קיפוח זכות סעיף 3511

hadar2017

New member
קיפוח זכות סעיף 3511

שלום לכולם ,
קיבלתי דוח בדואר על סך 500 על כך שקיפחתי זכותו של רכב אחר להשתמש בנתיב באיילון.
ביקשתי לקבל צילום עבירה מאחר ואיני זוכרת את המדובר.
בתמונה רואים את רכבי עובר נתיב על פס מקווקו כאשר הוא קרוב להתחלת אי תנועה (אך לא עליה).
האם ישנו מרחק מוגדר שבו אסור לעבור כאשר מתקרבים לאי תנועה ? אני יודעת שאסור לעבור רק על פס רצוף.
במידה ויש נתיבים שהמעבר ביניהם מקפח זכות ( למשל נתיב אחד מהיר יותר) למה אין קו הפרדה רצוף ביניהם וקו מקווקו רק היכן שמותר להשתלב ?

האם כדאי לבקש להישפט ? תודה רבה
 

shlang

New member
מה שקרה במקרה שלך, עברת לנתיב אחר ובכך

קיפחת את זכותם של הנהגים בנתיב הזה , פשוט עקפת את כל הטור ונדחפת לנתיב עמוס על מנת לא לעמוד בפקק
עבירה שנואה על הנהגים אשר מחכים בטור
מי נתן את הדוח, שוטר או אזרח?
 

hadar2017

New member
שוטר בדרגת רס"מ ( כתוב בדוח הוא לא עצר אותי)

אני יודעת שזאת עבירה שנואה ואני לא זוכרת שעשיתי אותה ואם כן לא בשביל לעקוף.

האם כדאי להישפט ? בצילום רואים את הרכב עובר נתיב סמוך לאי תנועה אך לא עליו.
 

shlang

New member
לכן לא הוזמנת לתישאול, לדעתי או לשלם או

לבקש להשפט ולפני המשפט לדבר עם התובע שיקל ויוריד מסכום הקנס, לא יסכים - תשלמי את הקנס המקורי, לדעתי במשפט לא יהיה לך סיכוי
 

גבע אבי

New member
הקנס המקורי על קיפוח זכות הוא 500 ש"ח

אם ראית סרט וידאו ייתכן ותועדת על ידי "שומר דרך"
וכמו שאמר הקולגה מעלי - אין לך סיכוי במשפט
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חציית קו הפרדה רציף זו עבירה אחרת לגמרי

ובמקרה שתארת לו היית עושה זאת היית כנראה נקנסת ב 250 בלבד בלי נקודות על אי ציות לתמרור 815.
מסומן שם קו מקוטע כדי שמי שלא הספיק לעבור לנתיב היציאה קודם יוכל לעשות זאת
ואשר למשפט - איזו סיבה יש לתובע לבקש מהשופט להפחית את הקנס .? ובפרט שיש לו צילום המוכיח את העבירה.
במידה ותקופה וגליונך נקי ויש לך וותק בנהיגה - התקשרי למפנ"א ובקשי המרה לאזהרה, במידה ולא - שלמי ולהבא תקפידי יותר על תקנות התעבורה
 

shlang

New member
נכון שהם מתעדים ושולחים את כל העבירות, אבל

מה שהופך לדוח אלה עבירות מסכנות חיים בלבד ולכן התיסכול בקרב שומרי הדרך
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
גם זה לא נכון - הופכים לדוחות גם עבירות שאינן מסכנות חיים

אם כי לא את כולן - והתיסכול קיים משום שלא תמיד ניתן להוכיח עבירה לפי הצילום.
ובמקרה המדובר אולי הדו"ח הופק מצילום של שומר דרך ואולי מצילום של שוטר שלא ראה לנכון לעצור את הרכב העבריין כדי לא להפריע לזרימת התנועה
 

shlang

New member
90 אחוז מהדיווחים לא הופכים לדוחות

רק עבירות המסכנות חיים ורואים זאת בברור - נרשם דוח בגינן, תיכנס לאתר הפייסבוק של שומרי הדרך ותיווכח
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אני רשום באתר ונכנס אליו מעת לעת

אני גם חבר בקהילת שומרי הדרך, אני מכיר אישית חלק מבודקי הדו"חות ואחד מהם אף היה שותפי הקבוע לניידת בזמן שרותי במתנ"א.
ובעניין קביעת האחוזים - לא נראה לי שאתה צודק, ואם תקרא את התלונות בקבוצה בפייסבוק תראה שמרביתן על דברים שונים לחלוטין מאשר פסילת דו"ח משום שהעבירה לא מסכנת חיים.
וכל זה לא נוגע לעניין דיון זה - שהרי פותחת הדיון קיבלה דו"ח - מישהו העלה רעיון שלא ברור אם מבוסס שהדו"ח ניתן על סמך צילום של שומר דרך, ואין חשיבות לנכונות השערתו ל"חוזקו" של הדו"ח ולדרך הטיפול המיטבית
 

גבע אבי

New member
אצלי 30% מתוך מאות דיווחים הפכו לדוחות

ונכון שיש חלק מהדיווחים שאינם מטופלים ובחלק אחר חסרים פרטים לציון מלא של העבירה
 
בשומרי הדרך רק עבירות מסכנות חיים

וביריונות של ממש מועברים למשטרה. חלק מהצילומים הופכים למכתבי ידוע/התראה לנהג על כך שצולם. לא כל דוח הופך באופן אוטומאטי לדו"ח ב.מ.-בפרוש לא
 
לא נכון, עבירה ללא ניקוד לא שווה כלום-

הכסף הולך למנהל הכנסות המדינה, כל נהג יגיד לך שכסף בא וכסף הולך. הניקוד לא.
 
למעלה