קשה לי...

קשה לי...

אני לא יודעת איפה לכתוב את זה. אולי זה המקום הנכון. הילד שלי, שנכון שהוא לא ילד מושלם וזה ילד שיש לו בעיות. אבל החופש הזה, הצוות שליווה אותו, שהוא צוות צעיר, בלי ניסיון הורי, צוות שיש לו עוד 40 ילדים חלקם אפילו ממש קשים. הצוות הזה הצליח להחזיר את הילד שלי אחורה, נגיד את זה אפילו יותר קשה, הביא אותו למקום שהילד לא היה בו. הצוות הזה ממש הרס לי את הילד, בסוף החופש הזה יש לי ילד שאומר שהנשק לו על אחרים זה לדעת איפה אפשר להציק להם, ילד שעל כל מילה מרביץ, ולפני סוף הלימודים הילד הזה אפילו לא החזיר כשהרביצו לו.... ולשם ביום חמישי אני צריכה להחזיר את הילד (הוא חוזר מחופשת כיף אצל הבת דודה שלי) ולא רק זה הבן השני שלי עולה לשם-לאותו הצוות.... אני לא יכולה לראות את המטפלות האלה מדברות עם הילד! זה אני, זה הבעיה שלי - לא של הילד - אבל אני לא מרגישה שאני יכולה לתת לו לחזור לשם. איך מחזירים את האמון במערכת? איך מתגברים וממשיכים הלאה? אני רק חייבת להוסיף, שאני גרה בקיבוץ, זה המערכת היחידה שיש לי, אין אלפשרות להעביר בית ספר. איך מתגברים וממשיכים הלאה?
 

שרון123

New member
תאיר לא הבנתי....

קודם כל בן כמה הוא? זה צוות שהיה איתו בחופש? איך הוא עם הבת דודה? הצוות הוא כמו קיטנה? כלומר ב 1 בספט' הוא חוזר למסגרת הרגילה? או שאלה אותם המטפלים?
 
הילד בן 8 בסוף החודש

עולה לכיתה ג'. אצל התב דודה שלי הוא ילד נהדר ומדהים! ממושמע ומקסים. המסגרת בקיבוץ פועלת בימי החופש כקיטנה כל יום בין בשעות 7.00 - 16.00 ובמשך הלימודים כל יום מסיום הלימודים עד השעה 16.00 ובכל החופשים שוב מהשעה 7.00-16.00, ב-30 לחודש חוזרים ללימודים אבל הצוות נישאר אותו הצוות.
 

שרון123

New member
תודה על התשובות../images/Emo24.gif

בשלב ראשון אם יש אפשרות, לא הייתי שולחת אותו לשם עד תחילת שנת הלימודים. יש הבדל ענק בין להיות עם אותו הצוות בצהרונית, לבין להיות איתם יום שלם. אם יש אפשרות, אולי גם אפשר להעביר אותו לקבוצה אחרת של מטפלות, אולי להגיד להן שהוא רוצה להיות עם חבר מקבוצה אחרת. איך הוא בבית הספר? קחי בחשבון שרוב הילדים קצת יורדים מהפסים לקראת סיום החופשה, ולא צריך לקחת את זה קשה מידי.
 

אמאפלוס

New member
../images/Emo24.gif מחשבות ותהיות../images/Emo185.gif

חושבים על מעבר דירה או הסדרת נסיעות, או לשלם לתוספת לצוות. ואולי - אולי הילד פשוט גדל ומתנהג אחרת ממקודם?
 

אמאפלוס

New member
נשמע שהוא קצת ירד מהפסים בגלל החופש

....אולי לנסות בטוב - להבטיח פרס בסוף החופש לכבוד תחילת הלימודים למי שיתנהג טוב בחופש?
 

Kalla

New member
אם לדעתך לצוות יש השפעה כה הרסנית

וידוע שזה הצוות שילווה אותו במשך השנה כולה - אולי שווה לחשוב על בית ספר אחר?
 
תאיר קודם כל להרגע. אני מאמינה

שעם תחילת הלימודים והשגרה, הילד יתאזן וירגע ותהיה לו תעסוקה נוספת. בקשר להחזרת אמון למערכת, האם יש אפשרות לדבר עם הצוות? שתבואי מתוך גישה של 'אני צריכה את עזרתכם בכך וכך'? לפי מה שאת אומרת, לתקופת הלימודים תצטרכי להחזיר אותו למערכת ממילא ולא הייתי מציעה שתחששי כשילדך נמצא במקום. אם יש לך אפשרות שהוא יהיה בבית, מה טוב אבל תהיי עם יד על הדופק כדי לראות שהוא לא מרגיש מנותק מחבריו.
 
היתה לנו היום שיחה עם האו"ס

שמיעצת לצוות. הם לאוך כל החופש לא נפגשו איתה וזה חבל.... ודבר נוסף שנודע לי זה שאחת מהן כבר מסיימת בסוף השבוע ויחילף אותה בחור - וזה נהדר, מהנסיון שיש לנו הבנים הם מדריכים ממש טובים. בנוסף אנחנו עובדים על זה שיצרפו אותו לגדולים ממנו דבר שיקל עליו מאוד. להחליף מסגרת זה לא אפשרי כי זה המסגרת היחידה הקיימת.
 
תאיר, איפה רכזת החינוך בכל הסיפור?

למה את לא מערבת אותה? אולי יש מקום להחליף חלק מהצוות או את כולו. במערכת הקיבוצית, יש להורים כח לעשות את זה. אני חושבת שהגיע הזמן שתמצאי את רכזת החינוך, רכז כח אדם (או איך שקוראים לזה אצלכם), אם צריך מזכיר חברתי וכל גורם נוסף, אפילו את הפסיכולוגית של הקבוץ/מערכת החינוך, ןתחשבו איך עוזרים לילד לחזור לעצמו, גם אם זה אומר החלפת צוות. האם הוא בגיל/מצב שהוא יכול כבר ללכת הביתה ולהיות שם לבד?
 

ליאת +

New member
יש לך אפשרות להשאיר אותו

בבית- לפחות עד לראשון לספטמבר? אני יודעת שבמערכת הקיבוצית המסגרת פועלת כל השנה, ובטוחה שזה נוח להורים. השאלה אם גם לילדים.
 
למעלה