ה 478 הוא קו שורף תשומות נוראי. קווים כמוהו צריך לבטל.
מעל 40 תחנות בתוך מעלה אדומים.
מחבר לשלושה מוקדי תחבורה עיקריים שבהם היה אפשר לסיים אותו ולהחליף לקווים עיקריים:
- צומת הגבעה הצרפתית (רק"ל גבעת המבתר)
- מחלף רמות
- מחלף חמד
לא כל שכונה של כ 39,000 צריכה קו לבאר שבע.
לפסגת זאב השכנה יש אוכלוסייה של כ 45,000 תושבים, לרמות (אלון) 55,000, גילה כ 33,000, קריית יובל ועיר גנים ביחד - מעל 40,000. למיטב ידיעתי אין להן קווים מהשכונה לבאר שבע כולל 40 תחנות בתוך כל שכונה בנפרד.
מעלה אדומים צריכה תחנה מרכזית לנסיעות בינעירוניות מסויימות מחוץ לאזור ירושלים רבתי שאולי מוצדק שיהיו לה, 2-3 קווי אקספרס באזור ירושלים דרך כביש 1(קו דרך קמפוס הר הצופים לרק"ל ולתחנה המרכזית / נבון, קו דרך כביש 1 לבגין, קו דרך כביש 1 לחמד, אולי קו לתל אביב. ה"עיר" (מעמד שניתן לה רק משום שאין לה רציפות גאוגרפית לירושלים) צריכה גם תחנת עצירה על כביש 1 לקווים מאספים מירושלים לים המלח ובקעת הירדן.
יש דיבורים על "מטרו" בירושלים רבתי שיכלול את מעלה אדומים ומבשרת. אם מדובר בקו תואם M3 על כביש 1 אז החיבוריות של העיר לתחנה המרכזית בירושלים ולרכבת בתחנת נבון תהיה מוגבלת. אם תהיה למערכת שלוחה על בגין - אולי זה יאפשר חיבור לרכבת ישראל בתחנת נבון.