קריותשתיות

oschlick

New member
מסתבר שאפשר לנסוע עם האוטו בתוך החפיר של העיר

העתיקה בעכו. אישית הייתי מעדיף שהעירייה תפנה את הררי הזבל מהחפיר ותסגור אותו לכלי רכב לטובת איזה שביל למטיילים, פשוט פוטנציאל תיירותי מבוזבז.
 

oschlick

New member
הולכי רגל חוצים בכניסה לנהריה, בנין מתפורר

ברקע, גדר לבנה מסתירה קטר אדום!!! תמיד משעשע אותי איך הרכבות עוצרות בתחנת נהריה ממש באמצע העיר כשמה שמפריד ביניהן לעיר ולכביש הראשי הוא גדר מתכת פשוטה
 

easylivin

New member
לנהריה יש מזל גדול...

בלא מעט ערים בישראל תחנות הרכבת נמצאות במקומות לא מרכזיים בלשון המעטה, ואין כמעט דרך לשפר את זה אלא במחיר אסטרונומי. בנהריה התחנה צמודה לרחוב הראשי וגם לתחנת האוטובוסים המרכזית, וגם חוף הים נמצא במרחק הליכה. נוח לנוסעים שמגיעים לנהריה וגם לתושבי העיר.
 
תוכל בבקשה להסביר לי משהו


מה בדיוק היתרון בכך שתחנת הרכבת בעיר נהריה (מת על העיר הזאת! לכו לחומוס שמסייה ולא תצטערו!) נמצאת במרחק הליכה מחוף הים
הרי מצד אחד לא מתגוררים בים בני אדם ככה שבעצם "הפסדנו" כיוון אחד של תחנת הרכבת שממנו לא יגיעו נוסעים. ומצד שני חוף הים בנהריה לא ממש מושך מבקרים מכיוון המרכז. אנא האר את עיניי.
 

easylivin

New member
לא מושך? חבל. חשבתי שנהריה בונה על תיירות...

אילו זה היה המצב באמת, אז אולי מבקרים בבתי המלון היו יכולים להגיע ברכבת, ולפחות מפונקים מביניהם הייתה אפשרות לוותר על נסיעה במונית... לגבי "הפסדנו כיוון אחד", במקרה הספציפי זה לא נכון כי למעשה כל העיר כמעט נמצאת בתווך שבין הרכבת לים. זה מרחק הליכה אמנם, אבל עדיין - לא מרחק קטן עד כדי כך. היתרון הבטוח שלא אמור להיות עליו ויכוח לדעתי, הוא המיקום הנוח ברחוב המרכזי של העיר, והסמיכות לתחנת האוטובוסים המרכזית. עם קצת השקעה בפיתוח, אפשר היה להקים מרכז תחבורה משולב (ועוד במיקום מרכזי כאמור) עם מעבר נוח בין הרכבת לאוטובוסים. גם לרחוב יש לאן להתפתח, וככל ששירות הרכבות ישודרג (אחרי הכפלת המסילה) זה עשוי להפוך את האזור לאטרקטיבי יותר. ובדבר אחד נוסף התמזל מזלה של נהריה: למרות המיקום המרכזי שלה, מסילת הרכבת כמעט שאינה מפריעה לחיי העיר בניגוד לערים אחרות. כשיסיימו את ההפרדות המפלסיות, (וכנראה שגם יקימו קירות אקוסטיים איפה שצריך) ההפרעה תרד לאפס, והיתרונות לא ייעלמו.
 

easylivin

New member
מ-2001 בערך, למרות שזה נראה כאילו

שהן לא עברו כאן במשך עשורים... בלי התערבות יד האדם, הטבע עושה את שלו במהרה.
 

oschlick

New member
גשר א-זיב הנודע שפיצוצו בליל הגשרים כשל ועליו

שילמו בחייהם 13 לוחמי פלמ''ח שקבורים בסמוך. על שמו של הגשר קרוי קיבוץ "גשר הזיו" בצורה שמנציחה במדויק את שמו הערבי-מנדטורי של הגשר
 

oschlick

New member
ימין לגשר המסילה יש מין עמוד מתכת חלוד. מישהו

יודע מה זה?
 

oschlick

New member
מנהרת ראש הנקרה שמסמלת את קצה מישור החוף

של מדינת ישראל
 

oschlick

New member
ב-1942 הבריטים סיימו לחפור את המנהרה, ב-1948

הם כבר הסתלקו מכאן.
 

alantan

New member
למעשה חיל ההנדסה של דרום אפריקה

SAEC = South African Engineering Corps הצבא הדרום אפריקאי היה חלק מהמאמץ המלחמתי של בעלות הברית, כשדרא"פ עדיין לא הייתה תחת שלטון המפלגה הלאומית.
 

oschlick

New member
מקסים. הביאו צבא מאפריקה, כדי לבנות באסיה תחת

שלטון של צבא מאירופה.
 

oschlick

New member
פנים המנהרה. היום שום רכבת של רכבת ישראל לא

יכול לעבור כאן. אולי בעצם קטר בודד כן
 
למעלה