ציףציף1000
New member
ראיון חדש ומעניין עם ווטרס (חלק א')
הגיע לידי תרגום של ראיון ארוך שווטרס נתן לעיתון המוסיקה ההולנדי הנודע HUMO. הראיון, שנערך ע"י סרז' סימונאר, התפרסם בגליון ה-4 באוקטובר. סימונאר הוא מראיין אינטליגנטי, והשאלות שלו טובות. הוא מצליח להוציא מווטרס כמה סיפורים שלא שמענו מקודם. מצד שני, אזהרה: ווטרס הוא עדיין ווטרס. הוא עדיין סובל ממגלומניה - שלטעמי עוברת כאן את הגבול שנקרא "חוצפה" - ויחסו לסיד בארט עדיין אמביוולנטי, משונה ומוזר כתמיד. --------------------------------------------------------------------- "הציעו לנו 150 מיליון דולר לסיבוב הופעות עולמי. אבל לא בא לי" בשני ליולי, במהלך ארוע live8 בלונדון, עלו פינק פלויד לראשונה על הבמה לאחר ריב שנמשך רבע מאה. אני נוכחתי בפארק באותו יום הרה עולם, בשורה הראשונה ממש, וראיתי כיצד מיהר רוג'ר ווטרס למיקרופון לאחר כל שיר, על מנת להודות לקהל בשם הלהקה כולה, ואיך ניק מייסון הסתכל עליו, בכל פעם ("הו, אלוהים, רוג'ר שוב חייב לומר משהו"). מאחורי הקלעים, השולם החדש היה מאוד מרגש: כאילו אוסמה בין לאדן וג'ורג' בוש פתאום החליטו שיש מטרה גבוהה יותר מאשר אללה או אלוהים, למרות שהם לא הודו בזה באופן פומבי. אבל המוסיקה נשמעה יותר מלכותית מתמיד: הפלויד אפילו עברו את 2U בתואר הלהקה הטובה ביותר במופע, אותו יום. פינק פלויד מכרו יותר ממאה מיליון אלבומים, והשפעתם מהדהדת דרך להקות מובילות בכל דור: האורב, סווייד, רדיוהד, לאונג' טוב... בשיא ימי הפאנק והגראנג' לא היה מקובל לאהוב את ה'דינוזאור', אבל ג'וני רוטן מהסקס פיסטולז, שהצטלם עם טי-שירט עליו היה כתוב "אני שונא את פינק פלויד", הודה מאוחר יותר שהוא אוהד, ואף לקורט קוביין היה עותק של DSOTM בביתו. שלוש עשרה שנים לאחר Amused to Death, היינו מצפים שרוג'ר ווטרס יעשה אלבום פופ, אבל האלבום הכפול החדש שלו, Ca Ira, הוא אופרה על המהפכה הצרפתית. הבכורה של האופרה תהיה ב-17 בנובמבר ברומא. קצת לפני שעזבתי, הגיעה הודעה לפיה ווטרס רוצה לדבר בראיון רק על האופרה, ולא על פינק פלויד. זה כמו לראיין את ווינסטון צ'רצ'יל ולשאול אותו על התחביבים שלו, אמרתי, אבל המנהל שלו התעקש. למזלי, יש לי נשק סודי: לפני כמה שנים פגשתי מייג'ור אנגלי בדימוס, שלחם באנציו, המקום בו אביו של ווטרס הוכרז כ"נעדר, כנראה נהרג בקרב". האב הנעלם הוא קינתו של ווטרס: הוא מחייה אותו בכמה שירים תראופטיים, כגון ABITW (Leaving just a memory, a snapshot in the family album) ובשיר When The Tigers Broke Free.... אני מראה לווטרס מכתב מהמייג'ור הנוגע לקרב באנציו, ו-ווטרס מפשיר. ווטרס: תודה לך, זה מאוד מעניין, אני בהחלט איצור קשר עם האיש הזה [שקט ארוך]. המלחמה מרתקת אותי, ולא רק משום שאבי נהרג בה. לחימה ב[חפירות] היא החוויה הכי עוצמתית שקיימת, ובו בזמן היא גם תת-אנושית. ב-On the Run שמתי ציטוט המתייחס לאבי: Forward! He cried from the rear and the front rank died... מי רוצה להיות בשר לתותחים כאשר מנהיגי הצבא משחקים עם כלי המשחק שלהם ממרחק בטוח. מה שמוזר הוא... אבי, אריק ווטרס, היה בגדוד ה-8 של ה"רובאים המלכותיים". ב-Amused to Death, הכנסתי [הדים] של חיילים וותיקים אמיתיים: ביל האברד ואלף ריזל. ביקשתי מהאסיסטנט שלי לברר מה היתה דרגתם המדוייקת כי רציתי להקדיש את האלבום להם. האברד שרת באותו גדוד כמו אבי, [רק שהוא מת ב-1917?]. אני לא מאמין ברוחות, או בסימנים מהעולם הבא... אבל גם לא במקריות. HUMO : בהתחלה, הליברטיסט, רודה-ז'יל רצה למחזר כמה שירים של פינק פלויד. אני לא מבין איך הוא היה יכול להחניס את השירים האלו לאופרה על המהפכה הצרפתית. ווטרס: אני גם לא מבין. אם מתאמצים, אפשר לומר ש-On the run הוא המשפחה המלכותית שנמצאת במנוסה. Comfortably Numb הוא העם הצרפתי האדיש לפני המהפכה... אולי לזה הוא התכוון. אבל אני מיד עצרתי את זה, זה נראה לי מוגזם, ובאותו זמן יותר מדי קל. אבל בתור בדיחה פנימית, החבאתי קטע קטן מתוך Pros and Cons of Hitchhiking. לאלו מכם שרוצים לחפש את זה: ציד מוצלח! HUMO: אתה יכול להפוך את זה למשחק באתר האינטרנט שלך. למרות שקרוב לוודאי שמי שישחקו בו יהיו חנונים בעלי דמיון מפותח מדי – כמו אלו שטוענים ש- DSOTM מותאם ל"הקוסם מארץ עוץ".
הגיע לידי תרגום של ראיון ארוך שווטרס נתן לעיתון המוסיקה ההולנדי הנודע HUMO. הראיון, שנערך ע"י סרז' סימונאר, התפרסם בגליון ה-4 באוקטובר. סימונאר הוא מראיין אינטליגנטי, והשאלות שלו טובות. הוא מצליח להוציא מווטרס כמה סיפורים שלא שמענו מקודם. מצד שני, אזהרה: ווטרס הוא עדיין ווטרס. הוא עדיין סובל ממגלומניה - שלטעמי עוברת כאן את הגבול שנקרא "חוצפה" - ויחסו לסיד בארט עדיין אמביוולנטי, משונה ומוזר כתמיד. --------------------------------------------------------------------- "הציעו לנו 150 מיליון דולר לסיבוב הופעות עולמי. אבל לא בא לי" בשני ליולי, במהלך ארוע live8 בלונדון, עלו פינק פלויד לראשונה על הבמה לאחר ריב שנמשך רבע מאה. אני נוכחתי בפארק באותו יום הרה עולם, בשורה הראשונה ממש, וראיתי כיצד מיהר רוג'ר ווטרס למיקרופון לאחר כל שיר, על מנת להודות לקהל בשם הלהקה כולה, ואיך ניק מייסון הסתכל עליו, בכל פעם ("הו, אלוהים, רוג'ר שוב חייב לומר משהו"). מאחורי הקלעים, השולם החדש היה מאוד מרגש: כאילו אוסמה בין לאדן וג'ורג' בוש פתאום החליטו שיש מטרה גבוהה יותר מאשר אללה או אלוהים, למרות שהם לא הודו בזה באופן פומבי. אבל המוסיקה נשמעה יותר מלכותית מתמיד: הפלויד אפילו עברו את 2U בתואר הלהקה הטובה ביותר במופע, אותו יום. פינק פלויד מכרו יותר ממאה מיליון אלבומים, והשפעתם מהדהדת דרך להקות מובילות בכל דור: האורב, סווייד, רדיוהד, לאונג' טוב... בשיא ימי הפאנק והגראנג' לא היה מקובל לאהוב את ה'דינוזאור', אבל ג'וני רוטן מהסקס פיסטולז, שהצטלם עם טי-שירט עליו היה כתוב "אני שונא את פינק פלויד", הודה מאוחר יותר שהוא אוהד, ואף לקורט קוביין היה עותק של DSOTM בביתו. שלוש עשרה שנים לאחר Amused to Death, היינו מצפים שרוג'ר ווטרס יעשה אלבום פופ, אבל האלבום הכפול החדש שלו, Ca Ira, הוא אופרה על המהפכה הצרפתית. הבכורה של האופרה תהיה ב-17 בנובמבר ברומא. קצת לפני שעזבתי, הגיעה הודעה לפיה ווטרס רוצה לדבר בראיון רק על האופרה, ולא על פינק פלויד. זה כמו לראיין את ווינסטון צ'רצ'יל ולשאול אותו על התחביבים שלו, אמרתי, אבל המנהל שלו התעקש. למזלי, יש לי נשק סודי: לפני כמה שנים פגשתי מייג'ור אנגלי בדימוס, שלחם באנציו, המקום בו אביו של ווטרס הוכרז כ"נעדר, כנראה נהרג בקרב". האב הנעלם הוא קינתו של ווטרס: הוא מחייה אותו בכמה שירים תראופטיים, כגון ABITW (Leaving just a memory, a snapshot in the family album) ובשיר When The Tigers Broke Free.... אני מראה לווטרס מכתב מהמייג'ור הנוגע לקרב באנציו, ו-ווטרס מפשיר. ווטרס: תודה לך, זה מאוד מעניין, אני בהחלט איצור קשר עם האיש הזה [שקט ארוך]. המלחמה מרתקת אותי, ולא רק משום שאבי נהרג בה. לחימה ב[חפירות] היא החוויה הכי עוצמתית שקיימת, ובו בזמן היא גם תת-אנושית. ב-On the Run שמתי ציטוט המתייחס לאבי: Forward! He cried from the rear and the front rank died... מי רוצה להיות בשר לתותחים כאשר מנהיגי הצבא משחקים עם כלי המשחק שלהם ממרחק בטוח. מה שמוזר הוא... אבי, אריק ווטרס, היה בגדוד ה-8 של ה"רובאים המלכותיים". ב-Amused to Death, הכנסתי [הדים] של חיילים וותיקים אמיתיים: ביל האברד ואלף ריזל. ביקשתי מהאסיסטנט שלי לברר מה היתה דרגתם המדוייקת כי רציתי להקדיש את האלבום להם. האברד שרת באותו גדוד כמו אבי, [רק שהוא מת ב-1917?]. אני לא מאמין ברוחות, או בסימנים מהעולם הבא... אבל גם לא במקריות. HUMO : בהתחלה, הליברטיסט, רודה-ז'יל רצה למחזר כמה שירים של פינק פלויד. אני לא מבין איך הוא היה יכול להחניס את השירים האלו לאופרה על המהפכה הצרפתית. ווטרס: אני גם לא מבין. אם מתאמצים, אפשר לומר ש-On the run הוא המשפחה המלכותית שנמצאת במנוסה. Comfortably Numb הוא העם הצרפתי האדיש לפני המהפכה... אולי לזה הוא התכוון. אבל אני מיד עצרתי את זה, זה נראה לי מוגזם, ובאותו זמן יותר מדי קל. אבל בתור בדיחה פנימית, החבאתי קטע קטן מתוך Pros and Cons of Hitchhiking. לאלו מכם שרוצים לחפש את זה: ציד מוצלח! HUMO: אתה יכול להפוך את זה למשחק באתר האינטרנט שלך. למרות שקרוב לוודאי שמי שישחקו בו יהיו חנונים בעלי דמיון מפותח מדי – כמו אלו שטוענים ש- DSOTM מותאם ל"הקוסם מארץ עוץ".