ראשון בהשפלה? מתוך YNET

alonpaz

New member
ראשון בהשפלה? מתוך YNET

הראשון בהשפלה? ילדים עם תסמונת דאון שהגיעו לתוכניתו של דודו טופז עברו, לטענת האחראית עליהם, מסכת השפלות, שבסופה הוצאו מהאולפן. "אחת האחראיות צעקה עלינו: ´מי הביא ילדים כאלה לאולפן?´". קשת: הבעיה נבעה מחוסר-תיאום מוקדם 12 ילדים הסובלים מתסמונת דאון, שהגיעו לתוכניתו של דודו טופז "הראשון בבידור" כדי להשתתף כקהל, עברו מסכת של השפלות שבסופן אף הוצאו מהאולפן. כך טוענת המלווה שלהם, שתובעת פיצויים מהתוכנית. חנה גינת (52) מפרדס-חנה, המשמשת כמשפחה אומנת לבני נוער הסובלים מתסמונת דאון, ביקשה לפני כחודש לעשות להם ערב כיף. היא השיגה 14 כרטיסי הזמנה לתוכניתו של דודו טופז. היא שכרה אוטובוס ונסעה לאולפן יחד עם 12 בני-נוער - חלקם בעלי תסמונת דאון וחלקם היפראקטיביים. אך מה שהיה אמור להיות ערב של "הראשון בבידור" הפך, לטענתה, לערב של סיוט, שבסופו מצאה את עצמה מחוץ לאולפן עם הילדים, וכשהיא חבולה לאחר נפילה. "כשנכנסו לאולם הגיעה אלינו אחת האחראיות וצעקה עלינו, לעיני כולם: ´מי הביא ילדים כאלה לאולפן השידורים?´", משחזרת גינת. "הילדים ממש התביישו. הזדעזעתי והחלטתי לצאת מהמקום. יצאנו, אבל הילדים רצו לראות את התוכנית. כשחזרנו, השומרים צעקו עלינו, ולא היה מקום, אז שוב מצאנו את עצמנו בחוץ. כעסתי מאוד. מה, הילדים האלה מצורעים? "לבסוף יצאה אלינו האחראית ואמרה שהיא סידרה לנו מקום טוב. נכנסנו והושיבו אותנו על הרצפה והמדרגות. זה היה משפיל. כעסתי ואמרתי לילדים לא למחוא כפיים. אחד האחראים ראה את זה ובהפסקה העיר לנו על זה. עניתי לו, ואז אחד השומרים צעק עלי: ´אם את לא שותקת, אני מעיף אותך ומזעיק משטרה´. בשלב זה קמתי, אבל הרגליים שלי הסתבכו בחוטים שהיו על המדרגות, ונפלתי". גינת איבדה את ההכרה ולאחר שהתאוששה הוציאו אותה ואת הילדים המוגבלים מהאולפן. זאת, לפני שהתוכנית הסתיימה. "השפילו אותנו ופגעו בנו", אמרה אתמול גינת. "הערב הפך לסיוט. התוכנית ´הראשון בבידור´ הפכה ל´´ראשון בהשפלה´. הילדים רצו כל כך להנות וזה נגמר רע מאוד ומשפיל. עצוב מאוד שכך מתייחסים לילדים מוגבלים". היא הוסיפה כי מאז התוכנית, הילדים מסתובבים עצובים, וחבריהם צוחקים עליהם בעקבות מה שאירע. גינת פנתה לעורך הדין ד"ר אלי שיפר מתל-אביב, שהודיע אתמול כי בכוונתו להגיש תביעה על סך כמיליון שקלים נגד התוכנית של טופז. "מלבד החבלות שנגרמו לגינת, הילדים עברו חוויה קשה של השפלה וכבודם נפגע", אמר אתמול עו"ד שיפר. חברת "קשת", מפיקת "ראשון בבידור", מסרה בתגובה: "לאחר בדיקת האירוע התרשמנו כי העימות נבע מחוסר תיאום מוקדם ולא מחוסר רגישות. לכולם היו כוונות טובות. כיוון שאיננו מתנצחים עם אנשים שחשים כי נעשה להם עוול, בחרנו להתנצל ולהזמינם לאחת התוכניות הקרובות, לאחר תיאום מראש".
 
לאלון היקר!

תודה על האינפורמציה. קראתי הבוקר את הכתבה בעיתון והזדעזעתי שהרי דודו טופז משמש מודל לחיקוי לילדים רבים, ולא רק זה, ההתנהגות של "קשת", היא יותר ממשפילה ומבזה. הייתי מצפה ממי שמתיימר להיות מלך הרייטינג לגלות קצת יותר אנושיות כלפי העם, וילדים מוגבלים בפרט. לדעתי, דודו צריך להתנצל בתוכניתו הקרובה כלפי הילדים, למרות שאינני בטוחה שהתנצלות תספק אותם. ממקרה זה יש להבין דבר אחד חשוב:אנחנו לא מצורעים, חלילה, אנחנו בני-אדם ככל האדם, על אף המגבלות הקשות שלנו, ולא משנה כרגע באיזו מוגבלות מדובר. אני באופן אישי, יכולה להגיד שאני כועסת על "קשת", בשל התנהגותה המשפילה, ומקווה שהחברה תמצא לנכון לפצות את הילדים בצורה הולמת, כועסת, ליאת.
 

p_nurit

New member
אני כבר הרבה זמן לא מתלהבת מדי על

דודו. הוא פעם התראיין אצל יאיר לפיד וממש לא אהבתי את תשובותיו. לא ממש מתפלאת. הם דואגים רק לרייטינג
 
לנורית היקרה!

תודה על הבעת הדעה, היא לגיטימית לחלוטין. דודו באמת לא התנהג כמו שצריך, זו כמובן, שפה מאוד עדינה, ליאת.
 

nir y agus

New member
היום מגישי הטלוויזיה../images/Emo183.gif

דואגים רק לעצמם ולא מזיז להם ת´תחת (סליחה על הביטוי) מאנשים ש"חולים" בכל מיני דברים
 

@יעל@

New member
חבל שדברים כאלה קורים...

ולא משנה באיזו תוכנית אירוח... מה שקרה לילדים לא היה צריך לקרות לדעתי. הם באו להנות בתוכנית אירוח, והושפלו בצורה שלא תתואר, לדעתי טוב שלפחות "קשת" ניסו להזמינם לתוכנית אירוח נוספת, בתקווה שלא יקרה מה שקרה...
 
למעלה