פי 77 יותר נקודת חמד ופי 777 יותר פנינת מחמד ממה שהתכוונתי במשפט הקודם.

היא מקום מהמם שכמעט כל מי שהיה שם גמר עליו את ההלל. אלפי מבקרים ביום, כן, כן, בסופי שבוע ובחגים אלפי מבקרים
וביום חול ממוצע ורגיל יש במתחם התחנה כמה מאות של מבקרים.


זה עדיף עשרות אלפי מונים על ההזנחה והאומללות שהיו במקום הזה מאז שנת 50' ועד 2010.
 
ואולי די עם הישראבלוף ?

אולי די עם הנהי והבכי?
התחנה בנווה צדק/יפו/מנשיה היא נקודת חן ופנינת חמד של ממש.
סליחה, פי 77 יותר נקודת חמד ופי 777 יותר פנינת מחמד ממה שהתכוונתי במשפט הקודם.

היא מקום מהמם שכמעט כל מי שהיה שם גמר עליו את ההלל. אלפי מבקרים ביום, כן, כן, בסופי שבוע ובחגים אלפי מבקרים
וביום חול ממוצע ורגיל יש במתחם התחנה כמה מאות של מבקרים.


זה עדיף עשרות אלפי מונים על ההזנחה והאומללות שהיו במקום הזה מאז שנת 50' ועד 2010.
ואולי די עם הישראבלוף ?
יש בארץ המון אתרים עם המצאות ושקרים.

זה ששמו במקום כמה פסים ושני קרונות שלא שייכים למקום, זה בסך הכל פלטפורמה לטיעון שהנה שמרו על התחנה. בתחנה ביפו בנין הטרמינל משמש לחנויות.
יש בתחנה בנין טרמינל ומחסן כולל הקופות שיכלו בעזרת אמצעים מתאימים לשחזר את חיי התחנה בפעילותה, ואם רצו להקים בסמוך מרכז יאפי, אז אין בעיה כי במושבה הגרמנים וולהלה הצמודה לתחנה יש 15 מבנים כולל בית וילנד ובית החרושת הטובים למטרה זו.
אותו דבר הולך לקרות בירושלים. בנין הטרמינל יהפוך לתערוכה כל שהיא ומסביב יבנו מסעדות שונות, ויש להניח שגם חנויות וכל יתר הפרקמטיה. אי אפשר לעשות משהו טוב יותר עם התחנה הראשונה בארץ ?
לא מצליח להבין מדוע שימור ושיחזור הופכים לקללה והישראבלוף שהארץ מלאה בהם הופך למצוי ורצוי.....
 

amit1270

New member
אי אפשר לחזור אחורה בזמן

ואולי די עם הישראבלוף ?
יש בארץ המון אתרים עם המצאות ושקרים.

זה ששמו במקום כמה פסים ושני קרונות שלא שייכים למקום, זה בסך הכל פלטפורמה לטיעון שהנה שמרו על התחנה. בתחנה ביפו בנין הטרמינל משמש לחנויות.
יש בתחנה בנין טרמינל ומחסן כולל הקופות שיכלו בעזרת אמצעים מתאימים לשחזר את חיי התחנה בפעילותה, ואם רצו להקים בסמוך מרכז יאפי, אז אין בעיה כי במושבה הגרמנים וולהלה הצמודה לתחנה יש 15 מבנים כולל בית וילנד ובית החרושת הטובים למטרה זו.
אותו דבר הולך לקרות בירושלים. בנין הטרמינל יהפוך לתערוכה כל שהיא ומסביב יבנו מסעדות שונות, ויש להניח שגם חנויות וכל יתר הפרקמטיה. אי אפשר לעשות משהו טוב יותר עם התחנה הראשונה בארץ ?
לא מצליח להבין מדוע שימור ושיחזור הופכים לקללה והישראבלוף שהארץ מלאה בהם הופך למצוי ורצוי.....
אי אפשר לחזור אחורה בזמן
שימור לא אומר להחזיר את המקום לפעילות המקורית שלו, בדרך כלל מכיוון שהפעילות המקורית כבר לא רלוונטית לאותו מקום. השאלה היא מה עושים כדי שמצבו של המבנה לא יידרדר, כח מבנה ללא שימוש לא יחזיק מעמד לעולם. לכן חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר בשימור הוא השמשה - מציאת שימוש חדש למבנה ההיסטורי תוך פגיעה מינימלית ככל הניתן במרקם, בצורה, ובמקרה הטוב ביותר - בלי לאבד באופן מוחלט את המורשת של המבנה.

גם אני בעד להפוך חלק מבנייני תחנות הרכבת הישנות ביפו ובירושלים למוזיאונים המוקדשים לתולדות הקו, ורצוי גם עם ציוד רכבתי, אבל לקחת את כל המבנה ולהפוך אותו למוזיאון קפוא בזמן עם שחזור מדויק של התקופה (איזו תקופה? כל מבנה עובר שינויים רבים במהלך חייו), זה לא פרקטי ובסופו של דבר יעניין רק מעטים, מה שעלול להביא להידרדרות נוספת.

ושלא תבין אותי א נכון - יש לי הרבה ביקורת על מה שעשו ביפו, וניתן היה לעשות את זה הרבה יותר טוב. גם בירושלים לא הכול לרוחי, אבל יש לך טעות לגבי השימושים במתחם: ראשית כל, המסעדות יהיו ברובן הגדול במבני המחסנים ולא בתחנה עצמה. שנית, בירושלים ויתרו כמעט על מסחר ("קניון"). המתחם יוקדש בעיקרו לתרבות ואוכל, ואני מקווה מאוד שהמורשת הרכבתית לא תישכח כפי שקרה ביפו.
 

down under

New member
מה עשו לא טוב במתחם התחנה (במנשיה)?

אי אפשר לחזור אחורה בזמן
שימור לא אומר להחזיר את המקום לפעילות המקורית שלו, בדרך כלל מכיוון שהפעילות המקורית כבר לא רלוונטית לאותו מקום. השאלה היא מה עושים כדי שמצבו של המבנה לא יידרדר, כח מבנה ללא שימוש לא יחזיק מעמד לעולם. לכן חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר בשימור הוא השמשה - מציאת שימוש חדש למבנה ההיסטורי תוך פגיעה מינימלית ככל הניתן במרקם, בצורה, ובמקרה הטוב ביותר - בלי לאבד באופן מוחלט את המורשת של המבנה.

גם אני בעד להפוך חלק מבנייני תחנות הרכבת הישנות ביפו ובירושלים למוזיאונים המוקדשים לתולדות הקו, ורצוי גם עם ציוד רכבתי, אבל לקחת את כל המבנה ולהפוך אותו למוזיאון קפוא בזמן עם שחזור מדויק של התקופה (איזו תקופה? כל מבנה עובר שינויים רבים במהלך חייו), זה לא פרקטי ובסופו של דבר יעניין רק מעטים, מה שעלול להביא להידרדרות נוספת.

ושלא תבין אותי א נכון - יש לי הרבה ביקורת על מה שעשו ביפו, וניתן היה לעשות את זה הרבה יותר טוב. גם בירושלים לא הכול לרוחי, אבל יש לך טעות לגבי השימושים במתחם: ראשית כל, המסעדות יהיו ברובן הגדול במבני המחסנים ולא בתחנה עצמה. שנית, בירושלים ויתרו כמעט על מסחר ("קניון"). המתחם יוקדש בעיקרו לתרבות ואוכל, ואני מקווה מאוד שהמורשת הרכבתית לא תישכח כפי שקרה ביפו.
מה עשו לא טוב במתחם התחנה (במנשיה)?
אבקש הסבר ובלי ססמאות בבקשה.
כלומר, אם תחליט להשיב אז תשיב ממש ברחל בתך הקטנה (נניח לצורך הדוגמא שביתן א' יש בו חנות במקום להשאירו כמוסך רכבות, סתם לצורך הדוגמא וההמחשה).
 

amit1270

New member
לא רוצה להיכנס לפרטים (מבנה X או מבנה Y)

מה עשו לא טוב במתחם התחנה (במנשיה)?
אבקש הסבר ובלי ססמאות בבקשה.
כלומר, אם תחליט להשיב אז תשיב ממש ברחל בתך הקטנה (נניח לצורך הדוגמא שביתן א' יש בו חנות במקום להשאירו כמוסך רכבות, סתם לצורך הדוגמא וההמחשה).
לא רוצה להיכנס לפרטים (מבנה X או מבנה Y)
הבעיות כפי אני רואה אותן:
1. נושא המורשת הרכבתית - אולי לא צריך ללכת לקיצוניות של שפירא, אבל היה אפשר לעשות הרבה יותר, וככל הידוע לי גם הובטח הרבה יותר ולא בוצע (על זה אפשר לשאול את חן). שני הקרונות שתקעו שם נראים לא שייכים לכלום ותלושים מההתרחשות הכללית. קרון אחד נראה לגמרי נטוש והשני (זה שמוקרן בו סרט אאל"ט) מוקף בגדר, מה שלא מוסיף לאותנטיות, בלשון המעטה.
2. המקום עצמו מרגיש יותר מדי כמו קניון. מעבר לכך שרובו מוקדש למסחר (לא דבר רע כשלעצמו) הכניסה הראשית (אולי היחידה) למתחם פונה לחניון גדול, והכוונה ברורה - אנשים אמורים להגיע לשם עם המכונית, כמו לקניון.
3. באותו עניין - המתחם מנותק מסביבתו - חוף הים מצד אחד (חניון ענק...), נווה צדק מצד שני (מוזיאון בתי האוסף) ועוד. ממה שבנתי, הוא גם לא מצליח כל כך מסחרית, והסיבה לדעתי היא בדיוק הניתוק הזה. אנשים לא מזדמנים לשם במסגרת "שיטוט מקרי" אלא מגיעים במיוחד. באיזשה שלב ההתפעלות מהשימור דועכת ומה שנשאר זה רק מה שיש למקום להציע, ונראה שזה לא מספיק בשביל להחזיק אותו ברמה הרצויה.

משיחה שערכתי עם אנשים שקשורים למתחם המתחדש בירושלים (חלקם קשורים גם למתחם היפואי), נראה שבירושלים למדו את הלקח בכמה רמות: החיבור לסביבה (ולא חסרות אטרקציות בסביבה) יהיה הרבה יותר טוב - הכוונה היא לאפשר מעבר הולכי רגל מכל כיוון אפשרי ולא מתחם סגור עם כניסה אחת. גם תמהיל העסקים יהיה שונה כפי שציינתי בהודעה קודמת. אני מקווה שגם בתחום המורשת הרכבתית יעשו כאן עבודה יותר טובה.
 

down under

New member
תודה על תשובתך המנומקת ואכן נטולת הססמאות

לא רוצה להיכנס לפרטים (מבנה X או מבנה Y)
הבעיות כפי אני רואה אותן:
1. נושא המורשת הרכבתית - אולי לא צריך ללכת לקיצוניות של שפירא, אבל היה אפשר לעשות הרבה יותר, וככל הידוע לי גם הובטח הרבה יותר ולא בוצע (על זה אפשר לשאול את חן). שני הקרונות שתקעו שם נראים לא שייכים לכלום ותלושים מההתרחשות הכללית. קרון אחד נראה לגמרי נטוש והשני (זה שמוקרן בו סרט אאל"ט) מוקף בגדר, מה שלא מוסיף לאותנטיות, בלשון המעטה.
2. המקום עצמו מרגיש יותר מדי כמו קניון. מעבר לכך שרובו מוקדש למסחר (לא דבר רע כשלעצמו) הכניסה הראשית (אולי היחידה) למתחם פונה לחניון גדול, והכוונה ברורה - אנשים אמורים להגיע לשם עם המכונית, כמו לקניון.
3. באותו עניין - המתחם מנותק מסביבתו - חוף הים מצד אחד (חניון ענק...), נווה צדק מצד שני (מוזיאון בתי האוסף) ועוד. ממה שבנתי, הוא גם לא מצליח כל כך מסחרית, והסיבה לדעתי היא בדיוק הניתוק הזה. אנשים לא מזדמנים לשם במסגרת "שיטוט מקרי" אלא מגיעים במיוחד. באיזשה שלב ההתפעלות מהשימור דועכת ומה שנשאר זה רק מה שיש למקום להציע, ונראה שזה לא מספיק בשביל להחזיק אותו ברמה הרצויה.

משיחה שערכתי עם אנשים שקשורים למתחם המתחדש בירושלים (חלקם קשורים גם למתחם היפואי), נראה שבירושלים למדו את הלקח בכמה רמות: החיבור לסביבה (ולא חסרות אטרקציות בסביבה) יהיה הרבה יותר טוב - הכוונה היא לאפשר מעבר הולכי רגל מכל כיוון אפשרי ולא מתחם סגור עם כניסה אחת. גם תמהיל העסקים יהיה שונה כפי שציינתי בהודעה קודמת. אני מקווה שגם בתחום המורשת הרכבתית יעשו כאן עבודה יותר טובה.
תודה על תשובתך המנומקת ואכן נטולת הססמאות
ההסתכלות שלך על מורשת הרכבות היא של חובב/מורעל/שרוט רכבות ולא של אדם מן היישוב.
כמה כבר היו באים למקום שהוא מעין המוזיאון שיש בחיפה?
גם אם הכניסה היתה חינם חינמוביץ' והחניה היתה אפילו בחינם אני מעריך שהיו מגיעים כל יום רק כמה עשרות בודדות של בני אדם למתחם הזה.

לי לא היה מפריע, כמובן, אם היו עושים במקום, על חשבון שני בתי הקפה שבצד הקרוב לכניסה, מוזיאון רכבות. ממש לא. אבל, מאוד לא מפריע לי כל
נושא המסחר והמסחור שישנו שם.
המקום מעוצב בטוב טעם בעיצוב עדין ומתחשב ולא בכזה שמשתלט על המתחם.

מסכים איתך על כך שיש רק כניסה אחת למתחם ולא שתיים או שלוש כניסות מכיוונים שונים.

מנגד, כל האזור הזה הוא לא אזור של שיטוט מקרי. זה לא בלב יפו העתיקה או שוק הפשפשים או נמל יפו, מקומות שאנשים נוסעים אליהם במיוחד על מנת לשוטט.
זה גם לא באמת בלב העיר סטייל שיינקין או שד' רוטשילד או דיזינגוף סנטר.
כלומר מלכתחילה אין באזור שם אנשים שמשוטטים. נכון שהוא בסמיכות לנווה צדק שהוא אחד המקומות לשוטטות בת"א, אבל הוא בקצה של נווה צדק ולא בלב של נווה צדק.
 

amit1270

New member
תשובות

תודה על תשובתך המנומקת ואכן נטולת הססמאות
ההסתכלות שלך על מורשת הרכבות היא של חובב/מורעל/שרוט רכבות ולא של אדם מן היישוב.
כמה כבר היו באים למקום שהוא מעין המוזיאון שיש בחיפה?
גם אם הכניסה היתה חינם חינמוביץ' והחניה היתה אפילו בחינם אני מעריך שהיו מגיעים כל יום רק כמה עשרות בודדות של בני אדם למתחם הזה.

לי לא היה מפריע, כמובן, אם היו עושים במקום, על חשבון שני בתי הקפה שבצד הקרוב לכניסה, מוזיאון רכבות. ממש לא. אבל, מאוד לא מפריע לי כל
נושא המסחר והמסחור שישנו שם.
המקום מעוצב בטוב טעם בעיצוב עדין ומתחשב ולא בכזה שמשתלט על המתחם.

מסכים איתך על כך שיש רק כניסה אחת למתחם ולא שתיים או שלוש כניסות מכיוונים שונים.

מנגד, כל האזור הזה הוא לא אזור של שיטוט מקרי. זה לא בלב יפו העתיקה או שוק הפשפשים או נמל יפו, מקומות שאנשים נוסעים אליהם במיוחד על מנת לשוטט.
זה גם לא באמת בלב העיר סטייל שיינקין או שד' רוטשילד או דיזינגוף סנטר.
כלומר מלכתחילה אין באזור שם אנשים שמשוטטים. נכון שהוא בסמיכות לנווה צדק שהוא אחד המקומות לשוטטות בת"א, אבל הוא בקצה של נווה צדק ולא בלב של נווה צדק.
תשובות
1. אני מסכים איתך שלא צריך לעשות ממתחם התחנה מוזיאון רכבות (ההיסטוריה הרכבתית של ישראל לא מצדיקה יותר ממוזיאון גדול אחד, ויש לנו כבר כזה). מצד שני מה שנעשה שם זה בדיחה. יש במתחם מספיק מבנים וחדרים שאפשר היה לנצל אחד מהם לטובת העניין הרכבתי - לא מוזיאון במלוא מובן המילה, אבל משהו - וזה לא נעשה. לדעתי לא רק "שרוטים" אלא גם "אנשים מן היישוב" היו מוצאים בזה עניין, אפילו מתוך היתקלות מקרית במהלך ביקור שמטרתו לגמרי אחרת.

2. מסכים איתך לגבי העיצוב. זה אולי הדבר המוצלח ביותר במתחם. אבל אי אפשר להסתמך על העיצוב כגורם משיכה עיקרי לאורך זמן.

3. לגבי החיבור לסביבה והשיטוט המקרי - אני לא חושב שהאשמה היא על מפעילי המתחם ומשקמיו, להפך. את מוזיאון בתי האוסף צריך לדעתי לסלק משם. הוא תקוע שם כמו עצם בגרון ונראה כמו בסיס צבאי מאוד לא אטרקטיבי בנוסף לפגיעה שלו ברצף האורבני לכיוון נווה צדק. החניון הוא סיפור עוד יותר בעייתי, כי נראה לי שאין לעיריית ת"א-יפו כל כוונה להזיז או לצמצם אותו. בכל זאת אני חושב שצריך לנסות ליצור כמה צירי הליכה קצת יותר נוחים שיחצו אותו. גם בשטחים המוזנחים של מנשיה כדאי לטפל... כל הדברים האלה ביחד יכולים לדעתי להעלות מאוד את האטרקטיביות של מתחם התחנה וחבל לא נעשו.
 
אגב לגבי שוטטות וחניונים

תשובות
1. אני מסכים איתך שלא צריך לעשות ממתחם התחנה מוזיאון רכבות (ההיסטוריה הרכבתית של ישראל לא מצדיקה יותר ממוזיאון גדול אחד, ויש לנו כבר כזה). מצד שני מה שנעשה שם זה בדיחה. יש במתחם מספיק מבנים וחדרים שאפשר היה לנצל אחד מהם לטובת העניין הרכבתי - לא מוזיאון במלוא מובן המילה, אבל משהו - וזה לא נעשה. לדעתי לא רק "שרוטים" אלא גם "אנשים מן היישוב" היו מוצאים בזה עניין, אפילו מתוך היתקלות מקרית במהלך ביקור שמטרתו לגמרי אחרת.

2. מסכים איתך לגבי העיצוב. זה אולי הדבר המוצלח ביותר במתחם. אבל אי אפשר להסתמך על העיצוב כגורם משיכה עיקרי לאורך זמן.

3. לגבי החיבור לסביבה והשיטוט המקרי - אני לא חושב שהאשמה היא על מפעילי המתחם ומשקמיו, להפך. את מוזיאון בתי האוסף צריך לדעתי לסלק משם. הוא תקוע שם כמו עצם בגרון ונראה כמו בסיס צבאי מאוד לא אטרקטיבי בנוסף לפגיעה שלו ברצף האורבני לכיוון נווה צדק. החניון הוא סיפור עוד יותר בעייתי, כי נראה לי שאין לעיריית ת"א-יפו כל כוונה להזיז או לצמצם אותו. בכל זאת אני חושב שצריך לנסות ליצור כמה צירי הליכה קצת יותר נוחים שיחצו אותו. גם בשטחים המוזנחים של מנשיה כדאי לטפל... כל הדברים האלה ביחד יכולים לדעתי להעלות מאוד את האטרקטיביות של מתחם התחנה וחבל לא נעשו.
אגב לגבי שוטטות וחניונים
נכון שיש חניון גדול בכניסה, אבל גם הגישה להולכי רגל טובה מאד כמעט מכל כיוון, יש גינה גדולה ונחמדה ליד הכניסה למתחם, ויש מספר קווי אוטובוס שעוצרים על הטיילת. בדרך כלל יש הרבה אנשים באיזור.
 
שים לב - נקודתית

מה עשו לא טוב במתחם התחנה (במנשיה)?
אבקש הסבר ובלי ססמאות בבקשה.
כלומר, אם תחליט להשיב אז תשיב ממש ברחל בתך הקטנה (נניח לצורך הדוגמא שביתן א' יש בו חנות במקום להשאירו כמוסך רכבות, סתם לצורך הדוגמא וההמחשה).
שים לב - נקודתית
אם נראה לך מריפרוף, שמה שאני כותב אלו סיסמאות, אל תקרא.

ראשית, אני מלווה את מה שקורה שם החל מהרגע שהוזעקתי לשם כי טרקטור עוקר את המסילות המקוריות.....

א. במיתחם שכונת וולהלה ישנם 15 מבנים כולל בית וילנד, ואת האיזור הזה אפשר היה להפוך למרכז בילוי, כאשר את בית וילנד עצמו היה אפשרי להפוך למוזיאון לחי הטמפלרים, כולל שרידי ציורי הקיר היפים הקיימים בו,מרצפות מסוגננות,אח בחדרים וכו.

ב. מיתחם התחנה כולל את בנין הטרמינל, השרותים ממערבו והמחסן עם הקופות ממזרחו. אפשר היה להפוך את המיתחם הזה כולל החצר הצפונית למתחם מוזיאוני, כיוון שככל שיש מוזיאון בחיפה, אנשים רבים לא מגיעים אליו כיוון שזה "לנסוע עד חיפה"
לא היה צריך לעקור את המסילות המקוריות ולשתול מסילות חדשות גבוהות. אפשר היה להשאיר את המסילה מאחורי המחסן וקרוב ל-"אוטם" אפשר היה להציב שם את הקרון המצרי שנמצא בחצר הקדמית בלי שום קשר לתחנה, להפוך את המחסן לאולם מוזיאוני ואת הקופות לשחזר, כך שמי שנכנס למיתחם עובר במוזיאון וממנו לחלק המסחרי באופן טבעי ביותר.

ג. אני מסכים ששילוב בין איזור בילוי לקרבה למוזיאון פתוח הוא שילב קטלני (מהבחינה החיובית) אבל כאשר כל אחד מוגדר לתחומו עם נגישות לשני. אם בקרתי את שתי הקרונות, נכנסתי גם לחנויות באופן טבעי ביותר.

ד. מי שעסק בנושא פעל מתוך מניעים אינטרסנטים עיסקיים בלי להשקיע מחשבה רבה מידי וגם לא כסף. אני פגשתי בארכיטקטים במקום, ושאלתי מדוע לא משחזרים את הבית הערבי שנמצא מערבית לבית וילנד (הוא היה שמור כבית ערבי ואפילו על חלונותיו היו מחצלות קש מקוריות להסתיר את הנעשה בבית) ואפשר להפוך אותו למוזיאון לחיי הערבים ביפו ולנצל את החצר המסוגננת שלו ולהפכה לבית קפה קטן מסוגנן בחצר הפתוחה שלו.

ה. הבעיה העיקרית שמוזיאון האוסף שהיה אמור לעבור משם, בנה כניסה חדשה בצד הצפוני כך שישתלב עם הכניסה של התחנה, כאשר במוזיאון נמצאים כל בנייני תחנת הרכבת פרט לשלושה שנמצאים מחוצה לו, וכן ציוד רכבתי כמו מגדל המים,הגנדללה (הברז למילוי קטרים) ומסילות וכו.

ו. יש אפשרות כניסה נוספת למיתחם שכונת וולהלה והיא מרחוב אילת, וישנו שביל ליד הכניסה הישנה למוזיאון, אבל צריך אישור מיוחד של משרד הבטחון כדי לעבור בשביל ההוא כיוון שהוא עובר צמוד לגדר מוזיאון בתי האוסף, במקום להפוך אותו לדרך כניסה נוספת למתחם.

ז. רוב האנשים בכלל לא טורח לגשת לקרונות שיש בהן תערוכת תמונות קטנה ופלקטים, במקום שישוחזרו הקרונות כפי שהיו כך שאנשים יוכלו להתרשם איך זה באמת היה. ואם רצו לעשות באמת משהו, היו מביאים את קרון הטרקלין 92 מביתן אהרון ומשפצים אותו וכך היה אפשר להתרשם מזה (בן גוריון נסע בקרון הזה פעמיים שלוש).
ועוד נקודה מרגיזה. בקשתי שעל שני הקרונות כתוב בצבע "יפו". זה נכתב על ידי פול קוטרל שנערץ על ידי כל חובבי הרכבות שהיה איש הקיטור האחרון והאיש שכל נשמתו היתה רכבות, להשאיר את הקטע שבו כתובה המילה בכתב ידו (ואז הוא קיבל התקף לב ומת) לזכרו של פול עם לוחית קטנה המציינת זאת. במקום זה מחקו הכל ושיפצו את הקרונות באורח קיטשי לגמרי בלי קשר למציאות. (כאשר צבעו את שתי הקרונות במתחם כפר יהושע, שאלו אותי מה היה צבע הקרונות? עניתי "חום-אדמה", הלכו וצבעו אותם אדום, והם בכלל לא קרונות של רכבת העמק.....).

ח. בשורה התחתונה, אם היו מתייעצים ברצינות עם אנשים שאיכפת להם ולא שייכים לעיריה או לעזרה ובצרון וכדומה, היו יכולים להפוך את האיזור לפנינה של ממש עם ארבעה מוזיאונים מיוחדים ומרכז בילוי נחמד, ובזה אני חוזר לנקודת ה-"שמישות".....
 

down under

New member
הו, עכשיו אתה כותב לעניין

שים לב - נקודתית
אם נראה לך מריפרוף, שמה שאני כותב אלו סיסמאות, אל תקרא.

ראשית, אני מלווה את מה שקורה שם החל מהרגע שהוזעקתי לשם כי טרקטור עוקר את המסילות המקוריות.....

א. במיתחם שכונת וולהלה ישנם 15 מבנים כולל בית וילנד, ואת האיזור הזה אפשר היה להפוך למרכז בילוי, כאשר את בית וילנד עצמו היה אפשרי להפוך למוזיאון לחי הטמפלרים, כולל שרידי ציורי הקיר היפים הקיימים בו,מרצפות מסוגננות,אח בחדרים וכו.

ב. מיתחם התחנה כולל את בנין הטרמינל, השרותים ממערבו והמחסן עם הקופות ממזרחו. אפשר היה להפוך את המיתחם הזה כולל החצר הצפונית למתחם מוזיאוני, כיוון שככל שיש מוזיאון בחיפה, אנשים רבים לא מגיעים אליו כיוון שזה "לנסוע עד חיפה"
לא היה צריך לעקור את המסילות המקוריות ולשתול מסילות חדשות גבוהות. אפשר היה להשאיר את המסילה מאחורי המחסן וקרוב ל-"אוטם" אפשר היה להציב שם את הקרון המצרי שנמצא בחצר הקדמית בלי שום קשר לתחנה, להפוך את המחסן לאולם מוזיאוני ואת הקופות לשחזר, כך שמי שנכנס למיתחם עובר במוזיאון וממנו לחלק המסחרי באופן טבעי ביותר.

ג. אני מסכים ששילוב בין איזור בילוי לקרבה למוזיאון פתוח הוא שילב קטלני (מהבחינה החיובית) אבל כאשר כל אחד מוגדר לתחומו עם נגישות לשני. אם בקרתי את שתי הקרונות, נכנסתי גם לחנויות באופן טבעי ביותר.

ד. מי שעסק בנושא פעל מתוך מניעים אינטרסנטים עיסקיים בלי להשקיע מחשבה רבה מידי וגם לא כסף. אני פגשתי בארכיטקטים במקום, ושאלתי מדוע לא משחזרים את הבית הערבי שנמצא מערבית לבית וילנד (הוא היה שמור כבית ערבי ואפילו על חלונותיו היו מחצלות קש מקוריות להסתיר את הנעשה בבית) ואפשר להפוך אותו למוזיאון לחיי הערבים ביפו ולנצל את החצר המסוגננת שלו ולהפכה לבית קפה קטן מסוגנן בחצר הפתוחה שלו.

ה. הבעיה העיקרית שמוזיאון האוסף שהיה אמור לעבור משם, בנה כניסה חדשה בצד הצפוני כך שישתלב עם הכניסה של התחנה, כאשר במוזיאון נמצאים כל בנייני תחנת הרכבת פרט לשלושה שנמצאים מחוצה לו, וכן ציוד רכבתי כמו מגדל המים,הגנדללה (הברז למילוי קטרים) ומסילות וכו.

ו. יש אפשרות כניסה נוספת למיתחם שכונת וולהלה והיא מרחוב אילת, וישנו שביל ליד הכניסה הישנה למוזיאון, אבל צריך אישור מיוחד של משרד הבטחון כדי לעבור בשביל ההוא כיוון שהוא עובר צמוד לגדר מוזיאון בתי האוסף, במקום להפוך אותו לדרך כניסה נוספת למתחם.

ז. רוב האנשים בכלל לא טורח לגשת לקרונות שיש בהן תערוכת תמונות קטנה ופלקטים, במקום שישוחזרו הקרונות כפי שהיו כך שאנשים יוכלו להתרשם איך זה באמת היה. ואם רצו לעשות באמת משהו, היו מביאים את קרון הטרקלין 92 מביתן אהרון ומשפצים אותו וכך היה אפשר להתרשם מזה (בן גוריון נסע בקרון הזה פעמיים שלוש).
ועוד נקודה מרגיזה. בקשתי שעל שני הקרונות כתוב בצבע "יפו". זה נכתב על ידי פול קוטרל שנערץ על ידי כל חובבי הרכבות שהיה איש הקיטור האחרון והאיש שכל נשמתו היתה רכבות, להשאיר את הקטע שבו כתובה המילה בכתב ידו (ואז הוא קיבל התקף לב ומת) לזכרו של פול עם לוחית קטנה המציינת זאת. במקום זה מחקו הכל ושיפצו את הקרונות באורח קיטשי לגמרי בלי קשר למציאות. (כאשר צבעו את שתי הקרונות במתחם כפר יהושע, שאלו אותי מה היה צבע הקרונות? עניתי "חום-אדמה", הלכו וצבעו אותם אדום, והם בכלל לא קרונות של רכבת העמק.....).

ח. בשורה התחתונה, אם היו מתייעצים ברצינות עם אנשים שאיכפת להם ולא שייכים לעיריה או לעזרה ובצרון וכדומה, היו יכולים להפוך את האיזור לפנינה של ממש עם ארבעה מוזיאונים מיוחדים ומרכז בילוי נחמד, ובזה אני חוזר לנקודת ה-"שמישות".....
הו, עכשיו אתה כותב לעניין
עם חלק גדול אני ממש מסכים, עם חלק קטן אני יכול להתווכח או להסכים איכשהו ורק עם חלק קטנטן מטענותיך אני לא מסכים.
כי נימקת היטב את דבריך, בלי סיסמאות באמת, בלי סתם "בכי ונהי" כלליים אלא ספציפית על נקודות מוגדרות היטב.


הערה חשובה. בביטוי "כותב לעניין" התכוונתי אך ורק ורק ואך ושוב ככה 17 פעמים של אך ורק ורק ואך
לנושא של התלונות שלך כנגד מתחם התחנה.

בשאר השרשור ובהרבה שרשורים אחרים ברור לחלוטין שאתה כותב לעניין. רק רציתי להדגיש שהופתעתי לחיוב מכך שמיקדת
את תלונותיך לגבי מה שקרה במתחם התחנה ולא סתם תלונה כללית ואמורפית.


אגב, רעיון מקסים הרעיון של מעין ארבעה מוזיאונים קטנים במתחם והשאר מתחם מסחרי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה