ראיתי שעופר שאל שאלה בדת...

זה קצת דומה לכומתה בצבא

בחייאת, זה עושה אותך חייל יותר טוב שאתה עם כומתה? אבל אלו המדים בצבא, אז ככה אתה צריך ללכת במצבים שצריך את זה. אז תסתכל על זה אותו דבר: זה כמו מדים מסויימים. אם אתה רוצה להבין למה זה נקבע? גילוי ראש מראה על אדם שפורק מעליו עול, וכיסוי ראש מראה אדם עם עול ויראת שמים.
 

רק אחד1

New member
הי חברה הגזמתם

זה לא פורום רק לחרדים תנו לו לשאול מה שהוא רוצה אם אין לכם מה לענות אל תגיבו, ואם מנהלינו יחשוב שהשרשור לא לרוח הפורום הוא ימחוק את זה .............תהיו חכמים אל תהיו צודקים
 
שרי תוש זה לא ממש אמור לעניין אותך

אם הכותב חרדי או חילוני . מי ששואל שאלה ויש לך תשובה תעני ואם לא שתקי!
 

אופירA

New member
מנהל
היהדות היא דת של מעשים

המצוות הן מצוות מעשיות, ובמעשיו האדם נמדד, והם גם משליכים על ליבו. רק נדמה לנו שהלב שלנו הוא המחליט על מעשינו. למעשה, מעשינו משפיעים על הלב, ותפקידו של היהודי הוא להמליך ולהשליט את השכל על הלב. בשורה התחתונה היהודי נמדד במה שנמצא בעומק ליבו. ותפקידו המעשי - להשליט את שכלו באופן שיעצב את עומק ליבו נכונה. הדרך לכך היא בין השאר המעשים והמצוות החיצוניות. דבר נוסף שיש ביהדות, שמייחד אותה מכל העמים, ובפרט מתרבות יוון שסגדה לשכל האדם ולטבע - הציות לקב"ה. היהודי הוא עבד ה' ומקיים את מצוותיו של הקב"ה גם כאשר אינו מבין את תכליתן העמוקה. יהודי לא יכול לקיים את המצוות שנראות לו מספיקות. הוא צריך לציית לכל תרי"ג שבתורה. אחד העניינים בתורה הוא לציית לגדולי הדור בכל אשר יורו, והסבירה התורה שהציות מגיע עד כדי כך שכאשר הם אומרים שימין הוא שמאל - מרגע זה ימין נחשב עבורך כשמאל. עיקרון עמוק בתורה מבהיר, שהתורה אינה בשמיים, אלא ניתנה לעם ישראל על מנת ללמוד אותה ולקבוע את כלליה מתוך הלימוד. לפיכך גדולי התורה יכולים לגזור גזירות בהתאם למה שנכון לעם ישראל, בהתאם לרוח שקובעת התורה. גזירות חז"ל וגדולי הדורות, וכן מנהגי ישראל המתקבלים לאורך הדורות - הם חוקים מחייבים לא פחות ממצוות התורה והתורה שבע"פ. הכיפה ככיסוי ראש לגבר התקבלה כמנהג ישראל מקדמת דנא, ומרגע זה והלאה היא מחייבת כל יהודי שומר מצוות. ____ סיפור יפה בנושא, הובא בספר "השרף מבריסק" על הגאון רבי שמואל סלנט, רבה של ירושלים: יהודי עלה מגרמניה לירושלים, וישב בחנותו שברחוב היהודים בגילוי ראש, ללא כיפה. שלח רבי שמואל מסלנט את שמש ביה"ד להורות ליהודי לכסות את ראשו. התקומם היהודי וטען: כיסוי הראש תלוי במנהג, ובקהילתי נהגו לכסות את הראש רק בשעת האכילה והתפילה! ענה לו רבי שמואל מסלנט: אמת דבריך, והצדק איתך. יש קהילות שמכסות את הראש רק בשעת התפילה והאכילה. המעשה שלך אינו אסור. אלא יש כאן פירצה (כיוון שזה לא המנהג המקובל בקהילה היהודית בירושלים), ופירצה עלולה להתרחב, ומשתתרחב - אין אדם יודע עד היכן... ולא כדאי שהקולר יהיה תלוי בצווארך...
 

שי 360

New member
אבל אני תורם המון לקק"ל אז זה משפיע

על הלב זה עושה אותי דתי, לא?
 

אופירA

New member
מנהל
וודאי שזה משפיע - השאלה איזו השפעה

יש פה שני עניינים: עניין אחד - מה עומד מאחורי תרומתך המופלגת לקק"ל. אם צו התורה עומד מאחוריה - הרי שפעולתך משפיעה על הלב לכיוון התקרבות לקב"ה והידמות לו, שזה התכלית שלשמה נברא האדם ע"י בוראו. אם מאחורי תרומתך עומד השד יודע מה, הרי שהפעולה משפיעה על הלב לכיוון אותו הבל וריק. עניין שני - גם אם תרומתך המופלגת היא כולה לכבוד שמים, עדיין אינך יכול להינצל מחיוב לבישת הכיפה, כשם שאינך יכול לשמור על בריאותך ע"י אכילה מופלגת של גזר, תוך ויתור על חלבונים או ויטמין B12 כליל. כדי להשלים את נשמתך עליך לקיים את כל מצוותיו של הקב"ה ולציית לו. אמנם, אם בגלל חולשותיך האנושיות תתקשה לקיים מצווה זו או אחרת, או תטעה בדברים מסוימים וכו' - עדיין המכלול של המאמץ לקיים את כל מצוות ה' ככל שאתה יכול הוא זה שקובע את היותך ירא שמיים, או שמא עושה צחוק מהעבודה. וכן - אם אתה עובד טוב טוב במכון הכושר על שריר כתף אחד ומטפח אותו, תוך שאתה מוותר לחלוטין על שאר שרירי הגוף, אתה מבין לבד שלא תצא מזה בריא ויפה תואר, אלא גיבן ומעוות... _________ אגב, יצאתי מהנחה, שלמרות ליצנותך וסגנונך קל הדעת, אינך טפש והינך רוצה לדעת באמת, ולכן עניתי בהתאם. וכן, למרות שהדיון שלנו מעניין את חברי הפורום כגשמי דרום אנטארטיקה - בכל זאת, כל עוד לא מילאוני בחרפות ובזלזול, עניתי לך בזה המקום. אם הדברים שונים - ברור שאימנע מלהוסיף מילה בנדון דדן ובכל נדון אחר.
 
למעלה