ק-צ-ו-נ-י-ו-ת...

ק-צ-ו-נ-י-ו-ת...

מה עושים עם מתאמן שחוזר ואומר שהוא קיצוני? לא על זה הוא בא להתאמן, אלב הנושא עלה שוב ושוב. אני חייבת להודות שבמהלך השיחה התלבטתי בשאלה הזו ולכן לא פתחנו את הנושא, אבל תוך כדי כתיבת השורות אלו אני מבינה שאולי היה ראוי שנשאל ביחד מה התכונה הזו תורמת או לא לחייו. בכל אופן, אני שואלת אתכם. האם אתם הייתם זורמים עם התכונה הזו ומקבלים אותה כדבר קבוע או מנסים לעבוד קצת על השריר הזה ? (האמת, שניסיתי קצת 'להפעיל את השריר' של המתאמן בקטע הזה והוא העדיף ללכת על "או הכל או כלום")...
 
אולי שווה קודם לבדוק

האם הקיצוניות הזו היא חסם הצלחה. יש אנשים תכונה כזו תתקע אותם בהמון מקומות בחיים ויש אנשים שתכונה זו דווקא תהיה מנוף אדיר לעשיה והצלחה. השאלה איפה המתאמן שלך נמצא. שווה אולי לבדוק איפה באה התכונה הזו לידי ביטוי ב מציאות חייו. מה ההשלכות המעשיות שלה. ומשם להחליט. בהצלחה, ג'וי
 
תודה על תשובתך!

לדעתי דווקא אצל המתאמן שלי התכונה הזו היא מנוף לעשייה, אבל החשש הפרטי שלי הוא שעשייה קיצונית עלולה להיות לא מכוונת מטרה ולא מחוברת לרצונות האמיתיים שלו וכך הוא עלול להתחרט ואפילו לפעמים לשלם מחיר יקר על טעויות. אני אעלה את זה בשיחה הבאה שלנו. כאשר הוא חוזר ואומר בשיחה שהוא קיצוני אני מתלבטת האם הוא מנסה לומר לי "תאטי אותי, תעצרי אותי! אני עלול להגזים ולאבד משהו יקר".
 
אולי פשוט תשאלי אותו?

תגידי לו שנשמע לך שאולי זה מה שהוא אומר, ומה דעתו? אני מאוד דוגלת בתקשורת פתוחה. ולגבי החשש שלך בנושא חיבור לרצונות. הנושא בהחלט שווה בדיקה ואם זה המצב צריך אולי להתמקד יותר בנושא של הגדרת מטרות מתוך חיבור והקשבה. בהצלחה.
 
מה זה בדיוק אומר

שהוא קיצוני על פניו זה נשמע כמו משהו שמטריד אותו ביחס לעבודה שלו (באימון) או היחס למטרות שלו וכו אם זה המצב בהחלט יש מקום להתבונן בזה ככלל אצבע אני חושב שלא רצוי להשאיר ארגזים גדולים נעולים שעליהם שלט שאומר "זהירות נמר" נמר או סתם חתול, כדאי להסתכל לו בעיניים
יום מבורך
 

isaacm

New member
הוא בא להתאמן על נושא אחר

כל כך מהר הפך נושא האימון ל"אחר"? אם הנושא עולה שוב ושוב, והוא מתאמן על נושא אחר - אחד מהשניים קורה, או שזו סטיה מהנושא או שזה חלק מהעניין. אם זו סטיה מהנושא, מאד מסקרן אותי לדעת מדוע הוא מנסה לברוח מדיון על הנושא שעליו הוא משלם להתאמן. ואיך הסטיה לכיון של קיצוניות עוזרת לו שלא להתמודד. אם זו אינה סטיה מהנושא עוד יותר מסקרן אותי להבין איך הקיצוניות משתלבת בנושא בו הוא מתאמן, ולמה זה כל כך משמעותי שזה חושר שוב ושוב. מעניין . . . איציק
 

גלעד63

New member
על פניו נשמע כמו

עוד סיפור שאנשים מספרים לעצמם על מי שהם - למה עשית כך וכך? אה לא, עזבי, זה כי אני קיצוני, אין מה לעשות. אם זה המצב, זה בדיוק המקום להתעקש איתו - האם באמת מדובר ב"תכונה" שלו? אולי סתם תירוץ נוח?
 

אוריק3

New member
תאמיני לו שהוא קיצוני, וזה מן הסתם מפריע לו

חפירה הכרחית לטעמי.. גם אם הוא מציין זאת כאגב יתכן וההפרעה מרכזית במה הוא קיצוני למה לדעתו הוא קיצוני אייך זה מתבטא לדעתו ולדעת הסביבה לא בהכרח שהוא יודע מה המניעים-כדאי לבדוק נסי לברר את הרקע, נרכש או מולד. עשוי להשפיע ולהפריע לכל האימון
 
הוא הולך למכור את כל תכולת דירתו

במקום רק מה שמכביד על המעבר שלו "בגלל שהוא קיצוני", הוא אמר את זה במפורש. אני מודה לכם על התשובות הבהרתם לי דברים חשובים ואני בהחלט מתכוונת לבדוק איתו מה נותנת לו הקיצוניות הזו? במה היא התבטאה בעבר? מה היו ההשלכות שלה בעבר? האם הוא במודע בוחר לשמור עליה כתכונה חיונית להגשמת החזון שלו? וכו וכו' תודה רבה!
 

tlingit

New member
עוד עניין קטן שהייתי שמה אליו ../images/Emo23.gif

הוא הדרמה. יש משהו קצת דרמטי בהכרזה הזו על קיצוניות, לא? ואני הייתי שואלת, קודם כל ביני לבין עצמי, מה מטרת הדרמה? אולי כדי למשוך תשומת לב? אולי כדי לגייס? אולי משהו אחר? למה ולמה נחוצה תשומת הלב? מדוע זו הדרך להשיג אותה? או את מי לגייס? את עצמו? את הסובבים אותו? אותך, המאמנת? לאיזה צורך? חלקים רבים באימון נועדו להפחית את הדרמה שהמתאמנים מביאים כי הפחתה בדרמה מאפשרת להשתחרר קצת מהתגובתיות לרגשות גם לנו וגם למתאמנים, כדי לראות דרכה אל לב העניין. שאלה נפלאה הבאת לפנינו
ממש תענוג
 
../images/Emo9.gif מה שאת כותבת זה בדיוק מה שמטריד אותי!

יש לי תחושה שהמילים "אני קיצוני" הושמעו לאוזני לא בכדי. ואני תוהה האם הוא באמת מבקש לגייס אותי. אם כן, אז למה? (מה הוא מבקש שאעשה בדיוק?) מה את מציעה לי לעשות בנוגע לעניין הזה? הרי אני לא יכולה לשאול אותו "מדוע אמרת לי שאתה קיצוני?" ולא בטוחה שנכון להסביר לו שאני חושבת שזו 'דרמה'... מה את אומרת?
 

אוריק3

New member
ודאי שהושמע בכוונה יתרה. אם תקראי את הפוסט

שלי למעלה אולי לא כל כך תופתעי..
 
ברור לי שיש הגיון במה שכתבת קודם.

ואני אעשה את הבירור הזה איתו. אני לא יודעת איך להסביר את עצמי פה, אבל יש לי תחושת בטן שהוא לא ממש יבין למה אני 'מנפחת' את זה... אולי אני סתם חוששת.
 

isaacm

New member
ולמה לא?

אם זה מה שאת חושבת, את לא רוצה לשתף אותו? המממממ זו שאלה מעניינת גם מעבר להקשר של המקרה המסויים הזה. בכלל, האם לדעתך יש דברים שעדיף לא לשתף בהם את המתאמן? מעניין . . .
 
זה לא יאבד את האפקט שלו?

יש כאן שני עניינים: 1. אם זו הייתה בקשת עזרה, או משהו כזה. אני חוששת שאם אני אעלה את מה ששמעתי זה יאבד את האפקט והוא יחזור מיד להגן על כבודו ויאמר שהוא שלם עם התכונה הזו. לא יודעת, אולי אני חושבת בשבילו יותר מדי, אבל נראה לי מביך להודות ש"אולי אמרתי את זה בקול כי איפה שהוא רציתי שתעזרי לי..." בקיצור, במקרה הזה, נראה לי שעלי להגיע למסקנה לבד, בלי לשתף אותו, ואז להחליט אם לבדוק את המוכנות שלו לפעול אחרת. 2. יש לי הרגשה שכרגע אני דשה (ואפילו יותר מדי) במילה שהוא אמר. והאם זו מטרת האימון? לנתח מאחורי גבו של המתאמן את כל מה שהיה ומה שעשה? אני הרי לא מטפלת ולא אמורה להבין את כוונתו לפניו. אני לא יודעת יותר טוב ממנו מה הוא רוצה ולכן לא נעים לי מעצמי שאני מתלבטת בעניין. הייתי צריכה לדבר על הנושא באותו רגע. וזה מה שאעשה בשיחה הבאה, אבל בלי המחשבות שלי, להתחלה...
 

גלעד63

New member
מטרת האימון היא

המטרה אותה הגדיר המתאמן. הבנאדם קיצוני, את זה כבר הבנו - את כבר יודעת איך הדימוי הזה שיש לו על עצמו ישפיע על השגת המטרה? יש כבר איזו משימה ספציפית שהעניין הזה מפריע לו בביצועה?
 
זה לא מפריע, להיפך

נראה כאילו הוא מרוצה מזה. אבל באמת שאני כבר מגזימה. בסך הכל קיבלתי מכולכם תשובות נהדרות וברור לי מה עלי לבדוק בשיחה הבאה.
תודה רבה!
 

אוריק3

New member
צאי מנקודת הנחה שדברים נאמרים כי דבר כל שהו

בתהליך החשיבתי גרם להם להאמר. וכאן היתה הכרזה לטעמי. למה לא לפתוח בשיחה במהלך האימון. ולומר שיש נושא שאת חושבת שנחוץ לקידום המטרה הראשית..ואז לברר את הנושא מהכיוון הסיבתי בשאלות שרשרת מנחות.. לעתים אגב מתברר שסוג כזה של הכרזה, הפוך מאופי הפעילות של המתאמן והיא משאלת לב.
 
למעלה