אשה מרציפן
New member
קצת על תחבורה ושירות
וקצת על הלקוח הישראלי.
כנטולת רכב, אני נוסעת הרבה בתחבורה הציבורית. מסיבות שונות, אני נוסעת בתקופה האחרונה גם באוטובוסים, גם ברכבת וגם במוניות - שירות וספיישל. באופן טבעי, יצא לי להיתקל בכל מיני טיפוסים מהתחום, וגם בתגובות של ישראלים שונים:
נתחיל במוניות - נהגי מוניות זה עם ואין צורך לפרט. אני מעדיפה בכללי לעצור מונית ברחוב ולא להזמין מתחנה, אלא אם ממש אין ברירה, לא אכנס לסיבות המלאות. מהצד השני, קרה שנתקלתי בקשיים לעצור מונית כי... הנהגים היו בדרך לאנשהו, היו עם נוסעים אחרים או שפשוט לא התחשק להם לנסוע לכיוון שאני רוצה. הגדיל לעשות נהג מונית שאמר שהוא לא יודע איך להגיע לאן שאני צריכה (עצרתי אותו בפ"ת וביקשתי להגיע לגבעת שמואל, למי שלא מכיר מדובר ב"ימינה וימינה"). הסברתי לו שמדובר ב-10 דקות נסיעה ושיש לי WAZE, אבל הוא עדיין לא הסכים כי טען שלא ידע איך לחזור משם....
עם נהג מונית אחר נתקלתי בבעיה אחרת: הוא הציע מחיר מופרז, ביקשתי מונה, אמרתי לו כמה עולה לי בדרך כלל (כמעט חצי ממה שהוא הציע), הוא התווכח איתי והציע שנתערב - ואם המונה לא יעבור את הסכום שאמרתי הנסיעה תהיה בחינם, ואם הוא יעבור אני אשלם כפול. לא היה לי ראש לשטויות האלו, מה גם שאני מכירה קצת את השיטה של נהגי המוניות וכבר נסעתי עם כאלו שזחלו ו"בכוח" פספסו רמזורים כדי להגדיל את דמי הנסיעה. בסוף בלי ההתערבות "התברר" שאני צדקתי (כמה מפתיע), אבל אז נוצרה בעיה אחרת - לנהג לא היה עודף, ולי היה רק כסף גדול. ניסינו לחשוב מה עושים בזמן שהוא משגע אותי עם שטויות ואני ממהרת, ובסוף מצאתי פיתרון מאולתר בצורת איחוד של כסף קטן שהיה לי ותוספת מטבע של יורו שנשאר לי בארנק, כשהנהג עוד ראה לנכון להתווכח איתי מה שער היורו ("במקרה" אני עובדת גם מול חו"ל ככה שאני דיי מעודכנת בשערים העדכניים, לא ששקל לפה או לשם היה עושה את ההבדל עבורי או עבורו).
נהג מונית אחר פספס פנייה, מה שיצר עיקוף דיי רציני והאריך את הדרך, ומיוזמתו עצר את המונה ושאל אותי כמה בדרך כלל עולה נסיעה כזאת, ואמר שנסתדר עם הסכום הזה. מודה שהייתי מאוד מופתעת מההוגנות הזאת.
next - נהגי מוניות שירות: גם כאן יש ויש. בתכלס, הם לא אמורים להיות שונים מנהגי אוטובוס, אבל היות שהם מרוויחים פר נוסע בכללי גם להם יש קטעים, במיוחד כשנוסעים איתם בשעות ערב מאוחרות: מצאתי את עצמי במונית חצי ריקה כשהנהג ניסה בכוח לשכנע אנשים לנסוע איתו, הוא עצר בתחנות וכשאנשים ענו לו שהם מחכים לאוטובוס הוא פצח במסע שכנועים למה לא כדאי להם ולמה עדיף להם לנסוע איתו, גם אם הוא לא מגיע לאן שהם צריכים. נהג מונית אחר החליט לעצור לתדלק באמצע הדרך, בלי להודיע ובלי כלום. באותה הזדמנות הוא גם הלך לשירותים, הלך לקנות לעצמו משהו לשתות... בזמן שהנוסעים יושבים במונית וממתינים. נכון, גם הוא בנאדם והוא כנראה עבד שעות ארוכות, אבל האופן בו זה נעשה כלל טעם לפגם. ספציפית זה קרה כמה מטרים לפני התחנה שלי, וכשקלטתי שהוא עוצר לתדלק ביקשתי לרדת במקום והוא לא אפשר לי בטענה ש"זה יקח רק שתי דקות". בפועל, עד שהוא התניע בחזרה יכולתי ללכת כבר 3 פעמים ברגל לתחנה שלי.


וקצת על הלקוח הישראלי.
כנטולת רכב, אני נוסעת הרבה בתחבורה הציבורית. מסיבות שונות, אני נוסעת בתקופה האחרונה גם באוטובוסים, גם ברכבת וגם במוניות - שירות וספיישל. באופן טבעי, יצא לי להיתקל בכל מיני טיפוסים מהתחום, וגם בתגובות של ישראלים שונים:
נתחיל במוניות - נהגי מוניות זה עם ואין צורך לפרט. אני מעדיפה בכללי לעצור מונית ברחוב ולא להזמין מתחנה, אלא אם ממש אין ברירה, לא אכנס לסיבות המלאות. מהצד השני, קרה שנתקלתי בקשיים לעצור מונית כי... הנהגים היו בדרך לאנשהו, היו עם נוסעים אחרים או שפשוט לא התחשק להם לנסוע לכיוון שאני רוצה. הגדיל לעשות נהג מונית שאמר שהוא לא יודע איך להגיע לאן שאני צריכה (עצרתי אותו בפ"ת וביקשתי להגיע לגבעת שמואל, למי שלא מכיר מדובר ב"ימינה וימינה"). הסברתי לו שמדובר ב-10 דקות נסיעה ושיש לי WAZE, אבל הוא עדיין לא הסכים כי טען שלא ידע איך לחזור משם....
עם נהג מונית אחר נתקלתי בבעיה אחרת: הוא הציע מחיר מופרז, ביקשתי מונה, אמרתי לו כמה עולה לי בדרך כלל (כמעט חצי ממה שהוא הציע), הוא התווכח איתי והציע שנתערב - ואם המונה לא יעבור את הסכום שאמרתי הנסיעה תהיה בחינם, ואם הוא יעבור אני אשלם כפול. לא היה לי ראש לשטויות האלו, מה גם שאני מכירה קצת את השיטה של נהגי המוניות וכבר נסעתי עם כאלו שזחלו ו"בכוח" פספסו רמזורים כדי להגדיל את דמי הנסיעה. בסוף בלי ההתערבות "התברר" שאני צדקתי (כמה מפתיע), אבל אז נוצרה בעיה אחרת - לנהג לא היה עודף, ולי היה רק כסף גדול. ניסינו לחשוב מה עושים בזמן שהוא משגע אותי עם שטויות ואני ממהרת, ובסוף מצאתי פיתרון מאולתר בצורת איחוד של כסף קטן שהיה לי ותוספת מטבע של יורו שנשאר לי בארנק, כשהנהג עוד ראה לנכון להתווכח איתי מה שער היורו ("במקרה" אני עובדת גם מול חו"ל ככה שאני דיי מעודכנת בשערים העדכניים, לא ששקל לפה או לשם היה עושה את ההבדל עבורי או עבורו).
נהג מונית אחר פספס פנייה, מה שיצר עיקוף דיי רציני והאריך את הדרך, ומיוזמתו עצר את המונה ושאל אותי כמה בדרך כלל עולה נסיעה כזאת, ואמר שנסתדר עם הסכום הזה. מודה שהייתי מאוד מופתעת מההוגנות הזאת.
next - נהגי מוניות שירות: גם כאן יש ויש. בתכלס, הם לא אמורים להיות שונים מנהגי אוטובוס, אבל היות שהם מרוויחים פר נוסע בכללי גם להם יש קטעים, במיוחד כשנוסעים איתם בשעות ערב מאוחרות: מצאתי את עצמי במונית חצי ריקה כשהנהג ניסה בכוח לשכנע אנשים לנסוע איתו, הוא עצר בתחנות וכשאנשים ענו לו שהם מחכים לאוטובוס הוא פצח במסע שכנועים למה לא כדאי להם ולמה עדיף להם לנסוע איתו, גם אם הוא לא מגיע לאן שהם צריכים. נהג מונית אחר החליט לעצור לתדלק באמצע הדרך, בלי להודיע ובלי כלום. באותה הזדמנות הוא גם הלך לשירותים, הלך לקנות לעצמו משהו לשתות... בזמן שהנוסעים יושבים במונית וממתינים. נכון, גם הוא בנאדם והוא כנראה עבד שעות ארוכות, אבל האופן בו זה נעשה כלל טעם לפגם. ספציפית זה קרה כמה מטרים לפני התחנה שלי, וכשקלטתי שהוא עוצר לתדלק ביקשתי לרדת במקום והוא לא אפשר לי בטענה ש"זה יקח רק שתי דקות". בפועל, עד שהוא התניע בחזרה יכולתי ללכת כבר 3 פעמים ברגל לתחנה שלי.