קיצצתם בשירותי בריאות הנפש בקהילה? הנה מה שקיבלתם.

golan2072

New member
קיצצתם בשירותי בריאות הנפש בקהילה? הנה מה שקיבלתם.


http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4569884,00.html

אישה שסובלת מהפרעת חרדה, וייתכן (לפי תחושתי מקריאת הכתבה) מהפרעת אישיות גבולית, במקום לקבל טיפול נפשי ראוי, הגיעה בסוף למצב בו נשכה את בנה הצתינוק בהתקף, ונשלחה לכלא (!). מדובר בהפרעה שניתן בהחלט לטפל בה, אבל שירותי בריאות הנפש בארץ מקוצצים, וקשה להשיג טיפול אם אין כסף (יש תחנות ציבוריות, אבל אין להן תקציב, יש רשימות המתנה, ולעיתים קשה להשיג שם שירות).

קיצצתם בשירותי בריאות הנפש לאזרח? היכונו לשלם על החזקת אסירים נוספים בכלא. וזה עולה לציבור הרבה יותר כסף.

זה מרתיח אותי הדחף הזה של המדינה (ושל שמרנים) להעניש אנשים. חוסר הרחמים הזה... ליבי, ליבי על האישה הזו, שחייה נהרסו. במקום לטפל בה כשהיא סובלת, משליכים לכלא. כאילו שעונשי מאסר ירתיעו אדם במהלך התקף מלעשות דברים קיצוניים - הרי בזמן התקף לא ממש חושבים על תוצאות המעשים... כל שיטת הענישה שעליה מבוסס ה"צדק" במערב עושה לי בחילה. הרי מה הרוויח הציבור מלכלוא את האישה הזו?! למה להתעלל בה? זו לא ממש "התעללות בילדים" מכוונת זדון, זה התקף, אולי התקף פאניקה, אולי התקף של הפרעת אישיות גבולית, אולי התקף פסיכוטי...

מה עם מידת הרחמים?!

אנו חיים בחברה מרושעת האטומה לסבלו של הזולת.
 
למי אתה פונה כשאתה כותב "קיצצתם"?

הרי נציגי המתמודדים תומכים ברפורמה
וקיבלו מינוי אפילו למנהלת הרפורמה.
 

golan2072

New member
הפניה היא כמובן לפוליטיקאים שמקצצים בתקציב בריאות הנפש

לא דיברתי על הרפורמה אלא על החוסר הקיצוני בתקציב במערכת בריאות הנפש הציבורית בישראל. מבנים ישנים, קושי להשיג אותם בטלפון, חוסר קריטי בכוח אדם, שכר נמוך באופן מחריד (גם עם וותק מרוויחים שם שכר מזעזע למיטב ידיעתי, בייחוד עו"סים), רשימות המתנה ממושכות... האם הרפורמה תגדיל את מספר התקנים, תיתן למטפלים שכר המאפשר פרנסה בכבוד, תוודא שכל מי שזקוק לטיפול שיחתי יקבל אותו בזמן סביר ולמשך סביר ותאפשר לאדם המתקשה לעבוד מול ביורוקרטיה לגשת בקלות לקבלת טיפול? אם כן, אני תומך בה. אם לא, אני מתנגד לה.
&nbsp
לדעתי טיפול נפשי ציבורי איכותי חשוב בהרבה מפרויקטים רבים שהפוליטיקאים מתקצבים אותם מכספי המיסים שלנו... וכפי שכתבי למעלה כל שקל שמושקע בבריאות נפש ציבורית חוסך כמה וכמה שקלים בתקציבי המשטרה ובתי-הכלא.
 
כועסת בכעסך

יותר קל להם להמשיך לאסור אנשים - סוהרים כבר יש, הם יודעים מה לעשות עם אסירים - מאשר באמת לטפל באנשים ולעזור להם.
אז חיים של אנשים נהרסים; גם אלה שנפגעים מפעולותיהם של פגועי הנפש, וגם פגועי הנפש בעצמם.
 

golan2072

New member
שניהם קורבנות. של מערכת אטומה.

ואדם בהתקף פאניקה קשה ממש לא שולט על מעשיו, אין כאן "התעללות" ("התעללות" היא לרוב עניין מתמשך ומכוון באופן מודע), יש התקף קשה, שבו האדם לא בשליטה על מעשיו ולא ממש מודע למעשיו. שאפשר בהחלט למנוע אם יש טיפול ראוי. אם הייתה מערכת בריאות נפש ציבורית נגישה, כל הסיפור המצער הזה היה נמנע.
 
חברה לא יכולה להתקיים כשיש אנשים שיש להם חסינות לבצע פשעים

אם היא אכן לוקה בנפשה - השופט יתחשב בכך. כידוע לך, גם טיפולים נפשיים לא מצליחים ב-100%. יותר נכון לומר שהם בדר"כ לא משיגים את המטרה.
 
למעלה