קנית רמקול חדש

Arama Audio

New member
קנית רמקול חדש

קנית רמקול חדש תלויה בהרבה פרמטרים/בדיקות שחלקם נתונים לביצוע וחלקם לא: -בוא נניח לדוגמא שרמקול חדש עולה 10,000 שח{תקציב הלקוח}. -במקרה הזה על הלקוח לשמוע את הרמקול בבית ודבר זה אינו תמיד אפשרי. -אם שמע הלקוח רמקול בחנות/יבואן שמצא חן בעיניו ,הוא שמע אותו על המערכת של היבאן ובחדר אחר מה שלא נותן ללקוח אינדיקציה וודאית לאייך ישמע הרמקול בביתו. -נניח שהרמקול מצא חן מאד בעניי הלקוח ואצלו בבית הוא לא נישמע כך אז יש שני אפשרויות: א : יחפש/ישדרג/ הלקוח את המערכת עד שיגיע +/- לתוצאה סבירה אותה שמע אצל היבון/בחנות. או שיוותר על הרמקול ויחפש משהוא אחר מה שמכניס אותו לבעיה מסובכת מיכוון שלעולם לא ישמע הרמקול אצלו כמו שהודגם במקום אחר על מערכת שונה לגמרי והרי לא סביר שלקוח יחליף את כל הסט שלו לסט שעליו שמע את הרמקול וגם אם כן באקוסטיקה ששמע בחנות/יבואן לא קיימת אצלו בבית ולכן לא ישוחזר הסאונד מעולם ביןן ביתו לחנות. -אז מה עושים? באמת שאלה קשה שכמעט איין עליה פיתרון, ואני בטוח שכל מי שקנה רמקולים שמצאו חן בעיניו לא קיבל את אותה תמונה בבית. -גם נניח שהרמקול עושה רושם טוב בבית קצת קשה ופעמים בלתי אפשרי לשמוע בו זמנית השוואה ביין 3-4 רמקולים העונים לאותו תקציב באותו חדר שכן אי אפשר טכנית לקבוע עם 3-4 יבואנים בו זמנית וחלקם הגדול אפילו לא יביאו לך רמקולים להדגמה בבית. -אם מדובר ברמקולים גדולים, ועומדים הקושי הוא שיבעתיים.ואני לא מכיר יבואן שהביא ללקוח רמקול מטר וחצי על 70 ק"ג למבחן בביתו. -ולכן יש כאן הרבה מן המזל שהרמקול יוצא מתאים בול ומי שאיין לו את המזל הזה וזה עונה על 90% מהרוכשים אזיי הרמקול עובר ללוחות למטרת שדרוג וזו עובדה{ראו כמה הלוחות מפוצצים במוכרים שלרובם הרמקול לא קיים 10 שנים בבית...... -אגב הדוגמא שנתתי היא אמנם על רמקולים אבל תופשת לגבי כל רכיב במערכת וכל חברי הפורום מחליפים גם קומפקטים ומגברים שהיו אצלהם לתקופה קצרה מכוון שלתומם זה לא מה שהם ציפו מהמכשיר או שלחילופין הם שומעים משהוא אחר שגורם להם לרדת מהישן וגם במקרה הזה הם לא ישמעו 5 קומפקטים היי אנד בבית ומן התם יחליפו גם את החדש בזמן הרבה יותר קצר משחשבו. לרוב האודיופילים זה כייף ולכן המסורת תמשיך עד שיהיהאחד מבסוט במאה אחוז שכמובן מדובר במישאלה דמיונית.... אמיר ארמה
 
היי. אני....

מסכים לחלוטין עם הדברים שציינת. מלבד דבר אחד. אני, למשל, לא יכול להישאר עם רכב/רמקול/מגבר יותר משלוש שנים. אינני אודיופיל ואינני חובב מכוניות. כרגע אני נמצא כעת עם מערכת סבירה שנותנת סאונד פנטסטי ולמרות זאת אני מחפש ml. מגיעים למצב, שדי, צריכים לעבור הלאה.
 

miromiro

New member
וואללה אמיר כתבת בצורה פשוטה

ולעניין בעיה כואבת, במיוחד למי שלא יכול להרשות לעצמו את המשחקים היקרים אלו ולספוג את ההוצאות הכרוכות בכך. לכן יש "שינויים לעניים" הרמקול אף פעם לא נשמע בדיוק או נמאס קצת מהסאונד? משנים מיקום, משחקים בכפתורים של המגבר, שומעים פעם בחיבור דיגיטאלי פעם באנלוגי וממשיכים לפנטז....
 

boazs1

New member
עוד הצעות למי שלא יכול/רוצה לשדרג

תנסה במשך שבוע: 1. החלף פאזה ברמקול אחד בלבד 2. תשמע מוזיקה רק במערכת מיני או באוטו 3. תראה סרטים במסך מחשב ותשמע דרך הרמקולים 5.1 של קריאטיב 4. לחץ על כפתור ה'loudness' אם יש 5. הלבש את אוזניות ה-Senheisser/Grado אבל הפעל רק את הרמקולים 6. החלף לכבלים 'חינמיים' 7. השתמש בטוש אדום לתקליטורים 8. הסר את החרוזים מהמגבר 9. הסר את מרימי הכבלים והנח את הכבלים על הריצפה 10. הדלק את התצוגה של המגבר ו/או נגן התקליטורים אם כיבית
 

knappertsbusch

New member
אהבתי ../images/Emo13.gif

אפשר גם: 11) תפעיל את משחקי התאורה/דיסקוטק/אקולייזר במסך של מערכת המיני.
 

SoundmUn

New member
אין סוף לזה...

לפי דעתי התנאי הבסיסי בקניית רמקולים בסדר מחירים כאלה הוא שמיעתם בבית עם האקוסטיקה והמערכת שקיימת. זאת אחרי שהרמקול קיים תנאים בסיסיים בהאזנה בחנות בציוד ואקוסטיקה אחרת. כמובן שאם נחפש, ונמתין , תמיד יהיה משהו קצת יותר טוב במחיר קרוב פחות או יותר. אבל אז נבלה כל זמננו בחיפוש שווא אחר הרמקול האולטימטיבי ונישאר עם מערכת צוקומוקו "לבנתיים". לכן, הפרמטר הכי חשוב שהרמקול צריך לקיים בשורה תחתונה, אחרי שוידאנו שהמחיר סביר וצורה חיצונית משביעה רצון, הוא לא מה התוצאות שנקבל עם מד SPL בבדיקת pink noise אלא האם אנו נהנים מהרמקול בהאזנה לו. ברגע שבהאזנה למוזיקה שאנו אוהבים משיגים את תחושת ההנאה שהיא בעצם מה שאנו מחפשים אך לפעמים שוכחים את זה, אפשר להפסיק לחפש, ולהתחדש.
 

רון ו

New member
יצירת מציאות חדשה

הלוחות לא ממש מפוצצים ברמקולים ולעיתים קרובות הרמקול בבית נשמע שונה מאשר בחנות - שונה זה לא אומר פחות טוב או יותר. המוסיקה משתנה וגם המצב רוח, אך בכל הנוגע למערכת סאונד יש תופעה ידועה שנקראת הסתגלות. יותר מכך ממחקרים עולה שהמח יוצר ציפיה לסאונד בהתאם למידות החדר. כלומר יש לנו בראש פרוססור די חכם שלומד לנטרל את עקום ההענות וההחזרים וליחס אותם לחדר ולא למוסיקה. עיוותים הם כבר סיפור אחר. אך מן הסתם ניתן לאבחן אותם בלי שום קשר גם בחנות (ששש... וגם מדפי הנתונים) מתי אנחנו בבעיה? כשחוזרים מקונצרט חי או מהדגמה של מערכת טובה בחדר גדול משלנו או אז תהליך ההסתגלות מהתל בנו וכאילו לא מבינים איך שמענו כך עד עכשיו. רון
 

shlomoraz

New member
../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif מקווה שזה לא פרק א'

לספר שרוצים לכתוב פה. כי אם זאת תהייה רמת המאמרים בספר לא נראה לי שמישהו יקרא אותו. גם לא בשירותים.
 
התיחסות לנאמר ../images/Emo39.gif

שלום אמיר בעיית החדר, יכולה לקרות במעבר דירה וזו לא סיבה לרוץ ולהחליף ציוד. בשמיעת רמקול בחנות או אצל היבואן, ולא חשוב איך (מגבר נפלא, אקוסטיקה מדוגמת, SET UP עם FINE TUNING מקצועי, הכל לגיטימי. זה הרף, שהרמקול מסוגל להגיע אליו. בשאיפה, אפשר להגיע קרוב או בדיוק לשם גם בבית! לשם כך, לא תמיד צריך להחליף רמקול. זה מתחיל ב-SET UP ונגמר בהגברה או מקור. זו גם דרך לברור את החלקים הלא איכותיים שנמצעים ברשות החובב ולהראות לו שהם המכשלה לשביעות רצונו. השוואה: במידה והרכישה תעשה בחנות ולא ישירות מהיבואן, סביר שחנות רצינית תדע להביא 2-3 דגמים למצב השוואה. יבואן מנוע מלעשות זאת מסיבות ברורות.
 

Arama Audio

New member
התיחסות לתשובה

-כוונתי הסופית היתה שבכל מיקרה גם לאחר הרכישה יוחלף פריט אחד או שניים במרוצת הזמן למרות שאנו מרוצים בתחילה, והדבר נובע מרצון לשידרוג,ממשהוא חדש שהאדם שמע ונישמע לו יותר טוב מהקיים וזוהי האובססיה של האודיופיל. -אם החלפת דירה ובסלון החדש יש חלון ענק או ריצוף מבריק אזיי תאבד הרבה מהבס והגבוהים ישמעו לך בהירים מידיי אז מה תעשה אם לא בא לך להחליף את הריצוף ווילון לא פותר את הבעיה כולה? אז..... -ולא מסכים עם ההנחה שיבואן לא נותן לך לשמוע , כולם משאילים ציודים כמעט ללא יוצא מן הכלל אלא אם כן מדובר ברמקולים ענקיים לדוגמא. - אני מזמין אותך לתת דוגמא אחת שיבואן לא השאיל או בא להשמיע ללקוח מכשיר בבית והלקוח קנה אותו על עיוור..... אמיר ארמה
 
תיקון קל ../images/Emo39.gif

שלום אמיר לא כתבתי "שיבואן לא יתן ללקוח לשמוע", מה שכתבתי: "שיבואן לא יכול להביא מוצר להשוואה של יבואן אחר, בעוד שבעל חנות יכול". בנוגע להשאלה ע"י יבואן, אני מחזק את דבריך, ובנוגע לכבלים (של VDH), אני חושב שאתה בהחלט דוגמא מצויינת לנכונות, אדיבות ונתינה. רק מילים טובות לי אליך בנוגע לגישתך ולמקצועיותך. גם יבואנים אחרים (כמו משה לוי החביב שמזמן לא ראיתיו כותב עמנו) הם דוגמא ומופת.
 

Arama Audio

New member
../images/Emo39.gifמיכאל

-אם ללקוח לדוגמא יש בבית רמקולים/כבלים של יבואן והוא רוצא לשמוע ממולם רמקולים/כבלים שלי אז ....אומר לך שעשרות פעמים היתי בסרט הזה וציודים של 2 יבואנים היו באותו טסט אצל לקוח בביתו. -אם התכוונת ש"אצל" יבואן מסוים יגיע ציוד של יבואן אחר {כאן אתה צודק} - אבל סוכם שלקוח צריך לשמוע אצלו בבית,לא? וללא נוכחות יבואן זה או אחר אלא לבד!! ...וברוב המקרים הציוד נשאר אצל הלקוח ליומיים שלוש, אז למה שלא יביא מיבואן אחר ציוד להשוואה, ואפילו אם ירצה לידע אותו שהוא בודק אותו מול משהוא אחר מכוון שהכסף לא בא לו ברגל ושזה לגיטימי. -לדעתי זה מאד לגיטימי וליבואן זה או אחר לא צריכה להיות בעייה שלקוח מבצע צרכנות נכונה . אמיר ארמה
 
דברים כדורבנות...

אכן אתה צודק, אך כאן מגיע השירות והאמינות של הסוחר . סוחר מקצוען ממשיך לתת שירות ועצה גם לאחר המכירה, כך הלקוח תמיד יחזור אליו...
 
דורבנות ודור-בנים ../images/Emo8.gif

שלום רונן מעטים הסוחרים (שפגשתי בימי חיי) שיבואו לביתך, יתקינו את הרמקולים שרכשת מהם, אחרי שבדקו את הציוד אליהם יחוברו הרמקולים (לדעתי סוחר מקצועי ישאל: 1) איזה חדר, 2) איזו הגברה ומקור), יקשיבו ויגידו בהחלטיות: הבעיה שלך זה המקור. עליך להחליף את ה-CD כדי לשמוע כמו ששמעת אצלי בחנות... וזה אחרי ששילמת 10,000 ש"ח על זוג רמקולים, להגיד שעד שלא תשלם עוד 7,000 ש"ח על ה-CD לא תשמע כמו שאתה חשבת שתשמע, כאשר החלפתה רמקולים! ועכשיו נגיע לצרכן. איך ירגיש הצרכן אחרי אמירה כזו? האם לא ישאל את עצמו ואת הסוחר: למה לא אמרת זאת קודם, לפני שרכשתי את הרמקול, אולי לא הייתי הולך על זה. הרי ידעת שאני רוצה להשקיע רק 10,000 ש"ח ולא 17,000 ש"ח... ואח"כ נגיע לשיקולי הסוחר: שידע שאם יגיד לפני הרכישה: לדעתי, ה-CD שלך יגביל את איכות ה-SOUND, ואם לא תשקיע בו זמנית גם בו, לא תשמע כמו ששמעו אצלי בחנות, הצרכן עלול שלא לבצע עסקה! (וזה כמובן נוגד את שיקולי המסחר והפרנסה של הסוחר). חובב בר דעת, שירכוש זוג רמקולים שעליהם "נדלק" ידע: שאם יספק להם בביתו את התנאים (הדומים) יגיע לאיכות שחווה ושאותה ביקש. מה החוליה/חוליות החלשות בציוד שלו ומה הדרך להגיע לשלמות (שביעות רצון לקוח - במונחי שיווק).
 

Arama Audio

New member
../images/Emo39.gifמיכאל...

ברוב המקרים של ציודים יקרים ולא קונבנצונלים הלקוח בודק בעצמו בביתו את המכשיר/רמקול/כבל, והמוכר חייב לשאול את הלקוח . בדוגמא כמו שציינת גם הסוחר יוצא נישכר מקצועית אם הוא שואל ומודיע ללקוח שחרף קניית הרמקולים הסאונד שיופק בביתו לא יהיה כמו ששמע בחדר הסאונד שבחנות כי הקומפקט של X לדוגמא איננו מתאים לרמת הרמקול+האקוסטיקה שבחנות. האם הלקוח יהסס ולא ירכוש? לדעתי לא מאחר ומאיפשהוא צריך להתחיל ומערכת בונים לאט לאט.וזה מה שאני בכל אופן מסביר ללקוחותי. -הלקוח צריך לעשות את החשבון הנ"ל: א. או שהוא קונה את הרמקולים מאחר ונורא מצאו חן בעיניו חרף זה שאיין לו ציוד שהרמקול ישמע כמו שנישמע בחנות ומודע לזה שהוא צריך לשדרג את המערכת טיפין טיפין. ב: הלקוח יבדוק את הרמקול בביתו ויחליט לפי התוצאה האם לרוכשו או ולשדרג אט אט, או לוותר על הרעיון מאחר והוצאת השידרוג לא מתאימה לו בטווח הקרוב ולחפש רמקול שמישתלב אצלו יותר טוב. -סוחר כמו שאתה מתאר מיכאל קיים בחנות למוצרי חשמל שמוכר ציוד פשוט וקונבנציונלי -סוחר שמוכר ציוד יקר : מדגים/משאיל ציוד, מתוודע לפרטי המערכת של הלקוח ומודיע לו {בהנחה שהתוצאה לא היתה כמו ששמע אצלו מהם החוליות החלשות בסט שלו }מה הוא צריך להשקיע על מנת להגיע לתוצאה ששמע אצלו. בד"כ הסוחרים בתחום הHI-END מאד משתדלים לשמור על שמם ואנני זוכר שאיזה לקוח ניפגע/רומה על ידיהם{תתקן אותי אם אני טועה} אמיר ארמה
 
למעלה