קניון עיר ימים - כל מה שרע בתכנון עירוני

tapuzo

New member
אפשר לבנות חניות על גג, קניון על קומות חניה..

יש הרבה אפשרויות. אפשר היה לחייב קניון כזה גדול להקים קומות חניה על הגג, לבנות את הקניון מעל קומת חניה נוספת ושהגג שלה יהיה למשל
מגרשי משחקים וספורט, אפשר היה לבנות לצד הקניון כאגף נוסף מבנה חניה.
אבל אצלנו נותנים ליזם מגרש ענק, והוא כבר יתכנן בו מה שהוא רוצה. הולכים לקראתו כי קניון מכניס הרבה ארנונה. ואז מתחילים להתגמש ולהתפשר
ונותנים לו גם עוד אחוזי בנייה בלי תמורה וכמובן הרבה שטחי חניה מבוזבזים סביב כמו למשל בראשון לציון, ים של מרבדי חניה סביב כל קניון שהופכים
את העיר לשממה אחת גדולה. וממשיכים לספר לנו שצריך להצטופף שאנחנו מדינה צפופה והשטח נגמר וממש אין, אין מקום אבל כל קניון מקבל סביבו
דונמים על דונמים של משטחי חניה ולא מחייבים יזמים בחניון תת קרקעי - שזה אגב הסימן לשכונת יוקרה אמיתית, בהן אין משטחי חניה עליונים.
ולכן שכונה כמו עיר ימים היא לא שכונה יוקרתית היא שכונה שמתוכננת רע מאד.
 
תמיד אפשר להרחיב את מושגי התכנון היעיל..

מעבר לשאלה על עצם הקמת הקניון והחשיבה מאחורי המעלות של קניון סגור וממוזג וכמובן תמהיל החנויות ותכנון השטח כולו כולל החניון. למשל אפשר לשאול האם כולם צריכים לבנות על המודל של הקניונים בתל אביב שם הקניונים מהווים בסיס למגדלי משרדים והמפורסם ביניהם כמובן מרכז עזריאלי אבל גם בקניונים אחרים בעיר כמו דיזינגוף סנטר ורמת אביב ואפילו כאלה שמתוכננים להיבנות בעתיד הקרוב כמו בניין המשרדים החדש של עזריאלי ליד הקריה כוללים קניון כבסיס למגדל מה שאומר שאולי כדאי לשפר את תכנון הקניון על ידי הכללה עתידית של בניית מגדל משרדים או אפילו מלון מאליו ככה שיהיה הצדקה גם לגודל שטחי החנייה וגם יעלה את מספר המבקרים בקניון.

בנוסף לכך כמה שהבנתי הקניון לא משדר מצוקה אבל במקרה של דלילות במבקרים תמיד הוא יכול להוסיף אטרקציות נוספות שאינם חנויות..

חוץ מזה אני מניח שבין חפירת חניון תת קרקעי לבית חליון עילי פתוח ובזבזני בשטח יש גם פתרונות ביניים אפשריים למשל מעל החניון הפתוח לבנות גג ועליו להקים גינה ציבורית.
 
מסכים איתך

נדמה שיש עדיין בקרב מתכננים ויזמים איזשהו קיבעון מחשבתי בנוגע למושאי התכנון, לא רק במסחר ותעסוקה - לדעתי גם במגורים.
 
למעלה